Gå til innhold
Hundesonen.no

Goliat drept av Rottweiler


Castella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sorry, men jeg driter i om den "kun" er hundeaggressiv, jeg hadde faktisk bekymret meg for ungene å. Om vi ser på bildet (grusomt å sette ungene i den situasjonen) så er det veldig små barn der også.

Det er stor forskjell på å gneldre tilbake og på å gå å bite noen ihjel (eller bite for den saks skyld)...ikke mange hunder ville gjort det. Stakkars hund

Det høres ut som om rottisen har gått over i jakt. Den kom tydeligvis bakfra som "lyn fra klar himmel", altså ikke noe knurring eller aggresjon, bare rett i angrep før den ristet "byttet". Det er jo d

Jeg greier bare ikke legge fra meg det faktum at de samler barnebarn og nabobarn rundt den døde hunden for at avisa skal ta bilde jeg. Drammens tidende er ikke akkurat de raskeste av seg til å rykke ut til saker!

Ellers er jeg litt usiker på avlive/ikke avlive biten. Det er så mye som er avgjørende føler jeg. Har gått forbi der før og den dachsen står og gneldrer så fort vi er innenfor synsvidde, dessverre blir vel det for mye for noen hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg litt usiker på avlive/ikke avlive biten. Det er så mye som er avgjørende føler jeg. Har gått forbi der før og den dachsen står og gneldrer så fort vi er innenfor synsvidde, dessverre blir vel det for mye for noen hunder!

Ah. Så, da er det greit at drittbikkja drepte gneldrebikkja da, siden den nok var lei gneldringa? I see ...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Så, da er det greit at drittbikkja drepte gneldrebikkja da, siden den nok var lei gneldringa? I see ...

Den var vel å overdrive litt, men man har bikkjer som blir trigga av bjeffing, betyr ikke at det er greit å drepe noen for det, men jeg som har en med passeringsproblemer ender gjerne opp med en som ellers er snill og lydige, men ikke så blir og grei når vi går forbi slike ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var vel å overdrive litt, men man har bikkjer som blir trigga av bjeffing, betyr ikke at det er greit å drepe noen for det, men jeg som har en med passeringsproblemer ender gjerne opp med en som ellers er snill og lydige, men ikke så blir og grei når vi går forbi slike ;)

Du får trene mer med bikkja di og passering da ;)

Men, du skriver nå at det er så mye som er avgjørende og slenger skylden på at bikkja gneldrer. Vel fortjent at den ble drept liksom.

Selv håper jeg bikkja avlives. Vi har ikke bruk for slike drittbikkjer. Men selvsagt, vi kan jo si den bare ville fortelle gneldrebikkja at den var lei bjeffingen, også bet den litt for hardt. Uhell skjer jo ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesning.;(

Ang dette med at de er redde for at "den gale hunden" skal komme tilbake når det er barn..

En bekjent av meg gikk tur med sin Gordonsetter da den ble angrepet av en Rottweiler. Uprovosert.

Stygg skade.. men gikk bra.Først bare meldte han det til politi..men etter litt tenking anmeldte han den.

Han var redd for å treffe hunden igjen..og spesielt redd for at barnet han skulle komme mellom hundene.

Den delen skjønner jeg.

Samme hund har vært etter andre hunder før(og etter)..liker ikke han hunder.. og ikke små hunder som bjeffer..

I eieren "ser sin egen hund"..ja.. men allikevel er det jo andre hunder som provoserer..

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det evigvarende barne argumentet *tenk om det var et barn* Det var Pokkern meg et uskyldig ungt liv som gikk tapt...det er der fokusert bør være. Og rottisen sin eier bør motta en svææær bot. Rip lille valp :( Om den bjeffer eller ikke er totalt likegyldig.

(den var tre år...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt på bildet. Enn å samle barna rundt de. døde hunden for bilde? :-/

samt har vi bare hørt en side av saken, det er ikke greit at den lille ble drept. Men hele seansen med at den store hunden stod på to ben tre ganger og ristet hørtes rart ut i hodet mitt. Samt har en sak alltid to sider, derav vi kun har hørt en...

Antar politiet ordner opp i dette, trist episode som ikke burde funnet sted :-( Desverre!

og en hundeagressivhund er ikke nødvendigvis agressiv på folk *doh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tragisk for oss med Rottweilere. Det har vært mange saker i media den siste tiden hvor Rottweilere er innblandet. Så hva skjer, lurer jeg på... Ang denne saken så synes jeg det er uinteressant hva som trigget denne Rottweileren til å gå til angrep. Dette er ikke normal adferd og det er uakseptabelt at en hund dreper en annen. Personlig synes jeg hunden bør avlives, slike hunder trenger vi ikke. Trist, men sånn sånn er det. Sent from my iPad using Tapatalk HD

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skjer HammergårdensEmira, er rett og slett at det er alt for mye dårlige Rottweilere rundt omkring. Det er mye dårlig avl på rasen, og oppdrettere fraskriver seg gjerne skyld, for gudene må vite at de kun avler gode hunder. Skylden legges på eiere. Men, man vet jo at hundeaggressivitet er arvelig, og dette taes sjelden hensyn til i avlen.

Og jeg er helt enig: Det er uinteressant hva som trigget bikkja. Jeg trenger ikke flere sider av den saken, når en hund dreper en annen, da er det ikke noe vi trenger i samfunnet.

At det kunne vært barn, at det kan være barn neste gang osv, er noe som alltid trekkes inn i slike saker. Og selv om vi vet at det ikke er noe automatikk i at en hundeaggressiv hund ikke nødvendigvis er aggressiv mot folk, så er det ikke alle som vet det. Og det er vel en naturlig tanke når slikt skjer for de som ikke vet, tenker jeg.

Bilde av barn rundt død hund - typisk journalistikk det, man skal jo selge må vite. I grunnen totalt uinteressant alt annet, for saken kjerne er uansett bilder og alt rundt at en hund drepte en annen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg driter i om den "kun" er hundeaggressiv, jeg hadde faktisk bekymret meg for ungene å. Om vi ser på bildet (grusomt å sette ungene i den situasjonen) så er det veldig små barn der også. Uavhengig av rase, så hadde jeg faktisk vært redd for at hunden kunne ha ramlet til å skade ett av de minste barna. Som Justisia sier, folk vet ikke bedre, og nå har desverre rottisen fått ett slikt rykte at selv hundeerfarne er litt skeptiske. Oppdretterne har mye å rydde opp i der.

Ja den bør bli avlivet. Den har drept en hund, og det var slettes ikke ett uhell!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en hund viser en slik agressjon og dreper en annen hund, så ville jeg avlivet uten tvil. Jeg anser en slik hund som farlig og jeg hadde ikke stolt på hunden, også rundt barn. Jeg har opplevd en situasjon hvor en hund drap en annen hund og ca ett år etterpå bet den et barn som den kjente i ansiktet, så barnet måtte opereres på sykehuset. Ganske skummelt det der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til barna som er tatt bilde av rundt den døde hunden så reagerte jeg ikke på det. Jeg er kanskje kynisk og hard, men om jeg skal mene noe, så mener jeg at vi skal ikke overbeskytte barna våre heller. Jeg tror ikke dette vil føre til traumer eller psykiske skader på sikt for noen av de. Hvorfor ikke lære barna livets realitet i tidlig alder når det kommer til liv og død, ulike ting som kan skje og hvilke følger det kan få. Glede og sorg følger oss hånd i hånd gjennom hele livet, og en død hund på bakken er ikke det værste som kan skje. Kanskje barna lærte noe? Jeg håper ikke de lærte at Rottweilere er generelt livsfarlige hunder som bør forbys, men at de skal ha respekt for dyr, behandle de på en pen måte, dyr er uforutsigbare, ikke oppsøk fremmede hunder... Jeg vet ikke, det er mye som kan komme ut av en hendelse som dette. Men at barna skal skjermes, gjemmes unna for dette? Jeg tror vi overbeskytter og undervurderer barn i stor grad. JEG tipper de synes det var spennende å komme på trykk i avisen og at hendelsen ga de en opplevelse litt utenom det vanlige. Jeg husker da selv da jeg var mindre. Jeg ble da ikke psykisk ødelagt for livet av å komme på en halvdød, halvflat overkjørt katt i veibanen som vi måtte avslutte livet til der og da. Det var trist, ja, men det var også litt spennende husker jeg, fordi det er en hendelse som er langt utenfor hverdagen. Sånn, da kan dere skyte og flå meg, for jeg menersikkert noe annet enn strømmen:-) Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en hund viser en slik agressjon og dreper en annen hund, så ville jeg avlivet uten tvil. Jeg anser en slik hund som farlig og jeg hadde ikke stolt på hunden, også rundt barn. Jeg har opplevd en situasjon hvor en hund drap en annen hund og ca ett år etterpå bet den et barn som den kjente i ansiktet, så barnet måtte opereres på sykehuset. Ganske skummelt det der.
Jeg hadde heller aldri stolt på denne hunden igjen. Om den nå bet en hund så har man vel ingen garanti for at det ikke er et menneske neste gang. Men jeg har faktisk vondt av eieren til Rottweileren jeg... Om vedkommende er oppegående så må dette være en helt ****** følelse å gå og kjenne på. Hadde min hund tatt livet av en annen så vet jeg med meg selv at jeg hadde blitt direkte dårlig av det. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om rottisen har gått over i jakt. Den kom tydeligvis bakfra som "lyn fra klar himmel", altså ikke noe knurring eller aggresjon, bare rett i angrep før den ristet "byttet". Det er jo desverre et faremoment som kan oppstå mellom store og små hunder, der den store hunden ser på den lille hunden som et bytte. I så fall er ikke rottisen aggresiv, men har et større jaktinnstinkt enn hva hundeeier kan kontrollere. Fryktelig trist for alle parter.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har en stor rottis gutt...den drepte en liten hund i fjor vinter. Rottisen lever sammen med parets to små barn og er overhode ikke farlig mot barna, den har aldri lettet et øye mot barna, men drepte altså denne lille hunden i jakt...

I min venninnes tilfelle så førte ikke hendelsen til noen konsekvenser...bikkja går fortsatt løs, og hun uttaler stadig at småhundeierene må slutte å være så hysteriske...

Det virker som noen (merk noen) eiere av store hunder gir blaffen, det er jo ikke deres hund som blir drept...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har en stor rottis gutt...den drepte en liten hund i fjor vinter. Rottisen lever sammen med parets to små barn og er overhode ikke farlig mot barna, den har aldri lettet et øye mot barna, men drepte altså denne lille hunden i jakt.... I min venninnes tilfelle så førte ikke hendelsen til noen konsekvenser...bikkja går fortsatt løs, og hun uttaler stadig at småhundeierene må slutte å være så hysteriske... Det virker som noen (merk noen) eiere av store hunder gir blaffen, det er jo ikke deres hund som blir drept...
Men det er vel klart den fungerer hjemme og aldri har rørt barna, det er jo dens egen flokk? Sent from my iPad using Tapatalk HD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...