Gå til innhold
Hundesonen.no

Populære raser nå?


roxie88
 Share

Recommended Posts

På tofte tyter det over av hunder, her er alle slags raser (satt på spissen) representert. Og en haug av blandinger. Vi har faktisk 5 grander bare på tofte, og det bor en oppdretter ikke langt unna (på samme halvøy) og en annen grande eier med en 10 min unna.

Tofte er en liiten bygd men her er det hunder overalt.

Nermeste hus (naboer):
Lagotto

Irsk setter (jaktes med)

Vorsthe strihår (jaktes med)
En bælfeit beagle (ikke vår, jaktes ikke med.. den bjeffer og uler hele dagen)
lhasa apso x2

en gneldredachs som står ute hele dagen rett over veien for oss.


Og de jeg har nevnt over folkens, er mine nermeste naboer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Staffer. Jeg vasser i staffer.

COCKER SPANIEL! Men, det er vel fordi det er ett samboerpar som eier 17!!! stk! OG går BÅNDTUR med alle samtidig! det ER så facinerende!

Border collie (for de hadde jo tenkt at den skulle bli verdens lydigste), fuglehund (alle byfolk trenger en fuglehund med tanke på all tiden de bruker på jakt) og så har man schäfere da, for de som me

Her jeg bor er det heller ingen spesielle raser som skiller seg ut ved å være overrepresenterte, men det virker å være en god blanding av det meste. Elghund, japansk spisshund, corgi (veit ikke hvilken), toller, schnauzer, staff, schæfer, setter, labrador, puddel, rottweiler, ridgeback, basenji, miniatyrer og blandinger.. And the list goes on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

I skogen er vi stort sett alene, men det bor da en del hunder i gata vår. Mye jakthunder av ulike slag. Mange har flere hunder (weimaraneroppdrett, dachser, vorstehre i samme hushold. Gjett hvem :D ). Lundqvistfolket har en terv, en BC og en liten phalene (mistenker at minsten er lånehund) og i grunnen er det alle mulige raser her. Felles for dem alle, er at vi aldri møter dem i skauen :D

Det må være Eva det da, med weimaraner oppdrett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, haha. Nå har hun to tispevalper til salgs. Vakre, vakre hunder :)

De er det :) Og utrolig koselig dame!

Og for å komme med noe konstruktivt til tråden så ser jeg absolutt mest settere/fuglehunder her i området. Men det dukker jo opp en og annen rase av annen sort, wheaten, puddel osv.

En sheltie som går forbi, men har ikke sett mer enn den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange hunder her, men de hundene som er her er lite annet enn elghund, fuglehunder av noe slag eller BC/BC-blandinger. Svært få som har hund her til annet enn jakt/gjeting, og altfor mange som bare står i hundegårder og ikke blir brukt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Her i bygda er det elghund svart som dominerer, så er det harehunder av forskjellig herkomst, en og annen fuglehund som pointer og vorsteh, også seff st. Bernardene pga oppdretteren nedi gata her :-) To små blandinger som er selskapshunder har vi og i denne delen av denne lille bygda.

BC og schæfer er det vi som står for, så mye for tallrikeste rasene liksom :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun møtt på en dunker på tur, ellers pleier vi å få gå i fred. tror jeg går på merkelige tidspunkt for å møte en hund en gang i året er liksom ikke ideelt:/

Har sett golden, elghund, toller, mops gå rett borti gaten med da kjører man jo bil forbi..

Også hører jeg at naboen har endel små rotter (unnskyld uttrykket, men de gneldrer HELE dagen). Også har jeg sett at en annen nabo har en grande hanne og en finsk lapphund på besøk innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doodler overalt! Cockerpoo, doodleditt og doodledatt. I Ås er det nok fordi Drøbak hh holder til i nærheten, i Drammen er det poppis. Du er kul og "inn" om du har doodle her, og de aller fleste jeg har møtt har verdens beste doodle som bare måå ha valper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffer og labradorer - og rottweilere. Oh - og de sorte blandingshundene - litt underlig; flere ulike eldre gubber som tusler rundt med halvstore gjerne litt eldre og alltid sorte blandingshunder som alltid er møkksure og heldigvis som oftest i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det pudler i alle størrelser, golden, jrt/gårdshund (må innrømme at jeg ikke ser forskjell), boston terrier, dachs, whippet, japansk spisshund, schæfer, mops, chihuahua, staff og boxer som jeg husker å ha sett i området de siste månedene. Altså en god blanding, men jeg har nok sett mer puddel og chihuahua i det siste. I tillegg er det noen med portugisisk vannhund som går tur med 4-5 stk hver gang virker det som, men har ikke sett rasen hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan si at det finnes mer av det ene eller det andre, men muligens er det endel cairn der jeg tenker på nå, og også whippet av alle ting.

Det som slår meg, uansett hvor jeg er, er at jeg ser overraskende få schäfere. Til tross for at de ligger på tipp-topp på reg.-lista, så ser jeg knapt en eneste en. Gjemmer eierne de bort?? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staff, chihuahua, golden, sheltie, fransk bulldog, leonberger, nuffe, toller og et par settere som rømmer hele tida, så det ser ut som det er mange av dem for jeg ser dem veldig ofte :P

Eurasier som vi har er tydeligvis utrolig lite populært, for alle stopper oss og spør "Er det en elghund/chow-chow/leonberger(!)/schæfer"?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en omkrets på ca 5 km, her i Flåbygd:

- 6 BC

- 2 elghunder

- 2 elghund/jamthund

- 1 jamthund

- 2 beagel

- 1 dunker

- 3 JRT

- 1 dachs

- 1 sheltie

- 3 blandinger

- 1 ambull

- 1 cavalier

- 1 kooiker

- 1 tibbe

+ mine 4 (2 x sheltie, 1 BC og en blanding)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...