Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!

Anette
 Share

Recommended Posts

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

Ånei :hug::hug:

Jeg er sånn som blir så paff når folk er så frekke/ufine at jeg beklager og går, og går med vond klump inni meg resten av den uka. *sart sjel* Kommer alltid på mye lurt å svare etterpå, selvsagt. Og gjenopplever episoden gang etter gang etter gang inni hodet mitt. Yep, fullstendig teit og unødvendig.

Da er vi to, hater den kverninga oppi hodet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Ånei :hug::hug:

Da er vi to, hater den kverninga oppi hodet :lol:

Avknapp på hjernen hadde vært skrekkelig fint. :aww:

Det er nok den kvaliteten jeg setter mest pris på hos meg sjøl, evnen til å alltid formidle det jeg tenker inni hodet mitt, umiddelbart og uten filter, idet noe bør adresseres. Det er selvsagt fordeler og ulemper med dette, men hysj, nå var fokuset det positive. :D

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å være tidlig høst, og dette er første gang jeg ser ett bilde av Timo hvor han ser litt gammel og sliten ut. Tøfft å se, og vite hvor syk han egentlig var uten å vise så mye av det i hverdagen.......... Og ja, det er trist å tenke på alle de som har blitt borte de siste årene.

:hug: Var ikke meningen å dra av gamle skorper.

Hvilken reaksjon? Så vidt jeg vet så var ikke trusler noen reaksjon ettersom jeg pressiserte at det er noe man kunne tenkt seg og gjort, ikke faktisk gjøre..

Og den første reaksjonen er hva da? At man ønsker å skremme en fyr som allerede er så hunderedd at han blir både usaklig og usmakelig mer. Sympatisk og medfølende, og slettes ikke idiotisk og usmakelig. Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den kvaliteten jeg setter mest pris på hos meg sjøl, evnen til å alltid formidle det jeg tenker inni hodet mitt, umiddelbart og uten filter, idet noe bør adresseres. Det er selvsagt fordeler og ulemper med dette, men hysj, nå var fokuset det positive. :D

Misunnelig! Eller jeg kan godt svare for meg jeg og, men sjelden i slike situasjoner, og jeg blir uansett gående og kverne på det i evigheter etterpå. Blir liksom "aldri ferdig" med det. :gaah: Kunne jeg bare beklaget og "glemt" så hadde det vært helt i orden det altså.

Jeg tror noen har skrudd på av-knappen min, og nå finner jeg jo ikke på-knappen igjen siden den er av... :icon_confused:

:lol: ! Den kommer når ammetåka er borte - sånn når ungen er rundt 3 tenker jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

547594_10151590477550586_1147403492_n.jp

Å nei :(:hug:

Alle disse hundene som blir borte og som vi deler og deler bilder av på FB. Jeg lurer litt på hvordan det går med dem, jeg. Blir de funnet? Det hadde vært hyggelig å få vite, kjenner jeg :)

Mange blir funnet. Blir som regel oppdatert i gruppa bildet er delt på eller noen ganger får jeg høre det av folk jeg kjenner som har fått med seg hvordan det gikk. :)

XXL :wub:

De hadde springer til 449,- kroner, og ettersom de har prisløfte og jeg fant en springer til 199,- kroner hos Gmax, så sendte jeg de en mail. Nå har de satt ned prisen på springer til 179,-, og jeg har bedt de om å slenge en slik på bestillingen min :P

Ooh :flowers: Kanskje det blir springer på oss også da :)

Sånn da har jeg krøpet til korset og henta ved. Kaldt her - blåser rett på ene langveggen og da er det stiv kuling i stua her (føles det som :aww: Eneste som hjelper da er fyr i ovnen og tepper :aww:

Også lurer jeg på om jeg er den eneste som ikke føler behovet for å ha telefonen tilgjengelig 25 timer i døgnet? :lol: Kompis sendte melding kl 10 som han ikke har fått svar på - jeg har lest, bare ikke surret meg til å svare - så da maser han på fb om hvor jeg har rota bort fonen hen. Jeg har ikke rota den bort, jeg vet nøyaktig hvor den er. :lol:

Nope, min er ikke i nærheten 24/7, den kan ligge i bilen, eller i gangen eller på soverommet og jeg savner den ikke.

Og den første reaksjonen er hva da? At man ønsker å skremme en fyr som allerede er så hunderedd at han blir både usaklig og usmakelig mer. Sympatisk og medfølende, og slettes ikke idiotisk og usmakelig. Neida.

Det var ingen reaksjon var det vell. Og og tenke en tanke er vell ikke spesiellt mer usympatisk enn og åpne kjeften og slenge dritt tilbake er det vell? Dessuten så vet man jo ikke om vedkommende er så redd heller, eller bare en dust, for det finnes jaggu mange av dem også.. Du løper vell bort og gir dem en klem når du får slikt fra folk sikkert (ironi)...

Kiropraktorn har virkelig gitt meg juling i dag altså, rota nedi skuldrene med nål, og fy fader det er vondt nå altså.. Spenningene er vekke da, så det hjelper nok, bare vente til sårheten etter nålene gir seg. Jaggu glad jeg heiv på meg rulleskøytene i mårest slik at varga fikk løpe og trekke en liten runde for det er fare for at det blir lite aktivitet resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det går bra, og uansett så får bilder av verdens beste Timo meg nå alltid til å tenke på alle de gode minnene. Det er godt å hente de frem. Og så er det vel egentlig første gang at jeg SER at han var en gammel mann som kanskje ikke var så frisk......... Det har tatt litt tid kjenner jeg.... Og alltid gøy å se bilder jeg ikke har sett før :)

Nå ser det ut til at det skal rekke å bli snøstorm før jeg kjører hjem, og det gleder vi oss jo til - eller ikke..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, min er ikke i nærheten 24/7, den kan ligge i bilen, eller i gangen eller på soverommet og jeg savner den ikke.

Godt det ikke bare er meg. Bonden er heller ikke avhengig av å ha den konstant med seg, men enkelte virker det som den er kirurgisk festa i hånda. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp med riktig bein i dag og følte meg så glad, men så ble jeg medlem av en allergi side på FB og ble trist igjen, så mange Staffer med allergi :( De er vel faktisk på topp 3 hos Agria Sverige, men tar folk det alvorlig? Neida, folk avler jo søren meg på atopiske hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen reaksjon var det vell. Og og tenke en tanke er vell ikke spesiellt mer usympatisk enn og åpne kjeften og slenge dritt tilbake er det vell? Dessuten så vet man jo ikke om vedkommende er så redd heller, eller bare en dust, for det finnes jaggu mange av dem også.. Du løper vell bort og gir dem en klem når du får slikt fra folk sikkert (ironi)...

Okay, bytt første reaksjon med første impuls - ble det mer forståelig hva jeg mente da? Og nei, jeg klemmer ikke folk. Det er knapt så folk jeg kjenner får en klem. Men jeg tåler å få litt kjeft jeg, det ødelegger ikke dagen min, og jeg går ikke rundt og tror at folk sier ting som dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

Bare fordi han vil være ekkel og ødelegge dagen min. Det er han som har et problem, ikke jeg. Eller Marthe, for den saks skyld.

Jeg ville forøvrig svart som Marthe, kanskje med et lite "ha en fin dag du også" i det jeg gikk videre. Fordi ingenting av det du sier, vil hjelpe mot en sånn en, og det er fint lite du får gjort som hjelper mot en sånn en, så hvorfor gidde å fyre seg opp og bli irritert?

Det går bra, og uansett så får bilder av verdens beste Timo meg nå alltid til å tenke på alle de gode minnene. Det er godt å hente de frem. Og så er det vel egentlig første gang at jeg SER at han var en gammel mann som kanskje ikke var så frisk......... Det har tatt litt tid kjenner jeg.... Og alltid gøy å se bilder jeg ikke har sett før :)

Selvsagt har du sett de bildene før, de har vært publisert i bloggen min, jeg tror de har vært publisert i Veronikas blogg også, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, bytt første reaksjon med første impuls - ble det mer forståelig hva jeg mente da? Og nei, jeg klemmer ikke folk. Det er knapt så folk jeg kjenner får en klem. Men jeg tåler å få litt kjeft jeg, det ødelegger ikke dagen min, og jeg går ikke rundt og tror at folk sier ting som dette:

Bare fordi han vil være ekkel og ødelegge dagen min. Det er han som har et problem, ikke jeg. Eller Marthe, for den saks skyld.

Jeg ville forøvrig svart som Marthe, kanskje med et lite "ha en fin dag du også" i det jeg gikk videre. Fordi ingenting av det du sier, vil hjelpe mot en sånn en, og det er fint lite du får gjort som hjelper mot en sånn en, så hvorfor gidde å fyre seg opp og bli irritert?

Selvsagt har du sett de bildene før, de har vært publisert i bloggen min, jeg tror de har vært publisert i Veronikas blogg også, jeg.

Jeg vet det sto at han var redd, men hvor redd da? Viss jeg ser noe jeg virkelig er redd for så stopper jeg ikke og tar en samtale i nerheten, men det er jo bare meg da. Men jeg tror kanskje du legger mer i innlegget mitt enn jeg gjør, for det første så sa jeg ikke at det var første impuls, jeg sa at noen ganger får man lyst hvorpå jeg pressiserte etterpå at det ikke er noe vits da det neppe hjelper på noe.

Ikke ødelegger det dagen min heller og personlig gidder jeg vertfall ikke og ta det.

Nå har jeg opplevd lite på dette nivået, men stort sett ellers om jeg møter hundehatende folk på tur så er jeg rimelig ydmyk evt gidder ikke og reagere over hode, og tar de helt av så går jeg som regel bare videre uten og si noe.. Det må gå an og si noe og evt tenke noe uten at det er helt bokstavelig altid..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg. Bonden er heller ikke avhengig av å ha den konstant med seg, men enkelte virker det som den er kirurgisk festa i hånda. :lol:
Jeg har omtrent det :lol: men på ferier bryr jeg meg lite om jeg ikke har den på meg, og kan fint legge den igjen i bilen/på hotellet og liknende.

Men går jeg ut her hjemme så er den med. Om jeg bare skal på butikken og glemmer tlf så er det noe som "mangler". Tenk om f.eks noen ville at jeg skulle kjøpe med noe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå fikk jeg en skikkelig oppløftende mail. Jeg har arvet en ukjent millionærslektning i USA. HAH, da driter jeg i alt som heter eksamener, jobbsøking og slikt. Jeg er riiiiiiiik! :drool::bananas:

Hadde det enda bare vært sant, og ikke et svindeforsøk. *sukk*

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at jeg våknet tidlig idag, for jeg hadde glemt at jeg har en dinnerdate. :icon_redface: Og så bare later jeg som om jeg egentlig husker den, og ikke hadde planer om å sove til fem idag. :whistle:
Date uten meg? Uhørt :aww: .. Er issi alene hjemme og jeg på fysioterapi. Må begynne gradvis, for meg altså.... :-P issi bryr seg ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RTL; så trist! :hug:

Føler meg som en dritt i dag. Føler jeg er dårlig annenhver dag. I går hadde jeg det tipp topp, i dag våkner jeg tett i nesen, det renner fra øynene og jeg føler meg helt utslitt! Hodepinen er også tilbake, den var nesten ikke tilstede i går. Sov forbi alarmen min både i går og i dag, noe jeg vanligvis ALDRI gjør. Flaks at noen tekstet meg begge dager, ellers hadde jeg nok sovet bort hele dagen. Godt det snart er helg :D

Jeg er helt ødelagt om dagen og, sover glatt 9-10 timer mot vanelig 6.5-7.5, dessverre en vanelig reaksjon jeg har på allergimedisinene hvert år de første ukene etter oppstart.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvorfor vil du bytte hvis hunden fungerer på Vom? Hvis hunden fortsatt har løs avføring etter en uke ville jeg nok droppet det fôret ja.
    • Hei hundesonen! Jeg har en valp på 3-4 mnd som jeg holder på å bytte for på. Jeg bytter gradvis, startet med 4 dager hvor jeg ga 3/4 gammelt for (V&H), 1/4 nytt for, deretter 4 dager med 50/50, og så 3/4 nytt for en dag eller to, før jeg gikk tilbake til 50/50 fordi; Valpen har litt løs avføring. Typisk at det først kommer litt i normal konsistens, og så etterhvert blir det bløtere og bløtere. På ingen måte flytende/diare, men slik at det blir rester igjen i gresset der jeg plukker opp. Noen ganger går valpen to ganger på rad, først en med bra konsistens og så løsere i en tynnere strimle rett etterpå. Ofte er det og små halvfordøyde pinnebiter, små biter av stoff, grus og annet hun har fått i seg i dette løse. (Dette er små biter, prøver så godt jeg kan å forhindre dette men valpen spiser mye rart). Syns det begynner å lukte metallisk fra analen nå, mulig kjertlene ikke får tømt seg når det er litt bløt avføring? Høres dette normalt ut i en overgang til nytt for for en valp, eller bør jeg gi opp det nye foret og finne noe annet?
    • Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
    • Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...