Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

547594_10151590477550586_1147403492_n.jp

Uff, RTL :(:hug:

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Guest Belgerpia
Skrevet
Meg ikke vite? :D

Det gjør nok jeg også... Jeg må helt tilbake til tiden jeg frekventerte Norefjell flere ganger i uken for å komme på at jeg har blitt skjelt ut (og da var det sikkert berettiget - jeg hadde nok ikke like bra kontroll på hundene da som jeg har nå... :aww:)... Eller - jo - jeg ble jo skjelt ut da jeg var hos Belgerpia med Willy og vi gikk på jordet til en veldig sint mann *ler*. Det hjalp nok ikke at Willy var valp og ulydig... og heller ikke at jeg ble smått usaklig :aww::whistle:.

Tja...... naboen var ikke spesielt sakelig han heller - der vi vandret med fire valper og en liten parson......... UTENOM båndtvangstid, MIDT på ett jorde og gærningen mente vi måtte ha bikkjene i bånd fordi tispa hans kunne bli drektig?

Han er er BLÅST - skikkelig BLÅST.

Han har imidlertid ikke kjeftet noe mer for bruken av jordet hans, ei heller kikket på løse hunder - faktisk hilser han blidt og fornøyd når jeg ser han så jeg tipper han fant ut at det var bedre med en Merete på jordet enn en Siri på nakken eller noe *ler*

Guest Belgerpia
Skrevet
Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

*klemme på*

Skrevet

Hoi!

Deilig å sove så lenge - det er det lenge siden jeg har gjort! Får vel lufte vofser og karre meg ut på biltema og fikse nytt dusjhode og slange.

Gleder meg til å flytte snart!

Skrevet

RTL, :concole: Så trist

Kondolerer til Line

... er jeg på jobb og irriterer meg over dataleverandører som vil beholde mest mulig kontroll selv og som så gang på gang viser at de egentlig ikke har kontroll! For når jeg ber om at det må være obligatorisk å legge inn størrelse på frakker og sandaler, så henger ikke det sammen med matvarer og printertonere sant? :gaah:

Skrevet

God morgen god morgen.

En klem sendes til Line og til RTL. :console:

Ellers så sitter jeg og rister på hodet over denne dødsulykken hvor en bilfører(med bilen full av øl og sprit. Hmmm...) stakk fra stedet etter å ha blitt observert i en forbikjøring som endte fryktelig galt. Så tragisk at en manns uforsiktighet (dumskap?) kan ha en slik innvirkning på livet til andre mennesker.

Skrevet

Alle disse hundene som blir borte og som vi deler og deler bilder av på FB. Jeg lurer litt på hvordan det går med dem, jeg. Blir de funnet? Det hadde vært hyggelig å få vite, kjenner jeg :)

Skrevet

litt klønete å få seg på jobb i dag, men siden jeg er lokalkjent og oppegående brukte jeg bare 40 min i motsetning til de fleste kollegaene mine som fortsatt står i kø. Fikk så vondt av de som var sperret inne pga ulykken at det ble faktisk avgjort å servere de kaffe i mellom gjerdet. Men så kutter politiet opp vaieren og slapp de ut før vi rakk å leke barmhjertige samaritaner. Heldigvis ingen av våre som var direkte berørte , men moren til en medarbeider ble involvert etter å ha kjørt sønnen sin på jobb. Hun fill heldigvis bare blåmerker. Ikke en kunde her da, merkelig nok :lol:

Skrevet
Jeg er definitivt ikke på sommertid enda.

Jeg syns det er interessant at hundefolk har så mye aggressjon i seg :P At folk er redd bikkjer, løses neppe ved at man skjeller de ut, sykler etter de, truer med å slippe hundene osv. Joda, vedkommende var idiot. Å svare med å være idiot sjøl, gjør det ikke mindre idiotisk.

Hæ? Har jeg gått glipp av noe, igjen?

Det er ikke meningen jeg skal legge meg på hoggestabben, så da gjør jeg ikke det. Må bare si at jeg ikke finner meg i bli kalt noe som helst så lenge jeg tar hensyn...

Mannen min mener det er fjell ved Gjøvik, jeg mener at det er lang i fra ett fjell. Sonen; hjelp oss å løs denne floken før det går mot skilsmisse :P Hvor høyt må det være over havet i innlandet før vi kan kalle det fjell? Hvorfor kaller vi det fjell det som er i Lofoten? *diktert av mannen*

Itt'no fjell ved Gjøvik. Det er ved Lillehammer, det mountain-291.gif

litt klønete å få seg på jobb i dag, men siden jeg er lokalkjent og oppegående brukte jeg bare 40 min i motsetning til de fleste kollegaene mine som fortsatt står i kø. Fikk så vondt av de som var sperret inne pga ulykken at det ble faktisk avgjort å servere de kaffe i mellom gjerdet. Men så kutter politiet opp vaieren og slapp de ut før vi rakk å leke barmhjertige samaritaner. Heldigvis ingen av våre som var direkte berørte , men moren til en medarbeider ble involvert etter å ha kjørt sønnen sin på jobb. Hun fill heldigvis bare blåmerker. Ikke en kunde her da, merkelig nok :lol:

Ulykke? Skummelt.

Skrevet

Så leit,stor klem herfra :no::hug:

Skrevet
Jeg er definitivt ikke på sommertid enda.

Jeg syns det er interessant at hundefolk har så mye aggressjon i seg :P At folk er redd bikkjer, løses neppe ved at man skjeller de ut, sykler etter de, truer med å slippe hundene osv. Joda, vedkommende var idiot. Å svare med å være idiot sjøl, gjør det ikke mindre idiotisk.

Så hundefolk har ikke lov til å reagere med idioti på idioti? Selvsagt er det idiotisk, men når man tydelig tar hensyn og er høflig og likevel blir kalt drittkjerring (hva F*** har kjønnet mitt med din redsel for hunder å gjøre?) så går det en stor djevel i meg ja, det skal jeg glatt innrømme. Så jeg kunne funnet på å sykle etter mannen, jeg er ikke redd for å innrømme det. Hadde det hjulpet noe? Jepp, humøret mitt.

• Like 5
Skrevet

Hunder eller ikke, jeg godtar ikke at fremmende folk kaller meg "forbanna kvinnfolk" uten at jeg har gjort noe :)

Ellers konkluderer jeg med at jeg bor og ferdes på steder hvor folk er hundevennlige, heldigvis. Jeg har til dags dato aldri blitt skjelt ut p.g.a hundeholdtet mitt. Noen uheldige hundemøter har jeg hatt, men det blir noe annet igjen.

Det er ikke mange av de her heller, heldigvis :)

Som jeg skrev, hadde hundene mine vært løse eller noe sånn, så hadde det vært noe annet :)

:( Utrolig trist :console:

Tja...... naboen var ikke spesielt sakelig han heller - der vi vandret med fire valper og en liten parson......... UTENOM båndtvangstid, MIDT på ett jorde og gærningen mente vi måtte ha bikkjene i bånd fordi tispa hans kunne bli drektig?

Han er er BLÅST - skikkelig BLÅST.

Han har imidlertid ikke kjeftet noe mer for bruken av jordet hans, ei heller kikket på løse hunder - faktisk hilser han blidt og fornøyd når jeg ser han så jeg tipper han fant ut at det var bedre med en Merete på jordet enn en Siri på nakken eller noe *ler*

Er det mulig? :lol:

Skrevet
Nå sitter vi på toget, og her blir vi værende en stund :P godt å kunne slappe av en dag før en rimelig aktiv og sosial helg!

Jeg forventer å få oppdatering. :P :p

:console:

Skrevet

*klemme masse på*

Er helt ****** når de firbente forlater oss

Skrevet

Jeg forventer å få oppdatering. :P :p

:console:

Klart du skal få vite at jeg og tarik har rotet oss bort i skogen :P nei, jeg har ikke veldig stor tro på at han kommer til sporslutt. Artig læll, og det er viktig å trene på å drite seg ut offentlig :P

Dombås. Sove litt kanskje...

Skrevet

Tusen takk for alle klemmer, det varmer.

Det var tøft, men veldig riktig. Jeg sitter igjen med en varm følelse av at jeg har gjort det som var best for hunden, å jeg tror hun var glad for avgjørelsen min. Skulle selvfølgelig ønske hun kunne vært med meg for alltid, å det er hun helt garantert. Det føltes veldig riktig, selv om det var ******. :heart:

• Like 4
Skrevet
Så hundefolk har ikke lov til å reagere med idioti på idioti? Selvsagt er det idiotisk, men når man tydelig tar hensyn og er høflig og likevel blir kalt drittkjerring (hva F*** har kjønnet mitt med din redsel for hunder å gjøre?) så går det en stor djevel i meg ja, det skal jeg glatt innrømme. Så jeg kunne funnet på å sykle etter mannen, jeg er ikke redd for å innrømme det. Hadde det hjulpet noe? Jepp, humøret mitt.

Okay, men det gjør deg jo til en minst like stor idiot som vedkommende som kalte deg drittkjerring, eller?

Hunder eller ikke, jeg godtar ikke at fremmende folk kaller meg "forbanna kvinnfolk" uten at jeg har gjort noe :)

Greia er ikke hvorvidt man godtar at fremmede kaller deg eller ikke, greia er hvilke forslag man burde gjøre med sånne som kaller deg "forbanna kvinnfolk" - og man bør seriøst jobbe litt med temperamentet sitt om man slipper bikkja eller sykler etter de eller får bikkja til å halse, ene og alene fordi at noen kaller deg forbanna kvinnfolk. Eller drittkjerring, for den saks skyld. Bruke ordene sine, liksom. "Du er ikke så verst idiot sjøl" funker lenge.

Skrevet

Hodet mitt la til "noe" i den setningen, og jeg tenkte jøss, er det DET Loke-damen gjør på jobb liksom....

Forøvrig;

RTL: :no: :console:

• Like 1
Skrevet
Hæ? Har jeg gått glipp av noe, igjen?

Itt'no fjell ved Gjøvik. Det er ved Lillehammer, det mountain-291.gif

Ulykke? Skummelt.

En litt stor ulykke ved jobben min ja.. Den på E18 ved liertoppen.

Skrevet

XXL :wub:

De hadde springer til 449,- kroner, og ettersom de har prisløfte og jeg fant en springer til 199,- kroner hos Gmax, så sendte jeg de en mail. Nå har de satt ned prisen på springer til 179,-, og jeg har bedt de om å slenge en slik på bestillingen min :P

• Like 9
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...