Gå til innhold
Hundesonen.no

Pim sitt første kull - Valpene er her!


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 551
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

DREKTIG!!!! :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: Tok ultralyd i dag, og vi så minst 3-4 fosterblærer :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin:

Da kan jeg endelig annonsere "mitt" første kull. Pim skal parres ved neste løpetid, og som basenjier flest løper hun bare èn gang i året, og det på vinterhalvåret. Men det er aldri for tidlig å anno

Posted Images

Julen er over, så det er forseint med julegris nå :lol:

Og jeg er sikker på at om Pim kunne lese det jeg skrev nå, ville hun blitt kjempefornærma - og ingen hund jeg noen gang har sett klarer å se så overlegen og indignert ut på bilder, som det Pim kan :lol:

Masse lykke til med den forstående fødsel. Krysser fingrene for masse søte rynkebeibisser :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, for en bolle! Ikke mye elegant, nei :lol:

Jeg er superspent på disse 5 små som jeg tipper ligger inni der! Jeg tipper på 3 tisper og 2 hannhunder :) 1 tricolor hannhund.

Kommer du til å bli fristet til å beholde noe selv? :whistle:

Perfekt gjetting! :D

Ja, jeg kommer garantert til å bli fristet. Jeg tipper jeg forelsker meg i en liten tispe og Anders i en liten hannhund, spesielt om det kommer tricolor :P Da må vi skrive kontrakt oss imellom på at ingen skal beholdes!

Og skal jeg ha en basenji til så vil jeg ha en med Pim sin mentalitet! Jeg har aldri sett henne redd, selv ikke for det som enhver hund naturlig burde være redd for, hun mangler bare antennene til å forstå at ting kan være skummelt :D Og det hun virkelig bidrar positivt med til rasen er at hun ikke har noe hundeaggressjon ovenfor verken hannhunder eller tisper. Lille Pimmen :wub:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Temperaturen til Pim har de siste dagene variert fra 37,2-37,5, men også være nede i 36,7 for et par dager siden. Jeg tok akkurat temperaturen på henne og den er på 36,5. Jeg syns det høres fryktelig lavt ut, men det er jo ikke et stort dropp i den vanlige temperaturen hennes, og hun oppfører seg helt normalt...

I dag er hun på dag 58.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Temperaturen til Pim har de siste dagene variert fra 37,2-37,5, men også være nede i 36,7 for et par dager siden. Jeg tok akkurat temperaturen på henne og den er på 36,5. Jeg syns det høres fryktelig lavt ut, men det er jo ikke et stort dropp i den vanlige temperaturen hennes, og hun oppfører seg helt normalt...

Kiyomi har liksom ikke hatt noe sånn kjempedropp noen av gangene om jeg husker rett (men jeg kan huske helt feil). Hun har i alle fall vært tilnærmet normal inntil pressriene begynner, ikke alle peser og stresser i oppblokking. Hurra for hunder som ikke leser boka. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Temperaturen til Pim har de siste dagene variert fra 37,2-37,5, men også være nede i 36,7 for et par dager siden. Jeg tok akkurat temperaturen på henne og den er på 36,5. Jeg syns det høres fryktelig lavt ut, men det er jo ikke et stort dropp i den vanlige temperaturen hennes, og hun oppfører seg helt normalt...

I dag er hun på dag 58.

Basenjien er kjempevanskelig når det gjelder tempen! Som sagt var Jippi opp og ned mellom 36,4 og 36,9 i 3 dager før hun fødte.

Det tryggeste tegnet er graving. Når oppblokkingen starter pleier de aller fleste å grave litt nå og da. Sjelden i starten, mer franatsik etterhvert. Unntaket her igjen er Jippi. Hun hadde ingen tydelige tempfall, ingen graving og plutselig var hun i gang.

Men det KAN tyde på at fødselen kan skje i løpet av morgendagen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...