Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåsjampoo for hvite hunder


Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg foretrekker CC, fordi den lukter såpe og ikke noe annet. PP sin er også veldig god, men har altså mer egenlukt. Jeg har hunder som ikke lukter hund, så de trenger ikke lukte parfymeri heller

Hva pokker er det i disse magiske sjampoene? De bleker jo ikke, men de opererer tydeligvis som Jesus selv der de fjerner synd og skitt og livets spor.

Jeg håper SandyCandy stikker innom, for den shampoen hun sende meg fikk av Oabbas røde fleeceflekker. Jupp, hun var rød på albuer, haser og rumpe fordi hun lå på røde fleecetepper, og all verdens skru

Kan anbefale nettbutikken Waggytail.

Både Chris Christensen og Plush Puppy er gode produkter.

Jeg anbefaler White on White fra Chris Christensen :) Ingen over, ingen ved siden av!!

b09c08ff95caded7035d1fc52b6d0dd3-image.j

Det er den eneste hvit shampooen jeg er fornøyd med på min dalmatiner! Ingen andre har dugd. På en god andreplass har jeg Bio Groom sin super white shampoo

super-white-shampoo.jpg

Jeg har ikke prøvd Plush Puppy sin da, men føler ikke for å prøve den ut egentlig! Jeg føler at jeg aldri får hunden min skikkelig hvit *sukk* Jeg har seriøst leta etter shampo MED bleking også jeg fordi jeg ønsker at min hvite hund skal se hvit ut :P Men synes det er litt drøyt å bleke bikkja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Groomer's Edge midnight white på mine. Men den er ikke laget for å gjøre pelsen "superhvit" da, bare klarne opp alle farger, inkl hvitt. Fornøyd med den på mine. Men hadde jeg hatt en helt hvit en så hadde jeg nok gått for en whitnening shampoo (og muligens kommer det en hvit katt i hus i løpet av året, så da får jeg kjøpe noe å teste på den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil brukt CC men synes ikke den gjør jobben helt tilfredstillende.. Nå skal jeg prøve KW'n jeg har stående (den knakk pumpetuten på vei hjem fra Stockholm, så den har vært hyllepynt til nå), og om jeg heller ikke liker den kommer jeg til å gå tilbake til den jeg bruker på hesten, Fiebings Blue Frost whitening shampoo. Den har vært gull mange ganger før stevner, den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ok... er ikke shampo shampo? Jeg er fornøyd med den jeg bruker, men jeg var også fornøyd med billigdriten jeg kjøpte på ica i sverige en gang, og et annet merke jeg ikke husker. Han blir jo ren uansett mener jeg. Så hvorfor må man egentlig bruke blå shampo? Han ble like hvit den perioden jeg brukte herbal essences...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sverget til CC White on white og den fungerer utvilsomt veldig bra.

-Men, når lageret mitt er tomt for CC og Groomers edge kommer jeg kun til å kjøpe hundeshampo som jeg vet hva inneholder. Innholdsfortegnelsen på hundeshampo er en spøk og jeg vet at både CC og Groomers edge og veldig mange andre produktene inneholder en del sterke kjemikalier som jeg ikke ser grunn til å fortsette å utsette Sølve for.

Så mitt neste hundeshampokjøp blir nok Isle of dogs som er et veldig godt merke som ikke er testet på dyr og ikke inneholder sulfater eller parabener, de har også en blåshampo som visstnok skal være veldig bra. Dr. Mercola har også gode trygge produkter, men de er billigere på Iherb.

Petshopgirls selger både Isle of dogs og flere andre merker som ikke er testet på dyr og ikke inneholder sulfat og parabener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sverget til CC White on white og den fungerer utvilsomt veldig bra.

-Men, når lageret mitt er tomt for CC og Groomers edge kommer jeg kun til å kjøpe hundeshampo som jeg vet hva inneholder. Innholdsfortegnelsen på hundeshampo er en spøk og jeg vet at både CC og Groomers edge og veldig mange andre produktene inneholder en del sterke kjemikalier som jeg ikke ser grunn til å fortsette å utsette Sølve for.

Så mitt neste hundeshampokjøp blir nok Isle of dogs som er et veldig godt merke som ikke er testet på dyr og ikke inneholder sulfater eller parabener, de har også en blåshampo som visstnok skal være veldig bra. Dr. Mercola har også gode trygge produkter, men de er billigere på Iherb.

Petshopgirls selger både Isle of dogs og flere andre merker som ikke er testet på dyr og ikke inneholder sulfat og parabener. :)

Ja de færreste sjampoer har innholdsfortegnelse. Det har nok noe med at det er litt andre krav i utlandet, det er tvilsomt for å skjule noe... håper jeg. Det er vel bare å sende mail til produsenten, de svarer nok på hva det inneholder hvis de er seriøse.

White on White er knall bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ok... er ikke shampo shampo? Jeg er fornøyd med den jeg bruker, men jeg var også fornøyd med billigdriten jeg kjøpte på ica i sverige en gang, og et annet merke jeg ikke husker. Han blir jo ren uansett mener jeg. Så hvorfor må man egentlig bruke blå shampo? Han ble like hvit den perioden jeg brukte herbal essences...!

Kanskje det fungerer slik på din hund, men min blir ikke like hvit uansett hva jeg bruker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det fungerer slik på din hund, men min blir ikke like hvit uansett hva jeg bruker ;)

Jaaa men de er jo hvite uansett? Dalmatinerne våre er hvite med sorte prikker ikke sant, de er jo aldri noe annet en ikke hvite? Jeg skjønner liksom ikke hvordan man skal få dem hvitere enn de er, liksåm. Det er jo klart, Casper blir litt gråhvit hvis det går veldig lenge mellom hvert bad, og han har rullet seg mye på bakken osv, ser jo tydelig forskjell etter han har dusjet. Men det jeg ikke skjønner er hvordan de skal bli hvitere enn de er født? Om du skjønner hva jeg mener :P Så hvis Nico ikke blir kritthvit, så har han ikke den type pels? Casper blir heller ikke like blendahvit som bestevenninnen sin, de har rett og slett forskjellig pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa men de er jo hvite uansett? Dalmatinerne våre er hvite med sorte prikker ikke sant, de er jo aldri noe annet en ikke hvite? Jeg skjønner liksom ikke hvordan man skal få dem hvitere enn de er, liksåm. Det er jo klart, Casper blir litt gråhvit hvis det går veldig lenge mellom hvert bad, og han har rullet seg mye på bakken osv, ser jo tydelig forskjell etter han har dusjet. Men det jeg ikke skjønner er hvordan de skal bli hvitere enn de er født? Om du skjønner hva jeg mener :P Så hvis Nico ikke blir kritthvit, så har han ikke den type pels? Casper blir heller ikke like blendahvit som bestevenninnen sin, de har rett og slett forskjellig pels.

Har sett flere dalmatinere som er lett misfarget, inkludert min egen. Hun blir ikke helt hvit uansett hva slags sjampo som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere dalmatinere som er lett misfarget, inkludert min egen. Hun blir ikke helt hvit uansett hva slags sjampo som brukes.

Ja, er mange som blir litt gule og røde i pelsen... min var litt misfarget i hodet en sommer, fordi han gikk og var konstant våt, men ellers er han egentlig hvit overalt, har ikke slitt noe med misfarging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa men de er jo hvite uansett? Dalmatinerne våre er hvite med sorte prikker ikke sant, de er jo aldri noe annet en ikke hvite? Jeg skjønner liksom ikke hvordan man skal få dem hvitere enn de er, liksåm. Det er jo klart, Casper blir litt gråhvit hvis det går veldig lenge mellom hvert bad, og han har rullet seg mye på bakken osv, ser jo tydelig forskjell etter han har dusjet. Men det jeg ikke skjønner er hvordan de skal bli hvitere enn de er født? Om du skjønner hva jeg mener :P Så hvis Nico ikke blir kritthvit, så har han ikke den type pels? Casper blir heller ikke like blendahvit som bestevenninnen sin, de har rett og slett forskjellig pels.

Jeg tenker på misfarginger f.eks at han er gul på skuldrene og ikke resten av kroppen. Jeg vil at hele bikkja skal være samme farge ;-) Han er også misfarga på hodet, det får jeg ikke bort med vanlig shampoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på misfarginger f.eks at han er gul på skuldrene og ikke resten av kroppen. Jeg vil at hele bikkja skal være samme farge ;-) Han er også misfarga på hodet, det får jeg ikke bort med vanlig shampoo.

Ah, ja men da forstår jeg, da er det ikke sikkert alle virker like bra :) jeg tenkte mer på der hunden har normal pels, uten misfarging jeg, at den liksom ikke kan bli hvitere enn den er fra før, ikke permanent iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ja men da forstår jeg, da er det ikke sikkert alle virker like bra :) jeg tenkte mer på der hunden har normal pels, uten misfarging jeg, at den liksom ikke kan bli hvitere enn den er fra før, ikke permanent iallefall.

Nja, Nico er egentlig ganske hvit så det klager jeg ikke på ;-) Jeg vil bare ha bort misfargingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de færreste sjampoer har innholdsfortegnelse. Det har nok noe med at det er litt andre krav i utlandet, det er tvilsomt for å skjule noe... håper jeg. Det er vel bare å sende mail til produsenten, de svarer nok på hva det inneholder hvis de er seriøse.

White on White er knall bra :)

Jeg har en god del ulike pelspleieprodukter fra CC og Groomers edge og det er faktisk ikke innholdsfortegnelse på noen av produktene - og det bare sprøtt! Jeg har tatt kontakt med CC og fått svar på hva det er i Ice on Ice, men det er innmari tungvint å ta kontakt med produsenten for å få informasjon som normalt skal stå på produktet.

Etter å ha lest meg opp på effekten av triklosan, siloksaner, lyral, parabener, sulfater ol er jeg veldig skeptisk til å bruke produkter som potensielt kan skade meg og min hund. Og da synes jeg det er veldig synd at de største aktørene på markedet ikke en gang gidder å sette innholdsfortegnelse på produktene sine sånn at vi kan gjøre informerte valg når vi kjøper bla hundeshampo. www.ewg.org har publisert en interessant rapport om giftstoffer og husdyr - det er skummel lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdsfortegnelsen på hundeshampo er en spøk og jeg vet at både CC og Groomers edge og veldig mange andre produktene inneholder en del sterke kjemikalier som jeg ikke ser grunn til å fortsette å utsette Sølve for.
Jeg hadde nok brydd meg mer om dette hadde jeg vaska bikkja litt oftere. Men maksimalt 6 ganger i året (og da trur jeg at jeg tar i litt) gjør henne ikke så veldig utsatt, føler jeg. Men om jeg får puddel som skal holdes i stram kontinentalklipp hele tida, DA blir det urtesjampo og barbeintdansing i gresset for alle penga! :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om jeg kan bomme litt sånn hvitshampo av noen og true samojeden her i huset i dusjen til sommern? Han er ikke spesielt hvit på sommerstid egentlig. Men siden jeg kommer til å måtte bruke makt, tvang, mild vold og munnkurv, for å få dusja han så tviler jeg på at jeg gidder å kjøpe selv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok brydd meg mer om dette hadde jeg vaska bikkja litt oftere. Men maksimalt 6 ganger i året (og da trur jeg at jeg tar i litt) gjør henne ikke så veldig utsatt, føler jeg. Men om jeg får puddel som skal holdes i stram kontinentalklipp hele tida, DA blir det urtesjampo og barbeintdansing i gresset for alle penga! :D

Jeg skjønner tankegangen. :)

Jeg pleier å bade Sølve gjerne 2 ganger i måneden og det har alltid vært med 2 x shampo, balsam og hårkur, samt leave in produkter, så jeg vil tro at pelsstellhunder blir mer eksponert for kjemikalier enn andre. Produktjunkie som jeg er gleder jeg meg til å prøve ut nye merker jeg da - som jeg vet hva inneholder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...