Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåsjampoo for hvite hunder


Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg foretrekker CC, fordi den lukter såpe og ikke noe annet. PP sin er også veldig god, men har altså mer egenlukt. Jeg har hunder som ikke lukter hund, så de trenger ikke lukte parfymeri heller

Hva pokker er det i disse magiske sjampoene? De bleker jo ikke, men de opererer tydeligvis som Jesus selv der de fjerner synd og skitt og livets spor.

Jeg håper SandyCandy stikker innom, for den shampoen hun sende meg fikk av Oabbas røde fleeceflekker. Jupp, hun var rød på albuer, haser og rumpe fordi hun lå på røde fleecetepper, og all verdens skru

Jeg håper SandyCandy stikker innom, for den shampoen hun sende meg fikk av Oabbas røde fleeceflekker. Jupp, hun var rød på albuer, haser og rumpe fordi hun lå på røde fleecetepper, og all verdens skrubbing fikk det ikke av. Jeg fikk ikke originalembalasje, så jeg festa meg ikke ved navnet...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den hvite urtesjampoen fra Plush Puppy på det hvite på jentene, og det var også den jeg sendte tulip. :) Den lukter litt lavendel, veldig frisk og deilig. Jeg blander ut ca 3 cm opp på flaskehøyden i en 1/2-litersflaske med lunkent vann, og heller over de hvite områdene etter å ha gjort henne våt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Jeg digger sånne enkle og spesifikke råd. Prisen var det ikke noe å si på heller! Jeg tenker å bruke den som vanlig sjampo siden dyret er hvitt all over. Men det er vel helt uproblematisk, sant? Blande ut 50/50 eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Jeg digger sånne enkle og spesifikke råd. Prisen var det ikke noe å si på heller! Jeg tenker å bruke den som vanlig sjampo siden dyret er hvitt all over. Men det er vel helt uproblematisk, sant? Blande ut 50/50 eller noe sånt?

Jeg ville blanda ut MYE mer! Type 20/80 eller noe.

Nå høres det ut som jeg bare vasker en av dem, og det er nesten sant også. Jeg gidder nemlig ikke jålevaske Aiko, hun blir ikke spabehandla med 4 ulike sjampoer sånn som utstillingsstjerne-lillesøstra. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blanda ut MYE mer! Type 20/80 eller noe.

Nå høres det ut som jeg bare vasker en av dem, og det er nesten sant også. Jeg gidder nemlig ikke jålevaske Aiko, hun blir ikke spabehandla med 4 ulike sjampoer sånn som utstillingsstjerne-lillesøstra. :D

Jøss, da er den jammen dryg! Genialt. :) 4 ulike sjampoer? Man, du er investert. Jeg vil forholde meg til det hele enklest mulig kjenner jeg. Men mine hvite hunder har alltid blitt gule og røde her og der, og det er ikke kjempepent akkurat. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "CC White & White Shampoo" på mine (hvit/rød hund og mørkebrun/hvit hund). Har ikke tålmodighet til å la den sitte i 10 minutter eller hva det skal være, men jeg shamponerer hele dyret og skyller godt - vips, så blir de faktisk kritthvite i det hvite :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Plush Puppy sin white shampo på det hvite hos kooikeren, og han blir kritthvit! (Har det heller ikke i 10 min, men jeg bruker CC på kooikeren også, så da lar jeg det sitte i mens jeg driver litt med annet stæsj også).

Jeg inbilder meg at det er litt hipp som happ om man velger CC eller PP.

Jeg synes CC lukter som om du har vært hos frisøren med hunden, så jeg sniffer litt ekstra på silkepelsen :P

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man kjøpe, hvor skal man kjøpe det (på nett) og hvor mye skal man betale?

Jeg bruker KW, veldig fornøyd med den. Selges hos de fleste dyrebutikker, 100 kr for en liten flaske (varer ett år eller to her... selvrensende pels, din har sikkert og det). Den er lilla da. Men for hvite hunder.

Men nå lurer jeg på om jeg må prøve PP jeg altså... selv om Casper alltid er hvit og fin så kan han kanskje bli eeeeeeeenda hvitere! :D Men det får bli om to år, har en uåpnet KW flaske hjemme... pluss en annen blå shampoo jeg ikke husker navnet på, og den er stor. Æsj... om 5 år eller noe da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 ulike sjampoer? Man, du er investert.

Haha, det er mest for shits and giggles, altså. Jeg vasker henne vanligvis ikke før utstilling engang, bare etter løpetid og ifm røyting. Men når jeg først drar på, så vasker jeg først ryggen hennes med rød og gullfarget sjampo for å styrke pigmentene (vanligvis etter røyting og i løpet av sommeren), deretter det hvite med nevnte lavendelsjampo, før jeg avslutter med Chris Christensen Spectrum One for dobbelpelsa hunder over hele kroppen hennes, for å vaske vekk alle rester av andre sjampoer og for å tilføre struktur. Den røde og den gule ser jeg ikke noe forskjell med og brukes kun fordi jeg nå har kjøpt dem, mens den lilla gjør alt hvitere, og den fra CC virkelig gjør pelsen med strukturert.

De gærne har det godt, men dette er tross alt en hund jeg ikke gjør NOE annet på enn å klippe negler innimellom. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker CC, fordi den lukter såpe og ikke noe annet. PP sin er også veldig god, men har altså mer egenlukt. Jeg har hunder som ikke lukter hund, så de trenger ikke lukte parfymeri heller :P

Der trur jeg det er mye variasjon fra type sjampo til sjampo og ikke minst hva slags pels hundene har, altså. Spectrum One lukter så frisørsalong at jeg nesten blir litt flau, her kommer jeg med et ujålete knertmonster som dufter som hun kommer rett fra filminnspilling, liksom. :lol: Da er lukta fra hvite-sjampoen fra PP mye mer moderat.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der trur jeg det er mye variasjon fra type sjampo til sjampo og ikke minst hva slags pels hundene har, altså. Spectrum One lukter så frisørsalong at jeg nesten blir litt flau, her kommer jeg med et ujålete knertmonster som dufter som hun kommer rett fra filminnspilling, liksom. :lol: Da er lukta fra hvite-sjampoen fra PP mye mer moderat.

Jo, men jeg sammenligner bare white on white med herbal whitening, siden det var det hun lurte på :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker CC, fordi den lukter såpe og ikke noe annet. PP sin er også veldig god, men har altså mer egenlukt. Jeg har hunder som ikke lukter hund, så de trenger ikke lukte parfymeri heller :P

Det er jeg litt enig i egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastique! Tråden er sonen på sitt beste. En time etter første post og jeg har et helt konkret produkt anbefalt av flere.

Nåde den som kommer inn og ødelegger for meg nå! :lol:

Jo, men jeg sammenligner bare white on white med herbal whitening, siden det var det hun lurte på :P

Steike, Caroline, nå er det like før jeg må rapportere deg! :D

Jeg har store planer om å få beholde denne frøkna så lenge at jeg går igjennom både en og to flasker med sjampo, jeg håper iallfall jeg får sjangsen til å prøve begge.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store planer om å få beholde denne frøkna så lenge at jeg går igjennom både en og to flasker med sjampo, jeg håper iallfall jeg får sjangsen til å prøve begge.

Da er det bare å bade ofte, vøtt, så får du brukt opp flaske på flaske

.... og forøvrig er det interessant å lese hvor mye man styrer for å holde denne hvite pelsen hvit, for i følge det mange skrev i en AN-tråden da 2ne ville ha hvit puddel, så var det ikke måte på hvor enkelt det var å holde dette hvite hvitt :aww: Sorry - jeg bare måtte *fnis*.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å bade ofte, vøtt, så får du brukt opp flaske på flaske

.... og forøvrig er det interessant å lese hvor mye man styrer for å holde denne hvite pelsen hvit, for i følge det mange skrev i en AN-tråden da 2ne ville ha hvit puddel, så var det ikke måte på hvor enkelt det var å holde dette hvite hvitt :aww: Sorry - jeg bare måtte *fnis*.

Mine så helt fæle og skitne ut, uansett hvor ofte eller sjeldent jeg vasket dem. :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvin har en gallon med CC shampo. Jeg tror han har shampo for resten av livet sitt :P

Edit: Ups, jeg var bare litt skravlete, har ingen ting med hvite hunder å gjøre :icon_redface:

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...