SFX Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Om mellomtitlene skulle erstattes ville nok dette stått spesifisert i regelverket. Det står ingenting i utstillingsregelverket om fjerning av utstillingstitler heller, men det hender likevel at titler må ut - i datasystemet er det satt av XX antall tegn for titler, så om en hund får flere enn disse, må saksbehandler forsøke å slå sammen enda mer, og går ikke det ryker de laveste titlene for å få plass. Men en hund kan vel ha en 14-15 titler før det skjer, mener jeg det var. Så det er jo et luksusproblem. Det lå en liste ute en gang, på NKKs hjemmeside, over hvilke titler som ville bli gitt prioritet ved en slik kutting. En nasjonal juniorvinnertittel ryker før det internasjonale championatet, for eksempel. Så om en hund har masse titler i eksteriør, lydighet, agility og RL, viltspor og IPO og gudvethva, vil titlene i klasse 1 "ofres" om det råker opp for plass - vil jeg tro. For en del år siden hadde en bekjent en hund som ble BIR omtrent på alt av vinnerutstillinger i Norden gjennom flere år, og til slutt ble det ikke plass til flere årstall i datasystemet. Så da sluttet de å stille hunden Int.Nord.Fin.Balt.Lux.Uch. NV-00-01-02-03-04-05-06 SV-02-03-04-05-06 KBHV-03-04-05-06-07 FinV-01-02-03-04 NordV-03-05-07 BH LP1 AD AG2 Bikkjeoppdretterens Tispeskinn blir for langt. Men det er jo mulig en kan få påvirke hvilke titler som går ut, jeg personlig ville kjempet for å få beholde en LP-tittel, fordi vi i så tilfelle har jobbet så saaaabla hardt for å få den. Jeg vil heller ha LP2 enn NJV-17, om hunden min ender med for mye titler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Det står ingenting i utstillingsregelverket om fjerning av utstillingstitler heller, men det hender likevel at titler må ut - i datasystemet er det satt av XX antall tegn for titler, så om en hund får flere enn disse, må saksbehandler forsøke å slå sammen enda mer, og går ikke det ryker de laveste titlene for å få plass. Men en hund kan vel ha en 14-15 titler før det skjer, mener jeg det var. Så det er jo et luksusproblem. Det lå en liste ute en gang, på NKKs hjemmeside, over hvilke titler som ville bli gitt prioritet ved en slik kutting. En nasjonal juniorvinnertittel ryker før det internasjonale championatet, for eksempel. Så om en hund har masse titler i eksteriør, lydighet, agility og RL, viltspor og IPO og gudvethva, vil titlene i klasse 1 "ofres" om det råker opp for plass - vil jeg tro. For en del år siden hadde en bekjent en hund som ble BIR omtrent på alt av vinnerutstillinger i Norden gjennom flere år, og til slutt ble det ikke plass til flere årstall i datasystemet. Så da sluttet de å stille hunden Int.Nord.Fin.Balt.Lux.Uch. NV-00-01-02-03-04-05-06 SV-02-03-04-05-06 KBHV-03-04-05-06-07 FinV-01-02-03-04 NordV-03-05-07 BH LP1 AD AG2 Bikkjeoppdretterens Tispeskinn blir for langt. Men det er jo mulig en kan få påvirke hvilke titler som går ut, jeg personlig ville kjempet for å få beholde en LP-tittel, fordi vi i så tilfelle har jobbet så saaaabla hardt for å få den. Jeg vil heller ha LP2 enn NJV-17, om hunden min ender med for mye titler Men dette blir jo litt annet. Her var det vell snakk om at feks LP2 erstatter LP1 automatisk, uavhengig av andre titler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 2. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Det er jo ikke gitt at en som har lp2 har lp1, så for meg er det rart om høyere titler erstatter lavere dersom det ikke er snakk om plassmangel.Sent fra min SM-G850F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Det er jo ikke gitt at en som har lp2 har lp1, så for meg er det rart om høyere titler erstatter lavere dersom det ikke er snakk om plassmangel. Sent fra min SM-G850F via Tapatalk Det er det jo egentlig ikke. Man kan få lp 2 selv om man har rykket opp etter første førstepremie i kl 1. Men det spiller ingen rolle. Er du god nok for lp 2 er du god nok for lp 1 også, selv om du ikke har giddi å konkurrere 3 ganger i kl 1 Sent fra min D5803 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Lavere titler vil bli fjernet dersom det blir plassmangel og man har flere titler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Men hva skal til for at det blir plassmangel? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Blaze har ikke plass til flere tittler i Dogweb lengre, eller kaaaaanskje en vinner tittel med årstall til. Int Nord FI CH uch NBCH NV-05-06-10-11 WW-08 DKV-10 NordV-10 NVV-12-13 EUWV-13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Blaze har ikke plass til flere tittler i Dogweb lengre, eller kaaaaanskje en vinner tittel med årstall til. Int Nord FI CH uch NBCH NV-05-06-10-11 WW-08 DKV-10 NordV-10 NVV-12-13 EUWV-13 Eeeeps! Hva ryker først av dette da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Tibra har litt plass igjen, begynt på siste linja, men vi venter jo på Int Ch fortsatt. NORD UCH BH FINV-09 FINJV-09 NORDJV-09 NORDV-09 NV-10-11-13 SEV-15. Hvis noe skal bort så er juniortitlene f.eks. det første som forsvinner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 15. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 Går det forresten an å søke før alle tre resulatene har kommet ut på dogweb? Noen som har søkt enda? Jeg har fått RLI godkjent i dag. Ingen av stevneresultatene er på dogweb enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 15. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 Jeg har fått RLI godkjent i dag. Ingen av stevneresultatene er på dogweb enda.Okei. Du sendte ikke med noen av kritikkene heller? Jeg har fyllt ut skjemaet på nkk sin side og sendte det i forrige uke. Så får satse på at det går her også Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Red: kritikker heter det vel, istedenfor skjema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 15. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 Okei. Du sendte ikke med noen av kritikkene heller? Jeg har fyllt ut skjemaet på nkk sin side og sendte det i forrige uke. Så får satse på at det går her også Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Red: kritikker heter det vel, istedenfor skjema Jo, jeg sendte inn kopi av kritikkene. Jeg søkte først elektronisk, men da skjedde det ingenting på flere uker. Så da ble jeg utålmodig og sendte per post Tok ikke mange dagene da før jeg fikk mail om at det var godkjent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 15. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 Jo, jeg sendte inn kopi av kritikkene. Jeg søkte først elektronisk, men da skjedde det ingenting på flere uker. Så da ble jeg utålmodig og sendte per post Tok ikke mange dagene da før jeg fikk mail om at det var godkjent Aha! men da tror jeg at jeg skal gjøre det jeg. Takk for svar og gratulerer med tittel Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 19. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2015 Er så mange sider så orker ikke å lete! Det må være 3. 1 premier for å få championat, må de være fra i år? Jeg har ikke gått så mange stevner i klasse 2 i år, men har fra i fjor! Kan jeg søke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 19. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2015 Er så mange sider så orker ikke å lete! Det må være 3. 1 premier for å få championat, må de være fra i år? Jeg har ikke gått så mange stevner i klasse 2 i år, men har fra i fjor! Kan jeg søke? Ja, de må være fra etter 1. januar 2015. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 19. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2015 Ja, de må være fra etter 1. januar 2015. Takk! er i klasse 3 nå, så får heller jakte på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts