Gå til innhold
Hundesonen.no

Tittel-opprop? (LP1, LP2, LP3)


Teserere
 Share

Recommended Posts

Kan bli en del lange tittelrekker kanskje, men det er jo ikke værre det enn en lang liste utstillingsmeritter?

Jeg håper faktisk de ikke lar titlene erstatte hverandre, for det er ikke gitt at man har LP1 selv om man har LP2 f.eks. Da syns jeg noe av poenget forsvinner, rett og slett.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg støtter dette, og er gjerne med på å formulere en tekst. Har sett på den forrige teksten som blei brukt, og foreslår at vi lar alle emosjoner ligge og holder oss til kalde fakta.

Jeg forstår de ikke i det hele tatt. Tenk hvor gøy det hadde vært med masse forskjellige raser som stiller i lydighet! Ikke minst så gjør jo dette at flere kommer til å trene og aktivisere hundene sin

Jeg klarte ike å vente mer, så jeg har skrevet et forslag Kjære NKK, jeg vil med dette, på vegne av alle som har skrevet under, komme med en oppfordring til dere. Vi ønsker at det innføres e

Guest Snusmumrikk

Knallbra at det endelig blir innført :D Det er fint å vise at man oppnår noe i lp før i elite :D

Sier meg enig med Borderen der ja, både ryddigere og greiere for de som da allerede er i klasse 3 f.eks.

Selvom man da selvfølgelig kanskje bare hopper over LP1 og LP2 siden man føler man har en sjanse på LP3? Men det er vel uansett bare god trening å starte tre ganger i hver klasse, både for hund og eier.

Nja jeg starter aldri flere ganger enn jeg må i kl 1 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det endelig ble noe av :D

Jeg trodde de nye reglene i LP kom for neste år, så jeg hadde ikke peiling på hva vi skulle trene på. Men godt å høre at vi kan slappe av litt til ihvertfall :) Er det noen som vet sånn ca hvordan det nye reglementet blir isåfall?

Jeg skulle veldig gjerne ønske det kom titler i agility også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra at det endelig blir innført :D Det er fint å vise at man oppnår noe i lp før i elite :D

 

 

Nja jeg starter aldri flere ganger enn jeg må i kl 1 og 2.

Det blir jo smak og behag men for meg som er nybegynner ser jeg verdien av å starte noen ganger, kanskje ikke klasse 1, men 2 og 3.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det sånn at det må søkes for å få en tittel? (Etter oppnådde premier) eller kommer det til å gå automatisk?

Jeg vil tro det må søkes, slik en også må søke om utstillingschampionat.

Også må en håpe at klubbene generelt blir flinkere til å legge inn resultat, for noen arrangører legger kun inn fra eliteklasse. Men jeg vil tro det følger automatisk på, når en vet at resultatene i lavere klasser også teller til noe nå.

Det jeg lurer på, er om det vil være krav til tre førstepremier for tre forskjellige dommere - slik en må ha tre cert for tre forskjellige dommere i utstillingsringen. For det er jo ikke sååååå mange LP-dommere å ta av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det må søkes, slik en også må søke om utstillingschampionat.

Også må en håpe at klubbene generelt blir flinkere til å legge inn resultat, for noen arrangører legger kun inn fra eliteklasse. Men jeg vil tro det følger automatisk på, når en vet at resultatene i lavere klasser også teller til noe nå.

Det jeg lurer på, er om det vil være krav til tre førstepremier for tre forskjellige dommere - slik en må ha tre cert for tre forskjellige dommere i utstillingsringen. For det er jo ikke sååååå mange LP-dommere å ta av.

I perioder dømte jo mest 2 stk dommere liksom :P jeg gikk 3 stevner på rad for samme dommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det blir jo smak og behag men for meg som er nybegynner ser jeg verdien av å starte noen ganger, kanskje ikke klasse 1, men 2 og 3.

Det gjør det, men du skrev at det uansett er god trening for både hund og eier å starte tre ganger i hver klasse, og det er jeg ikke enig, så jeg syns det er greit å få frem at det er litt forskjellige erfaringer der :) Men det er veldig individuelt hvordan man legger det opp ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gjør det, men du skrev at det uansett er god trening for både hund og eier å starte tre ganger i hver klasse, og det er jeg ikke enig, så jeg syns det er greit å få frem at det er litt forskjellige erfaringer der :) Men det er veldig individuelt hvordan man legger det opp ja :) 

Ordrett skrev jeg "det er vel", mer som en slags casual påstand. Men klart det er unntak :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Fortfartferdigsvar!

Ble det slik at titlene byttes/tar over for hverandre/har hjerneteppe for ordet jeg leter etter(!) etterhvert som man stiger i klassene?

Altså hvis Fido har LP1-tittel før han går 3x1. premie i LP2. Eier søker om LP2-tittel og får dette godkjent, vil da bare LP2 bli stående?

Edit: Lurt å trykke seg gjennom sidene, ja...

Hva fant vi ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kult med mellomtitler! Men mista litt tråden, er det sånn at mellomtitlene for LP kommer nå i år(eller allerede finnes?) og at for AG så er det i 2017, eller er det ingenting som kommer før 2017?

Tror alle er fra 01.01.2015, du kan ihvertfall søke om titler i både LP, rally, agility, heelwork to music og freestyle, men alle resultater må være tatt etter 01.01.2015 :)

http://web2.nkk.no/filestore/Aktivitet/SKNADOMTITTEL_mellomtitler.pdf

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Eller at blandinger ikke har noen stamtalve og derfor ikke noe stamtavlenavn å skrive tittelen forran? Hehe men strengt tatt er det vel mer fordi NKK ikke akkurat er for blandingshunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...