Gå til innhold
Hundesonen.no

Tittel-opprop? (LP1, LP2, LP3)


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg støtter dette, og er gjerne med på å formulere en tekst. Har sett på den forrige teksten som blei brukt, og foreslår at vi lar alle emosjoner ligge og holder oss til kalde fakta.

Jeg forstår de ikke i det hele tatt. Tenk hvor gøy det hadde vært med masse forskjellige raser som stiller i lydighet! Ikke minst så gjør jo dette at flere kommer til å trene og aktivisere hundene sin

Jeg klarte ike å vente mer, så jeg har skrevet et forslag Kjære NKK, jeg vil med dette, på vegne av alle som har skrevet under, komme med en oppfordring til dere. Vi ønsker at det innføres e

Nå spør jeg fordi jeg er blond og dum:

Dette blir bare å gjelde LP, ikke både LP og AG?

Og gjeldene fra 01.01.15, så kun de som får opprykk etter det som får tittel?

Det er ikke avklart hvordan dette vil praktiseres, om det vil ha tilbakevirkende kraft eller om det gjelder kun for resultat oppnådd etter 01.01.2015. NKK må finne ut av dette, på samme måte som de må finne ut hva de nå gjør som stor-certet er borte. Det har kommet forslag på bordet som er vedtatt, uten noen instrukser eller forslag til regelverk for å følge det opp.

Jeg har for eksempel to førstepremier i klasse 1 på en ene tispa mi, og spekulerer på om jeg skal forsøke på en førstepremie til til året før vi starter i klasse 2 i FALL jeg kan få det registrert som en LP1-tittel i 2015, eller om det bare er bortkastet tid og penger når jeg egentlig hadde bestemt meg for å starte i klasse 2, og ikke vet om jeg får noen tittel-uttelling på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2015 har vel de nye LPklassene kommet (Obedience 1-2-3), og da blir det i hvertfall ikke lettere enn i dag å oppnå 3 førstepremier...

Mulig noen har lagt opp link eller forklart det før,men er obedience klassene vanskeligere enn de vi har i dag? Og hva er øvelsene i de forskjellige klassene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasse 1 blir rekrutt

Klasse 2 blir klasse 1.

Klasse 3 blir klasse 2.

Elite blir klasse 3.

Så jeg antar at 1 premier i klasse 1/ rekrutt ikke gir noen tittel. Men det er bare en teori.

vil da rekruttklassen bli uoff og kan man starte direkte på det som da vil være klasse 1? :)

Jeg er spent på gjennomføringen og hvordan dette vil påvirke rekrutteringen til sporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil da rekruttklassen bli uoff og kan man starte direkte på det som da vil være klasse 1? :)

Jeg er spent på gjennomføringen og hvordan dette vil påvirke rekrutteringen til sporten.

Aner ikke, det er ikke lagt ut komplett regelverk som jeg finner. Bare at det er den nye inndelingen og øvelsene i de nye klassene tilsvarer det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kommer ikke noe regelverk før LP-dommerne har hatt sin konferanse nå i november. Da skal det diskuteres og vurderes, så vi får bare vente og se. Jeg har sett video på youtube(søkte på obedience), og ble ikke akkurat oppmuntret, for å si det sånn...

Hvorfor ble du ikke oppmuntret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Er redd for rekrutteringen, når programmet blir såpass mye vanskeligere.

Det blir jo ikke egentlig vanskligere, klassene får bare nye navn. Kanskje blir det en mindre terskelt for folk å starte i en klasse som heter rekrutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så om man får opprykk til klasse 3 før dette blir iverksatt, så er man altså i den klassen man kan bli champion? :P teit formulert spørsmål, I know.

Nei tilsvarende klasse. Opprykk til kl.3 i dagens regelverk blir opprykk til kl. 2 i det nye.

Opprykk til elite plasserer deg i kl.3 nye reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Noen som vet hva som skjer videre med dette nå? Har det blitt bestemt noe norsk regelverk? Blir det rekruttklasse? Om man skal starte med ferk hund neste år, så er det jo greit å vite om man skal trene etter det som er kl 1 nå eller det som er kl 2. Eller noe helt annet :hmm: Når vil nye regler bli innført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som skjer videre med dette nå? Har det blitt bestemt noe norsk regelverk? Blir det rekruttklasse? Om man skal starte med ferk hund neste år, så er det jo greit å vite om man skal trene etter det som er kl 1 nå eller det som er kl 2. Eller noe helt annet :hmm: Når vil nye regler bli innført?

Siste jeg fikk høre var at det ble i 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Siste jeg leste idag faktisk er at fci må godkjenne ordlyden i de nye reglene, som kommer snart... Men det blir endring på noen øvelser i eliteklassen ihvertfall.

Hvis man skal ha de samme reglene som fci så blir det forandring i alle klassene. Samt blir lista høyere for hver klasse ser det ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...