Gå til innhold
Hundesonen.no

Tittel-opprop? (LP1, LP2, LP3)


Teserere
 Share

Recommended Posts

Eller at blandinger ikke har noen stamtalve og derfor ikke noe stamtavlenavn å skrive tittelen forran? Hehe men strengt tatt er det vel mer fordi NKK ikke akkurat er for blandingshunder :P

Mulig jeg er dum, men må de ha det for at de skal få "teite" ag og lp titler? De blandingene som stilles er jo NOX reg, og jeg hadde i hvertfall synes det var veldig gøy å ha slike :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg støtter dette, og er gjerne med på å formulere en tekst. Har sett på den forrige teksten som blei brukt, og foreslår at vi lar alle emosjoner ligge og holder oss til kalde fakta.

Jeg forstår de ikke i det hele tatt. Tenk hvor gøy det hadde vært med masse forskjellige raser som stiller i lydighet! Ikke minst så gjør jo dette at flere kommer til å trene og aktivisere hundene sin

Jeg klarte ike å vente mer, så jeg har skrevet et forslag Kjære NKK, jeg vil med dette, på vegne av alle som har skrevet under, komme med en oppfordring til dere. Vi ønsker at det innføres e

Mulig jeg er dum, men må de ha det for at de skal få "teite" ag og lp titler? De blandingene som stilles er jo NOX reg, og jeg hadde i hvertfall synes det var veldig gøy å ha slike :)

Nå vet jeg ikke hvordan det er med disse "mellomtitlene", men for championater må jo hundene ha en minimums eksteriørpremiering, og det er det jo vanskelig å få på en blandingshund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan det er med disse "mellomtitlene", men for championater må jo hundene ha en minimums eksteriørpremiering, og det er det jo vanskelig å få på en blandingshund. 

Ja, det er jeg klar over, men det er det såvidt meg bekjent ikke på disse titlene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå vet jeg ikke hvordan det er med disse "mellomtitlene", men for championater må jo hundene ha en minimums eksteriørpremiering, og det er det jo vanskelig å få på en blandingshund.

Du trenger ikke det for å få "mellomtitlene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum, men må de ha det for at de skal få "teite" ag og lp titler? De blandingene som stilles er jo NOX reg, og jeg hadde i hvertfall synes det var veldig gøy å ha slike :)

Du kan jo bare si hun har tittelen om hun får 3x1 premie. Hun har jo på en måte fått tittel da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallylydighetsfolket gav ut slike uoffisielle fille-championat til de som som oppnådde 3x1.premie i RLE før, man tar det man vil ha ;)

Det får de fortsatt.

Championater blir delt ut etter regler satt av NKK. Så hva "fille-championater" er, lurer jeg på

(Hederspremie kanskje? Men HP er ikke championater)

Høyere og bedre titler slår ut de "dårligere" titlene. Dvs at når du får LP2, så forsvinner LP1 (hvis du har den da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Championater blir delt ut etter regler satt av NKK. Så hva "fille-championater" er, lurer jeg på

(Hederspremie kanskje? Men HP er ikke championater)

Høyere og bedre titler slår ut de "dårligere" titlene. Dvs at når du får LP2, så forsvinner LP1 (hvis du har den da)

HP deles ut til hunder som har oppnådd 3x 1. premie i elite for tre ulike dommere, altså om man har oppnådd championat, men uavhengig av om hunden er renraset eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Championater blir delt ut etter regler satt av NKK. Så hva "fille-championater" er, lurer jeg på

(Hederspremie kanskje? Men HP er ikke championater)

Høyere og bedre titler slår ut de "dårligere" titlene. Dvs at når du får LP2, så forsvinner LP1 (hvis du har den da)

På tidligere nettsider sto det uoffisielle championat, så fille-championater, de blir ikke stambokført selv om man får samme heder og ære fra NRL som vet et ordentlig championat. I dag er dette gjort om til HP, ja, og står slik: "Internt i norsk rallylydighetsklubb vil vi fortsatt beholde det vi nå kaller hederspremie (uoff.champion) til alle som av en eller annen grunn ikke opfyller NKK's krav..."

I de fleste andre land blir alle titlene ført, ettersom det ikke står spesifisert i regelverkene (som jeg nå har fått tid å finkjemmet :lol:) så går jeg ut fra at det blir slik det står i regelverkene, man får alle titlene etter oppnådd premiering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Christine

På tidligere nettsider sto det uoffisielle championat, så fille-championater, de blir ikke stambokført selv om man får samme heder og ære fra NRL som vet et ordentlig championat. I dag er dette gjort om til HP, ja, og står slik: "Internt i norsk rallylydighetsklubb vil vi fortsatt beholde det vi nå kaller hederspremie (uoff.champion) til alle som av en eller annen grunn ikke opfyller NKK's krav..."

I de fleste andre land blir alle titlene ført, ettersom det ikke står spesifisert i regelverkene (som jeg nå har fått tid å finkjemmet :lol:) så går jeg ut fra at det blir slik det står i regelverkene, man får alle titlene etter oppnådd premiering :)

Har man LP1 fra før og får LP2 blir første mellomtittel stående. Dersom det ikke blir mer plass fjerner de laveste.

I LP er det vel 2 forskjellige dommere?

Alle 1.premiene kan være oppnådd for samme dommer, i både rally, lp og ag :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heter disse mellom-titlene "Championat"?

Som f.eks AGHII-Championat? (Jeg så kopi av et brev fra NKK, hvor de gratulerte med Championat, da hunden hadde fått mellomtittelen i agility Hopp kl 2)

Det kan jeg aldri tenke meg er riktig. Et championat innen en hundesport får en jo etter å ha harva inn premieringer i den øverste klassen, ikke fordi en er flink i de lavere, uansett om det er tittelberettiga resultater eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Championater blir delt ut etter regler satt av NKK. Så hva "fille-championater" er, lurer jeg på

(Hederspremie kanskje? Men HP er ikke championater)

Høyere og bedre titler slår ut de "dårligere" titlene. Dvs at når du får LP2, så forsvinner LP1 (hvis du har den da)

Søren jeg som hadde gledet meg til en sånn laaang tittelrekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at mellomtitlene beskrives som championat ved godkjenning, i Sverige står dette til og med ført på Hunddata som godkjent championat. Eksempel fra NKK: Vi har gleden av å bekrefte at din søknaden om Agility klasse 3 championat på din hund: NOxxxx/xx Navn, Rase er godkjent. (Dette er da AGIII, ikke N AG CH)
18712911283_0e1887302e_o.jpg

Om mellomtitlene skulle erstattes ville nok dette stått spesifisert i regelverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...