Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen-kalender


Hundesonen-kalender  

66 stemmer

  1. 1.

    • Positiv, og tror jeg kommer til å kjøpe uansett (såfremt prisen er ok)
      44
    • Positiv, men vil kun kjøpe om min egen hund kommer med
      16
    • Negativ, ser ikke at det har noe for seg/uinteressant
      6


Recommended Posts

Veldig positiv!! Ang om jeg kjøper eller ikke kommer ann på økonomien når den tid kommer. For øyeblikket har eg ikke sjangs å kjøpe mer enn det nødvendige dessverre :/ Men kalender er stort sett flittig brukt når jeg først har det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Legger ut idag om folk er enige i formulering av reglene: Regler: - Du må være fotografen av bildet! - Du kan delta med et bilde i lav oppløsning, men om du vinner avstemningen må du ha mulighet

Jeg har allerede bestemt at den skal henge over trimmebordet, så har jeg et sted å krysse av for kloklipp, løpetid osv.

Å ja til sånn kalender!!!! Men et par praktiske detaljer rundt kalender-utformingen (vi har nemlig vegg-kalender og bruker det mye..): Den bør helst ha sånn "spiral-oppheng" slik at den er le

Jeg tenkte også egentlig at da blir det de med to hunder som kan sende to bilder. Skal jeg spesifisere det i reglene eller blir det strengt?

Jeg veit ikke helt jeg, jeg tenker ihvertfall som så at det kanskje blir litt mye hvis både de med to hunder sender to bilder, samt en del med kun en hund? Nå aner jeg ikke hvor mange som kommer til å delta eller hvor mange som har sendt inn to bilder av en hund..

- Men si det er 52 stk da (de som er positive i avstemningen). Og av de 52 så sender 40 inn to bilder hvor bare halvparten har to hunder, og de andre sender dobbelt av en hund. Da er det plutselig veeeeeeldig mange bilder som skal sees på og vurderes under avstemning. :P

Men nå tenker jeg bare litt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også egentlig at da blir det de med to hunder som kan sende to bilder. Skal jeg spesifisere det i reglene eller blir det strengt?
Syntes det blir for strengt. Da kan jo jeg teoretisk ikke være med siden jeg ikke har hund.

Men jeg håper virkelig man kan delta med hvilket som helst av sine egne bilder, og da ikke nødvendigvis med egen hund som motiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det blir for strengt. Da kan jo jeg teoretisk ikke være med siden jeg ikke har hund.

Men jeg håper virkelig man kan delta med hvilket som helst av sine egne bilder, og da ikke nødvendigvis med egen hund som motiv.

Du kan låne en av mine! Jeg har jo en for mye :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke regelen være så enkel at det er maks to bilder per bruker, per mnd, men bildene må være av forskjellige hunder? Sånn f.eks om det ikke er bilde av egne hunder (som i SiriE sitt tilfelle). Kan jo hende noen vil sende inn bilder de har tatt selv av andre sine hunder tatt på f.eks treff :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan låne en av mine! Jeg har jo en for mye :P

Takk takk! Og tar gjerne bilde av vakringene dine :)

Kan ikke regelen være så enkel at det er maks to bilder per bruker, per mnd, men bildene må være av forskjellige hunder? Sånn f.eks om det ikke er bilde av egne hunder (som i SiriE sitt tilfelle). Kan jo hende noen vil sende inn bilder de har tatt selv av andre sine hunder tatt på f.eks treff :)

Det jeg også tenker ja, dårlig gjort om de med to hunder har større sjanse for å få bildene sine i kalenderen. For meg er det viktigere at folk liker selve bildet jeg har tatt, enn at en hunden "min" kommer i kalenderen om det er forståelig.

Jeg regner jo med at det kommer til å stå fotograf på alle bildene. Slik er det i Norsk Engelsksetter klubb sin kalender, som jeg godt kan skanne inn et lite utkast av slik at man kan se hvordan den er lagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da beholder vi bare regelen som den er, maks to bilder pr bruker, men bildene må være av enten to forskjellige hunder eller f. eks et portrettbilde og et gruppebilde?

Og ja, man kan såklart delta selv om man ikke har hund og med bilder av andres hunder man selv har tatt :) .

Edit: Men velger man å delta med TO bilder så bør man jo virkelig føle at disse to bildene fantastisk gode, og ikke bare sende inn to fordi man kan.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt mot strømmen, hvorfor må man kunne få delta med to bilder? Man kan jo ta bilder av de to/tre eller femten hundene man har sammen, på en måte?

Et bilde pr pers i mnd burde holde, selv for oss som har flere hunder, syns jeg. Hvis ikke så kan vi risikere at det blir skrekkelig mange bilder hver gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt mot strømmen, hvorfor må man kunne få delta med to bilder? Man kan jo ta bilder av de to/tre eller femten hundene man har sammen, på en måte?

Et bilde pr pers i mnd burde holde, selv for oss som har flere hunder, syns jeg. Hvis ikke så kan vi risikere at det blir skrekkelig mange bilder hver gang..

Det må jeg si at er en enda bedre tanke ja, faktisk. I raseklubben min er det tillatt med to-tre bilder, men det er jo fordi svært få deltar i konkurransen. Jeg vil tro at ganske mange kommer til å delta i denne konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt mot strømmen, hvorfor må man kunne få delta med to bilder? Man kan jo ta bilder av de to/tre eller femten hundene man har sammen, på en måte?

Et bilde pr pers i mnd burde holde, selv for oss som har flere hunder, syns jeg. Hvis ikke så kan vi risikere at det blir skrekkelig mange bilder hver gang..

Jo, i teorien stemmer det jo, men hvis poenget er å lage en kalender med fine hundebilder, så ser ikke jeg problemet med at en bruker kan sende opp til to bilder. Det er jo for det første, ikke så fryktelig mange, og for det andre, så synes jeg det er litt overkill å være så veldig streng, med tanke på målet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i teorien stemmer det jo, men hvis poenget er å lage en kalender med fine hundebilder, så ser ikke jeg problemet med at en bruker kan sende opp til to bilder. Det er jo for det første, ikke så fryktelig mange, og for det andre, så synes jeg det er litt overkill å være så veldig streng, med tanke på målet her.

Mulig jeg bare har dårlig hukommelse, men jeg syns å huske at i de bildekonkurransene vi har hatt her før, så har det vært nesten håpløst mange bilder :P I og med at man skal finne 12 bilder som ikke er av det samme motivet, så burde det ikke være noe problem at man sender inn bare ett bilde i måneden, syns jeg.

Jeg antar at fotografen/motivet som blir trukket ut en måned, ikke får delta resterende måneder? Hvis meninga var å ha mest mulig variasjon, mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg bare har dårlig hukommelse, men jeg syns å huske at i de bildekonkurransene vi har hatt her før, så har det vært nesten håpløst mange bilder :P I og med at man skal finne 12 bilder som ikke er av det samme motivet, så burde det ikke være noe problem at man sender inn bare ett bilde i måneden, syns jeg.

Jeg antar at fotografen/motivet som blir trukket ut en måned, ikke får delta resterende måneder? Hvis meninga var å ha mest mulig variasjon, mener jeg..

Tja, synes ikke det var så vanskelig å velge mellom alle de bildene som ble sendt inn da, det er jo med på å sikre et ordentlig godt bilde for hver måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo også ann å ha januar som en litt "prøve-måned"? Også muligens justere regler når vi har sett hvor mange bilder som kommer inn og hvordan det blir? :) Kanskje litt vannskelig å forutse nå om det kommer inn 30 eller 100 bilder.. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert litt krøll nå i starten frem til vi finner noe de fleste er enige om. Jeg tror ikke regelen med to bilder kommer til å by på noe problem, men dersom det f. eks kommer inn over 50 bilder så blir det kanskje en justering neste måned? :P

2ne: Du kan delta så mye du vil, men om f. eks et bilde av Nora vinner i februar så får ikke Nora lov til å være hovedvinner i en annen måned i tillegg til februar. Men DU kan f. eks delta med bilder av andre hunder du selv har tatt :) .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det engelske hundeforumet jeg er på (der jeg fikk ideen fra!) fikk de kalenderen i desember og den ser sånn ut, hva syns dere om noe ala et sånt design? Jeg kan jo sende en PM til han som er admin og høre hvor de bestilte fra.

ds-cal-2013_zps33874dc3.jpg

cal2013-inside_zps3b5c03da.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det engelske hundeforumet jeg er på (der jeg fikk ideen fra!) fikk de kalenderen i desember og den ser sånn ut, hva syns dere om noe ala et sånt design? Jeg kan jo sende en PM til han som er admin og høre hvor de bestilte fra.

ds-cal-2013_zps33874dc3.jpg

cal2013-inside_zps3b5c03da.jpg

Ååå sånn kalender er suverent opphengningsmessig! Og rutene for hver dag er store nok. Men jeg synes også at det holder med ett bilde pr side (samtat jeg regner med man kanskje må ha med litt sponsor-greier også..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...