Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen-kalender


Hundesonen-kalender  

66 stemmer

  1. 1.

    • Positiv, og tror jeg kommer til å kjøpe uansett (såfremt prisen er ok)
      44
    • Positiv, men vil kun kjøpe om min egen hund kommer med
      16
    • Negativ, ser ikke at det har noe for seg/uinteressant
      6


Recommended Posts

Hei!

Vi tenkte å forsøke oss på en forumkalender i år. I grove trekk tenker vi:

- fotokonkurranse hver mnd og avstemning f. eks siste uke i måneden

- hver måned kan ha f. eks en hovedvinner og to "småvinnere" (eller to vinnere)

- november og desember kan avholdes i samme omgang sånn at vi kan rekke å få kalenderen produsert og sendt ut før jul/nyttår

- en hund kan kun vinne hovedvinner èn gang sånn at ikke kalenderen kun blir full av samme hunden, MEN den kan bli med to ganger om den f. eks er på ett gruppebilde og en annen gang kun portrettbilde

- man kan delta kun med bilder man har tatt selv

- bildet man sender inn kan være tatt når som helst, det må ikke være tatt det samme året, men det BØR stå i stil med måneden man sender inn til (så ikke noe strandlivbilde til januar f. eks)

Fortjenesten blir ikke massiv, men det er stilig med sonenkalender og eventuelt overskudd kan bli med på å dekke serverkostnader i fremtiden :) .

Tenker noe ala en slik layout, for da får man plass til mer enn ett bilde pr. måned:

cowdog.calendar.1b.jpg

Hva tenker dere? Kom gjerne med forslag til regler eller endringer, sånn at vi kan begynne januarkonkurransen snart! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Legger ut idag om folk er enige i formulering av reglene: Regler: - Du må være fotografen av bildet! - Du kan delta med et bilde i lav oppløsning, men om du vinner avstemningen må du ha mulighet

Jeg har allerede bestemt at den skal henge over trimmebordet, så har jeg et sted å krysse av for kloklipp, løpetid osv.

Å ja til sånn kalender!!!! Men et par praktiske detaljer rundt kalender-utformingen (vi har nemlig vegg-kalender og bruker det mye..): Den bør helst ha sånn "spiral-oppheng" slik at den er le

Fantastisk tiltak! Og absolutt noe jeg kommer til å ville være med på, både i konkurransen samt kjøpe kalenderen :)

Syntes reglene er veldig greie, for du tenker da at det er en mulig å stemme hele siste uken? Evt. kunne det kanskje vært første uken av neste måned slik at man kan utnytte måneden til å ta relaterte bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg hadde synes at fotokonkurransen var morsom, men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt kalenderen. Av den enkle grunn at sånne kalender bare blir liggende og flyte her i huset..

Hos meg hadde den nok også blitt flytende, men siden det er med på å støtte et forum jeg tilbringer store deler av tiden min på, samt at det alltid er et koselig minne så hadde jeg kjøpt :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på prisen, men morsomt det! Spesielt fotokonkurranse er jo gøy.

Kan vi sende inn bilder som vi bruker i bloggen f.eks, også eventuelt gi full størrelse om vi vinner? Jeg forminsker alltid bildene mine og setter på signatur, og hadde vært praktisk å kunne delta med disse istedenfor å redigere dobbelt (iallefall på gamle bilder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde den nok også blitt flytende, men siden det er med på å støtte et forum jeg tilbringer store deler av tiden min på, samt at det alltid er et koselig minne så hadde jeg kjøpt :)

Tja, joda. Det er jo nesten opp til hver enkelt. For min del er det ganske enkelt, jeg kan ikke bruke penger på noe som blir liggende og flyte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja til sånn kalender!!!!

Men et par praktiske detaljer rundt kalender-utformingen (vi har nemlig vegg-kalender og bruker det mye..):

Den bør helst ha sånn "spiral-oppheng" slik at den er lett å henge opp og lett å snu ferdig måned til baksiden, if that makes sense.. er mange fine kalendre som er umulig å henge opp på fornuftig vis og så må man rive av siden med hver måned og det er kjipt for vi behøver å kunne "se tilbake" (feks når ble septikk-tanken tømt sist..)

Veldig greit at den har ukesnummer

veldig greit at rutene er store nok til at man kan skrible smårusk inni der (feks BB for kloklipp BB, og FB for kloklipp forbein) og utstilling, og kurs etc - så helst ikke en mikroliten kalender!

Å dette var genialt! Håper jeg neste år kan kutte ut Odals-kalenderen og heller ha sonen-kalenderen..!

edit: forresten vil jeg kjøpe to, må ha en på jobben også!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut! :D Kommer sikkert til å støtte uansett om den blir brukt eller ikke.

Kan vi ha temakonkurranser da? Slik at ikke alle blir "hund løper mot kamera" for å sette ting på spissen. Og at 1, 2 og 3 plass får være med på månden?

Smart at en hund kan bare være en gang alene. :) Håp for fler.

Og jeg synes at Januar skal ha noe med vinter å gjøre da. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hvis prisen ikke blir for høy. Men frykter for at det kan bli mange stemmer etter popularitet da, siden mange her inne kjenner hverandre og hundene privat.

Jeg føler meg faktisk veldig overbevist om at sonisene kommer til å stemme på de beste bildene jeg.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier ikke å ha kalender, men jeg er MYE mer interessert i å ha kalender herfra enn tilfeldig motiv! :) Teserere: jeg syns det bør være lov til å sende inn bilder man har tatt tidligere. noen har feks kanskje ikke kamera nå, eller kanskje man har en avdød hund man ønsker å prøve å få med :) . det åpner også for større deltakelse. hvis noen har erfaringer eller forslag til hvor vi bør bestille fra så kom gjerne med tips!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden så mange er så flinke til å tegne her. Kunne ikke et av de små bildene på siden være tegnekonkurranse?

Og jeg trur da vi er så voksne at vi stemmer på fine bilder, ikke hvem som er venn med hvem. :P Jeg synes eksempel Siri tar fine bilder, så da må jeg jo kunne stemme på henne selv om jeg kjenner henne OG er venn med henne på FB liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...