Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg er så glad jeg har klart å snu livet mitt til å kunne se positivt på ting, istedetfor å måtte se på alt med negative øyne (jeg har litt igjen altså :lol: ).

Har sagt det til deg før, men jeg sier det igjen: Det er veldig hyggelig å se den merkbare endringa hos deg, altså! Det unner jeg deg (og alle andre) skikkelig! :)

Nå skal jeg ned og hjelpe internasjonale studenter med å registrere seg til norskkurs. Det blir nok både hyggelig og en prøvelse for tålmodigheten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skuffaaaaa! Gjorde vondt å finne ut at vi kunne vært med på budrunde på en fabelaktig bolig. Den gikk for 75 000 under vår maks. Men det kommer vel nye.

Æsjda, det var kjedelig. Når sånne ting skjer pleier jeg å tenke at det sikkert ikke var meninga at det skulle bli sånn. Det står sikkert et drømmehus å venter på dere et sted skal du se :)

Jeg og hundene har kosa oss i skogen. Tusla rundt hit og dit og utpå jorder hvor Blaze fikk løpe etter ballen sin. Nå skal jeg manne meg opp til å ta oppvasken og shine litt her. Blir borte i helga for å passe småbrødre og siden jeg hater å komme hjem til rot må det fikses i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste flere innlegg jeg. Disse f.eks:

Dette var det jeg svarte på i utgangspunktet ikke sant? Og jeg svarte at jeg hadde motsatt erfaring enn deg - at det er ikke bare å lage seg noen rutiner, det er ikke bare å nekte seg selv å sove på dagen, så løser alt seg. Men siden det funka for deg, så går du ut fra at det må funke for alle andre også, gjør du ikke?

Leser du egentlig hva Monica skriver, hun sa bare at man bør faktisk prøve før man løper til lege. Hun skriver tilogmed at dersom det ikke funker så er jo neste steget legen.

Det er jeg helt enig i, og noen ganger er ikke sykdommer, søvnproblem osv noen dans på roser, men det tror jeg du vet mye mer om enn meg. Men man skylder seg seg å gi det et ordentlig forsøk, og da er jo det logiske steget å prøve å vente til kvelden med å sove.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til deg før, men jeg sier det igjen: Det er veldig hyggelig å se den merkbare endringa hos deg, altså! Det unner jeg deg (og alle andre) skikkelig! :)

Takk for det :) Og er jo koselig at andre legger merke til det også ;) For jeg er vel en evig pessimist som prøver å snu på det (på 1.vgs stod det under bildet mitt: "Positiv er en ***** fin bil" :lol:

Men utålmodig er jeg da... Syns folk kunne sitti og svart på mailer med en gang! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt treig her nå, jeg har aldri kunnet delta i noen budrunde på noe, men det er da vel bare å bli med på budrunder og så trekke seg ut når det går for høyt? Det er jo det alle gjør. Hvorfor være pessimistiske og anta at dere ikke får det bare fordi dere synes et hus er fint? :icon_confused:

Fordi vi ikke har finansieringa 100% i boks :) Vi har fått vite at det ser ut som at vi kan låne så så mye, men får ikke lov til å by enda, noe jeg skjønner banken godt for :P Vi skal ha kausjonister, så de vil dobbelttrippelsjekke de litt ekstra. Vi kunne ha fått det til i dag, men siden vi trodde huset kom til å gå for mer så sa vi at det gikk fint å ta det i normalt tempo med alt av kredittsjekk. Svir litt nå ja. Men det kommer nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper er fortsatt stiv og støl og får ikke løftet hodet sitt høyt... gikk normalt på tur (med hodet ned, men det gjør han jo alltid for å snuse), men da vi kom inn igjen ble han stiv igjen. Kan ikke skjønne at han blir så støl av en liten kløvtur, så han må ha vridd ryggen eller fått kink i nakken. Håper han er bedre i kveld, ellers så må jeg vel til dyrlegen en tur.

Selv om han kanskje kulle vært hos naprapat eller kiropraktor eller noe sånt? Eller har dyrleger "knekk" skills og?

Jeg ville fått røntget ryggen hans skikkelig først, jeg. Se om det kan være noen forkalkninger som skaper problemer eller noe sånt. Kanskje er det bare en enkel greie, men det er bedre å være føre var - eller noe sånt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjda, det var kjedelig. Når sånne ting skjer pleier jeg å tenke at det sikkert ikke var meninga at det skulle bli sånn. Det står sikkert et drømmehus å venter på dere et sted skal du se :)

Ja ikke sant :) Akkurat det samme skjedde med ei jeg jobber med i går, hun skulle selge og kjøpe på likt, men budrunden på hennes salg kom igang tregt, så hun fikk ikke lov av banken på å by på den hun ville. Så ble huset hennes solgt, og til en pris hvor hun fint kunne bydd på den hun ønsket seg. Men den ble solgt til noen andre. Men sånn er boligmarkedet, og det er ihvertfall langt fra dødt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å ...kan ikke sonen bli frisk snart?

Lola: jeg ville også fått sjekket ryggen hans, og ikke stol på at alle dyrleger kan nok. Men vi krysser fingrene for dere.

Vi har vært en kjempefin tur, som hadde vært enda bedre hvis noen bare kunne være litt mer positive.... Ja en blir sliten av venner som alltid må tas hensyn til. Men Zebra nøt sine 15 min med frihet ho :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, telefon fra vet om at Pippin har en tann som ikke ser helt bra ut og burde røntges. Det rekker ikke jeg å gjøre før han skal til eksgubben. Tør jeg stole på at eksgubben legger merke til det hvis Pippin har vondt i den tanna?

Få eksen til å dra til vet med han? :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu!! I dag er faktisk min siste sykemeldingsdag! Har ikke vært på jobb siden 3 desember!!

Hadde jo planlagt ferie i starten av des for lenge siden også brått kom operasjon oppå det :P

Men jeg tror jeg skal vente til feb med noe Elexia planer. Såret er ikke heeeelt lukket enda ( det skal gro innenfra ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ikke har finansieringa 100% i boks :) Vi har fått vite at det ser ut som at vi kan låne så så mye, men får ikke lov til å by enda, noe jeg skjønner banken godt for :P Vi skal ha kausjonister, så de vil dobbelttrippelsjekke de litt ekstra. Vi kunne ha fått det til i dag, men siden vi trodde huset kom til å gå for mer så sa vi at det gikk fint å ta det i normalt tempo med alt av kredittsjekk. Svir litt nå ja. Men det kommer nye :)

Ah, da er jeg med. Krysser finga for at banken får svingt seg så dere snart sitter i drømmehuset! :)

Registreringshjelpa gikk smertefritt. Nå skal jeg spise verden lekreste, lille appelsin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Jeg skulle stå opp tidlig jeg! Men fordi mobilen er død måtte jeg bruke en gammel vekkerklokke uten slumring, og så våknet jeg ikke før nå :( Og Casper er fortsatt stiv som en stokk, virker som han har vondt i ryggen. Men vi har ikke gått tur enda, så jeg håper han går det av seg i dag og blir merkbart bedre, ellers så blir det vel en tur til vet. i morgen.

Kiropraktor han være en lur ting ja. :) De fleste dyrleger har IKKE kompetansen til å kjenne skikkelig på muskler og ledd. De har i hvert fall ikke kompetansen til å finne og fikse låsninger. Det er ikke mange utdannede kiropraktorer på dyr her i landet og det er en grunn til at de må ha ekstra utdanning for dette. :) Røntgen kan også være lurt hvis han har hatt en del problemer med ryggen? :)

Hadde det vært så enkelt som dere skisserer her så hadde jeg ikke klaget ;)

Det finnes jo en grunn til at jeg ikke får sove, å det er ikke akkurat fordi jeg ikke trenger søvn, men fordi tankene har en tendens til å løpe løpsk når jeg skal legge meg, å det er mye lettere å legge seg for å sove når det er lyst enn mørkt ute. Men jeg får spørre etter sovetabeletter eller noe, det er bare det at jeg ikke har lyst å gå til legen, fordi da må jeg ta buss, å buss er et stort stort stort problem, så da venter jeg heller til jeg er døende, evnt har noen som kan svippe meg nedom legen. Angst for sånne teite ting suger.

:hug: Det er ikke kjekt å ha problemer med å sove...

Leser du hva jeg skriver, egentlig? Og har jeg sagt det fungerer for alle? Det fungerer ikke optimalt for meg selv engang, men jeg p-r-ø-v-e-r :) Jeg bare syns for mange går etter enkleste utvei, og når noen skriver noe her på forumet, så går jeg ut ifra hva de skriver, og ikke hva de ikke skriver.

Så hvor lenge mener du da på at folk skal prøve? Jeg kan legge meg 22 og ligge i sengen uten å få sove til både 3,4 eller 5 om natten. Jeg kan la vær å sove på dagen men det hjelper ingenting på søvnen på natten. Får jeg sove når jeg legger meg i 22tiden så sover jeg max 2 timer og er lys våken igjen. Jeg har PRØVT i mange mnd jeg. Jeg har prøvt mye forskjellig og jeg kan være skikkelig sliten når jeg legger meg men får ikke sove. Nei jeg har ikke fått tabeletter av legen for jeg klarer å få nok søvn, bare ikke når jeg burde.

Lola - dyreleger flest skal ha skills til å kjenne på muskler og anbefale en behandling ja. Av de tre dyrelegene jeg har vært hos i byen har alle kunnet massere hunden litt, strukket ut osv :)

Dyrleger flest skal ikke ha skils på muskler, skjellett og kiroptraktikk nei. Ja de burde vell kunne massere hunden litt og strekke litt på den men de kan ikke kjenne i nærheten av så mye som en kiropraktor og de kan heller ikke ordne opp i låsninger.

Oppe og gråter ikke i dag heller. :D Har akkurat spist noe mat og oppdatert meg på sonen så nå sitter jeg her og ser på den blå himmelen og vurderer å komme meg ut en tur. Sette på Frank(ja robotstøvsugeren min heter Frank) først. :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da er jeg med. Krysser finga for at banken får svingt seg så dere snart sitter i drømmehuset! :)

Registreringshjelpa gikk smertefritt. Nå skal jeg spise verden lekreste, lille appelsin!

Det bør de siden vi sa ja til å bli totalkunder! Damnit, jeg som har brukt 10 år på å lære meg kontonummeret mitt, nå får jeg nytt :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, endelig fikk jeg de to siste bøkene jeg har bestilt, hvorav den ene er til typen.

Så hvor lenge mener du da på at folk skal prøve? Jeg kan legge meg 22 og ligge i sengen uten å få sove til både 3,4 eller 5 om natten. Jeg kan la vær å sove på dagen men det hjelper ingenting på søvnen på natten. Får jeg sove når jeg legger meg i 22tiden så sover jeg max 2 timer og er lys våken igjen. Jeg har PRØVT i mange mnd jeg. Jeg har prøvt mye forskjellig og jeg kan være skikkelig sliten når jeg legger meg men får ikke sove. Nei jeg har ikke fått tabeletter av legen for jeg klarer å få nok søvn, bare ikke når jeg burde.

Men du er da under utredning for diverse, det har du skrivd på forumet mange ganger, du prøver å finne ut hvorfor ting er som de er, ikke sant? :)

Når folk skriver på sonen at de ikke får sove om kvelden, men tar seg en powernap på dagen, så går jeg utifra det, og ikke det de ikke har nevnt ;)

Jeg vet godt hvordan det er å ikke få sove selvom man er dødssliten, for jeg er konstant sliten selvom jeg ikke skriver det på forumet hver dag (jeg gidder ikke lenger å grave meg ned pga det, selvom jeg har hatt en skikkelig shitty periode nå). Så jeg ligger ofte flere timer før jeg får sove (sånn har jeg hatt det hele livet, og foreldrene mine prøvde både det ene og det andre når jeg var liten). Så det ble til at jeg fortsatte sånn og sov bare når jeg fikk sove, og endte opp med at jeg satt oppe på dataen til både 4 og 5 om natta, før jeg skulle på stå opp kl 6-7 for å dra på skolen. Men det gjorde det ikke akkurat bedre, så jeg prøver. Og det er det viktigste, for meg :) Har til og med hvert på søvnovervåkning i forbindelse med utredning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor han være en lur ting ja. :) De fleste dyrleger har IKKE kompetansen til å kjenne skikkelig på muskler og ledd. De har i hvert fall ikke kompetansen til å finne og fikse låsninger. Det er ikke mange utdannede kiropraktorer på dyr her i landet og det er en grunn til at de må ha ekstra utdanning for dette. :) Røntgen kan også være lurt hvis han har hatt en del problemer med ryggen? :)

Ja var det jeg lurte litt på nemlig, om dyrlegen har noe særlig kompetanse på dette... jeg kan gjette på at det er en låsning eller noe. Han har ikke hatt problemer med ryggen før nei, eller han har vært superstøl en gang før, men slikt skjer jo.

Som Siri sier kan det jo kanskje være lurt med røntgen, men jeg merker jeg kvier meg liiitt for det og, det blir fort fryktelig mye penger for "ingenting".... ikke at han skal gå og ha det vondt lenge altså, men jeg har litt lyst til å ha is i magen her og se hvordan han utvikler seg. Tar avgjørelse på det i morgen... upraktisk at han skal bli slik på slutten av uken da:P

Edit: var flere var her ja, de så jeg ikke før nå...! *lese*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du egentlig hva Monica skriver, hun sa bare at man bør faktisk prøve før man løper til lege. Hun skriver tilogmed at dersom det ikke funker så er jo neste steget legen.

Det er jeg helt enig i, og noen ganger er ikke sykdommer, søvnproblem osv noen dans på roser, men det tror jeg du vet mye mer om enn meg. Men man skylder seg seg å gi det et ordentlig forsøk, og da er jo det logiske steget å prøve å vente til kvelden med å sove.

Morsomt at både du og Monica tviler på mine lese-evner, i all den tid dere ikke klarer å få med dere at jeg sier at problemet er at dere gjetter for mye. Hva får dere til å tro at første skritt er å gå til legen og be om dop, liksom? Hva får dere til å tro at man ikke har gitt det et ordentlig forsøk? Hva veit dere om når f.eks RTL sov sist? Hvis man ikke har sovet mer enn en 4-5 timer på et par døgn, så trenger man en powernap når man får sove, samme hvor logisk det måtte være å prøve og vente til kvelden.

Det burde ikke være nødvendig å legge med epikrisen for at folk skal droppe den noe nedlatende "jeg syns du skylder deg sjøl å gjøre noen ordentlige forsøk før du begynner å dope deg assa". Greit nok at man deler mye rart i denne tråden, men det hender faktisk at man ikke veit alt, og da bør man ikke tillegge folk greier - særlig ikke når man påstår at man forholder seg til det som blir skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele dette med noen!

Jeg skal bli tante i september :D Å, jeg ble så glad da jeg fikk høre det! Det kom litt som et sjokk, jeg trodde vel først det var en spøk. Ansiktet på min far da han fikk høre det var priceless! Jeg fikk en skikkelig god og glad følelse gjennom hele kroppen da de sa det :) Merkelig hvordan familieforøkelse gjør en så glad. Det ble litt gledes tårer også altså. :wub: Forventet ikke helt den reaksjonen fra meg selv. :icon_redface:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj... **** is i magen, tror jeg og Casper tusler opp til dyrlegen når de åpner igjen klokken 16 jeg... mamma sa hun betaler :P Ikke at det er utslagsgivende akkurat, men jeg vet ikke om jeg får tid i morgen rett og slett... skader jo ikke å høre hva de synes jeg bør gjøre, og tur må han jo få uansett.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at både du og Monica tviler på mine lese-evner, i all den tid dere ikke klarer å få med dere at jeg sier at problemet er at dere gjetter for mye. Hva får dere til å tro at første skritt er å gå til legen og be om dop, liksom? Hva får dere til å tro at man ikke har gitt det et ordentlig forsøk? Hva veit dere om når f.eks RTL sov sist? Hvis man ikke har sovet mer enn en 4-5 timer på et par døgn, så trenger man en powernap når man får sove, samme hvor logisk det måtte være å prøve og vente til kvelden.

Det burde ikke være nødvendig å legge med epikrisen for at folk skal droppe den noe nedlatende "jeg syns du skylder deg sjøl å gjøre noen ordentlige forsøk før du begynner å dope deg assa". Greit nok at man deler mye rart i denne tråden, men det hender faktisk at man ikke veit alt, og da bør man ikke tillegge folk greier - særlig ikke når man påstår at man forholder seg til det som blir skrevet.

Du tillegger meg ganske mange meninger jeg ikke har skrivd da ;) Om man gir råd utifra ting folk ikke har skrivd og gjetter seg til, så er det galt, og om man skriver noe utifra det folk har skrivd, så er søren meg det galt også, 2ne. Skal vi bare drite i å skrive noe til andre om råd eller noe som helst, og bare konsentrere oss om oss selv?

Og hvor nedlatende er ikke den holdninga "jeg er eldst, jeg vet best" som du må dra frem i tide og utide. Da sier jeg takk og lov for at jeg er ung og uvitende, som prøver å snu livet mitt til noe positivt. Heller det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har ligget til ladning i bilen i hele dag! :jump::bananas::hyper::punk::queen: Ja dere skjønner tegninga? Jeg er sliten etter en lang dag med møter her og der og de voksne er slitne etter å ha passet på bilen i mange timer. Det er teit sier Prinsesse Nix! Skikkelig teit!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tillegger meg ganske mange meninger jeg ikke har skrivd da ;) Om man gir råd utifra ting folk ikke har skrivd og gjetter seg til, så er det galt, og om man skriver noe utifra det folk har skrivd, så er søren meg det galt også, 2ne. Skal vi bare drite i å skrive noe til andre om råd eller noe som helst, og bare konsentrere oss om oss selv?

Jeg bare forholder meg til hva du skriver jeg.

Og hvor nedlatende er ikke den holdninga "jeg er eldst, jeg vet best" som du må dra frem i tide og utide. Da sier jeg takk og lov for at jeg er ung og uvitende, som prøver å snu livet mitt til noe positivt. Heller det :)

Nå var det du som dro inn alder da, husker du? Kanskje de var litt mer forsiktig med å gi dop til unge folk, var det vel du sa? Det slo deg ikke engang at det kunne være fordi at dette har vært et vedvarende problem i mange år..

.. Har jeg herja med jentene på gulvet. Norris er noe elektrisk om dagen, så hun blir helt øns når jeg legger meg på gulvet. Krøllebølla tror det er om å gjøre å snakke høyest om det, teite bikkja.. Hun trenger egentlig ikke å snakke i det hele tatt, syns jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...