Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

*klippe*

Jeg sier det ikke ofte nok, men herregud jeg er imponert over deg og din evne til å være positiv og munter til tross for plager og smerter :hug: Du er en sterk dame, og jeg synes kroppen din må ta seg sammen og begynne å samarbeide med deg snart :hug:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten Foenix er SUR Foenix. Og da kan mødre drite i å dele liggeplass med henne, for tenk.

Hvor ble det av den søte valpen min, og hvorfor har hun tenåringsmeninger???

tur10.jpg

(Bilde fra februar 2012 - den gang da)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme med rappoert på hvordan de er å bruke. Må ha noe sånt på hytta, så man slipper og ta på ski eller vasse i snø til skrævet bare en skal på do.

Det finnes jo slike ganske billige "hyttetruger" å få kjøpt - men de er neppe så godt å gå langt med, men fungerer sikkert fint til sånn do-gåing :lol:.

Ellers var det en artig opplevelse på gå med truger, altså :). De var mye lettere enn jeg fryktet, men det er jo tyngre enn å gå på brøyta vei liksom, og man synker jo litt nedi når snøen er løs, men ikke så ille som man gjør UTEN truger liksom :D. Man går relativt normalt på slike truger med gode bindinger, litt bredere mellom beina, men det merker man ikke så godt når man går i terrenget. Jeg brukte skistaver i tillegg for å holde balansen bedre, men man trenger jo strengt tatt ikke det da :). Artig opplevelse, helt klart :).

Jeg sier det ikke ofte nok, men herregud jeg er imponert over deg og din evne til å være positiv og munter til tross for plager og smerter :hug: Du er en sterk dame, og jeg synes kroppen din må ta seg sammen og begynne å samarbeide med deg snart :hug:

Det er jeg helt enig i! Det er ikke mange som hadde taklet alle plager og styr på en sånn positiv måte :).

Da har jeg altså vært på trugetur, hvilket var en ny og morsom, opplevelse :). Det gikk ikke så fort da, jeg gikk litt over 4 km og brukte 1,5 time :lol:.

Nå har jeg fått rammet inn og hengt opp 4 bilder av Willy på stueveggen - og rosettene fra Letohallen har fått hedersplassen *ler*. Har også endelig oppdatert klubbens hjemmesider med info om spesialen vår, sendt e-post til RiksTV og sagt at nei, jeg har ikke tenkt å betale noen faktura fra dem lenger og ... ehhhhh... nei, jeg har faktisk ikke gjort noe mer, jeg :D. Nå er det natta!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Jeg er litt engstelig, men jeg har det jo litt motsatt av din situasjon. Jeg skal jo liksom bøye og tøye ankelen, så selv om det gjør vondt så er det slik det skal være. For min del blir det jo bare bedre (forhåpentligvis).

Godt at det ikke er lenge til operasjon da, og at du har pass til hundene. Jeg kan love deg at det ikke er lett å drive med hundelufting på krykker :P

Hundelufting på krykker høres ikke greit ut. Legg til holke, så er marerittet komplett! :P Jeg håper jeg kan hive krykkene ganske fort, og så håper jeg på barfrost og tidlig vår!

Og vet dere hva? Jeg var ute en tur med hundene nå, tenkte å lufte dem bare i hagen, men masse is hadde forsvunnet, vi kom oss ned helvetesbakken og fikk gått oss en liten luftetur! :banana:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så kvalmt forelska om dagen jeg! Trodde ikke jeg kunne bli verre, men når hjertet hopper over et slag når han kommer inn dørene her så..jah.. But I like it :D

Ikke så lenge til jeg kan dra hjem, men i mellomtida frister det med noe å spise på *holde seg hard*

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Jeg sier det ikke ofte nok, men herregud jeg er imponert over deg og din evne til å være positiv og munter til tross for plager og smerter :hug: Du er en sterk dame, og jeg synes kroppen din må ta seg sammen og begynne å samarbeide med deg snart :hug:

Awww blir litt stum og vet ikke helt hva jeg skal si. Har skjønt jeg ikke henger helt godt sammen for jeg tar alt med et smil Haha. Tror faktisk det var derfor jeg fikk jobben i politiet faktisk :-P

Men takk! Og hva skulle jeg gjort? Lagt meg ned og grine? :-D gidder ikke slikt.

Nå ser jeg på en jente meg giga pupper som er data programmerer :-P og Jesus freak og rapper. Haha spesielt :-P

.. Og nå savner jeg hundene når t sender mms med hundene i senga mi :-P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg mange rare tanker i hodet. Jeg syntes nemlig det stod "ser jeg på statsministeren og oppdaterer planer for året" :lol:

Planer med statsministeren?! Tror ikke det nei! :lol:

Begynte i ny jobb i dag jeg!

Har hatt en kjempefin dag, koslige kollegaer og noen flotte ungdommer, gleder meg til å komme ordentlig i gang :ahappy:

Turnusen ser bra ut og :thumbs:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer maste jeg sånn på snekkerne for å få dem til å lage skikkelig lufting i takkonstruksjonen over peisestua. Det gjorde de til slutt, men trengte de å lage et tak som promper når det blåser? Det promper sånn at jeg kommer til å bli flau når jeg har gjester!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
I sommer maste jeg sånn på snekkerne for å få dem til å lage skikkeølig lufting i takkonstruksjonen over peisestua. Det gjorde de til slutt, men trengte de å lage et tak som promper når det blåser? Det promper sånn at jeg kommer til å bli flau når jeg har gjester!

Det syns jeg du skal sende de en e-post om, spør om det er meningen at taket skal prompe når det blåser :D

Hahahahaha jeg har masse penger på kontoen min jeg, fordi jeg var lur å betalte semesteravgiften i midten av desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonenguruer! Tåler sånne plastkasser (type europris/Ikea/biltema) å oppbevares i frysen?

Hadde vært praktisk å putte ferdig oppdelt NP i noe sånt :)

våres har gått i stykker etter rundt 10 mnd, og det har vært pga av håndtering- Ikke fordi den ble fryst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har jeg tvunget i meg litt mat kun for å kunne ta medisin, det positive er at kanskje medisinen virker :P

Awww blir litt stum og vet ikke helt hva jeg skal si. Har skjønt jeg ikke henger helt godt sammen for jeg tar alt med et smil Haha. Tror faktisk det var derfor jeg fikk jobben i politiet faktisk :-P

Du, nå må ikke du undervurdere dine kunnskaper da :aww:;) Og at du er så utrolig blid og positiv som du er hjelper jo veldig på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt hotellrom på Vertshuset Røros, det er på Røros kneet mitt skal opereres. Ble glad da jeg så på anmeldelsene at de fikk ros for gode frokoster, helt til jeg kom på at jeg skal være fastende den morgenen. :sleep:

Men nå er det jaggu natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sklidd ned til sivilisasjonen og lege i dag, og jadda her blir det medisiner i "noen" dager fremover. Men i det minste så kan jeg bli frisk av dette da :P

Jeg har sagt jeg skal, men dumt å begynne med noen av de her hjemme nå (pga alderen til de). Er så mye grunntrening som mangler.

Men jeg skal bevise at rasen kan, og skal også delta på ukeskurs i Danmark gjennom raseklubben der (med tyske instruktører).

Jeg håper ikke at du tror den kommentaren var rettet imot deg? :P Fordi jeg mente i den FB-tråden jeg satt å leste i akkurat da.. Og tenker sjeldent å dra frem slike ting noen har sagt tidligere :lol: Jeg er en enkel sjel :aww::lol:

Men uansett, så har vel du faktisk noe som kan kalles en brukshund da.. Værre me de som skal stille til start me utstillingshunden sin, og bikkja er voksen og enda ikke begynt noe trening me.. Men selvfølgelig hadde det vært artig at flere begynte å trene, men alt for mange sier at de trener/skal trene uten å komme seg noen vei..

Windows 8 er ....annerledes.... Dette vil det ta litt tid å venne seg til. For en utrolig merkelig og mislykket krysning av Ipad og Windows det fremstår som.

Windows 8 er grunnen til at jeg ikke skal ha meg PC igjen.. Jeg holdt på å klikke i jula da jeg skulle bruke en PC me windows 8.. :P

Pinnedyrets søster er årets utstillingswhippet 2012. Gøy at søskene gjør det bra, og litt kjedelig at Hermes ikke kan stille selv, selv om jeg ikke er så veldig opptatt av akkurat den delen av hundelivet :P

Yeeei :D Grattis til søster-pinnedyret :)

... ellers så skal jeg legge meg etter årets første hundtrening i kveld.. Vi har begynt me bitearbeidet igjen på nurket i kveld, og hun var...tja...sinna :teehe: Noen har blitt litt mer moden i topplokket, så hun overrasket.. Til og me seg selv vil jeg si :lol: Ellers så har jeg lagt mitt håpløse pinnedyr som skal bare traske.. trask trask trask frem og tilbake.. Etter hun ble strengt inne i villan, så begynte hun å prøve med å grave seg ut.. Pedagoiske Krutsi ble vist lagt igjen i treningshallen i dag, og etter en "eeyyy... kutt ut" noget kraftig, ble det stille :aww:

og jeg er litt stolt.. Jeg husker enda på at jeg har linser på meg i kveld.. Så da har jeg potensialet til å huske å ta de av meg før jeg legger meg.. Da tipper jeg hornhinnene mine blir fornøyde :ahappy: Ingenting er som å våkne på morgenen og innse at man har glemt å ta av seg dagslinsene sine :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg og Simi vært ute og hun har fått trekke kjetting for første gang i sitt liv :) Det gikk kjempebra, utenom det at hun måtte lære etter forrige vinter med skitur med Lars at sele betyr ikke nødvendigvis = Gi alt du har for harde livet og løp på :lol: men morsomt å se hvordan hun arbeidet i selen og synes det å ha en konkret jobb med trekkingen gjorde henne glad- Og veldig sliten :lol: Jeg er ikke sliten, gikk jo i sneglefart og nøt egentlig bare det å være ute.

Også har jeg satt både treningsvesten min og den nye fleecegenseren til vask, de skal sendes inn til cm design imorgen- Jeg har tenkt på det i evigheter, men bare aldri kommet så langt så kanskje det er på tidet nå :)

Når kan man begynne med trekking av kjetting og evt hvor mye??

I går måtte jeg dra hjem fra jobb, i dag har jeg vært hjemme fra jobb, og jeg har vært på besøk hos legen, og der tok vi masse prøver av forskjellige slag for han antar at jeg har et virus, muligens svineinfluensa, og det er jo finfint. Får muuuligens vite det i morgen. Bryr meg ikke om hva det heter, uansett hva det er, så er det synd på meg!

Har alt for lavt blodtrykk også, han trodde det skulle være høyt, siden jeg har så mye hodepine for tida. Og det likte han ikke.

Uff stor :hug::hug: til deg og håper du blir fort frisk :hug:

Tindra har begynt og markere ute kanskje løpetida kommer fortere enn jeg hadde regna med å kanskje jeg ikke rekker å registrere kennel navnet mitt :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonenguruer! Tåler sånne plastkasser (type europris/Ikea/biltema) å oppbevares i frysen?

Hadde vært praktisk å putte ferdig oppdelt NP i noe sånt :)

Nope - de tåler ikke is spesielt godt, blir sprø og knekker for et godt ord.

Hestene mente at jeg hadde fått tatt det med ro lenge nok de, så de stakk av. Fikk fanget dem inn et par km nede i veien her - men måtte jo gå opp igjen med dem, og så ordne så de fikk husarrest i natt. De fantastiske kvalmestillende funker ikke når jeg overdriver ting, da spyr jeg uansett gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...