Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Guest Michellus

Filma nettopp meg selv trene med Angus... Hvorfor ser det ut som om jeg ikke engasjerer meg i leken? :P Jeg synes sånn seriøst at jeg tar i og leker hardt med han, og han synes også det er morsomt, men når jeg ser på filmen så synes jeg at jeg ser så forbanna kjedelig ut :P

Vi fikk nå trent på dekk under marsj og kryp ute. Han er litt treg på neddekket under marsj, og i krypen må jeg bli flinkere til å klikke tidlig nok for jeg misset en sjanse til å klikke på en super kryp! Dumme kjerring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det, men jeg får så lyst å lage mat når jeg har annet å gjøre. Nå hadde jeg lest ferdig kapittelet, og skulle begynne på første oppgave. Men så var den litt vanskelig, så da måtte jeg se på ski og lage muffins. Nå har jeg nesten 20 muffins. Hvorfor lagde jeg dem? Jeg kan ikke spise 20 stykker selv. Eller. Jeg kan jo det.

:D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader! Avslag på scooterløyve fra Hol kommune. Får kjøpe noen reinsdyr, kanskje :P

Låne hest og slede? :lol:

Urk, bikkjer i trehundreoghelvete i dag - nå har jeg putta gutta i gangen og har kun kahlo her inne, så kanskje vi kan roe oss litt. Ringt både coopen på tolga, der var det selvsagt ingen medisiner, så da ringte jeg tynset "nei altså - de hadde ikke fått tak i pillene og måtte bestille fra en annen leverandør og blablabla" jammen så gi F i å si til meg at leverandøren HAR dem på lager da jeg var der på tirsdag da. *sur* Og ringe for å informere sånn at jeg kan forholde meg til det, neeeeeeeeeeida, det er oppskrytt. Heldigvis har vi to apotek på tynset, så nå tror jeg bootsen har rota nok til at jeg ikke gidder dem mer. :aww: Er jeg urimelig så skylder vi på hormoner, for tenk.

Får legge til at jeg ikke var purkete på telefonen da. :lol: SÅ ille er det ikke... Enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge deg hvis du skal kjøre. Du må seriøst begynne å sove mer. *Streng*

Jeg la meg, sov halvannen time i stedet for en, gjorde meg klar på fem minutter, og dro.

Og jeg forsøker å få inn bedre døgnrytme, men noen kvelder er det umulig å sovne. Dessverre.

Guriland. Noenganger ass. Trykka på en sang på Spotify, som viste seg å være ei jente som synger "I can **** you better"! :blink: Ålreit at Spotifyen min er lenka opp med FB, da. :teehe:

Det er jo fint med jenter som har selvtillit i senga...??? :rofl:

Og jeg ble vist tante igjen inatt, 5 mann kom til verden nå :)

Den setningen måtte jeg lese tre ganger - først lurte jeg på om Issi eller Doffen hadde søsken som ble foreldre, så lurte jeg på om du hadde et søsken som fikk femlinger! Og så skjønte jeg.

Nei jeg tror jeg må legge meg å sove litt. Kjenne litt på alle følelsene og fordøye alt som har hendt i dag.

Jeg tror du trenger en :hug:

Shit...leste: nå pulte meg i dusjen... :)

Litt overshare tenkte jeg før jeg leste riktig :)

Hahaha, det leste jeg også, særlig etter å ha lest om Nirk som ville frirunke - på Sonen er vi grenseløse!

Ellers så det ut til å være mange som sliter med seg selv eller firbeint nå, så en kollektiv gruppeklem!

Jeg har det egentlig ganske bra. Dro nysovet og uthvilt til ei venninne i går, sklei rundt på gårdsplassen hennes og holdt på å kjøre i fronten på hennes bil. Bremsene tok selvfølgelig ikke på speilblank is, men bilen stoppet av seg selv en hel centimeter fra hennes bil. I revers fikk ikke dekkene tak, så da sto jeg der, på tvers og sperret for alt og alle på den gårdsplassen. Tusler litt flau inn til henne og bekjenner mine synder. Så spør hun om jeg har med hundene - og det hadde jeg jo. "SFX," sa hun (nei, det gjorde hun ikke, for hun er ikke sonis og bruker mitt fødenavn), "kan du ikke bare bli i natt, så fikser jeg den bilen i morgen, ikke noe problem." Så da tenkte jeg at jeg skal jo ingenting i dag, så hvorfor ikke, være litt impulsiv skader neppe. Så da ble det litt øl og litt vin og mest pepsi max, pizza, skravling og diskusjon, og kun om hund, selvfølgelig. En fantastisk kveld. En annen venninne av henne kom også, så vi hadde syv hunder fra tre flokker gående sammen. Snuse hverandre bak, "nå kjenner vi hverandre," gå og legge seg, og that's almost it. Den ene syntes X'en var schvææær, men det gikk over etter et par minutter. Sen og koselig frokost i dag, før vi dro hvert til vårt.

Og nå drikker jeg kakao med marshmallows, og det er lov når en kommer hjem til ti grader i stua. Men hadde jeg visst at jeg ble borte hele natta, hadde jeg gjort noe for å forhindre det i går, så det er greit.

Og bilen fikk vi tauet ut på veien uten noe problem, ikke en skramme i en eneste lakk. Huzzah!

I dag tror jeg ikke jeg skal ha andre mål enn å få bort julepynten. Hvis jeg blir borte hele neste uke bør det gjøres nå, så ikke Line må plukke barnåler ut av Smula til helga...

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dumt å barbere Chess bak (løveklipp) nå tro? Har kjøpt nytt trimmbord i dag, så har så lyst til å klippe henne.. men dumt om hun blir veldig kald av det! Er nede i 13 minus tror jeg. Hu bruker ikke fryse, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til lille Ask og andre to- og firbeinte som sliter.

Og hildrande du så mye fine turbilder dere har lagt ut, i sommer skal jeg på tur jeg også, det har jeg lovet meg selv!

Sara har gjort masse husarbeid her og nå er hun på butikken. Etterpå skal hun ta med seg Symra hjem. Hun er oppgitt over at jeg ikke vil være hos henne i helga og sier at jeg har blitt veldig lik faren min, han var en skikkelig hjemmets mann som sjelden ville være borte på besøk lenge av gangen. Men denne helga vil jeg bare være her jeg. Trene beina slik legen har sagt og forøvrig bare slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra utstilling i Sandefjord, og skal straks avgårde igjen, på optikertime. Bare prøver å få i meg litt varme først. Pippa syns utstillingsgreiene var litt gøy og litt kjedelig, så jeg har brukt en hel pakke med godbiter for å underholde henne og chihuahuaen til venninna mi. :) Hun sjarmerte et par, ei med kelpie, som kjente JeanetteH (hun driver også med Dogo'er), hun hadde ønska seg Ca De Bou i flere år, og syns det var stas å hilse litt på en Pipps. Også en dame som kjente igjen Pippa fra finn-annonsen, hun holdt på å ringe på henne selv. Hun siste hadde en Fransk Bulldog-hannhund som het Hugo, og han og Pippa fikk leke litt inni der.

Pippa var kjempeflink og hyggelig, helt til noen bernerfolk kom og breia seg ut med kompostgrindene sine, de bare flytta på stolene våre for å gi plass til seg selv! Det syns jeg var fabelaktig frekt og ufyselig, så jeg flyttet de VELDIG tydelig tilbake der de stod, til damens store forskrekkelse. Ærlig talt, om dere vil ha masse plass på en liten utstilling, så får dere komme tidligere altså, vi hadde to stoler som stod ved siden av hverandre, vi breia oss ikke ut unødvendig mye, men fordi vi satt så nærme luftegården, så var vi nødt til å gjøre litt plass til de som gikk frem og tilbake dit, siden ingen andre syns det var noe vits i å ta hensyn til.

Dro akkurat idet jeg begynte å kjenne hint til hodepine, og nå er den stigende, så er spent på hvordan det skal gå med optikertime og det der.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra tur med Geo. Den ble variert og morsom! Blant annet møtte vi på en fjorten måneder gammel labradortispe som han fant tonen med - de lekte en god stund og hadde det skikkelig gøy. Nå venter jeg på at to rundstykker skal tine så jeg kan få i meg litt mat. Også lurer jeg på om det er for tidlig å ta den første pilsen snart. Det er jo lørdag. Får kanskje vente til etter at jeg har tatt en dusj, da. Jeg gleder meg skikkelig til i kveld, kjenner jeg! 70 trøndere til bords kan aldri bli feil. Også får vi sodd! Åh, det er så lenge siden jeg har spist sodd nå, så det blir helt nydelig. Og Dahls og aquavit. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg skikkelig til i kveld, kjenner jeg! 70 trøndere til bords kan aldri bli feil. Også får vi sodd! Åh, det er så lenge siden jeg har spist sodd nå, så det blir helt nydelig. Og Dahls og aquavit. :ahappy:

Da blir det vel kanskje Trondhjemsaquavit også kanskje? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Monica123! :):flowers:
Det første først, hurra for monica123!

Gratulerer med dagen Monica123 :flowers:

Tusen takk :D

Lei sykdom. Streptokokkene har sannsynligvis gått over i influensa. Er han ikke bedre til i morgen må vi inn igjen. Han hoster noe helt forferdelig. .

Uff får håpe han blir fort frisk..

Her skjer det ikke så mye i dag hundene har fått tur og jeg skal bare kose meg siden jeg har bursdag i dag :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg på om det er for tidlig å ta den første pilsen snart. Det er jo lørdag. Får kanskje vente til etter at jeg har tatt en dusj, da. Jeg gleder meg skikkelig til i kveld, kjenner jeg! 70 trøndere til bords kan aldri bli feil. Også får vi sodd! Åh, det er så lenge siden jeg har spist sodd nå, så det blir helt nydelig. Og Dahls og aquavit. :ahappy:

Da blir det vel kanskje Trondhjemsaquavit også kanskje? :P

Nå tror jeg at jeg ikke liker dere mer heller......

*holde fastere på hodet sitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Nå er jeg spent, hva i alle dager er gummiboller?

De hadde sånn gummikonsistens, så jeg fikk ikke rulla dem ut. Men de smakte boller da, og med litt vaniljekrem på toppen så ble det veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...