Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Vi sier at vi dater. :) Og vi er kjærester når vi er sammen, ellers ikke. (Og det har ingenting med behovet for å ligge rundt å gjøre). :P

Høres ut som en fin løsning :) Den er dog IKKE så fin når èn tror at man er kjærester (hele tiden), og den andre mener at man bare dater... *Bitter* :lol:

I dag har jeg fått et spark i trynet av NAV. Ikke visste jeg at de kan bli vanskelige fordi man blir gravid. Men regner med det ordner seg etterhvert :) Har folk på min side :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Nå har jeg laget to langpanner med levergodis. Jeg håper det holder en stund. Det går vanvittig mye godis når man går på kurs! Første kvelden holdt det med en middagspølse, andre gangen var det for lite med to middagspølser. Hjemme funker det fint med frolic, men den er ikke god nok med forstyrrelser :P

Edit: Lever stinker like mye som jeg husket :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hun driver også med sånt. Der kan du se. :P Jeg venter fortsatt... Du kan jo dele egne tanker også?

Gjorde jeg ikke det i går? :lol: Jeg liker Studsa, hun er en energisk frøken med masse kamplyst og lekelyst, og hun har gått en gjennomført en fin MH til puddel å være, og slettes ikke verst sånn til hund å være (hun syns, som mange andre pudler, at det er unødvendig med trusler, det er ekkelt, så hun skvetter max 5 meter på overraskelse og rygger lengre enn båndets lengde på spøkelsene, og trenger litt hjelp til å gå bort og sjekke disse), men hun avreagerer fint og hun er ikke lydberørt (gjør unnamanøver uten å vende bort blikket på skrammelet og har 1 på skuddet). Eneste negative med henne, er at hun ligger litt høyt i stress (4 på aktivitet, og hun er veldig snakkesalig når hun girer seg opp). Malin startet sånn kjapt med henne i agility i sommer, og fikk 2 pinner på 2 forsøk (hopp og agility kl.1). Hun trener også rapport (bruks, en ikke-praktiserende gren i Norge), uten at jeg veit helt hvordan det ligger an der. Hun er i tillegg til det viltsporchampion og sånn passe pen (nordisk champion). Bare Studsa er grunn nok til å ville ha en valp herfra, så sant man takler litt stress (og etter 4.5 år med Nora, så tør jeg påstå at jeg gjør det.. hehe).

Greia er at jeg stoler på Malin, så selv om vi ikke veit all verdens om hannen mentalt (han er ikke mentaltestet og har ikke startet i noe), så tror jeg på at han er så bra som hun sier at han er, uten å måtte ha bevis for det. Det hun skreiv i bloggen om han i går, var bl.a. at han har en utmerket avknapp, så han kan gå fra å ligge på gulvet i en full utstillingshall og leke med barna i familien, til å settes på bordet for å klippes og børstes, før han ble lagt på gulvet, og der lå han rolig løs på gulvet uten å bry seg noe om ståk og bråk som er i sånne haller, for så bli tatt inn i ringen der han var akkurat så energisk som en krøllebølle skal være. Moren hans har bestått finsk mentaltest, og det er flere agilitychampions i hennes slekt (halvsøsken står det, men ikke om det er halvsøsknene til moren eller halvsøsknene til hannhunden).

Hun ønsker å selge til folk som vil ha en puddel å jobbe med, og hun veit hva hun snakker om når hun snakker om arbeidsegenskaper, så når hun sier at det blir det her, så igjen - jeg stoler på henne. Hun er en sånn oppdretter jeg skulle ønske at alle med bruksraser var, hadde det ikke vært for at jeg vil ha puddel, hadde det vært leit at hun ikke dreiv oppdrett på belger, på en måte.

Sånn i forhold til kullene hun skal ha til neste år, så veit jeg jo ikke stort enda. Det blir enten fra en av døtrene til Studsa, eller så blir det fra moren til Leah. Døtrene til Studsa er bra puddelfrøkner de også, men den ene er litt mindre sosial enn pudler pleier å være (omtrent så sosiale som belgere pleier å være :P ), og den andre er på grensa til å være dvergpuddel, det er ulempene med de. Ikke det at jeg mener at den usosiale er for usosial, men moren er sosial, liksom. Og vil jeg ha dvergpuddel, så kjøper jeg meg jo dvergpuddel, ikke sant, men jeg ønsker meg mellompuddel, sååå.. Ingen gode grunner egentlig. Jeg aner ikke noe om hva slags hannhund hun finner til de, men igjen - jeg stoler på Malin, så det hadde helt sikkert vært noe jeg ble fornøyd med og litt til det også.

Det andre alternativet til neste år, er jo mammaen til Leah, og siden jeg digger Leah så virker kanskje det som det mest åpenbare valget, men jeg tenkte jo litt på å drive puddelavl, og da er det greit å ha litt forskjellige linjer, evt beholde noe av det man lager selv fra de linjene, ikke sant. Her aner jeg heller ikke hva for slags hannhund hun har tenkt til å bruke, men.. Det er Malin, hun finner noe som blir bra :P

Eller så kan jeg jo vente enda et år, og beholde noe hjemme etter Leah, om alt er friskt og fint med henne. Fordi, jeg digger jo Leah, hun er en av de kuleste hundene jeg har kjent. Malin skal hjelpe meg med å finne hannhund, så jeg regner med at vi blir fornøyde til slutt der også, men det er jo 2 hele år til :P

Grunner til å vente, er jo dette med Nora. Hun fortjener mer enn hun får nå, hun har egentlig aldri fått noen reell sjanse som konkurransehund, hun har vært dårlig/lite trent, og jeg har startet med henne på stevner som er litt for bråkete for ei som er miljø- og lydberørt. Det jeg er redd for, er jo at om jeg tar en valp fra dette kullet, så blir hun pensjonert, og det er hun for ung til. Og om jeg ikke tar en fra dette kullet, så må jeg avlive Nora pga kløa vi ikke får kontroll over, så sitter jeg der plutselig uten hund. Det syns ikke jeg at jeg har fortjent. Men jeg veit ikke om jeg bare overtenker fordi det er et år siden jeg måtte avlive Dina og jeg egentlig er lei meg for det fortsatt, så jeg sitter litt på gjerdet og vil ikke gjøre noe forhastet den ene eller den andre veien..

Sånn, slipp på en 5'er, liksom.. :lol:

Vet du hva? Jeg har faktisk tenkt den tanken noen ganger at den dama skulle ha blitt tvangssterilisert.. Jeg vet det er stygt, men ja.. Barna har det heldigvis bra, men det er pga fedrene og dems familie og ingenting annet.

Jeg tenker det innimellom om menn og jeg, faktisk.. Oftere om menn enn damer, egentlig :P

.. Har jeg delt opp 20 kg V&H, vært ute og røyka og "trent" 2 sekunder med jentene.. Da kan jeg slippe å gjøre noe den neste timen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva jeg elsker? Det er når hunden min skjønner at jeg ikke har planer om annet enn å sitte (halvveis ligge) i sofaen i mange timer, og at han derfor bare chiller'n og tar det helt med ro. Flink bisk.

Jeg har fått turselskap til i kveld en gang, da skal kompis og jeg ut i skogen med hodelykta mi. Også må jeg rydde litt her i dag, for det ser ikke helt bra ut her nå. Egentlig har jeg lyst til å ommøblere, men da må jeg få litt hjelp tror jeg. Men først skal jeg bare slappe av i noen timer til og se om jeg finner en passe hjernedød tv-serie å se på.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin løsning :) Den er dog IKKE så fin når èn tror at man er kjærester (hele tiden), og den andre mener at man bare dater... *Bitter* :lol:

Haha, herregud nei. :D Vår ordning krever meget høy grad av mental disiplin, sjøltillit og det å evne å være fullstendig tilstede med hverandre når vi er sammen. Det passer meg helt utmerket. :)

Tusen takk for flotte skussmål på mail, forresten! Bare få inn noen andre "testimonials" også, så er jeg klar til å gå online. :teehe:

Gjorde jeg ikke det i går? :lol:

Sånn, slipp på en 5'er, liksom.. :lol:

Jo, du gjorde det i går, men ikke så bra som nå! :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe diskusjonen me seg sjøl* :P

Jeg tenker det innimellom om menn og jeg, faktisk.. Oftere om menn enn damer, egentlig :P

*klipp*

Jeg må si at jeg har tenkt det oftes om damer enn menn, men jeg tror absolutt at det finnes slike menn også :P

nå har vi fyrt opp i ovnen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du gjorde det i går, men ikke så bra som nå! :D

Nei, jeg følte vel ikke helt at det var nødvendig før du spurte :lol:

Jeg må si at jeg har tenkt det oftes om damer enn menn, men jeg tror absolutt at det finnes slike menn også :P

Tja.. Det er mulig jeg bare husker negative historier, men det er en betydelig mengde menn som puler på seg unger og vil ha minst mulig med de å gjøre etterpå, og oppfører seg som idioter når de må ta ansvar for gammel moro - som i å nekte å betale barnebidrag, fordi at mor ikke skal få penger, eller nekte å ha ungen, eller ikke overholde avtaler når det kommer til henting og levering (henter for sent og leverer for tidlig, f.eks). Jeg tenker jo at alle sånne burde vært kastrert.. Særlig de som gjør sånt mer enn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det italiensk pizza til middag, for jeg orker ikke gå innom noen butikk idag med det hodet. Så det holder i massevis å komme meg til typen, så kan han ta med mat på vei hjem fra jobb :D Han var heldigvis ikke så vond å be om det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge 5 Borisbarn :) oppdretter sliter helsemessig og er ikke særlig teknisk av seg, så da var letteste om jeg fikk de til meg :) kan sikkert poste noen bilder :)

Selvfølgelig skal du legge ut bilder! :D

Og nå fikk jeg nesten lyst på Puddel, Studsa høres jo ut som en perfekt hund! Litt stress er da vel aldri negativt? Så lenge man kan håndtere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Akkurat nå er jeg så uendelig glad i den lille flokken min. :wub: Jeg elsker den lille reka og den innpåslitne mannen i brun, krøllete frakk. Rart å tenke på at Ulla var den valpen jeg absolutt ikke under noen omstendigheter skulle velge, men likevel var den som krøp opp i fanget mitt, inn i hjertet mitt og så til slutt på mystisk vis inn i bilen min. Man kan ikke velge sine barn, som min mor så fint sier. Jeg blir mer og mer fjortis-forelska i hundene etterhvert som jeg blir eldre, jeg. Jeg trodde ærlig talt jeg skulle få et litt mer normalt forhold det hele med årene. :teehe: Nei, nå tror jeg vi skal gå ut og få oss litt frisk luft.

017800x536_zps8e2b010c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fikk jeg nesten lyst på Puddel, Studsa høres jo ut som en perfekt hund! Litt stress er da vel aldri negativt? Så lenge man kan håndtere det :)

Stress er ikke så ille, stress med lyd derimot.. hehe ;) Men joda, Studsa er ei fin jente hun! Både Belgerpia, Carina og jeg er veldig enige om at hun er kul, og det er et kvalitetestempel altså :aww:

Sånn ser hun ut, btw:

studsadanmrk.jpg

Og pappaen ser sånn ut:

santtusa.jpg

Må reklamere litt, ikke sant? At det ikke er mer enn tre uker siden paring og man ikke veit helt sikkert at det blir noe, er likegyldig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg følte vel ikke helt at det var nødvendig før du spurte :lol:

Tja.. Det er mulig jeg bare husker negative historier, men det er en betydelig mengde menn som puler på seg unger og vil ha minst mulig med de å gjøre etterpå, og oppfører seg som idioter når de må ta ansvar for gammel moro - som i å nekte å betale barnebidrag, fordi at mor ikke skal få penger, eller nekte å ha ungen, eller ikke overholde avtaler når det kommer til henting og levering (henter for sent og leverer for tidlig, f.eks). Jeg tenker jo at alle sånne burde vært kastrert.. Særlig de som gjør sånt mer enn en gang.

Ja, det er sant :) Tenkt hvordan verden ville ha blitt me oss to som presidenter :aww::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress er ikke så ille, stress med lyd derimot.. hehe ;) Men joda, Studsa er ei fin jente hun! Både Belgerpia, Carina og jeg er veldig enige om at hun er kul, og det er et kvalitetestempel altså :aww:

Sånn ser hun ut, btw:

studsadanmrk.jpg

Og pappaen ser sånn ut:

santtusa.jpg

Må reklamere litt, ikke sant? At det ikke er mer enn tre uker siden paring og man ikke veit helt sikkert at det blir noe, er likegyldig :lol:

Løp og kjøp sier jeg altså :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg begynner å bli alvorlig sliten av å ha syk hund. Selv om han "bare" klør seg til blods går det utover psyken hans da han blir sååå stressa og har flydd på Elias to ganger i dag av uvisst grunn. 40 kg mot 3 kg er en dårlig match dessverre :/

Jeg har lovt meg selv at jeg skal gi han til han blir 2 år, sålenge han ikke blir verre enn det han er nå. Men er redd jeg kommer til å måtte ta ett veldig tungt valg når det kommer til gullklumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg begynner å bli alvorlig sliten av å ha syk hund. Selv om han "bare" klør seg til blods går det utover psyken hans da han blir sååå stressa og har flydd på Elias to ganger i dag av uvisst grunn. 40 kg mot 3 kg er en dårlig match dessverre :/

Jeg har lovt meg selv at jeg skal gi han til han blir 2 år, sålenge han ikke blir verre enn det han er nå. Men er redd jeg kommer til å måtte ta ett veldig tungt valg når det kommer til gullklumpen.

Uff da, fineste hunden som det alltid er så koselig å ha besøk av på butikken. Føler med deg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står bare planer for 2012, og ingenting om kullet du skal selge for henne andre, og heller ikke oppdaterte bilder av Kiiiriii! :heart:

:lol:

I know! Har ikke nye bilder av Kiripiri som er pene dessverre :(

Kullet jeg selger for andre legger jeg ikke inn, men endre til 2013 må jeg jo! :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...