Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg lurer på om det er en eldste hund i huset-greie, for Nora har glemt et par essensielle regler det siste året hun også..

Her i huset er Symra (6) veldig mye verre enn Pippin (8,5). Pippin stjeler aldri, Symra har både tatt brødskive fra hånda mi og fra fatet på bordet foran meg.

Jeg har endelig strikket ferdig et par selbuvotter som skulle være det første av fire par som skulle gis bort i julegave ( :icon_redface: ). Hva skal jeg strikke først av genser til Pippin eller jakke til Sara tro? Begge deler har jeg lovet å strikke for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får meg faktisk til å tenke på cushing's det der. Eldre hund med hengebuk og øket matlyst. Mulig jeg er påvirket av forelesninger jeg har hatt nylig, men. :P

Man kan plassere rykende fersk biff foran nesen på Onkel, gå ut av rommet og komme tilbake en time senere uten at han har rørt den. Gjør man det samme med Nevø i rommet så er nok biffen borte innen to minutter. :P

To minutter? Så lenge? Heldige dere er, da! Her blir maten borte etter 30 sekunder hvis den blir stående alene et sted...

Det er helt rått hvordan gamle BC-damer tar seg til rette! Haha!

Og cockere, og rottweilere... Men de har gjort det hele livet egentlig... ALT blir borte hvis de får være alene med noe spiselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er Symra (6) veldig mye verre enn Pippin (8,5). Pippin stjeler aldri, Symra har både tatt brødskive fra hånda mi og fra fatet på bordet foran meg.

Jeg tror vi kan legge til at det må være tispe også. Jeg har ihvertfall alltid tenkt på det som dronningfakter!

Soniser har jo fortalt om dronningene sine liksom, men jeg trodde Ellie var litt for ung og 'mild' til å kvalifisere. Men hun prøver hardere og hardere hvertfall.

Men dette teller kanskje ikke på dronningbiten. :lol:

312370_10151433532291399_818362781_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kan legge til at det må være tispe også. Jeg har ihvertfall alltid tenkt på det som dronningfakter!

Soniser har jo fortalt om dronningene sine liksom, men jeg trodde Ellie var litt for ung og 'mild' til å kvalifisere. Men hun prøver hardere og hardere hvertfall.

Men dette teller kanskje ikke på dronningbiten. :lol:

*klippe bilde*

:lol: Har du en sånn en også?

28mars2012-045.jpg

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil var det? Merke modell år osv. Bare lurer :-P

Skal ringe imorgen og høre hvordan det går med vår :-P

Det var en mazda 6 stasjonsvogn troor jeg, aner ikke år..

Den slukte i alle fall noe helsikes mye olje, og når de meldte fra om det var selgeren en dust (var kjøpt på merkeverksted) og løy og sånn, så det ble bare ball og rot og endte med at de ikke fikk noe på garantien selv om de egentlig hadde meldt fra i tide (litt seinere får de vite at selgeren hadde fått sparken pga dette og en del andre hendelser). Anyways endte det opp med masse økning i gjeld for storebror, og en kjip og dyr lærdom. Bilen ble solgt videre på østlandet et sted, men da var feilen visstnok fiksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om kaffe og kaker frister, men du får stille opp med cola og noe annet godt! :lol:

Tequila og bamsechips :lol:

Og Janka, aner ikke. Sett potene hennes på et ark, sett en strek på siden av hver pote, og mål hvor bredt det er? Så finner vi ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det finnes jo en annen Kick Ass som er NKK reg, skal ikke den få beholde navnet sitt da? :P

(Border collie, Viätt's Kick Ass)

:lol:

....slækker vi på sofaen etter en super agilitytrening, etterfulgt av en veldig god middag :)

He he, lurer jeg på også. Den vant vel også NM eller no, så navnet er jo godt nok profilert? Og er egentlig Kick Ass værre enn .eks. Knock Out? Og slikt?

Jeanette: Quoten din forsvant, men Kick Gluteus Maximus. Så genialt! Måtte google, men lo godt når jeg fant ut at det er det latinske navnet på rompemuskkelen :lama:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuhvel..... :shocked::lol:

Joda :P

He he, lurer jeg på også. Den vant vel også NM eller no, så navnet er jo godt nok profilert? Og er egentlig Kick Ass værre enn .eks. Knock Out? Og slikt?

Jeanette: Quoten din forsvant, men Kick Gluteus Maximus. Så genialt! Måtte google, men lo godt når jeg fant ut at det er det latinske navnet på rompemuskkelen :lama:

Syns du skal prøve få det godkjent jeg, bare på skøy :lol:

...har jeg to nybada bikkjer som er halvtørre. Orket ikke stå så lenge å føne (uten H i dag, men den kommer tilbake... :fear: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Har du en sånn en også?

28mars2012-045.jpg

Haha ja, plutselig hoppet hun opp i treet på eget intiativ.

Hun har faktisk prøvd seg på andre trestammer også, men nå fant hun endelig et hun klarte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg laget en poll for å finne ut hvor gamle sonenhundene er (jeg synes det er så veldig få skikkelig gamle), men da jeg skulle launche hele greia så forsvant den sporløst! Gidder ikke gjøre det en gang til. :aww:

Det lever ikke så mange skikkelig gamle hunder lengre, sånn som det var før, da kunne man treffe hunder som var 16 år gamle. Jeg er ikke så sikker på at det bare er negativt. Tror det var mange som gikk på "overtid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en poll for å finne ut hvor gamle sonenhundene er (jeg synes det er så veldig få skikkelig gamle), men da jeg skulle launche hele greia så forsvant den sporløst! Gidder ikke gjøre det en gang til. :aww:

Hum, kanskje jeg skal lage en. Blir jo ikke helt nøyaktig da, får man får jo ikke registrert mer enn én hund i hver kategori da men...

Edit: da har jeg laget en slik tråd. :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært ganske flink. Har gått en lang tur med hundene, bakt 4 brett med knekkebrød, ordnet forsikringer og annet bank-greier, laget pai (til Amira...), laget en pai til, vasket og støvsugd kåken og nå står cookies-røre i kjøleskapet! Dæven, jeg er egentlig litt av et koneemne! :lol: Nå skal jeg på styrke-pilates og gruer meg litt til å trene. Har mer lyst til å spise cookies.

Flink du er! Og gratulerer med brodder! :aww: (Støvlene dine stod ved siden av skoene mine på GG, så jeg er ikke veldig stalker altså! :lol: )

Den behavioral biology of dogs kunne jeg tenkt meg. Vet du hvor jeg kan få kjøpt den? Og andre bøker innenfor adferd, eller annet dere har på pensum?

Boksmia, bokhandleren på campus her på Ås! Så kan du komme og trene lydighet i samme slengen! Bare litt dumt at de stenger fire, det er kanskje litt klønete for deg. :/

Hjemme fra trening og ferdigdusjet, nå skal jeg spise nybakt brød med prim til kveldsmat og bare slappe av fram til sengetid. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en relativt kjent hund ja. Hold på Kick Ass, kjempestilig navn :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg to nybada bikkjer som er halvtørre. Orket ikke stå så lenge å føne (uten H i dag, men den kommer tilbake... :fear: )

Jeg pleier å blåse mine tørre, så slipper jeg å lure på den H'en...

Jeg er snill, mild og grei i dag. Fikk en telefon fra raseklubben - en tillitsvalgt har trukket seg tre og en halv måned før årsmøtet, og de lurte på om jeg kunne steppe inn som erstatter. Så i kveld ble jeg to verv rikere. Jaja, det ene vervet stiller jeg til valg som på årsmøtet, så det er jo bare kjekt å komme i gang litt tidligere, og det andre er for et arrangement i april som er nesten fullført planlagt, så jeg bør vel ha kapasitet til det også.

Men nå må jeg få meg skype til møtene våre, og finne ut om jeg har en mikrofon med høyttaler noe sted. Er det teit å skype naboen for å sjekke om ting fungerer i god tid før neste møte?

Tar du et hint, Jeanette???

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuhvel..... :shocked::lol:

Peip det fra hun som påstår at det går an å spise Napoleonskake UTEN romkrem *rister skikkelig skikkelig oppgitt på hodet*

:lol:

Det lever ikke så mange skikkelig gamle hunder lengre, sånn som det var før, da kunne man treffe hunder som var 16 år gamle. Jeg er ikke så sikker på at det bare er negativt. Tror det var mange som gikk på "overtid".

Det er jeg enig i. For min del er det ikke om å gjøre at hunden skal bli eldst mulig - det er mye viktigere at hunden har det bra mens den lever :).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
    • Vi er en familie på 4 som har vurdert å skaffe hund lenge, og nå føler vi oss klare for ansvaret. Vi har falt for de små spisshundrasene japansk spisshund og kleinspitz, og vil gjerne høre deres erfaringer om disse. Vi er på jakt etter en liten, omgjengelig familiehund som både kan være med på tur i allslags vær og kose seg inne. Vi tenker at et medium aktivitetsnivå og ikke altfor krevende pelsstell hadde vært fint.   Vi ferierer en del på båt om sommeren og hunden må derfor vennes til båtlivet. Jeg har lurt litt på om det kan være krevende med spisshund på båt, siden de kan bjeffe en del? Når man ligger i havn er det jo mange andre båter og folk rundt overalt, og jeg bekymrer meg for om det kan bli slitsomt hvis hunden skal varsle hver gang den ser en fremmed. Vil gjerne ha synspunkter på dette. 
    • Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...