Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
....vurderer jeg sterkt å blogge om øyesykdommer igjen på AK. Men det hjalp ikke så godt sist..

Men jeg vet nok hva jeg skal sende til neste årsmøte som avlskrav :lol:

*klippet*

:

Gjøøør det! :D

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Oscar blir 9 om 1,5 uke!

Herregud, vet ikke om jeg skal si "så lenge vi har kjent hverandre" eller "så fort tiden går" - husker da gutta våre tok HP fra de yngre klassene *mimre* :)

• Like 1
Skrevet

1,6 mil på ski og noen jævlige gnagsår, men ok da. Fornøyd med dagens trim :D etter all drittmaten i går.

• Like 1
Skrevet

...er første brukspåmeldingen i starten av mars sendt og snøen må kanskje begynne trekke seg tilbake. At det laver ned med snø ute stoppet vist ikke den påmeldingen :frantics:

Ut på ski og trimme dyrene :P

Skrevet

Syntes ganske så synd på han Bredesen som prøver å kommentere hopp og som hele tiden bli avbrutt av han andre dusten......... :P

Skrevet
...er første brukspåmeldingen i starten av mars sendt og snøen må kanskje begynne trekke seg tilbake. At det laver ned med snø ute stoppet vist ikke den påmeldingen :frantics:

Ut på ski og trimme dyrene :P

Er det i Rogaland dere skal starte? :P

Skrevet

Da møtes vi :)

Ja, faktisk så går de jo samme klasse også :)

Den ekstreme forsjellen blir vel at du har trent hele året, siste økt jeg hadde var i november. Og kanskje helgen før stevne :P

Så det er nok bare en start pga jeg rett og slett er der..

Skrevet
1,6 mil på ski og noen jævlige gnagsår, men ok da. Fornøyd med dagens trim :D etter all drittmaten i går.

På Ås?? Jeg vil ut på ski nemlig! Men ser ikke særlig fram til å traske uten løyper slik snøen er nå...

Syntes ganske så synd på han Bredesen som prøver å kommentere hopp og som hele tiden bli avbrutt av han andre dusten......... :P

Ja, haha! Det der irriterer meg hver gang jeg ser på hopp. Scheie er ikke spesielt hensynsfull i kommenteringen sin. :P Åh, nå fikk jeg jo mye mer lyst til å se skiflyging enn å lese om fundamentering av vei.

Skrevet
Den ekstreme forsjellen blir vel at du har trent hele året, siste økt jeg hadde var i november. Og kanskje helgen før stevne :P

Så det er nok bare en start pga jeg rett og slett er der..

Tro meg, dette trenger ikke å gå bra :lol: Vi har hatt et par treninger i år, men pga endel is så har det blitt lite. Jeg er så nervøs når det kommer til disse brukskonkurransene, at jeg ødelegger alt for henne :lol: Så jeg tør ikke å håpe på opprykket en gang. Vi må konkurrere for å få orden på nervene :)

Skrevet

Jeg har vært i kjelleren og satt på en vaskemaskin. Jeg trodde det var lenge til jeg turte å gå ned kjellertrappa med krykker, men det gikk jo som en lek. Hadde mobilen i lomma da, i tilfelle det ble nødvendig med full ambulanseutrykning! :P

Skrevet
Herregud, vet ikke om jeg skal si "så lenge vi har kjent hverandre" eller "så fort tiden går" - husker da gutta våre tok HP fra de yngre klassene *mimre* :)

Begge stemmer jo, hoho :P

Ingen unggutter lengre!

Skrevet
Tidvis virker det som om det er mer akseptabelt å drite i helse og kosthold, enn å være opptatt av den biten, sky ferdigmat, junkfood og følge på hva man får i seg...

Tja.. Du kan ta med deg salaten din og ei flaske vann, og jeg en japp og en halvliter cola, så kan vi sette oss ned på et offentlig sted og spise det (jeg tar en røyk samtidig), så kan vi se hvem av oss som får flest skråblikk?

For min del må folk mer enn gjerne telle kalorier, det er ikke min sak, men når man ikke kan kose seg en dag i helga engang uten å ha dårlig samvittighet for at man har fått i seg dobbel dose av hva som er anbefalt, da har man antageligvis problemer med litt annet enn bare vekta..

.. Sitter jeg under dyna og gjør minst mulig på lengst mulig tid.. Fordi:

316984_484307368277756_927169390_n.jpg

Jeg burde egentlig vært på do en tur, men da fryser jeg igjen, så det utsetter jeg så lenge jeg kan.. :P

Skrevet

På Ås?? Jeg vil ut på ski nemlig! Men ser ikke særlig fram til å traske uten løyper slik snøen er nå...

Nope.. Må til Lørenskog for å få nypreppa løyper og masse snø serru :D

Fikk ikke til å dobbeltquote på mobilen, men 2ne:

Jeg HAR problemer med mat. Nettopp derfor teller jeg kalorier og har dårlig samvittighet når jeg spiser mer enn jeg skal. Definitivt! Men folk er gode på å mene det ene og det andre om nettopp det, og det er det som provoserer meg. Hvor kommer det fra, at man er så gira på å fortelle andre at dersom du er sånn og sånn så må du ha problemer. Folk hanskes med sine problemer på ulike vis, og selv om det er hardt for noen så må man bare akseptere det. Og det er det jammen mange som ikke gjør. Jeg blir forbanna når noen legger seg opp i at jeg planlegger måltidene mine vha kalorier (og selvsagt spiser sunt, ikke BARE teller), jeg. Pass på deg sjæl, liksom. Og dette er ikke myntet på deg, men på folk jeg omgås til daglig som liker å slenge med leppa.

• Like 2
Skrevet
Jeg syntes ikke så synd på broren min altså, bare bittelitt redd for at han skal være sur mot lille rampegull!

Og det var akkurat det jeg prøvde å si noe om. :P Det hadde nok gått helt smertefritt, skal du se.

Etter å ha gnålet på T i flere døgn så fikk jeg han med, han vil nemlig ikke fordi Doffen har en smule dårlig manerer når han ser andre hunder. Men dealen ble at jeg tok hundene også kunne han bare gå :P Etter masse hyl og skrik fordi OMG DET ER HUNDER DER fra doffen sin side, T så ut som en furie og jeg munter og glad drasset med meg galehunden min, så satte vi ut i skisporet, Doffen skjønte greien og travet fint avgårde etter T og Issi etter han igjen.

Hahaha, jeg ler så jeg griner! Du er så skjønn! :heart::lol:

Tja.. Du kan ta med deg salaten din og ei flaske vann, og jeg en japp og en halvliter cola, så kan vi sette oss ned på et offentlig sted og spise det (jeg tar en røyk samtidig), så kan vi se hvem av oss som får flest skråblikk?

:teehe:

Nå skal jeg vaske over gulvet i stua, med det har jeg seriøst vaska hele huset, med unntak av soverommet til Marianne og rommene vi ikke bruker. :lama:

Snart kommer fine mannen, jeg gleder meg sånn!

• Like 1
Skrevet

For min del må folk mer enn gjerne telle kalorier, det er ikke min sak, men når man ikke kan kose seg en dag i helga engang uten å ha dårlig samvittighet for at man har fått i seg dobbel dose av hva som er anbefalt, da har man antageligvis problemer med litt annet enn bare vekta..

Røykere går nok over kosthold i hvem som blir uglesett ja. Sånn vil det nok alltid være fram til ingen røyker med. Samme er om vi tok med oss en som prøvde å sette et skudd av noe slag. H*n hadde nok "utdanket" røykeren også...

Skrevet
Jeg har klådd på søstra til Jäger i dag -_-

Sent from my GT-I9100

Var Sushi med på klinikken?

Edit; Klinikken er vel stengt i dag, hvor har du klådd på henne? :P

Herlighet så lenge siden det er jeg har skrevet her inne...

Og første innlegget mitt skal inneholde sutring:

Jeg er nemlig SYYYYYYK :( :( :(

Skrevet
MÅ-lese-pensum... skulle ha skrudd av internett hvis det ikke var for at jeg trenger det til enkelte artikler og filmer.. Eksamen i morgen argh!!! Spark meg ut herfra om jeg er tilbake før kl 15!

Lykke til i morgen!

Siste bilde av Symra. Finklipp på gang:

NedkliptSymra_zps284d2568.jpg

Det slår meg gang på gang hvor små hunder det egentlig er under all den pelsen deres!

Og OK, nå driter jeg i kjønnsstereotypier og hvem som liksom skal tåle mest - jeg har VONDT i ankelen min, og jeg håper jeg kan sitte helt stille her i sofaen veldig lenge nå. Å stille Foenix selv var kanskje ikke det lureste jeg gjorde i dag, men ankelen kjentes faktisk ikke så vond før vi entret ringen.

Men er det ikke slik med halte hunder også, at de går greit på utsiden, men begynner å markere på foten når de krysser ringbåndet?

Skrevet

.. er jeg sliten. Fått testet ut ny-skiene, og hatt en utrolig fin tur med både mann og bikkjer. Det beste av alt: jeg har både lært meg å bremse i nedoverbakker (uten å falle) OG skøyte siden i fjor! Mangler bare litt bedre teknikk i svinger så er jeg jo nesten blitt flink jo (husk, alt er relativt!). Bris tror jeg blir en bra trekkhund neste sesong. Hun fikk prøve seg et stykke, og var riktig så behagelig å ha foran seg. Ikke skulle hun jage skitupper, eller hoppe oppå meg når det ble litt tempo heller. Ikke fullt så flink løs, jeg syns ikke de trenger å løpe om kapp med meg omtrent under skiene, men de har sikkert litt kontroll. Håper jeg. :P Blir flere turer der vi var i dag, stort islagt vann som var fint å gå på for oss og for hundene til å løpe løse. Bare beregne litt bedre tid neste gang.

Nå moter jeg meg opp til å dra på jobb ... Sliten og frossen jo! :P

Skrevet
Røykere går nok over kosthold i hvem som blir uglesett ja. Sånn vil det nok alltid være fram til ingen røyker med. Samme er om vi tok med oss en som prøvde å sette et skudd av noe slag. H*n hadde nok "utdanket" røykeren også...

Kanskje :aww: Men narkomane er det stort sett litt synd på, mens en røyker bare er dum, så jeg veit ikke det hadde hjulpet så mye. Du hadde sett bra ut da, kjernesunn og åpenbart supertrivelig som menger deg med samfunnets tapere :P

Skrevet
Jeg var glad jeg ikke var mann jeg :lol: det er sikkert verre :P

Er de her mindre livsfarlige slik? Har brukt breeders kjørestrikk hittil.

Vil tro at de er bedre, brukes jo mye av hundekjørere og slikt. Om jeg ikke tar feil så er det masse tråder med strikk inni, også tredd inn i de flettegreiene rundt. Så om selve strikkene ryker så vil jo fortsett det flettegreiene rundt holde seg. Verre dersom det ryker ved festet til kroken, evt. selve kroken.

Da er jeg akkurat hjemme fra en tur i bakken sammen med samboer og en kompis, det var kjempegøy! Kroppen er sliten og nå koser jeg med restepizza fra igår! Skrubbsulten!

Skrevet

Du veit du er pyse når du sitter og synes så synd på deg selv en hel ettermiddag fordi du har gnagsår.. Vondt det shø! :(

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...