Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Sørlandsboller heter forøvrig kremboller i Trondheim :aww:

De må forøvrig spises på en bestemt måte - opp ned, og så spiser man bunnen først og passer på å smøre kremfyllet jevnt utover, før toppdelen med sjokolade, bolle og krem spises til slutt :D

Skrevet

....har jeg endelig fått lønsslippen min, og ja, det var som jeg tenkte. De har glemt å aktivere både natt- og helge tillegg.

Ringe sjefen i morgen!

Skrevet

Hvor fra? Min berlinerbolle ekspedisjon ble mislykket (Meny på Oslo City :gaah: ), så da har jeg bestemt at jeg fortjener en sånn sørlandsbolle!

Samson! I just went to town, for å si det sånn. Spiste hele, stoppa ikke etter 3/4 deler. *Gulp*
Skrevet
Haha, hvis det er opp til meg, så ja! :D

Men nei, skulle bare se hvor mange innlegg jeg hadde! :lol:

Lurer på hvorfor jeg quotet dette i går og igrunnen aldri kom så langt som til å svare. Skulle sikkert si noe ekkelt som "skravlebøtte" eller noe :D

Nå hopper jeg over alt her, for ellers sovner jeg før jeg rekker å hive meg ut i de dype samtaler her inne :)

I går leste jeg bloggen til fru Nynorskmannen og kom ikke lenger. Håper de er friske igjen der nede i Afrika og får kost seg litt med jungellivet ;)

EDIT: Neiii, det var jo ikke Lola. Folk blir jo anonyme med en gang man siterer dem. Orntli anonyme. Helt uten noen form for identifikasjonsmuligheter whatsoever.

Vel, jeg skulle jo selvfølgelig spørre om Soppemor var drektig!!! :lol:

Skrevet

Grønnsåpe dama gir seg ikke :lol: Hennes hunder og hun hadde vært så godt som døde nå hvis de hadde hørt på leger og dyrleger. For de kan ingenting, men hun kan dette, for hun er renholder!

• Like 1
Skrevet

I dag stakk det ikke så himla vondt da jeg kikket inn etter resten av bøtteballetten fordi bare Scilos møtte meg i døra. Det er ingen bøttebalett mer og i det nanosekundet det blir glemt, har det vært plass til en forventning som blir til sorg, men i dag tok jeg meg bare i det og så fikk Scilos en ekstra godbit i steden. Jeg syns det er greit å være lei meg, men det er greit å slippe, også :)

• Like 6
Skrevet
Hva skal den hete da? "Boller i ovnen?"

:rofl:

Vi kan skifte navn på baby- og barnetråden, "boller i alle slags ovner" elns :lol:

• Like 2
Skrevet

Nå har jeg fått satt meg ned i sofaen min for første gang i dag. Startet dagen med to timer i skogen før jeg dro til frisøren. Jeg beholdt det meste av lengden, men måtte klippe av litt for det var veldig slitt. Fornøyd i grunn :)

Så tuslet jeg rundt og kikket etter klær og prøvde klær til jeg var helt svett. Seriøst, det er slitsomt! Tærer på selvtilliten gjør det også, for mange av de speilene i prøverommene viser deg fra en vinkel hvor du kan se at det er litt ekstra både her og der... No chocolate for you!

Nå har jeg luftet hundene, støvsugd, vasket badet og nå skal jeg begynne med middagen.

Skrevet

Putlet litt med slektstreet mitt. Jo fler jeg prøver å få bekreftet ut av systemet, jo fler slektninger får jeg jo. :lol: Føler det er et evighetsprosjekt å få ned antall "match". :P

Skrevet (endret)
You were right. Så får vi se om disse medisinene hjelper. Legedamen hmmmet mye mens hun holdt på, og lurte på om det var noe revmatisme i familien. Men jeg tror ikke det, eneste jeg vet er at mamma har en del muskelsmerter, Komme tilbake om det ikke er bedre innen et par uker. Men satser på at det er det!

Jeg har alltid rett, det har jeg sagt så mange ganger nå at det burde snart gå inn :aww: Neida ;) Men det er ikke nå jeg skal si at jeg sleit med senebetennelser i mange år før jeg begynte å slite med leddbetennelser, sant?

I dag stakk det ikke så himla vondt da jeg kikket inn etter resten av bøtteballetten fordi bare Scilos møtte meg i døra. Det er ingen bøttebalett mer og i det nanosekundet det blir glemt, har det vært plass til en forventning som blir til sorg, men i dag tok jeg meg bare i det og så fikk Scilos en ekstra godbit i steden. Jeg syns det er greit å være lei meg, men det er greit å slippe, også :)

:hug: Jeg venter fortsatt på å få slippe, og om to dager er det 1 år siden. Fatter ikke hvorfor det sitter så hardt i denne gangen, jeg pleier å være altfor kynisk til å slite med sånne reaksjoner i så lang tid etterpå.

Kanskje det er fordi Nora klør. Jeg er redd for at hun også må få slippe før hun blir gammel. Noen ganger er det mer pes enn gøy å ha hund..

Endret av 2ne
Skrevet

Ringte til slutt legevakta siden A gråt hele tiden og klagde over at kroppen gjorde vondt+ at feberen var så høy.

Han har aldri vært sånn før liksom. Sa at jeg fikk i han vann og litt mat og at han ikke virket veldig tett, men de reagerte gitt!

Han hikstet i bakgrunn når jeg ringte og jeg måtte faktisk berolige damen som var sikker på han hadde pustebesvær.

Det var rett inn NÅ , beskjed om at dette neppe var forkjølelse og rett inn nå takk og forresten så var det ikke sesonginfluensa nå og pga hans sykdomshistorikk ville de ha han inn nå!

Lege som ventet når vi kom og var med inn på laboratoriet, masse spørsmål om når han sist hadde astma-anfall og det ene etter det andre. Han har fått streptokokk-infeksjon stakkar..

Snakk om å gi mammaen høy puls!! Jeg hadde regnet ned å få beskjed om å se det ann et par dager siden han drakk jeg.. Tydelig at det er svineinfluensa for tiden.

Nå har de alltid vært veldig flinke med Ask der, han bodde jo omtrent der i sommer og vi har sjelden måttet vente lenge. Fastlegen derimot. ..

Skrevet
Shoot.... du skuffer, unge dame... Om jeg sier masse hester og bor antakelig alene fordi ingen menn har holdt ut der i lengre tid *nei, det er ikke meg :lol:* da ? Kanskje jeg må spørre de jeg skal handle av...

Jeg kan med hånden på hjertet tilstå at jeg aldri har fått med meg ei dame med tre bernere og masse hester på utstilling. Så da er jeg like blank :D

Jeg har fått unna 3 av 13 punkt på to do-lista mi (jammen godt jeg kan jobbe med den noen timer i morgen også). Og 13 punkt er kjempeteit, for det går jo ikke opp i noe. En kan ikke feire seg selv med å ha fått unna en fjerdedel, en tredjedel, halvparten, eller noe. 13 suger!

Og nå er jeg sulten også. Kanskje det er belønningen nå? Jeg har så lyst på ferske kanelboller med rosa, rennende melis på, men jeg har verken ingredienser, tid eller energi til å lage det.

Skrevet
Putlet litt med slektstreet mitt. Jo fler jeg prøver å få bekreftet ut av systemet, jo fler slektninger får jeg jo. :lol: Føler det er et evighetsprosjekt å få ned antall "match". :P

Jeg synes at det er gøy med litt slektforskning, men jeg sitter helt fast på den ene siden av familien. Har ikke kommet lengre enn besteforeldre faktisk, men skal høre med min tante om hun vet hva mine oldeforeldre het. Min mor har nemlig ikke peiling. :getlost::P Har ikke klart å finne noe på nett heller.

Skrevet
Ringte til slutt legevakta siden A gråt hele tiden og klagde over at kroppen gjorde vondt+ at feberen var så høy.

Han har aldri vært sånn før liksom. Sa at jeg fikk i han vann og litt mat og at han ikke virket veldig tett, men de reagerte gitt!

Han hikstet i bakgrunn når jeg ringte og jeg måtte faktisk berolige damen som var sikker på han hadde pustebesvær.

Det var rett inn NÅ , beskjed om at dette neppe var forkjølelse og rett inn nå takk og forresten så var det ikke sesonginfluensa nå og pga hans sykdomshistorikk ville de ha han inn nå!

Lege som ventet når vi kom og var med inn på laboratoriet, masse spørsmål om når han sist hadde astma-anfall og det ene etter det andre. Han har fått streptokokk-infeksjon stakkar..

Snakk om å gi mammaen høy puls!! Jeg hadde regnet ned å få beskjed om å se det ann et par dager siden han drakk jeg.. Tydelig at det er svineinfluensa for tiden.

Nå har de alltid vært veldig flinke med Ask der, han bodde jo omtrent der i sommer og vi har sjelden måttet vente lenge. Fastlegen derimot. ..

Har Ask svineinfluensa og streptokokkinfeksjon? :o stakkars <3 god bedring!

Skrevet

Blæ, må snart ut i kulda, i kald bil bare for å kjøre rett nedi her for å møte ei som skal ta i mot objektivet jeg har solgt. Og da skal jeg søren meg kjøpe coockies på shell-7/11, så håper virkelig de har det!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...