Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsetter 2013


xxx12345
 Share

Recommended Posts

1. Drikke masse vann hver dag.

2. Spise mat flere ganger om dagen enn det jeg gjør i dag.

3. Trene meg opp, trene minst to dager i uka.

4. Kravle opp (for jeg har ikke helt troa nå, på at jeg klarer å GÅ hele tida) et stort fjell, med Pia, til sommeren!

Ulvskollen er et passe treningssted for å kunne fulføre den turen til sommeren. Stien er tråkket opp hele året

Mine nyttårsforsetter

1. Finne et godt hjem til Marco

2. Få meg jobb

3. Trene jevnt

4. Få mer kontroll på vekta

5. Satser på at 2013 blir bedre for helsa enn 2012

6. Trene aktivt lydighet med Urbi (kanskje blodspor også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Bare spise godteri i ukedagene

-Drikke mer vin

-La det indre lyset bli til et svært St. Hans-bål

-Nedbetale gjeld

-Være flinkere til å ha kontakt med familien

-Gjennomføre kurs våren 2013

-Bli en enda bedre lytter

-Fortelle hundene hver dag at jeg elsker dem og vise det på måter de forstår

-Trene styrke minst en gang i uka i arbeidstida

-Jobbe mer med mentale prosesser så jeg kan hjelpe andre til å bruke systemene for å gjøre endringer

-Reise mye

-Være tilgjengelig, men ikke ubegrensa

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...

*Fortsette gode treningsvaner

*Ikke spise godis i ukedagene (det kan du tru) og bruke mindre penger på matbutikken.

*Følge fremdriftsplanen mht. lekser, selv om jeg har ett fag mindre enn normalt i år.

*Lese skjønnlitteratur, ikke bare fag.

*Sitte mindre på dataen, se mer på film.

*Få en snillere hund som er mindre stessa (som jeg prøver på hvert år :P )

*Ingen flere katter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne å trene, 3 ganger per uka, og jogging minimum 2 av dagene.

Kutte ut enda mer usunt

Spise sunne middager og flere små, sunne mellommåltider

Få til en langtur i Femundmarka og bestige et fjell eller to kanskje

Begynne å trene spor med Mana, og litt mer rutinert LP

Bli enda mer sosial :whistle:

Forbedre tegninga mi og begynne å tegne enda mer tradisjonelt

Holde mer orden i huset

Bli mindre lat, og tilbringe mindre tid foran macen!

Begynne å lære meg japansk

Finne en heltidsjobb

Kanskje ta teorien og lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel kanskje skrive ned forsettene mine jeg også

- Gå ned 8 kilo, evt gå ned i fettprosent og øke muskelmasse men jeg vil så gjerne inn i kjolene jeg har arvet

- Fokusere på å lære fransk men jeg enda har sjansen

- Kutte ned på snusingen

- Godteri kun i helgene

- Skrive matplan for være uke

- Ikke kladdekjøpe, den var jo gaaanske fin og på 50% så da er det jo nesten gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2013 skal jeg ta litt mer vare på meg selv, for det er jeg ikke alltid like flink til. Komme meg til tannlegen, besøke optiker og ta en ny synstest, bevege meg mer, spise ren mat og gode råvarer og få masse frisk luft. Kanskje til og med komme meg til frisøren en eller annen gang. Prioritere mine egne behov og ønsker i stedet for å alltid please andre, være ærligere med meg selv og samtidig ha mange gode opplevelser med gode venner.

Også skal jeg renske ut leiligheten min for alle de tingene jeg ikke liker eller bruker, men som jeg beholder fordi jeg ikke har hjerte til å kvitte meg med dem.

Jeg skal rett og slett ha mindre dårlig samvittighet. Både fordi jeg jobber med de tingene som gir meg rettmessig dårlig samvittighet, men også fordi jeg jobber med å være litt mer kynisk der det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode planer i denne tråden, kanskje jeg skal skrive opp mine også i stedet for å glemme dem en gang i januar.

- slanke meg

- bli flinkere til å gå tur slik at Lady får tatt seg mer ut.

- tro mer på at jeg faktisk har kontroll på jobben

- holde det rent og ryddig slik at jeg slipper skippertak (ærlig stjelt fra en liste her, den traff såå godt)

- hjelpe sønnen min til å få et bra forhold til skolegang og livet generelt

- spare litt

Tror det holder, klarer jeg dette så får jeg det ganske så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fortsette å lage mat helt fra bunnen

- Hilse og evt småprate med fremmede mennesker

- Holde masse kurs

- Sette opp treningsprogram fra uke til uke med 2-4 konsisjonstreninger (løping, ski o.l.) og 2-4 styrkeøkter

- Ta DNT turlederkurs på nytt uten å bli syk underveis

- Utnytte så og si alle dagene i året til å gjøre noe nyttig/gledelig/bra - ikke sløse bort dager på vås

Turlederkurset vil jeg gjerne ta også! Kan du ikke si ifra om du gjør det? Hadde vært ålreit å "kjent" noen for å få push til å gjøre det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...

*Fortsette gode treningsvaner

*Ikke spise godis i ukedagene (det kan du tru) og bruke mindre penger på matbutikken.

*Følge fremdriftsplanen mht. lekser, selv om jeg har ett fag mindre enn normalt i år.

*Lese skjønnlitteratur, ikke bare fag.

*Sitte mindre på dataen, se mer på film.

*Få en snillere hund som er mindre stessa (som jeg prøver på hvert år :P )

*Ingen flere katter!!

SÆRLIG

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ikke ramle inn i et nytt forhold!!

- Gjøre alle de tingene jeg stter pris på, uten å la meg stoppe av å være alene.

- Etablere kontakt med minimum tre nye personer (fortrinnsvis IRL) - uten å miste noen gamle.

- Komme til start med Eddarden. Minimum start i LP1.

- Loggføre alle reelle treningsøkter. Det skal minimum være et trettitalls loggark per grunnferdighet innen utløpet av 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
  1. Bruke mer tid på det jeg har lyst til, og mindre på det jeg tror jeg må
  2. Spille mer spill
  3. Sove flere netter i telt enn i fjor
  4. Dele flere ubetydelige ettermiddager med venner. Uten å gjøre i stand eller rydde noe som helst.
  5. Le oftere, høyere og av mer fjollete ting
  6. Forhåpentligvis langt på vei innfri mannens høyeste ønske :D
  7. Loppe -Therese- for pinglekaffe
  8. Være fornøyd.

Mange gode forsetter der :D

Jeg pleier aldri ha nyttårsforsetter, men ok da.

- Finne noen å leke i fjellet med til sommern

- Jogge når det er bart på bakken

- Begynne å trene styrke (ok, den ser jeg at det må en innsats til for å gjennomføre :P )

- Kjøpe masse pinglekaffe

- Leke og være teit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turlederkurset vil jeg gjerne ta også! Kan du ikke si ifra om du gjør det? Hadde vært ålreit å "kjent" noen for å få push til å gjøre det!!

Jeg skal si i fra, jeg! Har lyst til å ta DNTung turlederkurset fremfor det vanlige. Veldig alright å bli kjent med noen flere på samme alder med samme interesser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største mål blir å ha det bedre i 2013 enn i 2012. Noe som ikke burde være for vanskelig når jeg tross alt kun var frisk 3mnd i 2012.

men målene er vell:

Økonomiske mål. Så uheldig at jeg må bo hjemme pga. sykdom, men samtidig så heldig at jeg da ikke har utgifter og kan benytte sjangsen på å spare penger, betale ned lån osv.

- Fylle opp BSUen i år(de 20.000 enn kan sette inn i året)

- Betale ned halve lånet på bilen(ca 60.000kr igjen)

- Spare opp litt penger på en sparekonto som jeg kan bruke når jeg trenger det.

Personlige mål:

- Klare å lese meg opp i et fag og ta eksamen til sommeren(nettstudier)

- klare å lese meg opp i 2 fag og ta eksamen til jul(fortsatt nettstudier)

- Klare å komme tilbake i jobb igjen om det så bare er noen få timer i uken

- Klare å gå hele runden i skogen med hundene(en løype vi har i skogen bare noen minutter her i fra). Klarer nå 1/4 av løpya og målet innen sommeren er å være så frisk at jeg klarer hele som jeg tidligere bruke 1 time på i veldig raskt tempo.

- Trene hundene minst 3 ganger i uken. Om formen er ille så går det ann å trene inne i stuen.

- Få meg bedre rutiner og litt mer orden på livet.

- Innen året er slutt så skal jeg ha flyttet ut igjen

- Bli mer positiv og jobbe med tanker og følelser når dagene er som verst.

- Slutte å røyke

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne skrevet så mangt, men ett av mine store mål er å ha skuldra UNDER ørenivå mer enn 60% av tiden. Og ikke være ei bæsræv som ikke tør å fly langdistanse, så jeg satser på å pelle meg litt lengre enn Europa i løpet av året.

EDIT: Jo også skal Luna ha det ****** bra, og være frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...