Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria forsikring


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg tror Agria er omtrent som alle andre selskap.

Noen er knallfornøyde med de, andre veldig missfornøyde.

Jeg hører til den første kategorien.

Har aldri hatt noen problemer med utbetalinger på en del forskjellige skader / sykdommer.

Jeg har alle mine 4 forsikret både foran og bak... :jump:

Hadde Gjensidige hatt en tilsvarende lik pris på samme forsikring, hadde jeg nok hatt de der da jeg har hatt hesteforsikring der i årevis og alltid fått god hjelp.

Men prismessig ble Agria en vinner, på en noen lunde lik forsikring.

Det viktigste når man tegner forsikring, etter min mening da, er å lese vilkårene nøye!

Virkelig sette seg inn i hva den dekker / ikke dekker.

Synes en del folk kun tenker pris, og det er som oftest disse som ender opp med skjegget i postkassa når uhellet er ute og de har valgt den billigste forsikringa som viser seg å dekke minimalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe vondt å si om Agria, de har dekt alt jeg har trengt uten å mukke. Gode på pris er de også, spes med tanke på at jeg har rase som er høyt på lista over hvem som bruker mest penger/forsikring hos veterinær (nr 4 el 5 på lista om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med Agria, og jeg har hatt MYE med dem å gjøre det siste året :lol: De er raske å ta tlf (også når man velger skadeoppgjør), de har tålmodighet og en gang ringte jeg de 4 ganger på en dag - selv etter det sendte de en bekreftende SMS på det jeg lurte på! De dekker det de skal, uten spørsmål.

Det eneste de ikke dekker, uansett hvor mye ekstraforsikringer du har er (utdrag av de viktigste);
*Fysioterapi

*Alternativ behandling (Kiropraktikk, gullimplantat, akupunktur, homøpati og laserbehandling)
*Navlebrokk og kryptokisme

Hofteleddsimplantat, kreftbehandling, tannbehandling, MR/CT, medisiner, kataraktoperasjon osv vil alle bli dekket med ekstraforsikringer. Og de er ikke fryktelig dyre om man har stabil fast inntekt, det er snakk om noen små hundrelapper. Jeg betaler 2400kr/året for min Labrador, og hun har vært forsikret i 4 år nå - så for 12,000NOK inn til Agria har jeg nok fått tilbake snart 60,000NOK :P Hun er forsikret med Veterinær, Veterinær Spesial, Medisin, Rehabilitering og Liv. (Eneste jeg ikke har er Avl og "Elite bruksforsikring" (for brukshunder))

Direkteoppgjør har vært sømløst, jeg har sendt inn kvitteringer og satt opp egen forsikringssak via e-post og brev, alltid fått penger på konto innen 2 uker, selv for nyopprettet sak.

Jeg burde bli sånn Agria-selger føler jeg, men etter å ha opplevd mye DRIT ifht husforsikring med Gjensidige, så har Agria vært en DRØM å forholde seg til mtp at det er et forsikringsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Agria på alle mine de siste årene. Er fornøyd med oppgjør og har ingenting negativt å si om dem. Har veterinærforsikring på min eldste som snart er 14 år og utbetallingene kommer uten noen form for diskusjon, selv på gamlemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria og jeg har opplevd både positivt og negativt. Fikk ikke betalt ut livsforsikring på forrige hunden som ble avlivet noe jeg syns var helt feil. Men for det meste har ting gått bra og jeg har fått igjen penger og jeg liker veldig godt at det er direkteoppgjør! Syns egentlig det er litt dyrt, men etter å ha forhørt seg litt kjapt rundt er det ikke så ille pris, med tanke på hva man har forsikret/og hva som dekkes osv. Skal nok fortsette å ha Agria fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria og jeg har opplevd både positivt og negativt. Fikk ikke betalt ut livsforsikring på forrige hunden som ble avlivet noe jeg syns var helt feil. Men for det meste har ting gått bra og jeg har fått igjen penger og jeg liker veldig godt at det er direkteoppgjør! Syns egentlig det er litt dyrt, men etter å ha forhørt seg litt kjapt rundt er det ikke så ille pris, med tanke på hva man har forsikret/og hva som dekkes osv. Skal nok fortsette å ha Agria fremover.

Hvorfor ikke?

Jeg har hatt IF i alle år inntil jeg skiftet til Gjensiige (rett og slett fordi IF økte prisen og hadde et tak på 15 000 pr skadetilfelle). Jeg har ikke turd å ha Agria. Syns jeg har hørt alt for mange som ikke har fått dekket slikt andre selskap dekker. og så liker jeg ikke at de har egne veterinærer som kan "gå i mot" din egen veterinærs skademelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hae agria og har alltid fått dekket alt men jeg synes de er treige med å betale ut pengene. Det ble tatt direkteoppgjør hos veterinæren som opererte Lea men jeg måtte sende inn kviteringer fra dyrlegen som så på henne bare timer før operasjonen og enda et besøk etter operasjonene. Det tok de øver 3 uker før de betalt ut pengene og dette var visst normalt. Jeg vet at gjensidige er veldig raske med utbetaling i hvert fall.

Jeg kommer til å ha mine i agria rett og slett pga. bruksforsikringen og veterinærforsikringen. Ingen av de andre selskapene kommer til å gi meg bruks(elite)forsikring på den summen som hundene er livsforsikret for i dag og det er kun gjensidige som faktisk har like stor veterinærforsikring som agria. Jeg vil ikke ha under 45.000kr i året rett og slett fordi Lea ellerede har brukt opp over 30.000kr av denne summen på bare 1mnd. Alt hun gjorde var å spise en ullsokk og jeg er redd for å plutselig måtte stå mellom valget og behandle hunden eller avlive pga. økonomi hvis det skal skje noe verre og mer omfattende en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Jeg regner med at jeg vil bruke brukshund forsikringen.

Har brukt forsikringen 2 ganger på Toya (hun er nå 11år) og ingen på Amigo (4år)

Men en vet jo aldri

Ikke hatt noen problemer med selskapet jeg har nå heller, men tenkte det kunne være fornuftig å ha hundene samlet.

Noen som vet om vi kan forsikre hundene sammen? De står på hver sin eier, men vi bor sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke satt meg inn i andre forsikringer og vi har hatt Agria hele tiden på både Fanta og Monti. Vi har vært veldig fornøyde hele tiden, aldri problemer med å få pengene tilbake, men behandlingstiden kan være litt treg, det er sant. Mest overrasket var vi kanskje over at de dekket MR av Fanta basert på atferdsproblemer. Så ikke et vondt ord å si om de, bortsett fra litt lang behandlingstid (vi venter vel gjerne 3-5 uker på oppgjøret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel- jeg har vært fornøyd intill nå. Har forløpig bare forsikret hesten min der (trodde jeg), men forsikringen har blitt annullert fordi det har skjedd noe med avtalegiroen. Dette har jeg ikke fått noe beskjed om at all, og jeg har jo avtalegiro for å slippe å tenke på det støtt og stadig. Hos meg står det at den er aktiv og jeg har blitt trukket tidligere. Tok kontakt (og holder på ennå!! ) fordi jeg skulle sjekke om det var i orden, men da fikk jeg jo smelt i trynet at de hadde annullert den. De sa også at de hadde sendt advarsel på mail, i posten og på sms-men jeg har ikke sett snurten av noen advarsler. Har fått all post da jeg tegnet forsikringen til adressen jeg bor på nå, så den stemmer, og pappa har ikke fått noe hjem til Oslo.

Så ja, om jeg ikke får fikset det står hesten min uforsikra, og så klart ble den skadet og jeg står i fare for at den kanskje ikke kan brukes igjen. Agria er ikke behjelpelige på noen måte, og jeg kommer ikke til å forsikre et eneste dyr til der om de ikke får ordnet opp i dette. Har også pratet med andre som har opplevd det samme, så vær obs.. Tanken på at jeg kan risikere og miste hesten min pga de er ja.. har egentlig ikke ord. Nå er heldigvis prognosene gode, men trenger hun en veldig dyr behandling videre utenom "normalen" ser det dårlig ut.

Og joa, jeg burde jo ha sjekket det støtt og stadig, men da hadde det jo ikke vits i å ha en avtalegiro. Og de kan umulig ha lov til å bare annullere en forsikring just like that. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og joa, jeg burde jo ha sjekket det støtt og stadig, men da hadde det jo ikke vits i å ha en avtalegiro. Og de kan umulig ha lov til å bare annullere en forsikring just like that. :(

Ved mislighhold, dvs ikke mottatt betaling kan de det. Men de må da ha kopier av mail og sms (med datostempel) som er sendt deg? Og har du sjekka med banken hvorfor avtalegiroen ble stoppet?

Jeg har vært borti flere slike tilfeller, og der har det enten ikke vært dekning på konto flere ganger på rad, eller så har det vært adresseendring som ikke er registrert i folkeregisteret som har skylda. Og da er det jo forsikringstakers skyld, ikke selskapet. Jeg har feks flytta 6 ganger mens mine hunder har vært forsikret i Agria, jeg har aldri meldt flytting til Agria, men det har blitt endret i folkeregisteret. og der sjekker Agria (og andre selskap) med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Fordi vi valgte å ikke operere hunden for skaden, men heller valgte å avlive av dyrevernsmessige hensyn. Dette i samråd med veterinæren som skrev dette i rapporten. De sa også at det at vi ikke hadde gått til dyrlegen flere ganger var rart, selv om jeg fortalte at vi selv, etter erfaring visste hva dette dreide seg om, og vi skjønte hvor dette bar. Men de ville se et helt sykdomsforløp virket det som. De ville også tydeligvis at vi (dem) skulle bruke tusenvis av kroner, først på noe som var så usikkert.

For dem virket det som at vi avlivet en frisk hund.

For meg var det ille nok å ha måtte avlivet en hund, så å krangle dem forsikringsselskapet om det valget var noe jeg ikke følte for akkurat.

Men sånn bortsett fra det har alt gått bra. Har fått dekket mye allerede. Tok feks. rønken av Nitro her nylig og vi slapp å betale noe, bare vente å få en regning fra dyrlegen på det vi måtte betale.Rønkingen kostet over 3200 kr og vi betale 900 kr. Det er stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Jeg regner med at jeg vil bruke brukshund forsikringen.

Har brukt forsikringen 2 ganger på Toya (hun er nå 11år) og ingen på Amigo (4år)

Men en vet jo aldri

Ikke hatt noen problemer med selskapet jeg har nå heller, men tenkte det kunne være fornuftig å ha hundene samlet.

Noen som vet om vi kan forsikre hundene sammen? De står på hver sin eier, men vi bor sammen.

Jeg står som forsikrer på Raptus, som på papiret eies av samboer hvertfall. Det er fordi de andre er forsikret der.

Raptus og Tesh er forsikret med alle tillegsforsikringer i Agria, Raptus skal ha elite etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mislighhold, dvs ikke mottatt betaling kan de det. Men de må da ha kopier av mail og sms (med datostempel) som er sendt deg? Og har du sjekka med banken hvorfor avtalegiroen ble stoppet?

Jeg har vært borti flere slike tilfeller, og der har det enten ikke vært dekning på konto flere ganger på rad, eller så har det vært adresseendring som ikke er registrert i folkeregisteret som har skylda. Og da er det jo forsikringstakers skyld, ikke selskapet. Jeg har feks flytta 6 ganger mens mine hunder har vært forsikret i Agria, jeg har aldri meldt flytting til Agria, men det har blitt endret i folkeregisteret. og der sjekker Agria (og andre selskap) med jevne mellomrom.

Jeg har bedt om å få kopier/bevis på at de har sendt meg dette, men får ikke svar. Har heller ikke fått noe varsel om at avtalegiroen har blitt stoppet av en eller annen grunn. Har ikke fått en eneste varsel at all, og da kan de jo ikke bare annullere den. Jeg er fullt med på at det kan ha skjedd noe galt et eller annet sted i rekka her, men hadde jeg fått beskjed om at det ikke var som det skulle, hadde jeg gjort noe med det asap. Adressen de oppga også som posten har blitt sendt til er korrekt hit jeg bor nå, så det er heller ikke mulig at kan ha blitt sendt til Oslo (for da hadde pappa uansett fått det). De kan umulig ha feil adresse, mail og telefonnummer til meg, og om de så har det så er adressen min i folkeregisteret samme adresse som pappa. De kan ikke ha feil adresse eller noe til han heller. Har hatt kontakt med de på mail, telefon og post tidligere, skjønner ikke hvorfor det skulle vært et så stort problem nå. De har dog ikke svart meg noe mer etter jeg forklarte de dette, og ba om bevis på at de har sendt ut varsler (og ikke minst la til at jeg kjenner fler som har opplevd samme problem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt om å få kopier/bevis på at de har sendt meg dette, men får ikke svar. Har heller ikke fått noe varsel om at avtalegiroen har blitt stoppet av en eller annen grunn. Har ikke fått en eneste varsel at all, og da kan de jo ikke bare annullere den. Jeg er fullt med på at det kan ha skjedd noe galt et eller annet sted i rekka her, men hadde jeg fått beskjed om at det ikke var som det skulle, hadde jeg gjort noe med det asap. Adressen de oppga også som posten har blitt sendt til er korrekt hit jeg bor nå, så det er heller ikke mulig at kan ha blitt sendt til Oslo (for da hadde pappa uansett fått det). De kan umulig ha feil adresse, mail og telefonnummer til meg, og om de så har det så er adressen min i folkeregisteret samme adresse som pappa. De kan ikke ha feil adresse eller noe til han heller. Har hatt kontakt med de på mail, telefon og post tidligere, skjønner ikke hvorfor det skulle vært et så stort problem nå. De har dog ikke svart meg noe mer etter jeg forklarte de dette, og ba om bevis på at de har sendt ut varsler (og ikke minst la til at jeg kjenner fler som har opplevd samme problem).

Du får purre igjen, samt sjekke med banken hvorfor det avtalegiroen ble stoppet. Det høres iallefall ut som du har ditt på det tørre ang adressa iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igrunn hatt Agria så lenge jeg kan huske jeg, og stort sett vært fornøyd. Både med og uten direkteoppgjør har saksbehandlingen tatt kort tid og pengene utbetalt. Fikk ikke dekket en gang, klaget og ga mere dokumentasjon, fikk medhold og erstatningen ble utbetalt.

Men jeg liker IKKE at de starter redusere livsforsikring det året hunden fyller 7 år uansett når på året hunden er født. For Qui som var født 4/12 ville det si at han fikk 11 mnd mindre på sin livsforsikring enn om han hadde vært født 4/1. Han ble regnet som 7 år f.o.m. det året han fylte selv om det var 11 mnd til. Det irri meg grenseløst, kunne godt vært fra fødselsdato syntes jeg.

Jeg har spurt og fikk til svar at slik er det i Agria, uansett land.

Og i de fleste andre sammenhenger er ikke hunden "gammel" før den er 8 år så det irri meg også at Agria kjører 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får purre igjen, samt sjekke med banken hvorfor det avtalegiroen ble stoppet. Det høres iallefall ut som du har ditt på det tørre ang adressa iallefall :)

Jepp. Jeg nekter ikke for at det kan ha skjedd noe feil med betalingen, men for at jeg ikke har fått varsel. Og på grunnlag av det mener jeg de ikke har noe rett til å annullere den.. Vi kommer til å gå til sak om de ikke får fikset det- og så vidt jeg har skjønt er det at vi ikke har fått varsler seiersgrunn nok for oss. Så får håpe de legger seg flate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...