Djervekvinnen Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Jeg så på et hesteforum et tema som dette og det var helt utrolig hvor mange spesille farger det finns på hest! Finns det noen spesielle farger på hund? Legg ut bilde! Om det er farger eller mønster /flekker Kan være uvanlige farger på rasen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Finnes det ikke en tråd om dette? *gidderikkeålete* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Regner med "alle" har sett denne: 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Regner med "alle" har sett denne: Nei! Hahaha huff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Litt uvanlige farger på staff Tricolor staff Usikker på hva denne kalles, noen sier grizzly Lever - ikke tillatt b&t - ikke tillatt bluebrindle merle staff 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dunkereier Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 merle staff Oh lord, FIN! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 De merle greiene er visstnok blandinger da det ikke er mulig å få den fargen på en renraset Staff, ifølge det britiske forumet 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Litt uvanlige farger på staff Tricolor staff Stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Sjokolade pinscher! Kom nettopp et kull i Sverige nå, de er knallfine, selv om fargen ikke er tillatt. Blue merle er fint på mange raser synes jeg. Dessverre er det jo slik at stadig flere vil ha uvanlige farger, så dermed blir de vanligere, og i enkelte tilfeller normen (når så man sist en gylden golden retriever..?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 De merle greiene er visstnok blandinger da det ikke er mulig å få den fargen på en renraset Staff, ifølge det britiske forumet I salukimiljøet blir fort alt som ikke er tradisjonelle farger beskyldt for å være blandinger... vel, i noen leirer av miljøet, i hvert fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 De merle greiene er visstnok blandinger da det ikke er mulig å få den fargen på en renraset Staff, ifølge det britiske forumet I følge sidene hvor jeg fant bildene er de rene og registrerte. Men at det var lov å registrere dem før men ikke nå lenger, i den engelske kennelklubben ihvertfall. Og merkelig nok så står det ingenting om merle i rasestandarden... For merle kan vel ikke regnes som "enhver av disse fargene kombinert med hvitt"? (jeg syns uansett ikke merle kler staffer da, så gjør ikke meg noe at det er uvanlig) Jeg har bare sett 1 live, og den var blandet med aussie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 I salukimiljøet blir fort alt som ikke er tradisjonelle farger beskyldt for å være blandinger... vel, i noen leirer av miljøet, i hvert fall. Merle Staffer blir ikke registret i The Kennel Club, fordi Staffen har ikke merle genet, så derfor må det være en blanding et eller annet sted. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 I følge sidene hvor jeg fant bildene er de rene og registrerte. Men at det var lov å registrere dem før men ikke nå lenger, i den engelske kennelklubben ihvertfall. Og merkelig nok så står det ingenting om merle i rasestandarden... For merle kan vel ikke regnes som "enhver av disse fargene kombinert med hvitt"? (jeg syns uansett ikke merle kler staffer da, så gjør ikke meg noe at det er uvanlig) Jeg har bare sett 1 live, og den var blandet med aussie. http://www.vetsonline.com/actualites/detail/53894/the-kennel-club-acts-over-merle-to-merle-matings.html Merle finnes ikke naturlig hos Staffen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattapult Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 http://petoftheday.c...=1096674292.png Schnauzer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mollymor Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Maange farger kan forekomme hos Boston Terrier, og de fleste er ikke tillatt. (Kun sort, seal (ser sort ut, men skinner i rødt i sterkt lys) og brindle (et stripete mønster) i kombinasjon med ønskede tegninger i hvitt er tillatt) Rød: Brun: Fawn: Krem: Honning: Blå: Lilla: Albino: Splash: Tricolor: I tillegg kommer hunder som er feilfarget, med f.eks halvt hvitt hode, hunder med blå øyne og som ikke har obligatoriske tegninger (hvitt på snute, bliss, bryst, forben og poter bak) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Uvanlige farger hos dalmatiner (ikke godkjente.) Tri-color Brindle Brindle tri-color Lemon blue mosaic (en feilfarget flekk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monica_n Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 synes disse er litt fascinerende jeg! Panda kalles det..? 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Silver labrador. 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Sjokolade pinscher! Kom nettopp et kull i Sverige nå, de er knallfine, selv om fargen ikke er tillatt. Blue merle er fint på mange raser synes jeg. Dessverre er det jo slik at stadig flere vil ha uvanlige farger, så dermed blir de vanligere, og i enkelte tilfeller normen (når så man sist en gylden golden retriever..?). Jeg syns ikke jeg ser de lyseste krem lyse lengre i det hele tatt jeg, alle goldens fra jaktlinjer er i hvertfall mørke og gyldne. På Bc er det vel gul, rød og lilla som er mest skjeldne. Jeg foretrekker sort/hvit jeg.. Når det gjelder de "Panda" schäferne så er det avl på feilfargede (med mer hvitt enn tillatt) som har skapt dette fenomenet i USA, der liker de jo alt som er anderledes. Jeg personlig syns bikkjene ser ut som blandingsbikkjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Jeg syns ikke jeg ser de lyseste krem lyse lengre i det hele tatt jeg, alle goldens fra jaktlinjer er i hvertfall mørke og gyldne. Jaktvarianten har gylden farge, men på utstilling er jo "alle" nesten hvite?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Jeg har interessert meg for schäferhunder siden jeg var tenåring, men det er først de siste årene jeg har sett bilder av rasen i fargen jeg aldri hadde trodd eksisterte. Ren levefarget: Blå: Jeg forstår ikke hvorfor leverfarget er regnet som uønsket, den var jo aldeles nydelige! Pandafargen lenger oppe har jeg heller ikke sett før, den må vel være en av de nyere schäfervariantene, hvor andre raser er blandet inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 30. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Denne var artig: Denne er nok bare brindle, men fin brindle 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Her er det en del interessante fargefenomener på hest. Mine to siste hester har begge hatt Bend Or flekker. Han jeg har nå har over 9 stykker på bakparten. Ergo er jeg litt kulere enn mange andre her i verden. Jepp, jepp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 b/t på staff er vel tillatt, men uønsket? Og merle i staff og chi er definitivt pga raseblandinger, det er kun de "siste" åra de har dukket opp, og er ikke beskrevet i rasenes historie. Jeg synes brun merle er lekkert, jeg. Brunt har aldri vært godkjent hos GD, og man trodde det var avlet ut av rasen inntil noen få dukket opp på 60-tallet (alle hadde samme stamfar) og nå er det dessverre flere som har spesialisert seg på brunt i kombo med harl i USA. Det er mye innavl, da alle brune har samme kull som stamforeldre, og helsesjekk er for dumminger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Merle chi er lov å stille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts