Gå til innhold
Hundesonen.no

Borderens EFIT


borderen
 Share

Recommended Posts

Gah, slitsom dag! 8 timer+ på skolen uten pause... jeg er jo ikke vant til mer enn 2-4 timer et par ganger i uka, men november blir en del tøffere!

IMG_0174.jpg

Frokost i 6-7-tida

IMG_0177.jpg

På vei til skolen! Deilig 20 min sykkeltur på fint underlag :D

IMG_0178.jpg

Hundene er vel plassert på studenthunden. Første dag på "kennel" i deres liv.

IMG_0181.jpg

I gang med etologiforsøket! Vi skal se om evnen til å løse oppgaver henger sammen med frykt/mot hos mink. Synd jeg ikke tok bilder av den fine hjemmesnekra boksen med skyvedør. De er SÅ kule når de slenger opp døra!

IMG_0187.jpg

Slitsomt å tenke, så her tar han seg en powernap i hengekøya mens vi tester noen andre.

IMG_0196.jpg

2 timer forelesning med etolog Per Jensen! Love it!

Luftet hundene i ca 2 min i 12-tida før jeg måtte løpe tilbake til forelesning.

IMG_0198.jpg

2 timer oppgaveløsing i husdyrgenetikk og avl... hate it.

IMG_0201.jpg

Tilbake til minkene - her et bilde av minken vi har kaller Narnia i soveboksen sin. Tror han har lyst på en oppgave!

IMG_0205.jpg

Slapper av i køya i 4. etasje.

IMG_0208-1.jpg

Etter å ha vasket ut av hunderommet til Kiter og Amira kan vi endelig sykle hjem i skumringen (ca 16.30).

IMG_0209-1.jpg

Wok til middag!

IMG_0212.jpg

Jeg innser at Amira ikke blir ren av å tørke, så hun får en liten labbe- og magevask.

IMG_0216.jpg

Jeg er av en eller annen grunn supersliten ikveld, så her tar jeg en velfortjent hvil med Gray's og vin.

IMG_0218.jpg

Amira er uenig at jeg skal se 2 episoder. Hun fikk viljen sin, så det ble kos isteden :wub: Hvem kan vel motstå det smilet?

Egentlig kunne jeg bare tatt bilde av et vannglass og en do de siste 3 timene. Glemte å drikke i løpet av de 8-9 timene jeg var på skolen... Kanskje ikke så rart at jeg ble litt slapp av å drikke vin!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Nå har jeg fått inn det meste bortsett fra sofa og stuebord. Liker med SÅ godt her! Det beste av alt er at korteste vei til universitetet er gjennom skog :)

Amira var litt rar... Tror hun var litt snurt for å bli stuet inn sammen med andre hunder! Hun har aldri likt andre hunder (ikke en gang som valp), så jeg mistenker at hun aldri har sett seg selv i speilet :lol: Men Amira blir jo ikke redd eller noe sånt, så hun får bare godta at hun må være der. De hadde vært stille og rolige. Kiter virket glad og fornøyd som alltid.

Ser ut som en fin dag synes jeg! Savner studentlivet...

Hadde kjempelyst på foredrag med Per Jensen i går, men kunne ikke! :( (han har dsg :) ).

Studentlivet er topp! Selv om det er mye press på denne delen av året.. Per Jensen var en fin fyr. Han viste noen filmer og bilder av dine dsg også. Du hadde nok likt det veldig godt. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også studere etologi! Men det toget har gått,

Deilig dag da, selv om du ble sliten. Tipper litt mer vann hadde hjulpet, men sånn er det når man har minker å studere og genetikkoppgaver å løse : P Det virker sååå spennende, men det er vel nettopp fordi jeg ikke har et helt fag OG eksamen i det kan jeg tenke meg. Og jeg vet heller ikke hvordan faget er lagt opp, så.. :P

Enig med Lill, ser ut som du har fått det kjempefint. Er du fornøyd så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!

Etologi er til tider veldig spennende, men de 3 første årene har det vært veldig tørt egentlig... Men nå som vi er i gang med ekte forsøk helt på egenhånd er det veldig gøy!

Btw, jeg liker de norgesglassene (??) med mel-gryn-osv var veldig fint på benken!

Takk! Det er Norgesglass, ja (bortsett fra det ene med spaghetti). Nå må jeg bare finne noe å ha i de to som er tomme!

Det ser ut som din skolevei er min gamle skolevei;) Min skolevei var ivertfall deler av din. Tror jeg:)

Kult! Jeg bor på Skuterud (retning Ski når man kommer fra Ås sentrum). Helt perfekt å ha turterreng så lett tilgjenglig (selv om det ikke er verdens mest spennende skog...!)

Minkene sjarmerer oss i senk! Veldig trist å se så mye steriotyp atferd, selv hos disse dyrene som har leke-gjenstander, køye, rør og flere etasjer. Da begynner jeg å lure på hvordan atferden er i en minkfarm med minimumsbur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...