Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Og da var man ferdig med "krokodille-skjellene" på første del men jeg sliter med å forstå fortsettelsen :lol:

Edit:

Hvordan oversette dette til forståelig? :P

Now working in rows, chain stitch 3, * double crochet in each of next

2 stiches, double crochet in next chain-1 space, double crochet each next two

stitches, yarn over, insert hook in next space between scales and in chain -1

space directly behind scales, yarn over, pull loop through and complete as double crochet, repeat from * across, do not join, turn.

Edit2:

Og da fikk jeg en kjempegrei forklaring fra Sverige ;)

Post gjerne forklaring! Tror jeg forstår den, men skader ikke å være sikker før man setter igang :)

Jeg klarte faktisk første rad med skjell overaskende lett, det hadde jeg aldri trodd. Jeg var 100 prosent sikker på at jeg hadde feil antall osv. Men det ble helt riktig. *klappe på skuldern*.

Jeg sleit med "FPDC", hva f*** er det liksom. Youtube <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Guest Dratini

Post gjerne forklaring! Tror jeg forstår den, men skader ikke å være sikker før man setter igang :)

Jeg klarte faktisk første rad med skjell overaskende lett, det hadde jeg aldri trodd. Jeg var 100 prosent sikker på at jeg hadde feil antall osv. Men det ble helt riktig. *klappe på skuldern*.

Jeg sleit med "FPDC", hva f*** er det liksom. Youtube <3

Når krokodille-skjellene er ferdig (1 rad v-masker, en rad skjell "fpdc", totalt 5 rader med skjell), 3 luftmasker, så staver (6 stk pr skjell). På voksen hettelue 8 rader.

Og jeg har brukt youtube flittig for å forstå oppskrifta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her, litt småsjokkert over meg selv :lol: Jeg har aldri strikka annet enn skjerf. Så strikket jeg en superenkel djevellue og en superenkel dress før jeg bega meg ut på en oppskrift jeg ikke skjønte noe av. Nå har jeg laget masse fancy økninger, jeg strikker mønster, har skilt av masker til armene, etc. Masse søte skjønnhetsfeil, men nå begynner jeg nesten å lure på om det kan bli en body til slutt :lol:

547055_10151210877382225_437117791_n.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg bestilt! Tantebarnet kommer til å gå :bananas:

Niesen min fikk en sånn av svigemor. Det ble veeeeeldig populært :D

I oppskriften står det at jeg skal strikke rundt på rundpinne. Men det er jo aaaltfor få masker til det. Må jeg strikke på settpinner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Oooh, det var kjempefint! Tror du det er mulig å lage for en som ikke har heklet så mye før?

Garnet de har brukt er ganske dyrt da. Hmmm.

Ja det tror jeg. Oppskriften er ganske enkel og straight forward hele veien. Om du synes garnet er dyrt, så kan du jo velge et annet garn som gir samme strikkefastheten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...