Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Nei, står det ikke i oppskrifta så gjør ikke jeg det :P

Ser ut som om det skal være kantmasker ja:

1 r (= midt bak), 7-9-12 (14-16) r (= høyre bakstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= høyre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 20-24-30 (34-38) r (= forstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= venstre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 7-9-12 (14-16) r (= venstre bakstk), 1 r (= midt bak) = totalt 4 m med merketråd før raglanøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Ser ut som om det skal være kantmasker ja:

1 r (= midt bak), 7-9-12 (14-16) r (= høyre bakstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= høyre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 20-24-30 (34-38) r (= forstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= venstre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 7-9-12 (14-16) r (= venstre bakstk), 1 r (= midt bak) = totalt 4 m med merketråd før raglanøkning.

:lol: Du verden så mange jeg spurte om hvorfor den ene var spesifisert uten å få noe svar :lol: Nå har jeg rekket opp igjen (hva sier det om strikkeevnene mine når jeg er blitt en mester på å rekke opp?) og prøver på nytt. Takk for forklaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget min første "selbuvott", med litt mønster fra joridweb.com og litt egenkomponert.

Ble ikke så pent strikket, og jeg burde hatt litt sterkere farge for å få fram mønsteret. Men pytt sann, de blir vel brukanes forde ;)

Vottene ble fine de :) Hvis du damper de vil du se at mønsteret kommer bedre frem da arbeidet vil bli glattere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Du verden så mange jeg spurte om hvorfor den ene var spesifisert uten å få noe svar :lol: Nå har jeg rekket opp igjen (hva sier det om strikkeevnene mine når jeg er blitt en mester på å rekke opp?) og prøver på nytt. Takk for forklaring. :)

Øvelse gjør mester er det vel noe som heter :) Jeg anbefaler deg å strikke denne kantmasken rett på alle pinner, da vil du få en fastere kant som blir penere når du skal plukke opp masker til stolpen/splitten bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør mester er det vel noe som heter :) Jeg anbefaler deg å strikke denne kantmasken rett på alle pinner, da vil du få en fastere kant som blir penere når du skal plukke opp masker til stolpen/splitten bak.

Ja, jeg lærer i det minste masse underveis. Men det er jammen ikke mange cm-erne jeg har kommer på så mange timer *ler* Takk for flere tips, will do. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

182547_4791449665343_881346420_n.jpg

For de som vil se, her er et crappy bilde av hvordan det ble! Mangler frynser på den ene siden (hadde ikke nok garn), men ellers er det ferdig.

Picture4-1.jpg

Sorry for camwhoring. Sånn ser det ut på. Liker det faktisk veldig godt! Tror det blir julegave til min venninne.

Now, what should I do next..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en blogg med litt diverse morsomme ting som f. eks kurver til å henge på veggen, Q-tipsholder osv (hekling):

http://www.bekkibjarnoll.com/search/label/Interi%C3%B8r%20hekling

Lua, de tversoverstripene nederst ble litt annerledes enn oppskriften, men brukbart.

2012-10-26_15.43.12_medium2.jpg

Endret av IW
La inn feil link
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig stilige er de :) Skulle ønske de kom med mønster til flere raser :P

Ja, jeg ønsker meg også flere raser. Foreløpig er det bare puddel og bostonterrier, men hun har visst masse henvendelser på andre raser så kanskje det kommer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Da har jeg funnet neste prosjekt! Teppe til svigermor som julegave :ahappy: Nå kan jeg dog dessverre ikke legge inn bilde her da jeg vet hun titter innom en gang i blandt (hei svigermor!), men så fort hun har sett det selv, legger jeg ut bilde :D Åh, det er så fiiiiiint :D

Edit: Hun så bildet, så da kan jeg vel legge det ut :)

60230a_medium.jpg

Åååh, jeg synes det er så fint :D Det blir ett til svigermor og ett til oss her i heimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt på lue jeg og. Helt enkel. Oppskriften inneholder fletting, men sååå langt har jeg ikke kommt enda, så blir bare vrangbord nederst og glattstrikk øverst - men jeg lurer litt på felling for å få den gjevn og fin. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere! Dere! Jeg har fullført mitt første håndarbeidsprosjekt noensinne, og jeg fikk til, og jeg ga ikke opp, og det ser ut som det det skal være, og alt mulig! :D

Dårlig webcambilde bare for å bevise at jeg ikke lyver:

Picture0005.jpg

Så da er spørsmålet: nøyaktig hvor kleint, på en skala fra 10 til 10, er det å gi hjemmehekla lue i julegave til han som nettopp har dumpa deg?

...ja, riktig. Tro om kanskje broren min ønsker seg lue...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Kan sikkert dele oppskrift ja :)

Jeg bruker 6 mm heklenål, og DROPS Paris i 3 forskjellige farger. Det er et stingnavn jeg ikke har peilig på hva jeg skal oversette det til på norsk, men på engelsk heter det "cluster stitch". En cluster stitch er 5 stavmaker i en maske (om dette blir forståelig skrevet). Arbeidet hekles frem og tilbake.

Med farge A lag 94 lm,

Rad 1: Lag en cluster i den sjette m fra heklenåla. *Hopp over 4 m, cluster i neste m** Gjenta * til ** totalt 17 ganger. Hopp over 2 m, st i siste m. Bytt farge.

Rad 2: Med B lag en løkke mellom den siste st og cluster, 3 lm, 2 st i samme mellomrom, en cluster i hvert av mellomrommene mellom clusterne i forrige rad; avslutt med 2 st i mellomrommet etter siste cluster. Bytt farge.

Rad 3: Med C lag en løkke i den forrige st, 3 lm, cluster i mellomrommene etter forrige rundes clustere; avslutt med en cluster mellom forrige rundes cluster og 3 st, st i siste st. Bytt farge.

Rad 4-78: Repiter rad 2 og 3, bytt mellom farge A, B og C etter hver runde.

Rad 79: Med A, fm i den første st, 2 lm, fm i midtre st i neste cluster * 4 lm, fm i midten på toppen av neste cluster ** Repiter totalt 17 ganger; 2 lm, fm i siste st. Legg av og sy inn endene.

Jeg håper det ble forståelig :P Jeg leser oppskrifter best på engelsk og skjønner ikke bæret av norsk versjon. Noen må gjerne rette på meg om dette ser helt rart ut.

Jeg har oversatt det sånn (amerikansk-engelsk)

Single crochet (sc) = Fastmaske (fm)

Chain (ch) = Luftmaske (lm)

Double crochet (dc) = Stav (st)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert dele oppskrift ja :)

Jeg bruker 6 mm heklenål, og DROPS Paris i 3 forskjellige farger. Det er et stingnavn jeg ikke har peilig på hva jeg skal oversette det til på norsk, men på engelsk heter det "cluster stitch". En cluster stitch er 5 stavmaker i en maske (om dette blir forståelig skrevet).

Boblemaske :ahappy:

Red: Eller? Hihi, nå trodde jeg kanskje det var noe jeg visste :icon_redface: Boblemaske blir det kanskje når man drar den til, med løkken som hang på kroken + første toppmasken av stavene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...