Mari Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 veldig fint altså! (men jeg måtte flire litt av meg selv for jeg tenkte "Det var en fancy tange" først Ho ho! Jeg ser for meg den rumpa som den hadde passet til jeg! Ja, det hadde jo kanskje vært lurt å skrive 142 m langt står det her, passer til pinne 3 Rav - er det ravelry-siden? Red; fant ut av det, der ligger det jo masse greier Takk for tips! Ravelry er et must. Beste nerdesiden ever. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Ja, det hadde jo kanskje vært lurt å skrive 142 m langt står det her, passer til pinne 3 Rav - er det ravelry-siden? Red; fant ut av det, der ligger det jo masse greier Takk for tips! Spørs hvor langt du kommer med bare ett nøste da men Jeg finner ikke igjen resten av Kid Silk garnet mitt æsj.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Spørs hvor langt du kommer med bare ett nøste da men Jeg er ikke "der" enda at jeg begir meg ut på sånne fancy greier som resten av dere, holder meg til pannebånd og sokker og slikt foreløpig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Takk for tipset om å søke på Ravelry etter garnet for å se andres prosjekter, veldig nyttig! Edit: Men jeg syns folk må hekle litt mer altså, finner så mye strikking men det er jo ubrukelig for meg for øyeblikket . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Kanskje du kan ta en titt på hekleoppskrift.com så ut som om det var en del der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Wow, det var griselekkert Mari! Kanskje. Strikker du bare frem og tilbake? Og så syns du kanten blir rar? Isåfall må du lære deg kantmasker Det finnes mange typer. Eks: første maske løftes løst over uten å strikkes, hver omgang, og siste maske strikkes alltid rett, hver omgang. Altså enda har jeg ikke kommet igang med frem og tilbake for det blir feil med den siste maska på første runde... Og da går det ikke videre.. Men har bare begitt meg ut på rettstrikk(?) enda ja. Ja, første maske løfter jeg over uten og strikke. Men den siste masken blir rar, veldig stor, tror jeg er problemet også blir det rart og feil om jeg prøver og overse det og strikke en omgang til. Skal se om jeg orker og prøve i kveld så kan jeg ta bilde. Men måtte bare høre, tilfelle det var et vanlig problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Altså enda har jeg ikke kommet igang med frem og tilbake for det blir feil med den siste maska på første runde... Og da går det ikke videre.. Men har bare begitt meg ut på rettstrikk(?) enda ja. Ja, første maske løfter jeg over uten og strikke. Men den siste masken blir rar, veldig stor, tror jeg er problemet også blir det rart og feil om jeg prøver og overse det og strikke en omgang til. Skal se om jeg orker og prøve i kveld så kan jeg ta bilde. Men måtte bare høre, tilfelle det var et vanlig problem Kan du ikke bare dra i "halen" og se om du får strammet den opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Kan du ikke bare dra i "halen" og se om du får strammet den opp? Den vil ikke stramme seg... Ikke der den skal stramme seg vertfall Nei, jeg vet ikke jeg tror jeg får prøve og få til et bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Hvordan legger du opp maskene? Jeg bruker nesten utelukkende long tail cast on (filla peiling på hva det er på norsk), da jeg synes maskene blr jevnere og penere enn om jeg legger opp vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2012 Hvordan legger du opp maskene? Jeg bruker nesten utelukkende long tail cast on (filla peiling på hva det er på norsk), da jeg synes maskene blr jevnere og penere enn om jeg legger opp vanlig. Måtte sjekke ut på youtube - sånn gjør jeg det også. Er ikke det den vanlige metoden da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Labbetussgarnet de selger på europris, er det verd pengene? Og hva med alpakkagarnet? Tenker til skjerf og lue, og eventuelt alpakkagarnet til pulsvarmere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Alpakkagarnet mister formen litt fort. Men har pulvanter i det garnet, de ble bare litt løse. Så strikk/hekle litt stramt. Labbetuss har jeg aldri brukt. Men Iglo er bra tove-garn. Jeg har også heklet halser i Igloo, og de har blitt mottatt positivt. Helt kløfritt er det nok ikke. Men Drops har alpakka-fest for tiden med 30% avslag. Det garnet er helt ok. Du kan evt bestille på nett? Her er en forhandler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 22. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Wow, refleksgarn! Det må jeg strikke inn neste gang jeg lager hundegenser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Jeg har strikket mange halser i Iglo og er kjempefornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Og hva med alpakkagarnet? Alpakkagarnet til Europris inneholder kun 20% alpakka + 15% ull og 65% akryl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Uæ, trenger litt førstehjelp! Strikker en dress. For både armer og ben skal man starte med 7 cm bordstrikk. Så skal man strikke vanlig (øke litt og sånn) endel cm etter det. I den overgangen skal man gå over fra 3.5mm til 4mm. Vel, jeg har gjort ferdig to armer og har ett ben jeg har begynt på. Men tror dere jeg huska å bytte over til 4mm? Niks.. Er det krise? Bør jeg rekke opp? Eller bare gjøre det samme på det andre benet også? Kan jeg gå over til 4 mm nå, ca halvveis på beinet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Uæ, trenger litt førstehjelp! Strikker en dress. For både armer og ben skal man starte med 7 cm bordstrikk. Så skal man strikke vanlig (øke litt og sånn) endel cm etter det. I den overgangen skal man gå over fra 3.5mm til 4mm. Vel, jeg har gjort ferdig to armer og har ett ben jeg har begynt på. Men tror dere jeg huska å bytte over til 4mm? Niks.. Er det krise? Bør jeg rekke opp? Eller bare gjøre det samme på det andre benet også? Kan jeg gå over til 4 mm nå, ca halvveis på beinet? Hvis du ikke rekker opp, må du bruke samme pinne på begge beina uten å bytte halvveis. Er det bare det ene beinet hadde jeg rekt opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Hvis du ikke rekker opp, må du bruke samme pinne på begge beina uten å bytte halvveis. Er det bare det ene beinet hadde jeg rekt opp. Er det noen krise å bruke 3.5 i stede for 4? Det er bare det ene beinet, men jeg klarer ikke rekke opp og må begynne helt på nytt med beinet i så fall *ikke veldig lysten* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Er det noen krise å bruke 3.5 i stede for 4? Det er bare det ene beinet, men jeg klarer ikke rekke opp og må begynne helt på nytt med beinet i så fall *ikke veldig lysten* Strikker du fast eller løst? Dersom du strikker fast blir den nok litt mindre enn den blir med 4mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Er det noen krise å bruke 3.5 i stede for 4? Det er bare det ene beinet, men jeg klarer ikke rekke opp og må begynne helt på nytt med beinet i så fall *ikke veldig lysten* Nei, det er ingen krise, men det blir jo fastere med tynnere pinner og man kan se en forskjell. Hvis du ikke rekker opp så bytt til riktige pinner når beina er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Strikker du fast eller løst? Dersom du strikker fast blir den nok litt mindre enn den blir med 4mm. Jeg strikker litt løsere enn oppskriften sier. Rett og slett fordi det er bare det jeg får til. Men oppskriften er i utgangspunktet 0-3 mnd. Men da kan det kanskje gå? Etter bena strikker jeg begge to sammen og videre der, skal jeg da gå over på 4 mm? Da blir kanskje formen rar i stede, da.. Dette var ikke lett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Nei, det er ingen krise, men det blir jo fastere med tynnere pinner og man kan se en forskjell. Hvis du ikke rekker opp så bytt til riktige pinner når beina er ferdig. Altså i det jeg fortsetter på "kroppen"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Jeg strikker litt løsere enn oppskriften sier. Rett og slett fordi det er bare det jeg får til. Men oppskriften er i utgangspunktet 0-3 mnd. Men da kan det kanskje gå? Etter bena strikker jeg begge to sammen og videre der, skal jeg da gå over på 4 mm? Da blir kanskje formen rar i stede, da.. Dette var ikke lett Pleier aldri å bytte pinner selv (lat), det går nok fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Dressen vil bli tettere og mindre i størrelse enn om du hadde skiftet. Det er ikke sikkert den varer ut 3 måneder. Mine oppskrifter er som regel andre veien, at jeg bytter til mindre når når jeg kommer fram til vrang/ribbe-borden, og da er det ikke like krise om man glemmer det. Ikke at det er krise uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2012 Pleier aldri å bytte pinner selv (lat), det går nok fint Siste spørsmål (jeg lover!): Er det like greit å fortsette med 3.5 da? På kroppen og hetta? Selv om armene er strikka med 4mm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts