Teserere Skrevet 13. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2012 Bear with me -_- 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 13. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2012 Hvordan får man sånne merkelapper man kan feste på? Hadde vært litt fint å sette på når det skal være julegave, litt for moroskyld 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 13. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2012 Hvordan får man sånne merkelapper man kan feste på? Hadde vært litt fint å sette på når det skal være julegave, litt for moroskyld Noen garnbutikker selger dem i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 13. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2012 Hvordan får man sånne merkelapper man kan feste på? Hadde vært litt fint å sette på når det skal være julegave, litt for moroskyld minanamnband.se og sabo.no lager slike lapper for deg jeg kjøpte fra minananmband, billig og hurtig levering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siljestokka Skrevet 13. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2012 Hei! Har lyst å lære å sy polstret. Kan noen snille forklare meg hvordan jeg gjør det Har lyst på nytt utsyr, men vil se om det lønner seg å lære å sy selv. Og det hadde jo våre gøy å kunnet. Er ikke særlig vant til å sy, så må forklares nøye! Kunne sydd magebelte selv. Nomesele er nok litt avansert, men kan jo eventuelt prøves. EDIT: Hva slags stoff brukes i polstringen etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 13. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2012 Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Hjelp folkens! Jeg skal strikke votter til broshan. A la sælbuvotter, men omvendt farging, altså votten skal være blågrønn og mønsteret hvitt. Tenkte også å endre mønsteret så jeg strikker initialene hans. Hvilken av disse tror dere passer best til en tøffing på 20? Han har så blandet smak, noen ganger Lacoste/dress og noen ganger skategenser liksom Spørsmålet er vel mer: hvilken liker du best Inspirerande tråd! Jag har försökt att börja sticka, får till den första raden men det är något jag gör fel när jag ska starta på andra raden. Men vet inte helt vad det är jag gör fel, det bara ser så fel ut. Har du bilde? Strikker du frem og tilbake eller rundt og rundt? Da har vi avholdt årsmøte i "Norsk Husflidsforening avd. sør-London" ( ) med fokus på hekling . Gleder meg til neste! Heklenål og garn kjøpt inn! Da skal man i første omgang hekle et sjal (er det sånn det skrives? Liksom "shawl" på engelsk) jeg fant på ravelry Riktig skrevet =) Hvilket sjal er det? Link? 31 cm, og vokser fortsatt Den skal bli et rilleskjerf når den blir stor Likte fargen! Hei! Har lyst å lære å sy polstret. Kan noen snille forklare meg hvordan jeg gjør det Har lyst på nytt utsyr, men vil se om det lønner seg å lære å sy selv. Og det hadde jo våre gøy å kunnet. Er ikke særlig vant til å sy, så må forklares nøye! Kunne sydd magebelte selv. Nomesele er nok litt avansert, men kan jo eventuelt prøves. EDIT: Hva slags stoff brukes i polstringen etc? Jeg er ikke flink til å sy... Eneste jeg kan si er at du kan bruke fleece til polstring 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Må bare vise frem denne selvom det ikke er jeg som har laget den. Det er nemlig Mimmi(farmor) som har strikket genser til Melvin, er den ikke fin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Kjempefin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Bear with me -_- Ooh, hvilket garn har du brukt på lappeteppet? Farger som nytelsessenteret mitt liker Red: Og ang. vottene, definitivt de øverste- til en mann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Det er Drops Delight Mange deilige farger! Heklet med 2 tråder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Da kan jeg legge ut bilder av det ferdige babyteppet 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Kjempefint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Takk Ble veldig fornøyd, mitt første teppe (og det første jeg har heklet noen gang) Holder på med et til som skal bli større og i andre farger 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Prøver å lage denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=751&lang=no Men har såklart støtt på et problem etter ca to minutter . Har laget ringen og så laget de 10 stavene, og deretter festet med fastmaske og så tre luftmasker ut derifra igjen. Så jeg er på runde nummer to med 10 staver. MEN! Jeg skjønner ikke hvor jeg skal "feste" de stavene, om det gir mening? Føler det blir så store mellomrom dersom jeg fester dem mellom to staver på runden under? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Prøver å lage denne: http://www.garnstudi..._id=751&lang=no Men har såklart støtt på et problem etter ca to minutter . Har laget ringen og så laget de 10 stavene, og deretter festet med fastmaske og så tre luftmasker ut derifra igjen. Så jeg er på runde nummer to med 10 staver. MEN! Jeg skjønner ikke hvor jeg skal "feste" de stavene, om det gir mening? Føler det blir så store mellomrom dersom jeg fester dem mellom to staver på runden under? Når første omgang er ferdig så fester du med en kjedemaske i første stav, ikke en fastmaske. På neste omgang hekler du stavene i stavene fra forrige omgang, ikke mellom stavene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Wups, mente at jeg fester med en kjedemaske ja . Ehm har fått til noe som ser ut som en liten grønn hytte, nå blir vel utfordringen å lage 12 og ikke 10 staver da. Det kryper fremover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Der du øker hekler du bare to staver i en fra forrige omgang. Blir nok bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Tror jeg fikk det til etter litt hjelp fra Teserere på facebook . Jeg ble forvirret av at det stod 10 - 10 - 10 -12 -12, skjønte ikke at det betydde forskjellige nummer for de forskjellige størrelsene, jeg trodde det betydde at jeg skulle lage først ti, så ti, osv Den ser ikke ut som på bildet akkurat, men jeg gjør ferdig og så kan jeg finne ut av detnår jeg ser hvordan den blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Man skal ikke bare lære å hekle eller strikke, men man skal lære å lese oppskrifter også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Man skal ikke bare lære å hekle eller strikke, men man skal lære å lese oppskrifter også Stemmer. Det er en hel egen verden. Men øvelse gjør mester! Så ikke gi opp. Min erfaring er at engelske oppskrifter ofte er mye mer detaljert forklart enn norske, så anbefales å prøve det. Ordliste finnes det på drops sine sider, eller så er det bare spørre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Man skal ikke bare lære å hekle eller strikke, men man skal lære å lese oppskrifter også Og DET er det vanskeligste syns jeg. Jeg er skikkelig stolt, for jeg har lært meg å lage kjærlighetsknuter. Har øvd meg på restegarn, så har ikke noe ferdig prosjekt der. Skal kjøpe mer garn i morgen, så skal jeg forsøke meg på denne bl.a. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Norske oppskrifter er dårlige, spesielt Drops sine. De tar utgangspunkt i at man er master hekler allerede, og selv om jeg har heklet veldig mye og fint kan hekle komplisert, så blir jeg sprø av Drops-oppskriftene. Men so. Er dette sjalet kult eller bare litt teit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Kult ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 15. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Tror du det blir like kult i en dyp rød/burgunder? Jeg har to hesper håndfarget fancy garn her som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til. Kanskje jeg bare skal selge det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts