Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Du, hvilket nummer er de tøflene fra? De var kjempefine, og jeg er desperat etter noen gode varme tøfler :)

De er veldig greie å strikke! Jeg er tidenes kløne, og har strikket en halv tøffel, bare sånn "innimellom" i dag. :) Tror de blir bra.

DROPS Extra 0-568 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal strikke ullbukse til meg selv i Alpakka Silk, og kjenner muligheten for at ett (nytt) katastrofe plagg er på vei ;)

*flink pike og strikker prøvelapp*
Garnet sier: 23 masker skal bli 10 cm på pinne 3 eller 3,5. Jeg får knappe 9cm på pinne 3,5mm. Ikke mulig å gå opp til 4mm da blir det jo helsetrøye (bukse)
Mønsteret sier 22 masker på 10 cm.
Er jo bare nødt til å bli katastrofe detta :thumbsdown2:

De tøflene så ut som noe jeg kunne prøve meg på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal strikke ullbukse til meg selv i Alpakka Silk, og kjenner muligheten for at ett (nytt) katastrofe plagg er på vei ;)

 

*flink pike og strikker prøvelapp*

Garnet sier: 23 masker skal bli 10 cm på pinne 3 eller 3,5. Jeg får knappe 9cm på pinne 3,5mm. Ikke mulig å gå opp til 4mm da blir det jo helsetrøye (bukse) 

Mønsteret sier 22 masker på 10 cm.

Er jo bare nødt til å bli katastrofe detta  :thumbsdown2: 

De tøflene så ut som noe jeg kunne prøve meg på :D

Oi! Hvor fant du oppskrift på ullbukse i størrelse voksen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint i gang med babyteppe, og det blir pent. Så ser jeg til min forferdelse at jeg har klønet litt. 1461808_10200979696769016_1417455603_n.j

Å, teit. Men gidder jeg begynne på nytt, eller satser på at mottager ikke legger merke til det? Det irriterende er jo at det blir midt i strikketøyet, og alt annet ser så pent ut. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint i gang med babyteppe, og det blir pent. Så ser jeg til min forferdelse at jeg har klønet litt. 1461808_10200979696769016_1417455603_n.j

Å, teit. Men gidder jeg begynne på nytt, eller satser på at mottager ikke legger merke til det? Det irriterende er jo at det blir midt i strikketøyet, og alt annet ser så pent ut. :(

hvor langt har du strikket etter du oppdaget det? kan ta opp igjen ned til den ene (2?) masken(e) og hekle de opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor langt har du strikket etter du oppdaget det? kan ta opp igjen ned til den ene (2?) masken(e) og hekle de opp igjen?

Sikkert en 10-15 pinner. Nei, jeg er såpass klønete at jeg ikke helt vet hvordan man gjør sånt. Får aldri til å rekke opp, ender bare med at jeg starter på nytt. :thumbsdown2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok- det går fint å fikse det, men om du aldri har gjort det før så skjønner jeg at du gruer deg for å prøve. Men lover, det er enkelt. Man slipper bare ned den masken som er feil, og bruker heklenålen til å "strikke" seg opp igjen. Finnes sikkert videoer av det på garnstudio :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en 10-15 pinner. Nei, jeg er såpass klønete at jeg ikke helt vet hvordan man gjør sånt. Får aldri til å rekke opp, ender bare med at jeg starter på nytt. :thumbsdown2:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at det er finest helt uten feil, men samtidig synes jeg det er litt sjarmerende med en liten feil sånn innimellom, så ser man at det er håndlagd av deg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at det er finest helt uten feil, men samtidig synes jeg det er litt sjarmerende med en liten feil sånn innimellom, så ser man at det er håndlagd av deg :)

Det ble jeg glad av å høre! Det ga litt motivasjon til å fortsette!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fremover med selbuvottene. Har ikke strikket så mye i det siste, men var veldig kjekt å begynne på vott nummer to og oppdage at det går mye fortere enn på den første votten. Nå kjenner jeg jo mønsteret osv. :)

selbuvotter_zps7d1f2b07.jpg?t=1386504577

Jeg har et lite problem på mine, som jeg håper at du(åpent for andre også altså. :P ) kanskje kan svare på siden du på de forrige vottene(som ble for små) brukte samme oppskrift som jeg bruker nå. Nå burde jeg kanskje hatt oppskriftslinken å vise til, men jeg limer den inn etterpå. Altså, når man er ferdig med foten (eh, to rette og to vrange osv) så står det at man skal strikke en runde rett, der man skal legge opp to masker sånn at man går fra 52 til 54. Videre står det at man skal følge mønsteret som er avbildet. Men på det bildet er det kun 52 masker. Jeg har nå telt tre ganger, og i vottemønsteret er det jo kun 52 masker? Forstår ingen ting..

http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=5e5d0fbe-0fd6-4373-80e5-340ae901955b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem på mine, som jeg håper at du(åpent for andre også altså. :P ) kanskje kan svare på siden du på de forrige vottene(som ble for små) brukte samme oppskrift som jeg bruker nå. Nå burde jeg kanskje hatt oppskriftslinken å vise til, men jeg limer den inn etterpå. Altså, når man er ferdig med foten (eh, to rette og to vrange osv) så står det at man skal strikke en runde rett, der man skal legge opp to masker sånn at man går fra 52 til 54. Videre står det at man skal følge mønsteret som er avbildet. Men på det bildet er det kun 52 masker. Jeg har nå telt tre ganger, og i vottemønsteret er det jo kun 52 masker? Forstår ingen ting..

http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=5e5d0fbe-0fd6-4373-80e5-340ae901955b

I diagrammet til herrevotten er det 54 masker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I diagrammet til herrevotten er det 54 masker :-)

Er det jeg som ikke klarer å telle? Telt igjen og igjen og igjen og igjen. Det er ingen strikkehemmelighet altså, sånn at tykk strek plutselig er lik ekstra masker eller noe sånt rart?

Men takk! Da skal jeg prøve å telle igjen..

Edit. Min tegning er ikke lik som den på nettet. Men det er samme oppskrift, nr. 11 begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg tenker å strikke dette til mamma til jul http://www.ravelry.com/patterns/library/drifted-pearls men jeg er litt usikker på hvilket garn jeg skal bruke. Tenkte først å bare legge pickles extra fine merino dobbelt, men vet ikke om det vil funke så bra til et skjerf med så mye form i seg. Hva tror dere? Noen anbefalinger på garn? Må være noe jeg kan kjøpe i oslo, er nok for seint å bestille noe nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...