Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Min svoger ønsker seg en Cthulhu-lue til jul med tentaklene i nakken sa han. His wish I my command tenkte jeg og satte igang med å hekle.

Nå sitter jeg og beskuer mitt ferdige verk og ler så jeg griner. Han kommer til å bli den største nerde-rednecken på hele østlandet tror jeg.

Jeg må mentione @Garmen her altså, for jeg vet hun skjønner greia. :lol: Call of Cthmullet. :D

11210600735_68b3a2cfb2_c.jpg

Holy crapolini! :D Jeg dævver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger ønsker seg en Cthulhu-lue til jul med tentaklene i nakken sa han. His wish I my command tenkte jeg og satte igang med å hekle.

Nå sitter jeg og beskuer mitt ferdige verk og ler så jeg griner. Han kommer til å bli den største nerde-rednecken på hele østlandet tror jeg.

Jeg må mentione @Garmen her altså, for jeg vet hun skjønner greia. :lol: Call of Cthmullet. :D

11210600735_68b3a2cfb2_c.jpg

:lol::lol: Så utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke mariusgenser til min kjære til jul, og har bestemt meg for å strikke rundfelling siden jeg ikker har symaskin eller noen som kan hjelpe meg med montering.

Men jeg er redd for at str xxl som er den største i heftet er for liten pga han er veldig breiskuldra. Men for en tid siden så ville han ha mariusgenser og jeg målte han med tanke på "manneversjonen" av genseren. Men det ble aldri noe av. Lur som jeg er så har jeg tatt vare på målene, og jeg ser at overvidden på oppskriften er 1 cm mindre enn det jeg har målt på min kjære. Går det greit tror dere?

Ellers må jeg jo legge til en del på lengden på bolen og armene, men hvordan skal jeg vite hvor langt jeg skal strikke før jeg begynner på mønster og at det blir riktig lengde? Jeg kan jo ikke prøve den på mannen siden han ikke skal vite at jeg skal strikke den til han...

Ååh, jeg håper bare så inderlig at jeg rekker det :) tror han hadde blitt veldig veldig glad for genseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå gir jeg opp :( Brukte "Petunia, lær å strikke enkle sokker" bloggen.. men Tinkie linket meg til en lættere hæl så jeg ville teste den istedenfor.. Nå viser det seg da at på den enkle hælen skulle jeg ikke strikket nedover 24 omganger på 2 pinner som i petunia sin oppskrift.. Fader og :(

jeg GIR opp.. jeg var halvferdig med hælen nrå jeg oppdaget dette.. Drittsokker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 34 garnnøster på vei i posten til meg. :D

Jeg har nå gitt meg selv forbud mot å kjøpe mer. :aww:

Der kom postenmannen på døren gitt. :whistle:

photo14_zpsd9c13a3b.jpg?t=1386323180

:D

Akkurat nå gir jeg opp :( Brukte "Petunia, lær å strikke enkle sokker" bloggen.. men Tinkie linket meg til en lættere hæl så jeg ville teste den istedenfor.. Nå viser det seg da at på den enkle hælen skulle jeg ikke strikket nedover 24 omganger på 2 pinner som i petunia sin oppskrift.. Fader og :(

jeg GIR opp.. jeg var halvferdig med hælen nrå jeg oppdaget dette.. Drittsokker..

Neida, du må bare prøve videre. :) Når jeg er frustrert med noe eller oppdager at jeg har gjort feil x antall rader tilbake (og helst vil kyle strikketøyet ut vinduet :getlost: ), så legger jeg det fra meg og tar det frem igjen dagen etterpå. Da har det meste av frustrasjonen forsvunnet. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 34 garnnøster på vei i posten til meg. :D

Jeg har nå gitt meg selv forbud mot å kjøpe mer. :aww:

26 nøster er på vei hitover ;)

Akkurat nå gir jeg opp :( Brukte "Petunia, lær å strikke enkle sokker" bloggen.. men Tinkie linket meg til en lættere hæl så jeg ville teste den istedenfor.. Nå viser det seg da at på den enkle hælen skulle jeg ikke strikket nedover 24 omganger på 2 pinner som i petunia sin oppskrift.. Fader og :(

jeg GIR opp.. jeg var halvferdig med hælen nrå jeg oppdaget dette.. Drittsokker..

ALLE gjør feil, missforstår oppskriften, skjønner ikke bæra osv osv

jeg har tatt opp øverste del på en genser 3 ganger og vurderer om jeg skal prøve en fjerde gang, eller bare rekke opp hele skiten..

Har strikket sokker, på magic loop og oppdaget at jeg har klart å få ulikt maske antall der OGSÅ!! jeg har strikket sokker i ulik lengde, alt for trange armer, ja jeg får hodepine av bare ved å tenke på alle feilene jeg gjør- og jeg har strikket i mange år :P

Så gi ikke opp, man lærer av sine feil, man gjør nye feil og innimellom klarer man det og det er kjempe gøy! og alle feilene blir glemt når plagget er fiks ferdig (nesten som fødsel det der- når alt er over glemmer man strevet før man kom så langt) :ChristmasTree:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par til med bæææædi pulsvanter er ferdig, og ett par til mangler bare sauen. Så skal det strikkes en hals, og lages ett retriever bånd. OGSÅ er alle julegavene i boks :santadance:

Om du er samme som på facebook vet jeg ikke, men jeg vil fortsatt ha sånne haha! Synd jeg ikke strikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er samme som på facebook vet jeg ikke, men jeg vil fortsatt ha sånne haha! Synd jeg ikke strikker!

Er samma kjærringa det vettu. Kan jo hende det klør i strikke fingrene i jula, så gi ett hint om farge, så kan de jo hende ett bææædi par til dukker opp i rett farge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å strikker disse sokkene i str 38-40 og har kommet dit at jeg skal lage hæl.

Dette står i oppskriften:

Nå beholdes de første 18-22-22 m på p til hæl (de 2 første og 2 siste m av disse er rett m), sett de siste 26-26-30 m på 1 tråd (= midt oppå foten). Strikk glstrikk frem og tilbake over hæl-maskene i 5-5½-6 cm – samtidig på 1.p felles det 0-2-0 m jevnt fordelt = 18-20-22 m. Sett 1 merke – herfra måles arb videre! Deretter felles det til hæl – LES HÆLFELLING

Det betyr at jeg skal strikke 5 cm før jeg begynner på hælfelling ikke sant? Men så skjønner jeg ingenting av hælfelingen. Da står det slik:

HÆLFELLING:
1.p (= retten): Strikk til det gjenstår 5-6-6 m, ta neste m løst av p, 1 r, løft den løse m over, snu arb.
2.p (= vrangen): Strikk til det gjenstår 5-6-6 m, ta neste m løst av p, 1 vr, løft den løse m over, snu arb.
3.p (= retten): Strikk til det gjenstår 4-5-5 m, ta neste m løst av p, 1 r, løft den løse m over, snu arb.
4.p (= vrangen): Strikk til det gjenstår 4-5-5 m, ta neste m løst av p, 1 vr, løft den løse m over, snu arb.
Fortsett fellingen på samme måte ved å strikke til det gjenstår 1 m mindre før det tas 1 m løst av til det gjenstår 10-10-12 m.

Atte hæææ? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan strikke selbuvotter, hvordan plukker dere opp til tommel? Jeg pleier vanligvis å ta en ny tråd og hekle de opp, men har bare gjort dette når jeg har strikket ensfarget.

For øvrig ferdig med "flip-top" vottene som hører til lua. Var litt vrient, men ble fornøyd til slutt :) sorry for dårlige bilder :P

acadb196-7812-4011-9d82-ad3f1583fc89_zps

Er dette snapdragon votter? Jeg nøstet nettopp opp garn til den med planer om å strikke de i Malabrigo Worsted på pinne fire. Men det virker som de blir så digre! Hvilken pinne strikket de du på og med hvilket garn?

Jeg trenger desperat noen sånne og det snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette snapdragon votter? Jeg nøstet nettopp opp garn til den med planer om å strikke de i Malabrigo Worsted på pinne fire. Men det virker som de blir så digre! Hvilken pinne strikket de du på og med hvilket garn?

Jeg trenger desperat noen sånne og det snart!

Det er det! Jeg strikket de med madelinetosh tosh dk, husker ikke pinnestørrelse, men det var enten samme som i oppskriften eller en størrelse ned. De passer egentlig ganske bra sånn på hånda, altså, jeg har ikke så mye plass til overs. Men jeg ville strikket vrangborden i minst en størrelse mindre, for de er litt slarkete rundt håndleddet. Ellers måtte jeg tenke så det knaket over måten hun valgte å bruke for å plukke opp masker til brettebiten, men fant ut av det til slutt, og funket veldig bra syns jeg. Syns det var et litt dillete prosjekt da, men jeg strikker jo så godt som aldri votter og slikt. Men jeg er veldig fornøyd med resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det! Jeg strikket de med madelinetosh tosh dk, husker ikke pinnestørrelse, men det var enten samme som i oppskriften eller en størrelse ned. De passer egentlig ganske bra sånn på hånda, altså, jeg har ikke så mye plass til overs. Men jeg ville strikket vrangborden i minst en størrelse mindre, for de er litt slarkete rundt håndleddet. Ellers måtte jeg tenke så det knaket over måten hun valgte å bruke for å plukke opp masker til brettebiten, men fant ut av det til slutt, og funket veldig bra syns jeg. Syns det var et litt dillete prosjekt da, men jeg strikker jo så godt som aldri votter og slikt. Men jeg er veldig fornøyd med resultatet :)

Dette er de første vottene jeg har strikket noen sinne, så jeg er litt spent på hvordan det går. :)

Jeg endte med å legge opp på pinne 3,5 på vrangborden ja. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg spurte, for jeg hadde jo aldeles ikke tid til å sjekke svar. :D Strikker vrangborden litt lengre også tenkte jeg, den virker som den har potensiale til å lage glippe til jakkeermet.

Er spent på hvordan det går. Blir litt her og der denne vottestrikkingen, jeg har jo mye annet å bryne meg på også. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de første vottene jeg har strikket noen sinne, så jeg er litt spent på hvordan det går. :)

Jeg endte med å legge opp på pinne 3,5 på vrangborden ja. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg spurte, for jeg hadde jo aldeles ikke tid til å sjekke svar. :D Strikker vrangborden litt lengre også tenkte jeg, den virker som den har potensiale til å lage glippe til jakkeermet.

Er spent på hvordan det går. Blir litt her og der denne vottestrikkingen, jeg har jo mye annet å bryne meg på også. :)

Bare hold tunga rett i munnen; jeg måtte til slutt skru av tv'en og sitte å strikke i bare stillheta for å få konsentrert meg. Blir så sinna når jeg må rekke opp :P Men de er fine da, og garnet var jo bare helt fantabulous :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hold tunga rett i munnen; jeg måtte til slutt skru av tv'en og sitte å strikke i bare stillheta for å få konsentrert meg. Blir så sinna når jeg må rekke opp :P Men de er fine da, og garnet var jo bare helt fantabulous :)

Ja, garnet er superduperdeilig. Jeg har 5 hesper her i en farge du hadde likt svært godt... ;) Og 8 hesper i en farge jeg liker svært godt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten noe i stashet ditt du vil selge eller? :whistle:

Absolutt. Du får ta en titt, det meste ligger på Rav. Jeg så for meg at de fire hespene MadTosh DK kunne vært opp din gate. De er i "Wicked"

110f64752c197a348860d4af8fc11ffe.png

Mine er nok fra en litt mørkere dye lot, men guuu så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hold tunga rett i munnen;

Ho ho! Fletter på magic loop jo! It's Always Sunny på tv'n :lol:

Bare vent litt mens jeg setter to masker på hjelpepinnen, strikker en, flytter over maskerfra ene magic loop delen til den neste mens jeg holder hjelpepinnen med masken på, strikker en til og så strikker vrangt fra hjelpepinnen. Yessiree Bob. Ja. Ok. Hva var det Deandra sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Du får ta en titt, det meste ligger på Rav. Jeg så for meg at de fire hespene MadTosh DK kunne vært opp din gate. De er i "Wicked"

110f64752c197a348860d4af8fc11ffe.png

Mine er nok fra en litt mørkere dye lot, men guuu så fint!

Å hjelpes så mye flott du har *sukk*.

Jeg drev og vurderte å strikke denne http://www.ravelry.com/patterns/library/biscuit til mamma til jul, og jeg tror det Tanisgarnet ditt hadde passet utmerket, men jeg vet ikke om jeg rekker det. Skal strikke skjerf til farmor og pappa også, og nok en skruelue, og det garnet er fingering også :(

Nei, det får heller vente, og det er nok pengeboka enig i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes så mye flott du har *sukk*.

Jeg drev og vurderte å strikke denne http://www.ravelry.com/patterns/library/biscuit til mamma til jul, og jeg tror det Tanisgarnet ditt hadde passet utmerket, men jeg vet ikke om jeg rekker det. Skal strikke skjerf til farmor og pappa også, og nok en skruelue, og det garnet er fingering også :(

Nei, det får heller vente, og det er nok pengeboka enig i :P

Pluss at no frikkin way om du får Tanis garnet mitt! :lol: My precious...

edit: men jeg ka si fra neste gang jeg bestiller fra TFA, så kan du hive deg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...