Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Prøvde magic loop nå med en sokk, men det var kronglete. Overgangene ble jo helt forferdelige? Er det fordi jeg har sånn "stiv" rundpinne og ikke myk?

Hvorfor står det at denne lua strikkes på settpinner? Kan jeg ikke bruke rundpinne?

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=103&d_id=33&lang=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde magic loop nå med en sokk, men det var kronglete. Overgangene ble jo helt forferdelige? Er det fordi jeg har sånn "stiv" rundpinne og ikke myk?

Ja, det vil jeg tippe. Hvor lang var den du brukte? Jeg pleier å bruke 80 cm pinner, og jeg strikker på mine utskiftbare Knitpro/Knitters Pride pinner. De er gulle gode og har myk og bøyelig vaier.

Magic loop er som alt annet, litt øving så går det veldig mye greiere etterhvert. :)

Hvorfor står det at denne lua strikkes på settpinner? Kan jeg ikke bruke rundpinne?

Tipper det er pga fellingen. Den skal ned til 23 masker så det ut til? Jeg skummet. Bruker du magic loop så kan du strikke på rundpinne.

Mine aller første votter er ferdige. Ble veldig fornøyd og de har allerede vært i bruk i dag. :) Valgte å droppe knapper til å feste flappen i. De kommer aldri til å bli brukt og bare være i veien vet jeg, etter å ha hatt noen slike kjøpevotter tidligere.

Strikker på Malabrigo Worsted i "Glazed Carrot".

11310889414_825c3097c3_c.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tippe. Hvor lang var den du brukte? Jeg pleier å bruke 80 cm pinner, og jeg strikker på mine utskiftbare Knitpro/Knitters Pride pinner. De er gulle gode og har myk og bøyelig vaier.

Magic loop er som alt annet, litt øving så går det veldig mye greiere etterhvert. :)

Tipper det er pga fellingen. Den skal ned til 23 masker så det ut til? Jeg skummet. Bruker du magic loop så kan du strikke på rundpinne.

Mine aller første votter er ferdige. Ble veldig fornøyd og de har allerede vært i bruk i dag. :) Valgte å droppe knapper til å feste flappen i. De kommer aldri til å bli brukt og bare være i veien vet jeg, etter å ha hatt noen slike kjøpevotter tidligere.

Strikker på Malabrigo Worsted i "Glazed Carrot".

11310889414_825c3097c3_c.jpg

Kjempefine! Ble finere uten den løkka på toppen også, tror jeg dropper det jeg også om jeg strikker de på nytt noen gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine! Ble finere uten den løkka på toppen også, tror jeg dropper det jeg også om jeg strikker de på nytt noen gang.

Takk! Jeg kommer defintivt til å strikke de igjen. Veldig greie synes jeg og morsomme å strikke. Det skjer jo noe hele tiden.

Men, det betyr vel at jeg må strikke mine aller første sokker også snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trenger oppskrifthjelp. Tenkte å strikke et sett med lue og votter (pluss evt hals) til min gode venninne som nettopp har begynt på cellegift og skal miste håret sitt. Hun er ei tøff dame uten en super feminin stil, mer litt rocka om dere skjønner? Så det kan ikke være for dillete. Altså feminint men gjerne også litt stilrent.

Må strikkes på pinne 4 - 4,5 - 5 om det skal passe til garnet jeg har tenkt å bruke. Ikke mønster.

Noen som har noen fine sett i køa si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Wurm hat? Det er riktig nok ikke ett sett, men enkelt nok til at det burde gå greit å lage noe som passer til. Kanskje sammen med Boomslang?

Den ligner veldig på Grace Jones som hun fikk av meg til bursdagen (i lang versjon), så det blir litt dumt igjen. Men ellers godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tippe. Hvor lang var den du brukte? Jeg pleier å bruke 80 cm pinner, og jeg strikker på mine utskiftbare Knitpro/Knitters Pride pinner. De er gulle gode og har myk og bøyelig vaier.

Magic loop er som alt annet, litt øving så går det veldig mye greiere etterhvert. :)

Tipper det er pga fellingen. Den skal ned til 23 masker så det ut til? Jeg skummet. Bruker du magic loop så kan du strikke på rundpinne.

Mine aller første votter er ferdige. Ble veldig fornøyd og de har allerede vært i bruk i dag. :) Valgte å droppe knapper til å feste flappen i. De kommer aldri til å bli brukt og bare være i veien vet jeg, etter å ha hatt noen slike kjøpevotter tidligere.

Strikker på Malabrigo Worsted i "Glazed Carrot".

11310889414_825c3097c3_c.jpg

Er den oppskriften bare på engelsk? De var så utrolig fine :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne lua er veldig stilig, og den står på (den riktignok veldig lange) lista mi over ting jeg har lyst å strikke. Ikke et sett, men så enkel at den nok lett kan kombineres med noe annet.

http://www.ravelry.com/patterns/library/icing-swirl-hat

Hmm, litt for floppy tror jeg.

Ser litt på dette, men det ser ganske kjedelig ut å strikke?

http://www.ravelry.com/patterns/library/super-cupcake

Er den oppskriften bare på engelsk? De var så utrolig fine :frantics:

Ja, jeg tror det, men det er veldig enkelt å følge engelske oppskrifter altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, litt for floppy tror jeg.

Ser litt på dette, men det ser ganske kjedelig ut å strikke?

http://www.ravelry.com/patterns/library/super-cupcake

Ja, jeg tror det, men det er veldig enkelt å følge engelske oppskrifter altså!

Den burde funke den, men er nok ikke det mest utfordrende på strikkefronten. Uten at det trenger å være så himla vrient heller da ;) Hva med denne? Noe helt annet, men jeg syns den er litt kul :P

http://www.ravelry.com/patterns/library/robin-hood-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den burde funke den, men er nok ikke det mest utfordrende på strikkefronten. Uten at det trenger å være så himla vrient heller da ;) Hva med denne? Noe helt annet, men jeg syns den er litt kul :P

http://www.ravelry.com/patterns/library/robin-hood-2

Å, den var kul! Jeg er mest glad i vanlige baggy luer, men den der var virkelig kul, og i den fine turkise fargen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Kami hat og Maize mittens?

photo_1_small2.JPGSC-maize-06_medium2.jpg

Eller blir det for kjedelig?

De passa bra sammen, men kanskje bittelitt kjedelig? Men anvendelig da. Hm, vet ikke helt. Men om du tenkte å strikke tam votter, og du er litt eventyrlysten, så går det jo an å ta utgangspunkt i denne lua, og så strikke inn det mønsteret øverst på håndleddet på tam-vottene en gang, for å få gjennomgående tema, og for å sprite opp litt?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passa bra sammen, men kanskje bittelitt kjedelig? Men anvendelig da. Hm, vet ikke helt. Men om du tenkte å strikke tam votter, og du er litt eventyrlysten, så går det jo an å ta utgangspunkt i denne lua, og så strikke inn det mønsteret øverst på håndleddet på tam-vottene en gang, for å få gjennomgående tema, og for å sprite opp litt?

Hm, den var ikke dum... Skal tygge litt på den. Marimannen mener at det settet hadde passet bra til henne. Men han er jo mann, så what does he really know? :P

Jeg elsker disse to! Og jeg ønsker meg garnstæsjet ditt til jul. Plis? Jeg har vært kjeeeeempesnill :juletre:

:lol: Døh, det ligger blid svette og tårer i det stashet altså!

Tror det blir det øverste. Deilig merino/kasjmir/silke må være perfekt sykegarn. Det er seriøst luksus det garnet. Og fiiin farge! Den grønne var vurdert til julegaven din, men det ble et annet og like godt alternativ, snuppi :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, den var ikke dum... Skal tygge litt på den. Marimannen mener at det settet hadde passet bra til henne. Men han er jo mann, så what does he really know? :P

:lol: Døh, det ligger blid svette og tårer i det stashet altså!

Tror det blir det øverste. Deilig merino/kasjmir/silke må være perfekt sykegarn. Det er seriøst luksus det garnet. Og fiiin farge! Den grønne var vurdert til julegaven din, men det ble et annet og like godt alternativ, snuppi :heart:

Vel, Marimannen kjenner jo faktisk vedkommende da :P Og det øverste tror jeg blir knallbra, deilig med myk og fin luksus :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...