Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Fader altså, jeg tror gubben pakka sokken jeg lagde.. Da får jeg heller vise bilde av hva jeg driver med om dagene:

1452065_10202409103090095_1545420307_n.j

Selbuvotter! Planlagt å strikke belgermønster på de :D

Fiine!

Hvor vanskelig er selbuvotter for en som jar strikket en del men aldri votter? :)

Jeg strikket votter i fjor, og syns det var overraskende lett! Sålenge du kan rett, vrang, felling og øking + mønsterstrikk klarer du det lett :D

Så flinke dere er. Jeg er veldig entusiastisk, men får liksom ikke helt til. Ganske sikker på at jeg har ti tommeltotter. Foreløpig har jeg strikket mor signe teppe. Det var hat, og jeg synes ikke det ble så pent. Tror ikke greia med tynt garn på store pinner er helt meg. Så skulle jeg strikke to pulsvarmere. For det første er de to forskjellige lengder. Og for det andre er den ene mye penere enn den andre (dette bør jeg kanskje se på som positivt, at jeg begynner å bli bedre). Jeg har også strikket ryggen på skappelgenseren min. Så har jeg strikket nesten hele fronten. Og så gikk det ikke bra, for når jeg skulle felle til halsen ble det noe kluss, og jeg må rakke opp hele fronten (ja, jeg klarer ikke plukke opp masker). Så nå synes jeg egentlig håndarbeidsgreier er bare kjipt. Samtidig synes jeg alle andre får til så mye fint! Vil klare det jeg også.

Øvelse gjør mester - jeg lover :lol:

Jeg klarer liksom ikke å holde pinnene rett? De er jo i veien okke som :P

Det slet jeg med i starten og, men det går over :)

Da er jeg ferdig med luen til mamma :) Nå tenkte jeg å bare strikke en lue til min nevø, bare for å ha noe å strikke, men jeg har lyst til å strikke en genser til meg selv snart også :)

Bilde!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Jeg fikk votter med det mønsteret hos mamma til bursdagen min nå nettopp! :D De ble kjempefine!

Jeg søkte opp alle mulige raser og prøvde å tegne noe lignende eller forenkle mønsteret nok til at jeg tør å prøve meg på det. Tenkte på deg med en gang jeg fant den der :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Å søren... :P

Vil gjerne se bilde da,så jeg kan få litt inspirasjon :D

Må bare strikke litt lenger sånn at han synes :) merker jeg dog ikke ble helt fornøyd med den da. Ser ut som en belger med en ekstrem front, stakkars :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å ha noe å pludre med. men jeg har dårlige armer, og dårlig motorikk så hekling strikking ol utgår nok tror jeg, for en dårlig dag så får jeg ikke kontroll over fingrene så godt :P

Men tenkte å dra på panduro hobby og se om jeg fant litt ting jeg kunne drive med som ikke var så knotette. Noen ideer forøvrig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Vært et par strikke- og heklefrie dager. Her om dagen satt jeg i åtte timer i strekk for å strikke selbuvotter. Aldri hatt så vondt i henda før :o

Jeg ble også sååå oppgitt da jeg fant ut at jeg mangler garn garn for å gjøre ferdig julegaven til mamma.. Heldigvis er DROPS Paris et relativt billig garn :) Mangler også garn til revelua, men svigermor sin gave og selbuvottene har jeg nok til heldigvis! Også var det denne julegenseren til Angus da, noen som husker at jeg drev med den? :P fant den igjen her om dagen sammen med garnet, men mønsteret hadde jeg ikke. Tror ikke den kommer til å passe han da, men da er det mulig at nykomlingen arver den, den burde passe :) fader, så sykt rant dette her ble :P

@Khela de vottene var fiiine! Også så fin farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk til om jeg rekker bli ferdig med lappeteppet før jul.. Er ca halvveis, så en god del som gjenstår. I tillegg må jeg bruke mesteparten av tida fremover på skole og eksamener..

Skal prøve så godt jeg kan å bli ferdig, da. Gleder meg til å se hvordan det blir, og til å gi det bort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på nytt med selbuvotter: ny oppskrift med større pinner og tykkere garn enn hva oppskriften anbefaler. Så får vi se hvordan resultatet blir. :P

Ellers så er jeg vel ca. halvveis på neste heklekosedyr. Har bestilt mer fyll så jeg håper at det kommer snart. Skal legge ut bilde når jeg er ferdig. Håper at resultatet blir bra, for jeg skal gi den som secret santa-gave til en venninne. Blir fargerik, for jeg bare bruker restene fra garnet jeg brukte på den forrige jeg laget. :)

Skulle ønske jeg kunne strikke!

Aldri for sent å lære! :D Kanskje en idé å begynne med noe enklere, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har så lyst til å ha noe å pludre med. men jeg har dårlige armer, og dårlig motorikk så hekling strikking ol utgår nok tror jeg, for en dårlig dag så får jeg ikke kontroll over fingrene så godt :P

Men tenkte å dra på panduro hobby og se om jeg fant litt ting jeg kunne drive med som ikke var så knotette. Noen ideer forøvrig? :)

Hva med filting? Det er morsomt og øker finmotorikken.

Enkelt å starte med, kjøp filtesett med nåler og skumplate og ull i gilde farger, ta en pepperkakeform og stapp ull oppi, så begynner du å filte (du stikker nålen i ulla, så den tover seg sammen liksom) og former den med tilslutt med nålen på ytterkantene. Kan evt pyntes med bånd, glitter, sy på perler eller bare henge den i en fiskesene slik den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med genser til Melvin :D Den ble litt trang mellom halsen og åpningen til beina, så jeg får prøve på nytt og lage et litt lengre stykke der. Har ikke bestemt meg for om jeg skal rekke opp denne eller starte på en ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere!! Jeg får til magic loop!! :D

Jeg synes det ble så trangt å strikke første gang jeg prøvde, det er jo ikke rart, siden jeg ikke skjøv arbeidet ned på loopen, jeg hadde det oppe mens jeg strikka, da blir det trangt :P Men nå er jeg i gang med sokk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg har nå strikket en haug med sånne skrueluer til julegaver, og de var kjempeflotte i passformen. Men...jeg vasket dem på ullprogrammet på vaskemaskina (på kald), og nå har de strekt seg og blitt litt slaskete. Er det noe jeg kan gjøre for å få formen tilbake?

For øvrig strikket et skjerf i lace for første gang, og det gikk kjempefint :) og nå driver jeg og strikker lue med kabler på, også det for første gang. Spennende å prøve noe nytt og få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...