Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

I dag har jeg brukt en del tid på å montere denne:

Jakke-1.jpg

Snart ferdig! Jeg blir litt tjukk i den, men det er jo strengt tatt ikke jakka sin feil. Ellers strikker jeg mariusgenser i brunfarger til Sara for tiden, pluss enda noe som dere ikke får vite mer om før på julaften. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Hun har laget en til tykkere garn også. :) Jeg vurderer å strikke en i dobbel tråd Angora og gi til noen til jul. Jeg er så forbaska lat i håndarbeidet mitt. :P

Jeg begynner å klø i nesa bare du sier angora :lol: Blikke no angora her, nei!

Jeg strikket lua slik ca etter mitt eget hode (huh! pun not intended! :lol: ), bare hersens felling som ble litt bratt... Men, nå håper jeg at det fikser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene var søte, og du var veldig komisk @Mari som bare "eeeh okeii da.." uten den helt store overbevisningen i stemmen :lol: Jeg hadde mest lyst å gjøre som ungene men kunne jo ikke det mens Marimannen var der :aww:

Det var et herlig garnstæsj, jeg tror du har akkurat nok! Sånn bortsett fra at jeg stakk av med mer enn det som var planen, så nå må du kjøpe litt mer tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg brukt en del tid på å montere denne:

Jakke-1.jpg

Snart ferdig! Jeg blir litt tjukk i den, men det er jo strengt tatt ikke jakka sin feil. Ellers strikker jeg mariusgenser i brunfarger til Sara for tiden, pluss enda noe som dere ikke får vite mer om før på julaften. :aww:

Ikke helt

Hahahaha akkurat det der tenkte jeg da jeg prøvde forrige genser jeg strikket. Selv med vertikale striper, så jeg tjukk ut i den, men det var jo ikke genseren sin feil :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene var søte, og du var veldig komisk @Mari som bare "eeeh okeii da.." uten den helt store overbevisningen i stemmen :lol: Jeg hadde mest lyst å gjøre som ungene men kunne jo ikke det mens Marimannen var der :aww:

Det var et herlig garnstæsj, jeg tror du har akkurat nok! Sånn bortsett fra at jeg stakk av med mer enn det som var planen, så nå må du kjøpe litt mer tror jeg.

Ja! Du har helt rett! Jeg må kjøpe MER!

Bye! :wave:

(PS, du må vise fram hva lace-garnet blir altså. Hva med Sonnenblume forresten? Tror garnet hadde rocket den oppskriften. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg å "oversette"

Mønster:
1 p:
Strikk 2 r *1 kast, ta 1 m r
løs av, 2 r, trekk den løse m
over*. Gjenta fra *-* omg rundt.
Avslutt med 1 r.
2. p:
Strikk vr.
3. p:
Strikk 1 r, *Ta 1 m r løs av,
2 r, trekk den løse m over, 1
kast*. Gjenta fra *-* omg rundt.
Avslutt med 2 r.
4. p:
Strikk vr.
Gjenta p 1 – 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg å "oversette"

Mønster:
1 p:
Strikk 2 r *1 kast, ta 1 m r
løs av, 2 r, trekk den løse m
over*. Gjenta fra *-* omg rundt.
Avslutt med 1 r.
2. p:
Strikk vr.
3. p:
Strikk 1 r, *Ta 1 m r løs av,
2 r, trekk den løse m over, 1
kast*. Gjenta fra *-* omg rundt.
Avslutt med 2 r.
4. p:
Strikk vr.
Gjenta p 1 – 4.

Er det teknikkene du lurer på, eller forkortelsene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, la meg se heeeer

Kan noen hjelpe meg å "oversette"

Mønster:
1 p: 1 pinne
Strikk 2 r *1 kast, ta 1 m r Strikk 2 rett *1 kast, ta 1 maske rett løs av, 2 rett, trekk den løse masken over*
løs av, 2 r, trekk den løse m
over*. Gjenta fra *-* omg rundt.
Avslutt med 1 r.
2. p:
Strikk vr. Strikk vrang hele pinnen
3. p:
Strikk 1 r, *Ta 1 m r løs av, Strikk en maske rett * ta en maske rett løs av, 2 rett, trekk den løse masken over, 1 kast*
2 r, trekk den løse m over, 1
kast*. Gjenta fra *-* omg rundt.
Avslutt med 2 r.
4. p:
Strikk vr.
Gjenta p 1 – 4.

Hva strikker du? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...