Elisabeth00 Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Noen som vet om det vil være mulig å forlenge en tights i livet med en tjukk strikk? Hvor får jeg evt tak i slike strikker? Bestilt en costum tights fra USA, men den er dessverre litt for lav i livet. Tenker på en slik type strikk: http://static01.miinto.no/photos/products/fleecebukse-med-strikk-i-livet-2351044-1000x1000.jpg Siter
Mari Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Fant du noe garn til den halsen? Vil gjerne strikke den! Skikkelig fin. Edit: @Mari Kanskje du har noen forslag? Noe picklesgarn som kan egne seg? Det ser ut som Honey Cowl? Skal strikkes med Madtosh DK? Eller er det Vintage? Jeg husker ikke helt, Jeg ville investert i Madtosh jeg da, liker det garnet godt. Pickles har ikke noe godt alternativ, Abuelitagarnet nupper noe forferdelig, ikke er det superwash heller, så du får ikke samme fargespillet og fargene blir mye mer dempet. Malabrigo Rios i "Lettuce" kan være et alternativ, litt tykkere enn Tosh DK, men da får man bare justere på pinnestørrelsen litt. Det er et rimelig og deilig garn. To hesper er nok til en hals i den største størrelsen. Ellers ville jeg tittet litt på prosjektsiden på Ravelry og sett hva folk har brukt her. Siter
Gjest Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Det ser ut som Honey Cowl? Skal strikkes med Madtosh DK? Eller er det Vintage? Jeg husker ikke helt, Jeg ville investert i Madtosh jeg da, liker det garnet godt. Pickles har ikke noe godt alternativ, Abuelitagarnet nupper noe forferdelig, ikke er det superwash heller, så du får ikke samme fargespillet og fargene blir mye mer dempet. Malabrigo Rios i "Lettuce" kan være et alternativ, litt tykkere enn Tosh DK, men da får man bare justere på pinnestørrelsen litt. Det er et rimelig og deilig garn. To hesper er nok til en hals i den største størrelsen. Ellers ville jeg tittet litt på prosjektsiden på Ravelry og sett hva folk har brukt her. Ser det er mange som har brukt Malabrigo Worsted, og det fant jeg i en norsk nettbutikk til ikke så ille pris. Så spørs om det ikke blir ett par sånne i julegave til noen studievenniner. Takk for hjelpen! Siter
Mari Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Ser det er mange som har brukt Malabrigo Worsted, og det fant jeg i en norsk nettbutikk til ikke så ille pris. Så spørs om det ikke blir ett par sånne i julegave til noen studievenniner. Takk for hjelpen! Malabrigo Worsted er et helt annet garn enn Rios altså. Worsted er et ettrådsgarn og ikke superwash. Det tar farge helt annerledes enn superwash, blir mye mer dempet og du får ikke fram variasjonene like godt. Det vil nuppe litt og tove seg litt i bruk, slik at etterhvert vil du miste litt av strukturstrikken i oppskriften. Jeg har brukt Malabrigo Worsted mye jeg altså og er glad i garnet, det er f.eks perfekt til barneluer og barnehageklær nettopp fordi det tover seg litt og blir tettere og mer slitesterkt. Men jeg hadde heller valgt Rios til akkurat denne halsen. Man kan sammenligne Worsted med Abuelita Tjukk Merino, bare at det er mye mykere. Synes jeg iallfall. Superdupermykt faktisk. Her er et bilde fra stashet mitt, så kan du sammenligne garnet med bildet ovenfor. Siter
Mari Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Ååh! Jeg vil også ha tålmodighet til tynne pinner og mønster. Fanakoften er dritfin! Strikker du rundt og rundt? Skal det klippes? Siter
Kaja Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Ååh! Jeg vil også ha tålmodighet til tynne pinner og mønster. Fanakoften er dritfin! Strikker du rundt og rundt? Skal det klippes? Har den ved meg i sofan hele tiden så jeg tar litt og litt Den strikkes rundt 1 Siter
Gro Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Malabrigo Worsted er et helt annet garn enn Rios altså. Worsted er et ettrådsgarn og ikke superwash. Det tar farge helt annerledes enn superwash, blir mye mer dempet og du får ikke fram variasjonene like godt. Det vil nuppe litt og tove seg litt i bruk, slik at etterhvert vil du miste litt av strukturstrikken i oppskriften. Jeg har brukt Malabrigo Worsted mye jeg altså og er glad i garnet, det er f.eks perfekt til barneluer og barnehageklær nettopp fordi det tover seg litt og blir tettere og mer slitesterkt. Men jeg hadde heller valgt Rios til akkurat denne halsen. Man kan sammenligne Worsted med Abuelita Tjukk Merino, bare at det er mye mykere. Synes jeg iallfall. Superdupermykt faktisk. Her er et bilde fra stashet mitt, så kan du sammenligne garnet med bildet ovenfor. Å! Fine fine garnet! Jeg har strikket meg en jakke i akkurat denne fargen og det er noe av det fineste og mykeste plagget jeg har. Men det nupper og tover seg ja, så jeg er enig med deg i at det nok ikke passer helt optimalt til honey cowl 1 Siter
Gjest Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Malabrigo Worsted er et helt annet garn enn Rios altså. Worsted er et ettrådsgarn og ikke superwash. Det tar farge helt annerledes enn superwash, blir mye mer dempet og du får ikke fram variasjonene like godt. Det vil nuppe litt og tove seg litt i bruk, slik at etterhvert vil du miste litt av strukturstrikken i oppskriften. Jeg har brukt Malabrigo Worsted mye jeg altså og er glad i garnet, det er f.eks perfekt til barneluer og barnehageklær nettopp fordi det tover seg litt og blir tettere og mer slitesterkt. Men jeg hadde heller valgt Rios til akkurat denne halsen. Man kan sammenligne Worsted med Abuelita Tjukk Merino, bare at det er mye mykere. Synes jeg iallfall. Superdupermykt faktisk. Her er et bilde fra stashet mitt, så kan du sammenligne garnet med bildet ovenfor. Okei, takk for svar. Er over 300 prosjekter med honey cowl på ravelry i dette garnet. Er litt usikker på om studentbudsjettet er enig i å bestille garn fra USA, så får tenke litt på det. Siter
Kaja Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Okei, takk for svar. Er over 300 prosjekter med honey cowl på ravelry i dette garnet. Er litt usikker på om studentbudsjettet er enig i å bestille garn fra USA, så får tenke litt på det. Si fra om du vurderer så kan vi kanskje bestille sammen? Siter
Artemis Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 @bie @Bustebarten @Kaja Skikkelig fine fanajakker(eller begynnelse på fanajakker). Siden jeg er fra Fana så er jeg jo oppvokst med dette mønsteret og er veldig glad i det. Her prøver jeg hardt å ikke bestille mer garn. Ser jo det at innkjøp jevnt over er høyere enn forbruk. Her er varmeflasken min igjen: Det går fremover. Deilig å holde på med et prosjekt som tar dager istedenfor måneder. @Mari Aldri for sent å ta frem de tynne pinnene og sette i gang med mønsterstrikk. 5 Siter
Mari Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Okei, takk for svar. Er over 300 prosjekter med honey cowl på ravelry i dette garnet. Er litt usikker på om studentbudsjettet er enig i å bestille garn fra USA, så får tenke litt på det. Ja, det er litt point of no return, så tenk litt på den biten også. Jeg har forresten nesten to hesper i Madtosh Calligraphy (215 gram) men de bør isåfall alterneres. 2 Siter
Mari Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 @Mari Aldri for sent å ta frem de tynne pinnene og sette i gang med mønsterstrikk. Jeg har prøvd. Det ble ikke vakkert, hverken strikketøyet eller humøret. Siter
Symra&Pippin Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Hvor fant du mønster til det varmeflasketrekket @? Alle med hytte må ha en sånn, og sønnen og samboeren hans har hytte. Siter
Artemis Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Hvor fant du mønster til det varmeflasketrekket @? Alle med hytte må ha en sånn, og sønnen og samboeren hans har hytte. http://www.ravelry.com/patterns/library/toatie-hottie Siter
Symra&Pippin Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 http://www.ravelry.com/patterns/library/toatie-hottie Takk! Siter
MayB Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Da har det blitt noen selbuvotter i div. størrelser. 9 Siter
Zitka Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 Da har det blitt noen selbuvotter i div. størrelser. IMG_2164.JPG Og jeg som var fornøyd med mitt ene par :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
MayB Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 Og jeg som var fornøyd med mitt ene par :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk Ja, men det er jo en begynnelse. Da blir det nok flere skal du se ;-) Siter
Tekopp Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 Jeg har veldig lyst til å feire vottedagen med å kjøpe (eboka jeg har ventet lenge på) "den eventyrlige votteboka" og starte på alle vottene i boka samtidig... @Bustebarten veldig fine votter Er det masseproduksjon til julegaver på gang? 1 Siter
MayB Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 Jeg har veldig lyst til å feire vottedagen med å kjøpe (eboka jeg har ventet lenge på) "den eventyrlige votteboka" og starte på alle vottene i boka samtidig... @Bustebarten veldig fine votter Er det masseproduksjon til julegaver på gang? Takk! Det blir ingen votter i julegavene i år, jeg skal være med på en julemesse Siter
Zitka Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 Ja, men det er jo en begynnelse. Da blir det nok flere skal du se ;-) Kanskje.. Akkurat nå holder jeg på med en ullbukse. En farge. Og det går treigt! Men begynt på ene foten nå da, så er da håp Etterpå skal jeg strikke en genser for første gang.. Ser for meg at det også går tregt Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
MayB Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 Kanskje.. Akkurat nå holder jeg på med en ullbukse. En farge. Og det går treigt! Men begynt på ene foten nå da, så er da håp Etterpå skal jeg strikke en genser for første gang.. Ser for meg at det også går tregt Sent from my iPhone using Tapatalk En farge er kjedelig Det viktigste er at man en gang blir ferdig, ikke hvor fort det går Blir nok bra skal du se. Siter
Zitka Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 En farge er kjedelig Det viktigste er at man en gang blir ferdig, ikke hvor fort det går Blir nok bra skal du se. Nei, alt handler som fortest mulig Sent from my iPhone using Tapatalk 3 Siter
Tekopp Skrevet 14. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2014 Nei, alt handler som fortest mulig Sent from my iPhone using Tapatalk Så du skal strikke genser i Polaris? på 15mm pinner går det fort unna skal du se Siter
Recommended Posts