MayB Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Nei, står det ikke i oppskrifta så gjør ikke jeg det Ser ut som om det skal være kantmasker ja: 1 r (= midt bak), 7-9-12 (14-16) r (= høyre bakstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= høyre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 20-24-30 (34-38) r (= forstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= venstre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 7-9-12 (14-16) r (= venstre bakstk), 1 r (= midt bak) = totalt 4 m med merketråd før raglanøkning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Ser ut som om det skal være kantmasker ja: 1 r (= midt bak), 7-9-12 (14-16) r (= høyre bakstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= høyre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 20-24-30 (34-38) r (= forstk), 1 r, sett en merketråd i denne m, 8-9-8 (9-10) r (= venstre erme), 1 r, sett en merketråd i denne m, 7-9-12 (14-16) r (= venstre bakstk), 1 r (= midt bak) = totalt 4 m med merketråd før raglanøkning. Du verden så mange jeg spurte om hvorfor den ene var spesifisert uten å få noe svar Nå har jeg rekket opp igjen (hva sier det om strikkeevnene mine når jeg er blitt en mester på å rekke opp?) og prøver på nytt. Takk for forklaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Da har jeg laget min første "selbuvott", med litt mønster fra joridweb.com og litt egenkomponert. Ble ikke så pent strikket, og jeg burde hatt litt sterkere farge for å få fram mønsteret. Men pytt sann, de blir vel brukanes forde Vottene ble fine de Hvis du damper de vil du se at mønsteret kommer bedre frem da arbeidet vil bli glattere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Lua mi ser ut som en lue! Hurra! Etter en gigantisk, en halv bitteliten og tre forsøk på en annen lue har jeg nå faktisk laget.....tada.....EN LUE! Har igjen ro rader men ser jo at det blir som det skal. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Du verden så mange jeg spurte om hvorfor den ene var spesifisert uten å få noe svar Nå har jeg rekket opp igjen (hva sier det om strikkeevnene mine når jeg er blitt en mester på å rekke opp?) og prøver på nytt. Takk for forklaring. Øvelse gjør mester er det vel noe som heter Jeg anbefaler deg å strikke denne kantmasken rett på alle pinner, da vil du få en fastere kant som blir penere når du skal plukke opp masker til stolpen/splitten bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Øvelse gjør mester er det vel noe som heter Jeg anbefaler deg å strikke denne kantmasken rett på alle pinner, da vil du få en fastere kant som blir penere når du skal plukke opp masker til stolpen/splitten bak. Ja, jeg lærer i det minste masse underveis. Men det er jammen ikke mange cm-erne jeg har kommer på så mange timer *ler* Takk for flere tips, will do. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 soelvd: Du er ikke alene, jeg føler alt jeg har gjort de to siste dagene er å rekke opp . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 For de som vil se, her er et crappy bilde av hvordan det ble! Mangler frynser på den ene siden (hadde ikke nok garn), men ellers er det ferdig. Sorry for camwhoring. Sånn ser det ut på. Liker det faktisk veldig godt! Tror det blir julegave til min venninne. Now, what should I do next.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 (Komme til Son og trene litt lydighet i dag? :angel: ) Du kan jo lage noen luer og votter kanskje? Eller en kul hals? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Men jeg er ikke kjent i Son i det hele tatt Også er jeg blakk så Angus får ikke billett Votter var en god idé! *Se etter oppskrifter* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Ferdig med puddelvotter 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Fy fader, de ble råstilige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Angus var et kult navn, haha Det går greit, tok en skogstur i stedet og må vaske leiligheten og så er det slappe av resten av kvelden før jobbhelg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 (endret) Fant en blogg med litt diverse morsomme ting som f. eks kurver til å henge på veggen, Q-tipsholder osv (hekling): http://www.bekkibjarnoll.com/search/label/Interi%C3%B8r%20hekling Lua, de tversoverstripene nederst ble litt annerledes enn oppskriften, men brukbart. Endret 26. Oktober 2012 av IW La inn feil link 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Ferdig med puddelvotter Skikkelig stilige er de Skulle ønske de kom med mønster til flere raser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Skikkelig stilige er de Skulle ønske de kom med mønster til flere raser Ja, jeg ønsker meg også flere raser. Foreløpig er det bare puddel og bostonterrier, men hun har visst masse henvendelser på andre raser så kanskje det kommer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Nå har jeg hekla ca 80 bestemorsruter! Skal snart legge dem utover og regne etter hvor mange til jeg trenger å hekle for å lage et fint sofapledd til å slumre under :- ) 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Da har jeg funnet neste prosjekt! Teppe til svigermor som julegave Nå kan jeg dog dessverre ikke legge inn bilde her da jeg vet hun titter innom en gang i blandt (hei svigermor!), men så fort hun har sett det selv, legger jeg ut bilde Åh, det er så fiiiiiint Edit: Hun så bildet, så da kan jeg vel legge det ut Åååh, jeg synes det er så fint Det blir ett til svigermor og ett til oss her i heimen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Åå, det var fint Er det hekling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Ja, det er hekling! Utrolig enkelt mønster også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Begynt på lue jeg og. Helt enkel. Oppskriften inneholder fletting, men sååå langt har jeg ikke kommt enda, så blir bare vrangbord nederst og glattstrikk øverst - men jeg lurer litt på felling for å få den gjevn og fin. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Vil du dele oppskriften Michellus? Vil prøve meg på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Dere! Dere! Jeg har fullført mitt første håndarbeidsprosjekt noensinne, og jeg fikk til, og jeg ga ikke opp, og det ser ut som det det skal være, og alt mulig! Dårlig webcambilde bare for å bevise at jeg ikke lyver: Så da er spørsmålet: nøyaktig hvor kleint, på en skala fra 10 til 10, er det å gi hjemmehekla lue i julegave til han som nettopp har dumpa deg? ...ja, riktig. Tro om kanskje broren min ønsker seg lue...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Kan sikkert dele oppskrift ja Jeg bruker 6 mm heklenål, og DROPS Paris i 3 forskjellige farger. Det er et stingnavn jeg ikke har peilig på hva jeg skal oversette det til på norsk, men på engelsk heter det "cluster stitch". En cluster stitch er 5 stavmaker i en maske (om dette blir forståelig skrevet). Arbeidet hekles frem og tilbake. Med farge A lag 94 lm, Rad 1: Lag en cluster i den sjette m fra heklenåla. *Hopp over 4 m, cluster i neste m** Gjenta * til ** totalt 17 ganger. Hopp over 2 m, st i siste m. Bytt farge. Rad 2: Med B lag en løkke mellom den siste st og cluster, 3 lm, 2 st i samme mellomrom, en cluster i hvert av mellomrommene mellom clusterne i forrige rad; avslutt med 2 st i mellomrommet etter siste cluster. Bytt farge. Rad 3: Med C lag en løkke i den forrige st, 3 lm, cluster i mellomrommene etter forrige rundes clustere; avslutt med en cluster mellom forrige rundes cluster og 3 st, st i siste st. Bytt farge. Rad 4-78: Repiter rad 2 og 3, bytt mellom farge A, B og C etter hver runde. Rad 79: Med A, fm i den første st, 2 lm, fm i midtre st i neste cluster * 4 lm, fm i midten på toppen av neste cluster ** Repiter totalt 17 ganger; 2 lm, fm i siste st. Legg av og sy inn endene. Jeg håper det ble forståelig Jeg leser oppskrifter best på engelsk og skjønner ikke bæret av norsk versjon. Noen må gjerne rette på meg om dette ser helt rart ut. Jeg har oversatt det sånn (amerikansk-engelsk) Single crochet (sc) = Fastmaske (fm) Chain (ch) = Luftmaske (lm) Double crochet (dc) = Stav (st) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Kan sikkert dele oppskrift ja Jeg bruker 6 mm heklenål, og DROPS Paris i 3 forskjellige farger. Det er et stingnavn jeg ikke har peilig på hva jeg skal oversette det til på norsk, men på engelsk heter det "cluster stitch". En cluster stitch er 5 stavmaker i en maske (om dette blir forståelig skrevet). Boblemaske Red: Eller? Hihi, nå trodde jeg kanskje det var noe jeg visste Boblemaske blir det kanskje når man drar den til, med løkken som hang på kroken + første toppmasken av stavene...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts