Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

Nei, de er veldig vandt til det :lol: Morsomt forøvrig, Linda sine hunder (de fem andre colliene :lol:) Er jo ikke vandt til barn på samme måte som mine. Men herregud så bra det går :)

Så bra :D Mine synes E skal lære seg å kaste laaaangt snart. I hvert fall Dennis! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Vært hos legen og jeg er fremdeles så veldig glad for henne! Bare det at hun tok oss på alvor og snakket lenge med oss. (Vi kommer jo med en glad unge som utvikler seg fint, så det er ikke så lett å se hvorfor vi er fortvilet.)

Vi skal prøve litt forskjellig og tilbake om 14 dager, og da får vi henvisning videre dersom det ikke er bedre. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset hadde det bare vært enda en ting som hadde blitt strødd utover alt :D

Ja, Sophia er morsom innimellom. Jeg har nå begynt å skrive alt ned... Nå om dagen er jeg glad i har barnehage :lol: Hun har forøvrig morsomt oppsett på rommet sitt, med alle små plastikkdyrene og my little pony og alt det der. Hun har en stall men der er det bare fire bokser... Så hver kveld er det nøye seleksjon om hvem som skal få sove i stallen, hvem som må stå utenfor og hvem som skal bli med i sengen.

Så koselig! Tror jeg hadde blitt sittende og leke mer en mitt barn altså, husker så godt stallene jeg bygde og hestene.

Tror det er veldig lurt å skrive det ned, tenk så morro å lese om i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER veldig morsomt :lol: Men hun har skikkelig organisering på det. Og har så mange fine leker som jeg husker jeg selv ønsket meg når jeg var liten :aww: Hun synes det er kjempegøy når vi leker sammen, problemet er bare at leken må foregå på hennes måte, så hvis jeg gjør noe feil så retter hun på meg og bare "Neeei tullemamma. Sånn her! *viser * "

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen og jeg er fremdeles så veldig glad for henne! Bare det at hun tok oss på alvor og snakket lenge med oss. (Vi kommer jo med en glad unge som utvikler seg fint, så det er ikke så lett å se hvorfor vi er fortvilet.)

Vi skal prøve litt forskjellig og tilbake om 14 dager, og da får vi henvisning videre dersom det ikke er bedre. Hurra!

Så godt å høre at dere blir tatt på alvor! Det gjør mye i en frustrerende tid altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner det å gå bra i barnehagen med Maya. Hun gråter bittelitt når jeg leverer. Men det går fort over. Jeg pleier å stå i gangen å lytte og det er sjelden mer enn 1 minutt. I dag sluttet hun faktisk før jeg kom meg ut i gangen. Og når jeg hentet henne så satt hun på huska og lo. Hun er mye mer aktiv og nå, ikke så avhengig av de voksne lenger. Det er så godt. ♡

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg når ungen er ute av syne? Bonden tok med seg Ida til svigers, så da har jeg turet hunder (kjapt), vasket over kjøkkenbenk og skapdører, satt på en oppvaskmaskin og laget meg en kopp kakao, og vurderer å støvsuge :o Burde egentlig stupe under dyna og nisove mens jeg har sjansen. :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg når ungen er ute av syne? Bonden tok med seg Ida til svigers, så da har jeg turet hunder (kjapt), vasket over kjøkkenbenk og skapdører, satt på en oppvaskmaskin og laget meg en kopp kakao, og vurderer å støvsuge :o Burde egentlig stupe under dyna og nisove mens jeg har sjansen. :lol:

Veldig vanlig. :P

Husker de få gangene som liten baby maya sov mer enn en halvtime. Gikk bare å surret rundt og ventet på at hun skulle våkne... og den ene gangen hun sov 3 timer!!!! Da begynte jeg å lure på om noe var galt... Hun har egentlig aldri sovet no særlig på dagtid så.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig. :P

Husker de få gangene som liten baby maya sov mer enn en halvtime. Gikk bare å surret rundt og ventet på at hun skulle våkne... og den ene gangen hun sov 3 timer!! Da begynte jeg å lure på om noe var galt... Hun har egentlig aldri sovet no særlig på dagtid så.. :P

:lol: godt å høre - jeg blir rastløs om hun sover mer enn en time :lol: Men når hun faktisk er borte, så blir jeg jo helt manisk. :lol: Tvangsatt meg selv i sofaen med kakaokoppen nå. Nyt det, Raksha - nyt det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: godt å høre - jeg blir rastløs om hun sover mer enn en time :lol: Men når hun faktisk er borte, så blir jeg jo helt manisk. :lol: Tvangsatt meg selv i sofaen med kakaokoppen nå. Nyt det, Raksha - nyt det!  :lol:

Jepp, mamma var på trilletur med henne en gang og da sto jeg på trappa å ventet når de kom tilbake. :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Da må det bli sjal tror jeg, for jeg vil ha henne i froskestilling. Da kan ergoen vente litt. :D

Jeg bare elsker historiene om Sophia :lol::wub: Håper kanskje Ida blir hakket mindre gæern, men... :lol:

Da prøver vi sjal, og ja du kan jo tenke litt på om du vil kvitte deg med det nå snart. :lol: (Gav mening)

Og bildene da :wub: Johanne :wub: Dæven ser deg i henne altså! Men også øyvind. Og maya er nydelig! Og Tuva også. :wub:

Da har du jammen valgt feil navn :aww::lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jammen valgt feil navn :aww::lol:

Næsj, emil som gjør de verste sprella :aww::lol:

Jammen. Åssen er froskestilling da? Er ikke det når de har knærne opp mot magen? Har jo det i Ergoen når man bruker spedbarnsinnlegg. Vi fikk vår i dag, og er superfornøyd :)

Ååh gjør man? Da er jo ergoen perfekt da!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, emil som gjør de verste sprella :aww::lol:

Ååh gjør man? Da er jo ergoen perfekt da!

Åh Beklager jeg tenkte jo ikke på at den har spedbarnsinnlegg ettersom maya var nesten 1 år når jeg kjøpte. Selvfølgelig får du det da.

Men likevel så får du jo babyen tettere med sjal. Jeg kommer til å bruke sjal og mei ta den første tiden..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger en liten en og skriker i trass. Han vil ha melk i sengen, visst. Han satt akkurat ved spisebordet med en brødskive som han tok en bit av og et glass melk som han drakk to slurker av. Mamma har bestemt seg for å ikke gi etter, den ungen har meg rundt lillefingeren. *sukk*

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen. Åssen er froskestilling da? Er ikke det når de har knærne opp mot magen? Har jo det i Ergoen når man bruker spedbarnsinnlegg. Vi fikk vår i dag, og er superfornøyd :)

Jeg synes alikevel det er best med sjal, da kommer ungen tett inntil deg i stedet for surret inn i et nyfødtinnlegg. Det er jo det bærebabyene vil ha, nærkontakt.

Hvem var det som laget hjemmelaget sviskemos? soelvd? Håper inderlig du sjekker alle sviskene for stein, jeg har funnet stein to ganger den siste tiden, ene gangen gikk hele sulamitten igjennom stavmikseren først. All mosen var full med steinsplinter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg er fornøyd hvertfall :) Nå kan jeg gjøre ting. Ikke bare sitte i sofaen med en unge på fanget. Så nå er jeg i gang med å vaske og sortere større babyklær :P I morra skal jeg tørke støv!

Christian har veldig vondt i magen i dag :( Så han er den som har hengt i Ergoen! Da blir han helt stille og bare stirrer på meg :P Koselig.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg er fornøyd hvertfall :) Nå kan jeg gjøre ting. Ikke bare sitte i sofaen med en unge på fanget. Så nå er jeg i gang med å vaske og sortere større babyklær :P I morra skal jeg tørke støv!

Christian har veldig vondt i magen i dag :( Så han er den som har hengt i Ergoen! Da blir han helt stille og bare stirrer på meg :P Koselig.

:heart: Vedder på at det føles som gull verdt når man merker det hjelper å ha han i ergoen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du forskjell på de? *knis* :P To venninder av meg er eneggede tvillinger, og foreldrene sliter fortsatt innimellom (de er 22 år gamle :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo skal jeg ha unasett, Bonden syntes også den så grei ut, og da kan han også bære med den. Sjal blir nok litt "mye" for han. Men jeg klarer ikke bestemme meg for farge og modell, eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha svart, av en eller annen grunn. :aww:

Men sjal hadde vært fint det og, jeg har ikke råd til begge deler på en gang, egentlig ikke råd til ergoen nå, så må fortsette å tenke litt. :)

Vi har en litt slitsom dag matmessig, hun er sulten heeeeele tiden, bortsett fra når jeg kommer med flaska, da bare sovner hun, for å våkne og være like sulten kort tid etter. :lol: Brystene er ikkeno tess mener hun, dvs hun spiser til det er tomt, så blir hun utålmodig og etterhvert frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo skal jeg ha unasett, Bonden syntes også den så grei ut, og da kan han også bære med den. Sjal blir nok litt "mye" for han. Men jeg klarer ikke bestemme meg for farge og modell, eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha svart, av en eller annen grunn. :aww:

Men sjal hadde vært fint det og, jeg har ikke råd til begge deler på en gang, egentlig ikke råd til ergoen nå, så må fortsette å tenke litt. :)

Vi har en litt slitsom dag matmessig, hun er sulten heeeeele tiden, bortsett fra når jeg kommer med flaska, da bare sovner hun, for å våkne og være like sulten kort tid etter. :lol: Brystene er ikkeno tess mener hun, dvs hun spiser til det er tomt, så blir hun utålmodig og etterhvert frustrert.

Går det ikke å vekke henne da? Det måtte jeg gjøre med Emilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alikevel det er best med sjal, da kommer ungen tett inntil deg i stedet for surret inn i et nyfødtinnlegg. Det er jo det bærebabyene vil ha, nærkontakt.

Hvem var det som laget hjemmelaget sviskemos? soelvd? Håper inderlig du sjekker alle sviskene for stein, jeg har funnet stein to ganger den siste tiden, ene gangen gikk hele sulamitten igjennom stavmikseren først. All mosen var full med steinsplinter...

Nope, har aldri sjekka for stein. Men vi dytter den jo gjennom en sil etterpå, det fanger vel opp sånt, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya har hatt vondt i magen sin i kveld. Heldigvis lenge siden vi har vært gjennom det nå. Hun har ligget å halvsovet på fanget i nesten 4 timer. Nå sover hun endelig i senga si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
    • Vi er litt oppnådd her nå,så vi tar i mot tips med stor takknemlighet. Vi har en eldre dame på 11 år, og en unghund på 16 mnd. De går godt sammen. Utfordringer oppstår når de skal være hjemme alene. Begge takler fint å være hjemme alene hver for seg. Men, den gamle finner ikke roen når begge hundene er alene sammen. Heller ikke med kompostgrind mellom dem så de kan se hverandre,  da bruker hun tiden på å prøve å komme seg forbi grinda og inn til den andre hunden, og heller ikke i hvert sitt rom fungerer det. Vi har videoovervåkning på dem, og ser at den gamle går rundt og bjeffer omtrent hele tiden når hun vet at den andre hunden vår også er hjemme. Når hun er alene i huset, går hun og legger seg,og er helt stille. Hun er en litt nevrotisk og stressa type, samtidig veldig mild,og er veldig opptatt av unghunden, og at hun har det bra. Samtidig,når de er sammen,så blir det for mye når junior vil leke hele tiden. Så derfor er det best om de er hver for seg, men det hadde jo vært supert om de kunne være alene i samme hus. Slik det er nå så har vi prøvd oss litt fram, og det har blitt til at vi har tatt med oss junior,så pensjonisten får roa seg alene hjemme. Men,det er ikke alltid vi kan ta henne med oss, og da er det altså bjeffing omtrent non stop på den eldre. De er forresten lapphunder.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...