Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Og når du ikke får det til?

Vi har doppler, brukte den et par ganger for kos. Helt til den dagen jeg ikke fant noe, og ble stressa. Samboeren fant til slutt hjertelyden, og foreslo at vi skulle pakke vekk den doppleren. Og det gjorde vi.

Synes du skal gå for doppler jeg :) Vet jo selv hvordan det er i starten når man føler seg i dårlig form og dagene og ukene går så utrolig sakte. Jeg hadde jo tenkt til å kjøpe det selv, men da jeg skulle kjøpe den ville ikke bestillingen gå igjennom og fikk aldri summet meg og prøvd på nytt :P Nå kjenner jeg jo liv hver dag i stedet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Skulle til å nevne det jeg og. Virker fra den serien som om de legger opp til at man skal holde seg litt i nærheten når det nærmer seg.

Men for en vanlig fødsel så er jo egentlig 3 timer god tid.

Og Soelvd så fint at mannen din ser den sammen med deg! :)

Har akkurat sett alle episodene selv, og syntes det var fint men også litt skremmende faktisk. Og jeg syntes man ser at fødselsopplevelsen er litt avhengig av hvordan jordmor er også. Det var en fødsel der med han mannlige jordmoren (en av de senere episodene) der jeg ikke syntes han gjorde en god jobb.

Er det mulig å få i piller man kan ta i noe mat istedet? Jeg har ikke noe råd, bare traumatiske minner fra det samme selv. Det er virkelig noe av det verste jeg har måttet ta i mitt liv!

Tenkte jeg skulle ringe legevakt etterpå å høre om de har noe som smaker bedre... Han pleier å være kjempeflink på sånt , man trenger bare forklare hvorfor så er det ok. Men dette er for ille rett og slett. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett alle episodene selv, og syntes det var fint men også litt skremmende faktisk. Og jeg syntes man ser at fødselsopplevelsen er litt avhengig av hvordan jordmor er også. Det var en fødsel der med han mannlige jordmoren (en av de senere episodene) der jeg ikke syntes han gjorde en god jobb.

Ja, jeg husker en episode jeg reagerte på også, med han i Ørsta var det vel, hvor han virka litt i overkant brysk.

Jeg er utrolig takknemlig for jordmødrene jeg hadde, særlig nr 2 som var med på siste innspurt og stell etterpå. Hun var så klar og tydelig, ikke noe dilling, men samtidig masse omsorg. Da det ble litt dramatisk så hun meg rett inn i øynene og fortalte hva som foregikk og hva vi måtte gjøre. Lystgassen bråkte sånn så det var vanskelig å få med seg hva de sa seg imellom, det likte jeg ikke, men så lenge hun holdt sånn god kommunikasjon med meg slapp jeg å tenke på det.

På vårt fødselsforberedende kurs var de veldig tydelige på at man kunne be om å få bytte jordmor om man ikke følte ting stemte. Man er i en ganske ekstrem situasjon, og det å kunne stole på fagfolkene som er der er litt alfa omega, synes jeg. Om man kvier seg og synes det blir ekkelt, får man sende mannen ut i gangen og gi beskjed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ringe legevakt etterpå å høre om de har noe som smaker bedre... Han pleier å være kjempeflink på sånt , man trenger bare forklare hvorfor så er det ok. Men dette er for ille rett og slett. ..

Bactrim smaker bedre. Men er jo ikke sikkert det tar de bakteriene det er snakk om her. Har hatt samme styret for mange år siden, jeg ga rett og slett belønning i form av sjokolade når medisinen var tatt.

Yoghurt eller Biola med smak er også veldig gunstig for å hindre diaré forårsaket av penicillinen. De gode bakteriene som skal være i tarmen får jo også en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ringe legevakt etterpå å høre om de har noe som smaker bedre... Han pleier å være kjempeflink på sånt , man trenger bare forklare hvorfor så er det ok. Men dette er for ille rett og slett. ..

Håper de har det, den smaken er virkelig helt jævelig (også er det så mye man må ta) så jeg skjønner han godt. Syntes de kunne putta det i noe kaplser e.l som man kunne svelget uten å kjenne noe!

Ja, jeg husker en episode jeg reagerte på også, med han i Ørsta var det vel, hvor han virka litt i overkant brysk.

Jeg er utrolig takknemlig for jordmødrene jeg hadde, særlig nr 2 som var med på siste innspurt og stell etterpå. Hun var så klar og tydelig, ikke noe dilling, men samtidig masse omsorg. Da det ble litt dramatisk så hun meg rett inn i øynene og fortalte hva som foregikk og hva vi måtte gjøre. Lystgassen bråkte sånn så det var vanskelig å få med seg hva de sa seg imellom, det likte jeg ikke, men så lenge hun holdt sånn god kommunikasjon med meg slapp jeg å tenke på det.

På vårt fødselsforberedende kurs var de veldig tydelige på at man kunne be om å få bytte jordmor om man ikke følte ting stemte. Man er i en ganske ekstrem situasjon, og det å kunne stole på fagfolkene som er der er litt alfa omega, synes jeg. Om man kvier seg og synes det blir ekkelt, får man sende mannen ut i gangen og gi beskjed :)

Ja han var det.

Så godt å høre! Sånn trenger jeg at de er. :)

Personlig føler jeg meg veldig trygg på de på ABC da heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill: Kjenner til den der. Siden Sindre kom i uke 33, og jeg hadde åpen livmorhals, 3 cm åpning og alt klart for en nærstående fødsel fra uke 31 med Magnus, samt beskjed om at jeg IKKE kom til å gå til termin, men mest sannsynlig føde før uke 36 var det leenge å gå helt til uke 39 før Magnus til slutt kom- selvom han da faktisk kom 9 dager før termin :P

Rak: :hug: Jeg hadde doppler, men solgte den, ellers skulle du fått låne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett denne, damer? Mye mulig den er blitt linka til før, men vel verdt å gjenta :)

Stilig!

I dag har svigesøster og jeg laget Hello Kitty-muffins med de to største barna på 3 og 4 år. Det var stor stas - både å lage, smake underveis og spise det endelige produktet. Minstemann fant etterhvert ut at pynten var mye bedre å spise enn å pynte med. De ble ganske kule :lol:

408394_10151341327702225_242237479_n.jpg

Ellers har mannen imponert i dag. Først i dag fortalte jeg han at det finnes rieteller-app som vi kan laste ned. Men det visste han jo - han hadde hatt den appen i mange måneder han :lol: Så passet han minsten på 2-3 mnd mens vi lagde muffins i dag. Og han hylgrein fordi han var så trøtt, men nektet å ta imot hjelp, for dette skulle han klare selv. Mannen som alltid har vært kjapp til å gi fra seg grinende unger :lol: Og jammen sovnet gutten på armen hans - han så ganske stolt ut da ja :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt høyere kroppstemperatur når dere var gravide? Jeg pleier aldri å ligge over 36,5 til vanlig, og er "dausjuk" om jeg har 38.0 liksom. Nå er jeg litt pjusk og har 38.0 - skjønner ikkeno jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt høyere kroppstemperatur når dere var gravide? Jeg pleier aldri å ligge over 36,5 til vanlig, og er "dausjuk" om jeg har 38.0 liksom. Nå er jeg litt pjusk og har 38.0 - skjønner ikkeno jeg.

Ingen aning, har selv veldig lav normaltemp og "aldri" feber, men har aldri målt etter jeg ble gravid.

Hvordan ligger folk an i svangerskapet? Jeg er selv i uke 36, og det er under 4 uker til termin 18. feb. Magen begynner å bli drøy og armene for korte :lol: Jeg gleder meg litt til å bli ferdig med det her nå merker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aning, har selv veldig lav normaltemp og "aldri" feber, men har aldri målt etter jeg ble gravid.

Hvordan ligger folk an i svangerskapet? Jeg er selv i uke 36, og det er under 4 uker til termin 18. feb. Magen begynner å bli drøy og armene for korte :lol: Jeg gleder meg litt til å bli ferdig med det her nå merker jeg :)

Vi har samme termindato! :) Her synes jeg ting går veldig bra. Bekkenet er ikke godt, da, men det går forhåpentligvis over. Magen begynner å bli stooor og jeg er glad jeg har sko man kan ta på uten å måtte bøye seg :lol: Klær, saueskinn, tepper og kluter er vasket, jeg har begynt med redebygging sier folk, for her ryddes det i skuffer, skap, o.l. :lol:

Ellers har jeg hatt noen voldsomme kynnere i natt og noen ganske voldsomme i kveld. Slitsomt, men kroppen forbereder seg vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aning, har selv veldig lav normaltemp og "aldri" feber, men har aldri målt etter jeg ble gravid.

Hvordan ligger folk an i svangerskapet? Jeg er selv i uke 36, og det er under 4 uker til termin 18. feb. Magen begynner å bli drøy og armene for korte :lol: Jeg gleder meg litt til å bli ferdig med det her nå merker jeg :)

Jeg har også termin 18. Februar :) Begynner å bli rimelig lei jeg også, spesielt av bekkenløsninga. Men det som er litt sprøtt er at til tross for mange vondter, kjempemage, lite soving og i det hele tatt, så er jeg rett og slett lykkeligere enn jeg har vært på lenge :) Det hjelper jo selvsagt at klær og ting er ferdigvasket og skal puttes bort, vogn og alt annet utstyr (utenom babycall) er kjøpt inn, og gutten har fått navn. Må sette sammen seng og stellebord, men ellers er alt klappet og klart.

Og kjempegross og kjempeskummelt: var på do natt til i går, og da gikk slimproppen! Holdt jo på å dø på meg av angst når jeg kikka i doen, og gikk i skikkelig hysterisk førstegangsmamma-modus og googla for harde livet, vekket mannen og ringte føden :lol: Men alt er i orden, og det er visst ganske vanlig at den går omtrent nå. Men pjuuuuk asså, vet ikke hva som er eklest av ordet, eller det den beskriver :x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 18. Februar :) Begynner å bli rimelig lei jeg også, spesielt av bekkenløsninga. Men det som er litt sprøtt er at til tross for mange vondter, kjempemage, lite soving og i det hele tatt, så er jeg rett og slett lykkeligere enn jeg har vært på lenge :) Det hjelper jo selvsagt at klær og ting er ferdigvasket og skal puttes bort, vogn og alt annet utstyr (utenom babycall) er kjøpt inn, og gutten har fått navn. Må sette sammen seng og stellebord, men ellers er alt klappet og klart.

Og kjempegross og kjempeskummelt: var på do natt til i går, og da gikk slimproppen! Holdt jo på å dø på meg av angst når jeg kikka i doen, og gikk i skikkelig hysterisk førstegangsmamma-modus og googla for harde livet, vekket mannen og ringte føden :lol: Men alt er i orden, og det er visst ganske vanlig at den går omtrent nå. Men pjuuuuk asså, vet ikke hva som er eklest av ordet, eller det den beskriver :x

Hva? Allerede nå? Nå fikk jeg litt angst også :lol:

Svigesøster fortalte her om dagen at når hun gikk gravid med sin første så kunne hun se det på magen noen timer før fødselen startet. For da var plutselig magen mange cm lengre ned enn den pleide. Du får følge med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...