Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Uææææææ, kom fra kontroll nå, og det er visst mye som tyder på at fødselen nærmer seg. Hun sa jeg skulle komme tilbake nester torsdag om jeg ikke allerede hadde født! Panic! Jeg skal ha baby! Uææææ! :frantics: :frantics: :frantics:

Holy crap on a cracker! Weeee så moro!

Oooh, så spennende.. :D Håper du har alt klart nå! Jeg sitter og lurer selv. Går med murringer og kynnere som gjør middels vondt og som tydelig sitter i ryggen også. Men med min flaks så kommer det nok til å være sånn i sikkert 5 uker til :lol:

I hear you, for første gang begynner jeg å kjenne tyngden her, kynnere og stikninger.. Men det kan jo vare i noen uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææææ, kom fra kontroll nå, og det er visst mye som tyder på at fødselen nærmer seg. Hun sa jeg skulle komme tilbake nester torsdag om jeg ikke allerede hadde født! Panic! Jeg skal ha baby! Uææææ! :frantics: :frantics: :frantics:

Ååh spennende! :D Er du en av 18. februargjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææææ, kom fra kontroll nå, og det er visst mye som tyder på at fødselen nærmer seg. Hun sa jeg skulle komme tilbake nester torsdag om jeg ikke allerede hadde født! Panic! Jeg skal ha baby! Uææææ! :frantics: :frantics: :frantics:

Hoihoiii! :banana:

:frantics::frantics::frantics:

Heldiggriser!!

Du, det er nyss før jeg innfører meldeplikt for deg hver morgen altså, hadde tenkt å etterlyse deg helt til jeg så dette innlegget :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk om vi hadde gått tur søndagen før? Da hadde hun sikkert kommet på termin! :aww: Nei men det var effektive saker altså, å traske tur i nydelig solskinn og bare kose seg altså. Vi gikk i to timer, sto utenfor hos meg og skravla i et kvarter, så holdt jeg på med bikjene noen minutter, før jeg gikk inn og satte meg ved kjøkkenbordet. BAM! Der kom riene :ahappy:

Jeg så forresten aldri noe slimpropp jeg. Hadde rier i halvannen time, så stoppa de, halvannen time etter det igjen gikk vannet.

Ja, det skulle vi tenkt på :ahappy:

Jeg husker jeg blee så glad når jeg hørte at lille H hadde endelig kommet, det var lange dager for deg på slutten :)

Ja, gjerne det! :D Kommer du ned hit så vi er i nærheten av sykehuset? :ahappy:

For jeg går jo tur hver dag, men det har ikke hjulpet hittil så tror du må bli med for at det skal virke!

Hihi, er sykehus her og da :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææææ, kom fra kontroll nå, og det er visst mye som tyder på at fødselen nærmer seg. Hun sa jeg skulle komme tilbake nester torsdag om jeg ikke allerede hadde født! Panic! Jeg skal ha baby! Uææææ! :frantics: :frantics: :frantics:

Så gøy! Hva sjekket de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er nyss før jeg innfører meldeplikt for deg hver morgen altså, hadde tenkt å etterlyse deg helt til jeg så dette innlegget :aww:

:lol:

Vi får vel slå oss til ro med at det er en stund til igjen med meg. *Prøve*

Men det er jo veldig tidlig på disse andre her da!

Hihi, er sykehus her og da :ahappy:

Ja men jeg tenkte jeg skulle lure deg til å ta den lange veien. :P

Nå må vi iallefall ha meldeplikt på Garmen den neste uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, så spennende.. :D Håper du har alt klart nå! Jeg sitter og lurer selv. Går med murringer og kynnere som gjør middels vondt og som tydelig sitter i ryggen også. Men med min flaks så kommer det nok til å være sånn i sikkert 5 uker til :lol:

Ja, jeg og kjenner det mer i ryggen nå, og fått ganske sterke kynnere. Tenk om lille dritten nå blir sittende ut termin eller over da, nå som forventningene er på maks :lol:

:frantics::frantics::frantics:

Heldiggriser!!

Ja, men hjelpes det er bra skummelt også! Men så går jeg forbi sengen hans og blir helt :wub: :wub: og kan ikke vente.

Spennende! !!! Hihi du skal bli mamma!

:frantics: :frantics: :frantics: :frantics:

Det var den dårlige sommeren... så mye regn, så da var det like greit å bli inne?

Venter nevø nr 2 i midten av februar selv.

Eller kanskje den verdens undergang-scaren som gikk :P

Ååh spennende! :D Er du en av 18. februargjengen?

Det er jeg, vettu!

Så gøy! Hva sjekket de?

Vel, for å gå i pinlige detaljer (som om ikke jeg allerede gikk dit med slimproppen min :P) så har det vært litt endringer i det siste, som hun festet seg med. Som at jeg holder på mer vann, mens-lignende murringer, vondt nederst i ryggen, mer utflod, og at proppen gikk. Han hadde ikke festa hodet enda da, men hun tippet at det ikke var lenge til han kom.

Kjempekult hvis han nå ender opp med å komme over termindato, mens jeg går og tror hver eneste kynner er en ri :lol: Og så er det SÅ lett å skremme mannen med. er bare å stoppe opp midt i en setning og se litt tenksom ut, så får han panikk, tihi! :rofl:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og kjenner det mer i ryggen nå, og fått ganske sterke kynnere. Tenk om lille dritten nå blir sittende ut termin eller over da, nå som forventningene er på maks :lol:

Ja, men hjelpes det er bra skummelt også! Men så går jeg forbi sengen hans og blir helt :wub: :wub: og kan ikke vente.

:frantics: :frantics: :frantics: :frantics:

Eller kanskje den verdens undergang-scaren som gikk :P

Det er jeg, vettu!

Vel, for å gå i pinlige detaljer (som om ikke jeg allerede gikk dit med slimproppen min :P) så har det vært litt endringer i det siste, som hun festet seg med. Som at jeg holder på mer vann, mens-lignende murringer, vondt nederst i ryggen, mer utflod, og at proppen gikk. Han hadde ikke festa hodet enda da, men hun tippet at det ikke var lenge til han kom.

Kjempekult hvis han nå ender opp med å komme over termindato, mens jeg går og tror hver eneste kynner er en ri :lol: Og så er det SÅ lett å skremme mannen med. er bare å stoppe opp midt i en setning og se litt tenksom ut, så får han panikk, tihi! :rofl:

Okei :) Spennende! De trenger ikke å feste hodet før under selve fødselen altså. Men holder mer på vann? Det er helt i starten og helt på slutten det er vanligst å gå på do ofte hvis det var det hun tenkte på! Eller mente hun vann i kroppen?

Og for å være helt ærlig så syns jeg ikke noe om at jordmødre sier sånt, for da går tiden etterpå så mye saktere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Spennende! De trenger ikke å feste hodet før under selve fødselen altså. Men holder mer på vann? Det er helt i starten og helt på slutten det er vanligst å gå på do ofte hvis det var det hun tenkte på! Eller mente hun vann i kroppen?

Og for å være helt ærlig så syns jeg ikke noe om at jordmødre sier sånt, for da går tiden etterpå så mye saktere :lol:

Jeg holder på vann alle andre steder enn i blæra for å si det sånn :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende Garmen, kommer til å tenke veldig på deg fremover nå :wub:

Litt typisk hvis det går endel tid nå likevel ja, men egentlig så sitter jeg ikke med den følelsen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet hadde ikke festa seg på eldstemann da jeg fikk veer heller :) Han ble faktisk født den dagen vi skulle ha vært på kontroll igjen, var utrolig digg å ringe legesenteret og si at jeg ikke kom til timen min, fordi jeg ikke var gravid mer :D

Han ble forøvrig født akkurat på termin. Datterbarnet ble født 2 dager over, og hun har vært treg siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Vi får vel slå oss til ro med at det er en stund til igjen med meg. *Prøve*

Men det er jo veldig tidlig på disse andre her da!

Ja men jeg tenkte jeg skulle lure deg til å ta den lange veien. :P

Nå må vi iallefall ha meldeplikt på Garmen den neste uka!

Tja, lenge og lenge... ;) På slutten trøsta jeg meg selv med at hun ville jo komme, en eller annen gang og iallefall før sant hans! :lol: (Jeg hadde termin 3. juni). Det er tungt på slutten, men man vet jo at det er ikke snakk om en hel evighet før de kommer, selv om det gjerne føles sånn. Ikke at jeg tror du nødvendigvis går over termin da, men statistikken tilsier jo dessverre det.

Ja, jeg og kjenner det mer i ryggen nå, og fått ganske sterke kynnere. Tenk om lille dritten nå blir sittende ut termin eller over da, nå som forventningene er på maks :lol:

Ja, men hjelpes det er bra skummelt også! Men så går jeg forbi sengen hans og blir helt :wub: :wub: og kan ikke vente.

:frantics: :frantics: :frantics: :frantics:

Eller kanskje den verdens undergang-scaren som gikk :P

Det er jeg, vettu!

Vel, for å gå i pinlige detaljer (som om ikke jeg allerede gikk dit med slimproppen min :P) så har det vært litt endringer i det siste, som hun festet seg med. Som at jeg holder på mer vann, mens-lignende murringer, vondt nederst i ryggen, mer utflod, og at proppen gikk. Han hadde ikke festa hodet enda da, men hun tippet at det ikke var lenge til han kom.

Kjempekult hvis han nå ender opp med å komme over termindato, mens jeg går og tror hver eneste kynner er en ri :lol: Og så er det SÅ lett å skremme mannen med. er bare å stoppe opp midt i en setning og se litt tenksom ut, så får han panikk, tihi! :rofl:

Åååh, jeg håper inderlig hun har rett!

Kona til en kollega fikk beskjed om at "denne babyen kommer leeenge før termin!". Så ca 4 uker før termin gikk hun rundt og kjente etter og forventa fødsel hvert øyeblikk. Babyen kom 12 dager etter termin :aww: Så det går fint an altså.

Og for å være helt ærlig så syns jeg ikke noe om at jordmødre sier sånt, for da går tiden etterpå så mye saktere :lol:

Ja, jeg er egentlig enig med deg der.. Litt dårlig gjort, all den tid de aldri kan si noe sikkert før fødselen faktisk er igang. Man kan jo gå med åpning lenge, liksom.

Hodet hadde ikke festa seg på eldstemann da jeg fikk veer heller :) Han ble faktisk født den dagen vi skulle ha vært på kontroll igjen, var utrolig digg å ringe legesenteret og si at jeg ikke kom til timen min, fordi jeg ikke var gravid mer :D

Han ble forøvrig født akkurat på termin. Datterbarnet ble født 2 dager over, og hun har vært treg siden :P

Haha, jeg hadde jo time til overtidskontroll mandagen etter lørdagen jeg fødte. Jeg glemte helt å si fra til dem at jeg ikke behøvde timen min mer. Men jeg tipper jeg ikke er den eneste som har gjort akkurat det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, lenge og lenge... ;) På slutten trøsta jeg meg selv med at hun ville jo komme, en eller annen gang og iallefall før sant hans! :lol: (Jeg hadde termin 3. juni). Det er tungt på slutten, men man vet jo at det er ikke snakk om en hel evighet før de kommer, selv om det gjerne føles sånn. Ikke at jeg tror du nødvendigvis går over termin da, men statistikken tilsier jo dessverre det.

Hehe det har du jo rett i. Akkurat nå føles det ut som hun ikke kommer og at svangerskapet bare er en ny varig livstilstand. :P

Men sånn innen 18 Februar bør hun nok komme, ellers blir jeg jo igangsatt.

Så hun kommer jo i februar uansett, logisk sett! :lol:

Håper ikke du blir 'lurt' da Garmen. Og husk meldeplikten! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å gå i pinlige detaljer (som om ikke jeg allerede gikk dit med slimproppen min :P) så har det vært litt endringer i det siste, som hun festet seg med. Som at jeg holder på mer vann, mens-lignende murringer, vondt nederst i ryggen, mer utflod, og at proppen gikk. Han hadde ikke festa hodet enda da, men hun tippet at det ikke var lenge til han kom.

Thats it? Med unntak av slimproppen har jo jeg også de "symptomene" :lol: Hvis vannet går, fikk du beskjed om å legge deg ned, da?

Foreslår at vi pålegger alle med termin i februar meldeplikt, jeg!

Edit: Tok kontroll av urin og blodprosent i går. For første gang var urinprøven helt uten rusk, men da var blodprosenten helt nede på 9.2. Noe som kan forklare hvorfor jeg sover så masse for tiden og er ekstra sliten (i tillegg til at jeg er gravid, da :lol:). Noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats it? Med unntak av slimproppen har jo jeg også de "symptomene" :lol: Hvis vannet går, fikk du beskjed om å legge deg ned, da?

Foreslår at vi pålegger alle med termin i februar meldeplikt, jeg!

Edit: Tok kontroll av urin og blodprosent i går. For første gang var urinprøven helt uten rusk, men da var blodprosenten helt nede på 9.2. Noe som kan forklare hvorfor jeg sover så masse for tiden og er ekstra sliten (i tillegg til at jeg er gravid, da :lol:). Noen som har erfaringer med det?

Jeg var til kontroll hos jordmor i dag, med samme symptomer som deg, og vi er begge enige om at fødsel er et stykke unna enda :)

Jeg har lav blodprosent, og tar jern tabl med ganske god effekt. Altså, sliten er man jo uansett, men slipper ihvertfall være så veldig anpusten etc. Jordmoren min anbefalte 100 mg anhver dag, tas helst på tom mage sammen med noe c-vitaminholdig (jeg tok det på natta da jeg var oppe på tissetur uansett, hver natt klokken halv 5... :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til kontroll hos jordmor i dag, med samme symptomer som deg, og vi er begge enige om at fødsel er et stykke unna enda :)

Jeg har lav blodprosent, og tar jern tabl med ganske god effekt. Altså, sliten er man jo uansett, men slipper ihvertfall være så veldig anpusten etc. Jordmoren min anbefalte 100 mg anhver dag, tas helst på tom mage sammen med noe c-vitaminholdig (jeg tok det på natta da jeg var oppe på tissetur uansett, hver natt klokken halv 5... :P ).

:lol: Kanskje bare legen til Garmen som er optimistisk :P

Ikke for å være ekkel på noen måte, men er det ikke veldig omdiskutert om det er greit å ta jerntilskudd på dette tidspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Kanskje bare legen til Garmen som er optimistisk :P

Ikke for å være ekkel på noen måte, men er det ikke veldig omdiskutert om det er greit å ta jerntilskudd på dette tidspunktet?

Omdiskutert i form av at leger gjerne vil gi jern om man er under 20 Hb, jordmødre er mer restriktive og jeg fikk det såvidt nevnt når jeg var på 10 (noe jeg forøvrig har vært hele tiden). Jeg har pest meg rundt på tur med bikkja fra dag 1 omtrent, først nå, i uke 35 da jeg begynte med jerntilskudd høres jeg ikke ut som en strandet hval lenger.

Min jordmor er nok ikke den aller beste fra før av (har hatt litt ymse svar på ting og tang) så jeg undersøkte litt sjøl og kjøpte jerntilskudd. Fant ingenting på om det ikke skulle være greit (kjapt søk på Lommelegen, Mammanett etc)?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omdiskutert i form av at leger gjerne vil gi jern om man er under 20 Hb, jordmødre er mer restriktive og jeg fikk det såvidt nevnt når jeg var på 10 (noe jeg forøvrig har vært hele tiden). Jeg har pest meg rundt på tur med bikkja fra dag 1 omtrent, først nå, i uke 35 da jeg begynte med jerntilskudd høres jeg ikke ut som en strandet hval lenger.

Min jordmor er nok ikke den aller beste fra før av (har hatt litt ymse svar på ting og tang) så jeg undersøkte litt sjøl og kjøpte jerntilskudd. Fant ingenting på om det ikke skulle være greit (kjapt søk på Lommelegen, Mammanett etc)?

Nei, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er sikker på hvor jeg har det fra en gang. Vi skal på sykehuset neste onsdag, der kan de vel kanskje tipse om noe om blodprosenten er lav. Hadde vært deilig å ha litt mer energi i alle fall, nå sover jeg minst 4-6 timer mer enn samboeren hvert eneste døgn. Og det blir man helt rar av :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats it? Med unntak av slimproppen har jo jeg også de "symptomene" :lol: Hvis vannet går, fikk du beskjed om å legge deg ned, da?

Foreslår at vi pålegger alle med termin i februar meldeplikt, jeg!

Edit: Tok kontroll av urin og blodprosent i går. For første gang var urinprøven helt uten rusk, men da var blodprosenten helt nede på 9.2. Noe som kan forklare hvorfor jeg sover så masse for tiden og er ekstra sliten (i tillegg til at jeg er gravid, da :lol:). Noen som har erfaringer med det?

Kanskje du også føder snart :poke::lol: Neida, jeg håper egentlig han holder seg inne en stund til. Nå er jeg liksom ferdig med forberedelsene, og da hadde det vært deilig å få slappet av en stund først :P

Når det gjelder blodprosent har jeg ikke peiling, men jeg er også i sove-modus igjen asså. Nå sover jeg riktignok ikke kjempegodt, men jeg vil helst sove hele tiden, og jeg går og legger meg i ti-tiden liksom. Og det er passe creepy for et B-menneske :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du også føder snart :poke::lol: Neida, jeg håper egentlig han holder seg inne en stund til. Nå er jeg liksom ferdig med forberedelsene, og da hadde det vært deilig å få slappet av en stund først :P

Når det gjelder blodprosent har jeg ikke peiling, men jeg er også i sove-modus igjen asså. Nå sover jeg riktignok ikke kjempegodt, men jeg vil helst sove hele tiden, og jeg går og legger meg i ti-tiden liksom. Og det er passe creepy for et B-menneske :|

Haha. Æddabædda, kanskje du skal føde snart, liksom :lol: Jeg er kommet til et punkt der jeg virkelig, virkelig ikke gruer meg. Ikke et øyeblikk, jeg er skikkelig spent, fokusert på pustinga og lurer veldig på hvordan jeg kommer til å takle det. Men aller mest bare utålmodig etter å få se henne!

Haha, ser hva du mener der, altså. Var på kino i går som begynte kl 19. Og i det jeg satte meg i stolen slo tanken meg "fy flate, så godt det hadde vært å gå hjem og sove!". Veldig gøy når man har 3 timer kino som man egentlig ikke har lyst til å se foran seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...