Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

*ler* Jeg har aldri tenkt på det sånn :P Jeg har sittet hos babyene fordi babyer er for små til å bli tråkka på eller vippa rundt av klønete bikkjer.

Men tisper introduserer gjerne ikke valpene sine for resten av flokken før valpene er såpass store at de har begynt å bevege seg rundt, så det blir ikke sammenlignbart med menneskebabyer, syns jeg. Skal vi vente til ungen begynner å krabbe eller gå, så har jo bikkja og ungen gjerne delt hus i et halvår alt.

Akkurat første møtet syntes jeg er greit å ha kontroll på , men når det var overstått la jeg gjerne fra meg ungen på gulvet når Jonas ikke var hjemme. Ungen var så ikke-eksisterende i hans hode at han gjerne tråkket på den. Dumme dyret :lol:

Loke var veeeeldig motsatt. Han var rett ut forelsket i babyen og så forsiktig at jeg nesten ikke kjente dyret igjen. Busete Loke liksom...Den eneste faren der var at ungen skulle drukne i sikkelet hans. Den var jo strengt tatt svært møkkete den babyen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Å, hvordan er det å være tilbake på jobb? Har litt over 3 mnd igjen jeg nå, og det går jo så fort at det er jo straks det.

Greit å være tilbake på jobb, veldig greit på mandag, nå er jeg rimelig sliten :P Men litt fælt å dra fra L hjemme. Fikk litt sånne negative tanker på lørdag og følte meg som en dårlig mor som dro fra ungen min når hun jo helt åååpenbart er heeeeelt avhengig av meg enda (hysterisk, jeg?!), men når mandagen kom så gikk det helt bra. Pappan er jo hjemme, men han har jo grua seg så mye at han har gitt meg enda mer grunn til å bare ville være hjemme :P Men så har det jo gått kjempebra hjemme og :)

Blir en overgang å skulle være på jobb når man kanskje ikke er helt utvilt, og å skulle ta hensyn til bare andre (Linux og baby) når man kommer hjem og egentlig bare vil slenge seg på sofaen, men man venner seg til det meste. Enn så lenge er vi jo bare på den gradvise overgangen til vår fremtidige hverdag (selv om pappan i går så ut til å tenke at når jeg kommer hjem så er jobben hans ferdig. Tror vi må ta en liten prat om hvordan hverdagen skal organiseres etterhvert, ivertfall så lenge han ikke bidrar noe særlig med Linux) (oi, dette ble nesten en liten utblåsing over litt håpløse pappaer. Kanskje han slipper å få den, da :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se det er bare sunt for både L, mammaen og pappaen det her :) Får håpe du både får bli mer uthvilt og også venner deg til å være på jobb igjen ganske kjapt. Det har vel litt betydning det også, å komme inn i tralten igjen, med 8 timers arbeidsdag. Og med L og fordeling mellom dere så faller det helt sikkert på plass det også, sånn med tiden. Vi må jo bli vante til at disse ungene er en del av den vanlige hverdagen vår også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hæ? Hodeleie (lest: "Hoddeleie")? Hvor? Hva? Hæ? Føder hun? Hva skjer nå?"

Åh... Herregud jeg er så stakkarslig tett i pappen.

HODE-LEIE selvsagt! Så bra! Så da kan du bare føde, nå da? :D

Si meg, hva er hoddeleie? :lol: Men neida, ingen fødsel på gang. Så nå kan jeg bare føde! Tenk å bli så glad for å få føde, hehe..

Flinkeste lille Tuva som gjør som mamma vil! Hurra! :D

Sin mor opp av dage, lydig, klok og flink til å lytte. HOST :D

Så bra :D
Åh så bra :D

Da slipper du den bekymringen! Flink baby! :ahappy:

Herlig! !!
Hurra! :D
YAY! Fantastisk!
Tuller du? Så fantastisk! Kan tenke meg du er utrolig glad nå :D :D

:D Og ja, Ane, det var helt fantastisk deilig. Vi bare gliste på vei ut av sykehuset og jeg gliser enda. Nå skal jeg vaske babyklær og andre småting uten å bekymre meg for noen ting (for fødsel orker jeg ikke bekymre meg for, alt var bedre enn dette tullet :lol: ).

I ekte soelvd-stil er jeg nå blitt forkjøla og dårlig. Det blir jeg alltid etter eksamen, som om kroppen bare venter med å bli syk til jeg har tid :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt hjertelyd i dag. Så nå begynner jeg å tro på at det bor noen der innne. (Litt :P ) Jordmor ble veldig fascinert av at hun kunne høre det så tidlig. (Uke 9)

Når den (evnt.) kommer, tenkte jeg at hundene skal få hilse èn av gangen. Og da Joshi først, siden hun er mest propell :P

Åh grattis! :D Nøyaktig hvor langt var du kommet? Regner med det var innvendig ul? Var jordmor grei?

Når den tid kommer, så regner jeg med at bikkjene får hilse når vi kommer hjem, og ferdig med det - må nok passe på labbene til lukisen og propellen aka basenjien, og at ikke snufsern (om hun er her enda) ikke drukner babyen i vått skjegg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh grattis! :D Nøyaktig hvor langt var du kommet? Regner med det var innvendig ul? Var jordmor grei?

Når den tid kommer, så regner jeg med at bikkjene får hilse når vi kommer hjem, og ferdig med det - må nok passe på labbene til lukisen og propellen aka basenjien, og at ikke snufsern (om hun er her enda) ikke drukner babyen i vått skjegg :lol:

Tok ikke UL, hadde bare en dings som hun dro over magen :) Og jordmor virka veldig grei! Skal tilbake om en uke, og etter det blir jeg henvist til sykehuset for samtaler der :) Hun tok det veldig seriøst.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke UL, hadde bare en dings som hun dro over magen :) Og jordmor virka veldig grei! Skal tilbake om en uke, og etter det blir jeg henvist til sykehuset for samtaler der :) Hun tok det veldig seriøst.

Ååh selvsagt *dum* Men så moro da. Og veldig bra at hun tok ting seriøst. Satser på at ting ordner seg så du får slappet av litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se det er bare sunt for både L, mammaen og pappaen det her :) Får håpe du både får bli mer uthvilt og også venner deg til å være på jobb igjen ganske kjapt. Det har vel litt betydning det også, å komme inn i tralten igjen, med 8 timers arbeidsdag. Og med L og fordeling mellom dere så faller det helt sikkert på plass det også, sånn med tiden. Vi må jo bli vante til at disse ungene er en del av den vanlige hverdagen vår også :)

Ja det er nok helt sikkert sunt. Bare det å prate med folk om ting som ikke handler om baby, tror jeg er bra:) og jeg tror nok egentlig pappan bare trenger å kjenne litt på at det er en jobb å ta seg av et barn og, han har jo fått mest kosen han:) så tenker jeg han skjønner at vi må samarbeide litt mer om hus og hjem nå enn tidligere (vi har egentlig alltid hatt en litt gammeldags fordeling der, helt frivillig fra min side;p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt sånn tull!!! ( :frantics::no: )

Samboeren sa i går at han VISSTE at det bare er èn der! Og at det er en gutt :aww:

Det går fint med to også Wed, du kan jo bare gi den ene til meg :D

Hurra for flink baby Soelvd!! :) :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lettelse, med hodeleie! Kan ingen av dere føde snart a? :innocent:

Jo gjerne :lol:

Nei, vet du hva. Nå skal jeg slappe av :P Men Marie som er så utålmodig kan jo bare klekke :P

Nettopp. :ahappy:

Men tror faktisk jeg trenger en uke til med litt ro, for plutselig har jeg gjort alt for mye denne uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden for en koselig tråd :-) Vi har en 16 mnd gammel jente som akkurat har begynt å løpe og kan si "fy voff", "hadet" og "mamma/pappa"! Hun er enebarn og kommer nok til å forbli det, til tross for at flertallet synes vi er slemme som ikke vil ha fler. Hehe

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar dere ikke starter fødselen ihvertfall ikke, det er helt sikkert.

Skal jo i teorien være veeldig god tid, ikke sikkert du arver den for tidlige fødselen din. :)

Ja, nettopp :P Men det hadde jo vært typisk om det starta hvis vi reiste dit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogn!

bugaboo_cameleon_missoni_product_images_

Ble en (veldig lett) brukt Bugaboo Cameleon, hvor vi fikk med vinterhjul, regntrekk til bagdelen og et flott et til sportsdelen, en fleecepose til bruk på vår/høst, et Missoni trekk for å ha i tillegg til det røde som følger med, og lammepose, alt til den nette sum av 7500. Så vi er skrekkelig fornøyde med den dealen :) Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe Urban Jungle Mountain Buggy, men vi fant ingen brukt, og dette var den andre vogna vi hadde sett på. Stelleveske fikk vi gratis i Tanum sin babypakke, så da er egentlig vognbiten i boks, kjempedeilig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttalte hodeleie inni hodet mitt på samme måte som man uttaler katakombe, jeg. Med trykk bare på tredje stavelse. Så jeg skjønte heller ikke hva det var til å begynne med. :lol:

Det var det jeg også gjorde! Jeg bare klarte ikke forklare det :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...