Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Takk for sympati, og at jeg kan sutre her! :) Det svir i ribbena, og ryggen har på ingen måte tålt den raske vektøkninga. I tillegg merker jeg at jeg kommer til å være en av dem som skal slite med sure oppstøt :P Digg altså, og "bare" 4 måneder igjen :lol:

Er litt bedre i dag enn det var i går da! Også har jeg fått henvisning til fysio, og håper jeg kan komme dit veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aldri kvalm, men slet med sure oppstøtt fra omtrent 4. mnd med begge mine. Apoteket her levde godt av mine Gaviscon-kjøp.
Jeg er så glad i Jippi at jeg ikke vet hvordan jeg skal beskrive det. Hun er altså så fantastisk med barn! Særlig hun og Magnus er bare helt fantastiske å betrakte sammen. De har nesten sitt eget språk!
Når hun ser unger i 2-års alder blir Jippi nesten mo i knørne av lykke og skal helst tungekysse med de. (Noe Lill og Soph også har erfart :P )
Et lite utvalg Jippi/ Magnusbilder:

boble.jpg

60176_10151048712002693_628724182_n.jpg

548859_10151245477037693_1575554098_n.jp

488328_10151303900622693_498084502_n.jpg

267940_10151235800552693_681941111_n.jpg

526947_10151305223452693_1888038096_n.jp

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati, og at jeg kan sutre her! :) Det svir i ribbena, og ryggen har på ingen måte tålt den raske vektøkninga. I tillegg merker jeg at jeg kommer til å være en av dem som skal slite med sure oppstøt :P Digg altså, og "bare" 4 måneder igjen :lol:

Er litt bedre i dag enn det var i går da! Også har jeg fått henvisning til fysio, og håper jeg kan komme dit veldig snart!

Huff :hug: Klart du har lov til å sutre!

Godt du fikk henvisning til fysio - håper det kan hjelpe!

Her begynner ting å gå lettere endelig. Kvalmen har trukket seg litt tilbake og jeg orker ting igjen. Kjenner det i bekkenet noen dager, men foreløpig ikke mer enn at jeg klarer å både gå og stå og kravle inn og ut av bil. Skal prøve meg litt på jobb i kveld, veeeldig spent på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :hug: Klart du har lov til å sutre!

Godt du fikk henvisning til fysio - håper det kan hjelpe!

Her begynner ting å gå lettere endelig. Kvalmen har trukket seg litt tilbake og jeg orker ting igjen. Kjenner det i bekkenet noen dager, men foreløpig ikke mer enn at jeg klarer å både gå og stå og kravle inn og ut av bil. Skal prøve meg litt på jobb i kveld, veeeldig spent på hvordan det går.

Så bra at du er bedre! :D Men ta det med ro og ta vare på deg selv :hug:

Fysio ringte nå, og jeg skal dit allerede på mandag :D På tirsdag skal jeg på sykehuset, og da skal jeg spørre om det egentlig er normalt at det skal være vondt i ribbena allerede nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

548859_10151245477037693_1575554098_n.jp

Så fine bilder, Yodel! Dette lo jeg veldiog godt av! Jeg digger at det er ungen som får hundegodt og ikke hunden som får ungegodt. :lol:

Jeg håper jeg får tatt masse slike bilder av H og hunden når hun kommer. Det av alle tre som sover i senga er bare superherlig. :)

Så bra at du er bedre! :D Men ta det med ro og ta vare på deg selv :hug:

Fysio ringte nå, og jeg skal dit allerede på mandag :D På tirsdag skal jeg på sykehuset, og da skal jeg spørre om det egentlig er normalt at det skal være vondt i ribbena allerede nå??

Husk at alt blir skvisa oppover. Alle organene dine skifter plass og presses oppover for å gjøre rom til livmoren. Når du er 5 måneder gravid med tvillinger (herregud, så fort tiden går!) kan jeg se for meg at det kan gjøre vondt i ribbena ja. Og at du sikkert har litt redusert lungekapasitet. Veldig bra du skal til fysio, så får du tatt tak i ting fort.

Jeg slet også mye med sure oppstøt. Det er veldig vondt. Bygg opp senga i hodeenden er et tips i tillegg til Gaviscon, slik at du ligger i litt vinkel. Det kan hjelpe. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder, Yodel! Dette lo jeg veldiog godt av! Jeg digger at det er ungen som får hundegodt og ikke hunden som får ungegodt. :lol:

Jeg håper jeg får tatt masse slike bilder av H og hunden når hun kommer. Det av alle tre som sover i senga er bare superherlig. :)

Hi hi, ja de er søte! Og Magnus elsker (dessverre? :P ) Hundegodt, men alt deles med Jippi- uansett. En til deg, en til meg prinsippet er meget godt etablert.

Her deles iskrem:

Tok noen nye sovebilder i går, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal poste ETT på FB eller alle 4 i slengen. *tenke tenke* Hvem er finest?

529218_361581527284313_1080426950_n.jpg

561250_361581540617645_1654033615_n.jpg

12421_361581563950976_394985831_n.jpg

480757_361581803950952_668492718_n.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere! Legger jeg de ut ett og ett i et album på FB på en gang kommer de jo opp som en slags collage i newsfeeden, men kanskje bedre å smelle dem sammen selv?
Det kan være fint med collage, men da kommer ikke enkeltbilde like mye til sin rett. Jeg tror jeg tenker for mye over slike ting. :P

Collage:
521581_361590950616704_1417902040_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nummer en, hvor de sover søtt sammen er det fineste. :) De andre er også kjempefine, men er mer bilder av en smårampete hund som erter kompisen sin som sover. Det første er fint, de andre er kule. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at alt blir skvisa oppover. Alle organene dine skifter plass og presses oppover for å gjøre rom til livmoren. Når du er 5 måneder gravid med tvillinger (herregud, så fort tiden går!) kan jeg se for meg at det kan gjøre vondt i ribbena ja. Og at du sikkert har litt redusert lungekapasitet. Veldig bra du skal til fysio, så får du tatt tak i ting fort.

Jeg slet også mye med sure oppstøt. Det er veldig vondt. Bygg opp senga i hodeenden er et tips i tillegg til Gaviscon, slik at du ligger i litt vinkel. Det kan hjelpe. :)

Ja. Makes sense :) Syntes bare det var så tidlig. Og nå gleder jeg meg IKKE til fortsettelsen :aww: Kan ikke se for meg at det blir noe bedre etterhvert som de vokser, akkurat :P Nå kjenner jeg at de sparker veldig mye da, og dèt er jo koselig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nummer en, hvor de sover søtt sammen er det fineste. :) De andre er også kjempefine, men er mer bilder av en smårampete hund som erter kompisen sin som sover. Det første er fint, de andre er kule. :)

He he, ja. Når jeg kom inn lå de og sov søtt slik som på bilde nr 1, men så ville Jippi gjøre seg til for fotografen :P Søt er hun uansett!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel:
Syntes det tredje bildet, ser ut som hun gir en godnattsuss :)
Forresten så var alle bildene du postet så herlige at jeg fikk tårer i øynene! :wub:

Så herlig smilevideo soelvd!
Jeg prøver å fange smil med kameraet om dagen, men problemet er at hun smiler ikke om jeg har et kamera foran trynet. :lol:
Må alliere meg med mannen tenker jeg.

Stor klem til Wednesday, tror du må gjøre alt du kan for å få det mest mulig behagelig fremover. :)

Syntes det var så godt å lese denne artikkelen jeg, så jeg postet den på FB min så slekt og venner kan se at det er normalt.
Ble litt diskusjon om det er riktig å lenke mor til sofaen for så lang tid, men for meg kjennes det bare ut som en lettelse at det er greit å mure seg inne for en periode...

http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Edit: Fikse riktig link

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var så godt å lese denne artikkelen jeg, så jeg postet den på FB min så slekt og venner kan se at det er normalt.

Ble litt diskusjon om det er riktig å lenke mor til sofaen for så lang tid, men for meg kjennes det bare ut som en lettelse at det er greit å mure seg inne for en periode...

http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Edit: Fikse riktig link

Fikk helt vondt av å lese at det blir mer skriking og sånt fordi folk maser på at hun må da være mett osv. Og lurer veeeldig på hvordan jeg selv kommer til å takle om folk begynner å stille spørsmål til behandlingen av babyen vår og våre valg for mating osv. Kanskje likegreit at familien min bor langt unna, og svigermor ikke er i form til å komme løpende inn her hele tiden. :aww:

Syns artikkelen var fin jeg. Det må være godt å få "lov" til å gjøre det som føles riktig, selv om omgivelsene reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt diskusjon om det er riktig å lenke mor til sofaen for så lang tid, men for meg kjennes det bare ut som en lettelse at det er greit å mure seg inne for en periode...

Jeg forstår meg ikkehelt på folk noen ganger. Riktig av hvem? Babyen liksom? Som om den ligger der med onde hensikter. :hmm:

Det er godt å lese at du gjør det som føles riktig, Marie. Du skal ikke behøve å forsvare dine valg. Det er din datter, det er dere som kjenner henne best. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, ja de er søte! Og Magnus elsker (dessverre? :P ) Hundegodt, men alt deles med Jippi- uansett.

Altså, jeg er ikke overhysterisk på sånt til vanlig, men f.eks dentastix og mye butikk-kjøpt hundegodis er produsert i lavkostland ( ungarn, polen etc) hvor lover om salmonella er ekstremt "lavt satte" ifht vestlige land. Greit å ikke være overhysterisk, men å la barn fysisk spise / få i seg oralt hundegodteri fra slike kilder ville jeg vært litt småskeptisk til altså :P Vet ikke om du er klar over at dentastix produseres der, men nå veit du nå iallefall. Det har jo åpenbart gått bra så langt :ahappy:

Marie - fader at folk skal legge seg så oppi ting! Ditt liv dine valg din verden. Flipp fingern til de som prøver å ødelegge for de timene av ditt liv du har med lille babyen, for det skal pinade meg mye til for at noe er G A L T med store blokkbokstaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes oppriktig synd på Wendsday som har to i magen på en gang gitt *gulp*

Yodel: nydelige bilder! Det var noe magisk og harmonisk over det første :wub:

Soelvd: Så nydelig hun er :wub:

Yodel:

Syntes det tredje bildet, ser ut som hun gir en godnattsuss :)

Forresten så var alle bildene du postet så herlige at jeg fikk tårer i øynene! :wub:

Så herlig smilevideo soelvd!

Jeg prøver å fange smil med kameraet om dagen, men problemet er at hun smiler ikke om jeg har et kamera foran trynet. :lol:

Må alliere meg med mannen tenker jeg.

Stor klem til Wednesday, tror du må gjøre alt du kan for å få det mest mulig behagelig fremover. :)

Syntes det var så godt å lese denne artikkelen jeg, så jeg postet den på FB min så slekt og venner kan se at det er normalt.

Ble litt diskusjon om det er riktig å lenke mor til sofaen for så lang tid, men for meg kjennes det bare ut som en lettelse at det er greit å mure seg inne for en periode...

http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Edit: Fikse riktig link

Det der husker jeg at jeg følte litt på også. Omgivelsene skjønner ikke helt at ikke alle barna er like og at det er viktig for deg å følge barnets behov. Man VET bedre enn man tror hva som er riktig. Jeg synes det er befriende å kunne svare folk at vi ikke har noen problemer med leggerutinene og joda - han samsover enda. For andre er det muligens et problem, men ikke for oss og det er vi som er viktige.

Det samme var det med ammingen. A ammet hele døgnet. Sikkert irriterende for andre, men for meg var det mer slitsomt at folk brøy seg med det enn at han hang i puppen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...