Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Dåpsforberedelser, nå har vi ordnet:

Mat

Lokaler

Prest og kjerke

Bordpynt

Bordkort

Kaker

Hva mer trenger vi å ha kontroll på?

Gjester! :whistle: Finn ut akkurat hvor mange som kommer så blir det lettere å beregne mat og kaker :)

E har begynt å løpe frem og tilbake mens hun roper "heia,heia" og er superstolt av seg selv. Sånn kan hun holde på i en evighet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester! :whistle: Finn ut akkurat hvor mange som kommer så blir det lettere å beregne mat og kaker :)

E har begynt å løpe frem og tilbake mens hun roper "heia,heia" og er superstolt av seg selv. Sånn kan hun holde på i en evighet :wub:

Gjester er invitert og fristen for tilbakemelding er på søndag, så det er også under kontroll :)

Søte E! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår var vi på veing og måling på helsestasjonen, siden jeg fredag før påske var jeg litt bekymret for om han spiste nok, og synes han gulpet. Han tok seg VELDIG opp på spisingen under påske... Og det merkes på kontrollen igår, han var nemlig 4563 gram (kontra fredagen for 9 dager siden var han 3960 gram...) og han var 57 cm :o Han var 51 cm ved fødselen. Uææ, som han vokser fort :( Hvor er lille bebien liksom. Har egentlig ikke merket det sååå på han, siden han har blitt lang også... Jeg trenger ikke å bekymre meg for om han får i seg nok næring da, hehe.

3 ukers bilde :)

531908_10151501045835256_1934187810_n.jp

47060_10151501046320256_565665664_n.jpg

Litt skjeling på til, hihi!

Han er litt mer våken nå på dagen, og virker som om at han liker lekegymmen veldig godt :) Han tar masse blikkontakt nå hele tiden og smiiiiler masse :D Det er SÅ kos! Når han våkner om natten (og ellers :P ) gråter han som regel ikke, han ligger og lager lyder og når han hører vi sier navnet hans setter han i det store smilet og lager godlydene sine :heart:

Sovner fint av seg selv, ikke noe trøbbel med verken kropp eller magen og er veldig glad i å observere oss :) Koser oss noe veldig synes jeg, mindre stress denne gang enn forrige- Vært igjennom det før liksom :lol:

Forresten. Kan man ha ammetåke uten å amme?! Herlighet... Jeg gjør de rareste ting om dagen, istad skulle jeg lage meg en kaffekopp, og presterte å ta to skjeer med MME isteden, og merket det ikke engang før jeg tok en slurk! :lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Lill! :lol:

Og så herlig han er. :wub:

Takk for tips Mari, det skal jeg sjekke ut. :)

I det siste har det vært veldig mye besøk og aktiviteter, og idag skulle vi på 6 ukers kontroll og på barseltreff etterpå. Innen vi skulle dra på treffet var jeg så sliten at jeg veldig vurderte å bli hjemme. Men dro heldigvis og det ble superhyggelig! Så glad jeg dro. Kontrollen gikk også veldig bra, fint på alt og hun smilte seg gjennom hele sjekken. Legedamen ble veldig sjarmert! :wub:

Og ikke minst, så godt og viktig det er at hun er helt frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt rolig dag på jobb i dag og laget og trykket noen t-skjorter til H. Sommergarderoben begynner å ta form. :D

Får jeg tid blir det en "anno 2010" og en "Koffor de?" i morgen. Og kanskje en "90210" :P

8617463146_9f67cf2549_z.jpg

(i etterpåklokskapens lys ser jeg at blå/gul var dårlig kombo til denne, for det ser litt ut som det står fars kunge?)

8616355657_da98a91776_z.jpg

8617461284_442a1c68ce_z.jpg

8616353667_6a82f65c35_z.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, nå som jeg har kommet meg ut i verden igjen, så merker jeg at jeg sliter litt med ammingen. Jeg syns jo at jeg skal kunne amme offentlig uten at det skal være noen andre sin business, og uten at jeg skal føle at det er kleint. Men jeg føler jo at det er kleint! Så hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, nå som jeg har kommet meg ut i verden igjen, så merker jeg at jeg sliter litt med ammingen. Jeg syns jo at jeg skal kunne amme offentlig uten at det skal være noen andre sin business, og uten at jeg skal føle at det er kleint. Men jeg føler jo at det er kleint! Så hva gjør dere?
Jeg brukte et sjal. Mange av våre nye landsmenn er en reser på dette med å amme offentlig uten at folka på nabobordet fikk en melkeskvett i fløten, så jeg kopierte dems teknikk.

Vi sliter faktisk med sovinga nå. Tror kanskje A har vokdesmerter. Han er mye våken i løpet av natten pg det tærer på oss begge *gjesp*

Edit: glemte å skryte av t-skjortene. Dritkule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var et hysteri uten like. Liam skreik panisk og ville ikke sove. Etter ett par timer med vugging og vandring og synging kastet jeg inn hånklet og ringte mamma. 21.30 sov han endelig med hjelp av mamma. Føler det som et skikkelig nederlag å ikke klare å legge min egen unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var et hysteri uten like. Liam skreik panisk og ville ikke sove. Etter ett par timer med vugging og vandring og synging kastet jeg inn hånklet og ringte mamma. 21.30 sov han endelig med hjelp av mamma. Føler det som et skikkelig nederlag å ikke klare å legge min egen unge.

Broren min og samboeren får helt sjokk hver gang pappa klarer å legge nevøen min på 15 minutter, mens de kan holde på i flere timer. Nevøen min har jo lært seg akkurat hvor han har foreldrene sine og spiller mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var et hysteri uten like. Liam skreik panisk og ville ikke sove. Etter ett par timer med vugging og vandring og synging kastet jeg inn hånklet og ringte mamma. 21.30 sov han endelig med hjelp av mamma. Føler det som et skikkelig nederlag å ikke klare å legge min egen unge.

Mamma har en "magisk" virkning på spedbarn. De sovner tvert når hun legger de. Jeg har aldri måttet ringe etter henne ( det har begge søstrene mine gjort) for A har tross alt aldro vært spesielt komplisert å legge, men er vi på besøk er det hun som får jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det mannen som har de magiske kreftene når det gjelder legging. Jeg kan gå og bære og tråkke, prøve alle slags stillinger og mat og greier, mens han kan bare legge seg på ryggen med gutten på brystkassa, og vips så sover'n. Er nesten litt vanskelig å ikke ta det personlig når klokka er fem og eg har prøvd alt og står der med gråten i halsen, og så fikser han det på to sekunder *sukk*

Loke, tenkte du på bæresjal til amming ute, eller bare ha et vanlig sjal strategisk plassert? :P

For øvrig trodde jeg at jeg var hakket over normalen interessert i avføringen til bikkja, men babybæsj er jo enda verre :P Nå har gutten vært forstoppet, så de siste to døgna har vært ganske kjipe for oss alle. Det er altså helt utrolig hvor mye spenning som knyttet seg til det å sjekke bleier, og jubelen stod i taket da det løsna i natt :lol: Hvem skulle gjetta at å sjekke tempen og å gi ham maltekstrakt skulle være løsninga liksom. Og at man kurerer trøske med farris? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også på at barna er veldig slitne når dere har jobbet med dem så lenge med å få de til å sovne, at de roer seg fort med en annen person kan være like mye det. Utslitt og en liten change og scenary for å nullstilles og vips så er de borte. :)

Amminga pleide jeg å trekke meg litt unna bare in public. Gikk på do eller satt meg i bilen eller noe. Jeg var ikke komfortabel med å vippe fram puppen, selv om jeg mener veldig prinsippielt at man skal kunne gi babyen sin mat når og hvor det trengs.

Synnøve, logoene laget jeg i Illustrator, kjørte det ut på tekstilfolie på jobben og trykket de på presse der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, nå som jeg har kommet meg ut i verden igjen, så merker jeg at jeg sliter litt med ammingen. Jeg syns jo at jeg skal kunne amme offentlig uten at det skal være noen andre sin business, og uten at jeg skal føle at det er kleint. Men jeg føler jo at det er kleint! Så hva gjør dere?

Har du amme-topper og amme-bh? Sånne amme-topper/gensere der du kan dekke både over og under, du har en åpning i genseren liksom. Jeg bruker de og da synes ikke puppen i det hele tatt, bare det lille sekunder det tar å hekte henne på. Tar puppen halvveis ut under genseren, legger henne til og åpner kjapt og hekter henne på. :) Så bare legger jeg tøybiten som er over godt ned mot nesen hennes. Har hatt gjester som ville løfte henne opp når jeg ammet fordi de ikke så at jeg ammet :lol: Sånne: http://www.hm.com/no/product/96693?article=96693-A

Hvis du sliter med ammingen offentlig vil jeg i alle fall ikke anbefale deg denne ammestillingen:

625445_547928155228383_508138674_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det mannen som har de magiske kreftene når det gjelder legging. Jeg kan gå og bære og tråkke, prøve alle slags stillinger og mat og greier, mens han kan bare legge seg på ryggen med gutten på brystkassa, og vips så sover'n. Er nesten litt vanskelig å ikke ta det personlig når klokka er fem og eg har prøvd alt og står der med gråten i halsen, og så fikser han det på to sekunder *sukk*

Loke, tenkte du på bæresjal til amming ute, eller bare ha et vanlig sjal strategisk plassert? :P

For øvrig trodde jeg at jeg var hakket over normalen interessert i avføringen til bikkja, men babybæsj er jo enda verre :P Nå har gutten vært forstoppet, så de siste to døgna har vært ganske kjipe for oss alle. Det er altså helt utrolig hvor mye spenning som knyttet seg til det å sjekke bleier, og jubelen stod i taket da det løsna i natt :lol: Hvem skulle gjetta at å sjekke tempen og å gi ham maltekstrakt skulle være løsninga liksom. Og at man kurerer trøske med farris? :icon_confused:

Brukte bare et vanlig tynt sjal som jeg la over skuldrene mine. Funket fett :)

A bæsjet hver 14 dag når han fullammet. Barn som fullammes får jo strengt tatt ikke forstoppelse i den forstand, noen av de bare bæsjer sjelden Det var et mareritt. De siste dagene før bæsjen kom var han merkbart uoligere og når den først kom var det ingen bleie i verden som holdt. Det endte med at jeg ofte holdt han over do faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bare et vanlig tynt sjal som jeg la over skuldrene mine. Funket fett :)

A bæsjet hver 14 dag når han fullammet. Barn som fullammes får jo strengt tatt ikke forstoppelse i den forstand, noen av de bare bæsjer sjelden Det var et mareritt. De siste dagene før bæsjen kom var han merkbart uoligere og når den først kom var det ingen bleie i verden som holdt. Det endte med at jeg ofte holdt han over do faktisk :)

Hvorfor er det så stor forskjell? Til sammenligning tar vi sikkert 3-4 bæsjebleier i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad påsk alle sammen! :lol:

Jeg har gått litt i hi den siste tiden, ble brått litt soveproblemer, ammeproblemer og mageproblemer her ei stund -typisk siden ting startet veldig knirkefritt. Håper nå vi er på rett vei igjen, har hatt noen gode dager nå, så får vi se. :)

Har fått lest litt sporadisk her inne da, ingen nevnt ingen glemt, men fy søren så masse søte bebiser det er her! Og så utrolig mange kule store barn! (Seriøst, Yodel (?), påskefilmen var vanvittig kul, slik ønsker jeg ha det med Tuva om et par år!).

Nei, nå våkner Tuva her, det kan se ut som om vi må fortsette duppen på Mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de sier om at ting går i perioder var i alle fall veldig sant. Fra å ha hatt en baby som har måtte sove oppå oss, brukt timevis på å sovne og har grått tidvis mye så har vi nå fått en kjempeblid baby! Hun er blid når hun er våken (vi så henne sikkert ikke våken OG blid omtrent de første 3-4 ukene), sovner for seg selv og sover for seg selv! Jeg har fått helt sinnsvakt med energi av det og rydder som en gal, triller som en gal og jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg :lol: Jeg er sikker på at jeg skriver fortere på macen også :o

Får dere sett denne? Søte gullet smiler hver morgen når hun våkner :D

http://www.facebook.com/photo.php?v=10151500743667225&notif_t=like

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går skikkelig i perioder ja! :) Tuva har gått fra å kunne flyttes rundt sovende til å våkne av hver minste lyd. Soving på natten er ikke noe problem, å få henne til å sovne i første omgang er et prosjekt uten like. Ah, min verden dreier seg om soving for tiden :)

Fikk ikke sett videoen soelvd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så stor forskjell? Til sammenligning tar vi sikkert 3-4 bæsjebleier i døgnet.

Barn er forskjellige? A har fortsatt ofte treg mage da, men 14 dager i mellom hver bæsj er ikke unormalt fikk vi beskjed om.

Nå får han sviskeyogurt stort sett daglig for å holde systemet i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går skikkelig i perioder ja! :) Tuva har gått fra å kunne flyttes rundt sovende til å våkne av hver minste lyd. Soving på natten er ikke noe problem, å få henne til å sovne i første omgang er et prosjekt uten like. Ah, min verden dreier seg om soving for tiden :)

Fikk ikke sett videoen soelvd :(

Åh :(

Barn er forskjellige? A har fortsatt ofte treg mage da, men 14 dager i mellom hver bæsj er ikke unormalt fikk vi beskjed om.

Nå får han sviskeyogurt stort sett daglig for å holde systemet i gang.

Joda, men trodde ikke det skulle være SÅ stor forskjell.

Edit: Her!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...