Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Hehe jeg klikket meg videre inn på regntøy-testen og didrikson vant deres test overlegent også gitt. Da var vår uhøytidelige test ikke så ille resultat-messig tydeligvis.

Edit: A har parkdressen til HH faktisk. Den passer endelig, den har vært brettet opp siden han var 1 år. Jeg er tilhenger av å kjøpe litt stort *host*

Tilfeldigvis så jeg kommentarer din om Didrikssons på morgenen i dag, og tilfeldigvis endte vi med å ta en tur til Sverige siden vi er på de traktene, og tilfeldigvis fant vi Didrikssons regntøy til halv pris av halv pris, dvs 200 kr, i (snart) rett str og KNALL grønn. Så da tok jeg tipset og kjøpte:) da gjør det ikke noe om det er best i test også:)

Red; beklager mobilskrivingsskrivefeil

Red; Jaaa! Akvatium er den perfekte gaven;) håper noen gir det til L på ettårsdagen;) vi var i dyrebutikken i Sverige, og fiskene (og skilpaddend) der var kjempestas:) da gjør det inne noe at mamman også godt kunne tenkt seg noen flere liter enn de 25 som hun har i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldigvis så jeg kommentarer din om Didrikssons på morgenen i dag, og tilfeldigvis endte vi med å ta en tur til Sverige siden vi er på de traktene, og tilfeldigvis fant vi Didrikssons regntøy til halv pris av halv pris, dvs 200 kr, i (snart) rett str og KNALL grønn. Så da tok jeg tipset og kjøpte:) da gjør det ikke noe om det er best i test også:)

Red; beklager mobilskrivingsskrivefeil

Red; Jaaa! Akvatium er den perfekte gaven;) håper noen gir det til L på ettårsdagen;) vi var i dyrebutikken i Sverige, og fiskene (og skilpaddend) der var kjempestas:) da gjør det inne noe at mamman også godt kunne tenkt seg noen flere liter enn de 25 som hun har i dag;)

Så bra :) Lillesøster ble faktisk irritert, her har hun kjøpt de dyreste merkene i alle år og så var "billigmerket" Didrikson så mye bedre hehe. Men da sparte hun penger når den nye sesongen var i gang og slapp søkkvått regntøy .

Ask ELSKER fortsatt akvarium . Han fikk det jo til 2 årsdagen og er like eiesyk enda. Det har økt med noen hundre liter da hehe.

Han elsker å hjelpe til med vannbyttter ( selvfølgelig, vann jo. .) og prater stadig litt med fisken. Hver gang vi kjøper noe nytt roper han "Ja! Nå blir fisken GLAD!! " :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Lillesøster ble faktisk irritert, her har hun kjøpt de dyreste merkene i alle år og så var "billigmerket" Didrikson så mye bedre hehe. Men da sparte hun penger når den nye sesongen var i gang og slapp søkkvått regntøy .

Ask ELSKER fortsatt akvarium . Han fikk det jo til 2 årsdagen og er like eiesyk enda. Det har økt med noen hundre liter da hehe.

Han elsker å hjelpe til med vannbyttter ( selvfølgelig, vann jo. .) og prater stadig litt med fisken. Hver gang vi kjøper noe nytt roper han "Ja! Nå blir fisken GLAD!! " :lol:

L er også veldig interessert i fiskene, så vi må nok ha et større med litt mer aktive fisker etterhvert. Mamman blir ivertfall veldig fornøyd hvis hun får ta opp en gammel hobby igjen;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, sju plusgrader, lett overskyet, lykkelig golden som springer rundt vogna med tennisballen i munnen. Fin tur! <3 Nå er det på med enga-klær for alle mann. Har besøk av en kompis i helgen som er enda mer fan enn meg, så vi skal på pub og se kamp mens pappaen er hjemme med Tuvis. Men Tuva har selvsagt også fått på seg vålerengaklærne sine og kompis har henne i armkroken og synger enga-sanger. For oss er det skikkelig idyll :lol: Tuva med sin kule, nye smokk:

487610_10151470442287225_1728666636_n.jp

Edit: Lill, han er så fin!

Edit igjen: Pippin&Symra: jeg synes det er veldig koselig når du er innom og liker innlegg i alle fall :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige barn dere har fått! Jaran med alt det mørke håret! Han blir nok mørkere enn Sophia, tror du ikke det Lill? Ordentlig guttesveis allerede, en uke gammel! Og lille Tuva er også en hjerteknuser. Det dufter liksom baby av bildene av henne!

Jeg vil være sonenekstrabestemor!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpte vi i barnebutikk. Men de har en lignende på noen apoteker. Hvis du ikke finner så si ifra, så kan jeg kjøpe og sende i posten. :) Det er visst sånne smokker de bruker på sykehuset til nyfødte nettopp så de skal få tak på de. Her har det vært kjempesuksess og Tuva kaster seg ikke konstant rundt etter noe å suge på :P

Tusen takk så snilt av deg! Da får vi lete og kikke litt først! :)

(Og i det andre innlegget ditt så liker jeg bare bildet av Tuva, ikke den delen som handler om Vålerenga bare så det er sagt. :aww:)

Dere nybakte mødre trenger slett ikke være beskjedne når det kommer til billedspam, altså :aww:

Godt å høre! :lol:

Nydelige Jaran! :wub: Ser ut som han blir mørk, så mye forandrer de seg vel ikke? Sveisen hans er helt herlig!

Mari - for et koselig rom! Heldig H og dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan forandre hårfarge ganske radikalt.

Min lille blonde nevø hadde tykt kullsort hår når han ble født. Ei jeg kjente før hadde en sønn som egentlig skulle hete Emil, men så hadde han så sort hår at hun kalte han Kevin. Et par år senere var han helt hvit i håret :lol:

Jeg var stressa når vi måtte barbere A i sommer, var sikker på han kom til å bli mørkhåret. Heldigvis beholdt han hårfargen, men krøllene kom aldri tilbake :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttebarnet var helt blond da han ble født, og det var han frem til han var en 3 år gammel, etter det har han vært mellomblond, eller hva det heter. Datterbarnet hadde helt sort hår da hun ble født, hun ble helt blond, og er forholdsvis blond fortsatt.

Guttebarnet var den eneste babyen på avdelingen som hadde mye nok hår til å ha det i sløyfe husker jeg :ahappy:

EDIT: Kom på nå fordi Loke skreiv om manglende krøller :P Datterbarnet hadde korketrekkere til hun var halvannet år hun, da klipte jeg henne (hun er hårsår og var redd for å vaske håret, da er det ikke artig med langt hår altså), og korketrekkerene kom aldri igjen, til farens store fortvilelse. Jeg tror han måtte jobbe med seg selv for å tilgi meg for å ha klippet henne :lol:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hade kullsort hår da jeg ble født, som så ble blondt og har blitt mørkere med tiden.

Er detfinitivt liv i magen min. For en wierd følelse - nesten som noen kiler forsiktig på innsiden av magen. It's alive! :o

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran er så utrolig fint navn altså! Jeg liker det bare bedre og bedre, og jeg likte det veldig godt fra før av :)

Nydelige sonenbabiser!

Da må du få en til. Fikk beskjed på jobb at jeg måtte få et barn til. Jeg måtte ha en datter som skulle hete Lerk :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nei. Ikke en til. Det finnes uansett bare en Jaran! Men jeg er babysyk som bare det fortiden. Biologi, ass... Heavy greier.

Haha jeg også, helt til jeg ser for meg å ha en baby..

Jeg vil vel helst spole tiden ( eller Ask) tilbake, ikke ha en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg også, helt til jeg ser for meg å ha en baby.. Jeg vil vel helst spole tiden ( eller Ask) tilbake, ikke ha en til.
Ja, det var akkurat det jeg skrev for noen sider tilbake. :D Jeg vil han H en gang til, men en H som ikke har vondt. Jeg vil ha en fin babytid! :) Jeg vil jo ikke ha to. Ikke i det hele tatt. Igjen, biologi. Det er helt weird. :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om denne?

http://m.db.no/2013/03/16/tema/klikk/smabarn/foreldre/26243457/

Skal ærlig innrømme at jeg ikke alltid trøster A i en evighet når han trasser. Jeg forklarer hvorfor verden er kjip, forklarer følelsene hans og forteller at de er greite, tilbyr han en slags avledning og truegriner han fortsatt så fortsetter jeg med mitt. Når han gir seg møter jeg han på en positiv måte .

Jeg har bare ikke kapasitet til å sette av en halvtime på å trøste en unge som trasser, og jeg ser at han blir mye fortere blid hvis jeg fortsetter med mitt, med et tilbud om at han kan være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pusset opp barnerommet! Det har blitt så fint! Det sier jeg fordi det er akkurat det H sier; "blitt så fint!"

Han ble jo bare så glad. Før var det lager med barneseng og så var han hos bestemor og bestefar en dag og kom hjem til dette:

(litt rot enda, men det får dere tåle, vi slavet vettet av oss for å klare dette på en dag! :D)

Den store favoritten, kjøkkenet. Her lages det mat hver dag. "Må bare varme den litt først!" og rett inn i ovnen. :wub:

For et fiiint rom Heljar har! Håper det går greit at jeg stjeler litt inspirasjon, rommet til S er virkelig dødskjedelig innser jeg :lol:

Jeg har fått mye skryt for Didrikson dressen til A. Den blir ikke like fort våt som andre vinterdresser visstnok.

Han hadde også en dress i hel gummi med for inni, men den har blitt borte :(

Vi skal til sverige på tirsdag, skal jammen se etter didrikson regntøy nå..

Hehe jeg klikket meg videre inn på regntøy-testen og didrikson vant deres test overlegent også gitt. Da var vår uhøytidelige test ikke så ille resultat-messig tydeligvis.

Edit: A har parkdressen til HH faktisk. Den passer endelig, den har vært brettet opp siden han var 1 år. Jeg er tilhenger av å kjøpe litt stort *host*

Samme her! Vi kjøpte parkdressen når hun var 9-10 mnd gammel, angrer ikke da :lol: Minner meg på at jeg skal kjøpe vinterdress til neste vinter nå, siden det er salg på det rundt om. Synes enda dette med størrelser er kjempevanskelig... Hun bruker 92 for det meste, men gensere henger rundt de små skuldrene hennes, men i 86 er de for korte i armene.... men tror jeg skal prøve å kjøpe vinterdress i størrelse 98, så om det blir for lite til vinteren så får jeg bare selge den videre.... Men jeg innbiller meg at det må bli rett størrelse, 104 hørtes jo enormt ut og veksten stagnerer jo litt nå? Også sko da, hadde vært kjekt å kjøpe det også nå på salg men det er jo helt umulig å vite hva hun bruker til vinteren igjen. Jaja.

Blir ikke babysjuk i det hele tatt altså!

Jaran :heart:

Takk :heart:

Jaran er nydelig! Så mye hår!!

Be de kjøpe akvarium. Gaven som vokser og vokser :aww:

Takk :D Haha! Jeg tror svigers synes vi har nok dyr om dagen, selv om jeg kan prøve meg på at akvarium går jo mer under pynt :aww:

Aaah, sju plusgrader, lett overskyet, lykkelig golden som springer rundt vogna med tennisballen i munnen. Fin tur! <3 Nå er det på med enga-klær for alle mann. Har besøk av en kompis i helgen som er enda mer fan enn meg, så vi skal på pub og se kamp mens pappaen er hjemme med Tuvis. Men Tuva har selvsagt også fått på seg vålerengaklærne sine og kompis har henne i armkroken og synger enga-sanger. For oss er det skikkelig idyll :lol: Tuva med sin kule, nye smokk:

Edit: Lill, han er så fin!

Edit igjen: Pippin&Symra: jeg synes det er veldig koselig når du er innom og liker innlegg i alle fall :D

Takk! Så bra hun tok den smokken, "fungerer" den enda? Her har Jaran også fotballtøy, men ikke norskt da... Han hadde igår på seg united bodyen sin, og en liten united lue mens han, storesøster og pappaen så fotball kamp. Hun var selvsagt kledd opp til anledningen med t shorte og shorts, og pappaen hadde sin tshorte på seg :lol: Følte meg jo nesten utenfor...

Tuva er så fin altså :D

Så nydelige barn dere har fått! Jaran med alt det mørke håret! Han blir nok mørkere enn Sophia, tror du ikke det Lill? Ordentlig guttesveis allerede, en uke gammel! Og lille Tuva er også en hjerteknuser. Det dufter liksom baby av bildene av henne!

Jeg vil være sonenekstrabestemor!

Jeg tror det :) ! Jeg hadde visstnok samme hårfarge og "mengde" hår når han ble født, og S hadde mye lysere og tynnere hår... Det blir spennende å se fremover synes jeg.

Herved inntred i rollen som sonenbestemor :lol:

Såå søt Jaran er Lill!! Skikkelig guttepreg på han også :) Og Tuva da, kjempeskjønn! :D

Takk! :) !

Tusen takk så snilt av deg! Da får vi lete og kikke litt først! :)

(Og i det andre innlegget ditt så liker jeg bare bildet av Tuva, ikke den delen som handler om Vålerenga bare så det er sagt. :aww:)

Godt å høre! :lol:

Nydelige Jaran! :wub: Ser ut som han blir mørk, så mye forandrer de seg vel ikke? Sveisen hans er helt herlig!

Mari - for et koselig rom! Heldig H og dere!

S hadde endel brunt hår når hun ble født, og helt lys nå men tror hun blir litt mørkere igjen når hun blir eldre, men ikke som meg :) Ja, han har søt sveis :lol: Har fortalt han at den lille sleiken hans til siden blir uaktuelt når han blir eldre altså, boyband sleik fungerer ikke så lenge ble vi enige om :aww:

Jepp, de skifter ofte farge, men jeg synes Jaran sin hårfarge ser dypere ut enn den vanlige mørkblonde som babyer ofte har. Jeg tipper at han blir mørk!

:D

Jeg hade kullsort hår da jeg ble født, som så ble blondt og har blitt mørkere med tiden.

Er detfinitivt liv i magen min. For en wierd følelse - nesten som noen kiler forsiktig på innsiden av magen. It's alive! :o

Hihih! Jeg husker den følelsen med begge. The alien invasion!

Jaran er så utrolig fint navn altså! Jeg liker det bare bedre og bedre, og jeg likte det veldig godt fra før av :)

Nydelige sonenbabiser!

Ja, jeg liker det bedre og bedre :) Synes han kler det, men enda litt ... Hmmm rart (kanskje ikke rette ordet, men det for gå) at han nå er han, med eget navn og greier. Navn er jo så mye med identitet- Og nå er han sin helt egen person med eget navn, ikke bare endel av meg lenger :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om denne?

http://m.db.no/2013/03/16/tema/klikk/smabarn/foreldre/26243457/

Skal ærlig innrømme at jeg ikke alltid trøster A i en evighet når han trasser. Jeg forklarer hvorfor verden er kjip, forklarer følelsene hans og forteller at de er greite, tilbyr han en slags avledning og truegriner han fortsatt så fortsetter jeg med mitt. Når han gir seg møter jeg han på en positiv måte .

Jeg har bare ikke kapasitet til å sette av en halvtime på å trøste en unge som trasser, og jeg ser at han blir mye fortere blid hvis jeg fortsetter med mitt, med et tilbud om at han kan være med.

Jeg tror vi gjør det veldig som deg. Også ser vi det ann.... Vi merker veldig godt om hun trenger litt ekstra trøst, eller om det er best å bare fortsette videre og la hun sutre litt av seg... Jeg tror ikke hun har vondt av å kjenne på følelser, selv om det er negativt ladet som sutring- Men selvsagt... Er det trøst hun trenger får hun det også altså :) Men synes sånne artikler er så veldig sort hvite! Man kommer jo i 1000 situasjoner nesten daglig bare, der alle må håndteres helt forskjellige selv om "på papiret" kan virke like og sorteres inn i "trass". Om dere skjønner, vanskelig å formulere meg idag merket jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe inn og ha liggende i tilfelle avent smokken plutselig ikke fungerer mer :) !

Gjør det. Vi skulle ønske vi var føre var :lol: Svigesøster bruker trøst-smokkene. Og hun syntes at babyen fikk enda bedre tak på de enn disse som Tuva har (og hun kjøpte til sin). Så kanskje de er enda et hakk bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...