Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Nei, jeg var jo sånn selv, så vet jo det. Minste niesa er også sånn, men storebroren kryper fortsatt oppi senga hver natt. For A er det å vålne alene helt forferdelig og det utløser en helt uholbar og sår gråt som er vanskelig å stilne. Det er egentlig ganske kjipt, for det hender jo mor står opp igjen liksom. Følelsene han har er tydelig reelle og jeg er glad jeg ikke tror på de som mener han manipulerer meg. Det har jeg fått høre endel ganger faktisk :lol:

Når det gjelder sånne kommentarer.... helt annen situasjon, men tror kommentarene er ganske like.... 'du må si at han må gjøre det, du kan ikke bare jatte med han'..... lite hjelpsomt :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Yodel: Løven RaRa jo! Kule kostymer !

Ask har aldri likt 'vanlig' barnetv. Det første som fenget var Sauen Shaun + Wallace and Grommit , så julekongen og nå Kapteinen. Han likte også teater oppsetningen til Kardemomme by. Han kan se på Istid og Simpsons av tegnefilmer, men det stopper der. Han likte sangen til Byggmester Bob en kort periode i fjor en gang da..

Jeg har gitt opp egentlig, selv om jeg vet det er litt på kanten å la han se enkelte av tingene når han er så liten. Vi prater sammen om det da. Det virker som han forstår, så får jeg heller ta terapi-regningen senere :)

He he, de er visst rake motsetninger. Sindre vil ikke se hverken Kaptein Sabeltann, Julekongen, Kardemommeby eller lignende. Går kun i slike søte tegnete saker - ja pluss det meste på BarneTV da :)

På meg virker Ask veldig moden for alder? Tror ikke de får så mye traumer av Sabeltann & Co altså :P

*ler* Har du sett den reklamen med den løven som får servert brokkoli og annet grønt? Reklame for noe sunne middagsalternativer til barn for en eller annen av disse matvarekjedene? Løven blir til en liten unge i løvedrakt som feier grønnsakene av bordet og roper at løver ikke spiser grønnsaker? Datterbarnet og jeg ler av den hver gang den kommer, og bildet ditt minnet meg på den reklamen. Den burde du kanskje ikke vise til ungene dine da :P

---

Ha ha, ja- Magnus kunne glidd rett inn i den rollen :P

Rak: Jeg har gjort begge deler. Jeg er jo aktiv på FB, men med Sindre offentliggjorde jeg det aldri der. Han var jo i tillegg prematur og mye drama, så jeg husker at når jeg postet det første babybildet var det mange som virket direkte snytt for at de aldri hadde fått vite om graviditeten i det hele tatt...

(Noen glemte rent å gratulere i overraskelse og følelse av "snytthet!" :P )

Med Magnus valgte jeg derfor å offentliggjøre ved uke 12 en gang, og pratet åpent, postet noen bilder av meg som løp i ringen med diger mage og slikt.

Gjør det du føler for du :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Hjeeelp! Noen som vet hvor jeg får tak i skikkelig klin rosa prinsessesengesett? TIl ei jente på 5.

TERMIN: 18.02.13

UKER PÅ VEI: 38+5

IGJEN TIL TERMIN: 11 (?) dager

TRIMESTER: 3. trimester!

HØYGRAVID? De sier så, vet ikke helt om jeg føler meg høygravid :lol:

KJØNN: Jente

NAVN: Tuva Marie antageligvis.

VEKTØKNING: 3 1/2 kg

NESTE KONTROLL: Ja, søren. Jeg må ringe legen, jeg! :lol:

AKTIVITET: Har jo ikke så masse å sammenligne med, men oppfatter det som en rolig baby - men hun er definitivt der :P

SØVNMØNSTER: Aldri tenkt på :lol:

KYNNERE? Hatt siden rundt uke 30, men tatt seg opp de siste dagene.

SULTEN? Aldri!

MATKICK? Ingen.

PLAGER? Bekkenplager, kvalme, søvnbehovet er tidvis enormt!

HUMØR: Spør mannen. :lol:

SØVN: Sover som en stein, kanskje avbrutt av et dobesøk. Med unntak av siste par nettene, da har det vært lite søvn.

STEKKMERKER? Altfor mange, dessverre. Men det skal man visst være stolt av :lol:

MELK I BRYSTENE? Ikke sett noe til.

OPPEGÅENDE? Hadde nok vært det om det ikke var for bekkenet.

VANN I KROPPEN/HEVELSER? Niks

SYKEHUSBAGGEN: Ferdig pakket!

TANKER OM FØDSELEN: Å grue meg til noe jeg ikke vet hvordan vil bli har aldri vært min greie, gruer meg heller til det etterpå. Samtidig er jeg litt spent - hvordan kommer jeg til å takle det? Uansett blir det greit å bli ferdig med.

UTÅLMODIG? Ikke spesielt.

TUNGT? Tidvis veldig, tidvis veldig lite.

UTSTYRSSTATUS: Jeg tror jeg har alt. Men har sikkert glemt noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet fantastisk koselig og godhjertet innlegg*

Du jeg bare måtte hoppe inn å si her at du virker som et fantastisk flott og godhjertet menneske! Blir rørt over hvor snill du er som finner frem og leter frem ting og gi/selge bort helt sånn ut av det blå! *sette inn smiley med blomst*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jeg bare måtte hoppe inn å si her at du virker som et fantastisk flott og godhjertet menneske! Blir rørt over hvor snill du er som finner frem og leter frem ting og gi/selge bort helt sånn ut av det blå! *sette inn smiley med blomst*

Nei men kjære du, nå er det jeg som blir litt rørt! Men det skulle da bare mangle sånn egentlig. Jeg fikk så mye hjelp og arveklær da jeg fikk barn, så jeg vet hvor høyt det er satt pris på. Det er virkelig bare koselig å kunne hjelpe. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMIN: 18. Februar

UKER PÅ VEI: 38 +5

IGJEN TIL TERMIN: 11 dager

TRIMESTER: 3.

HØYGRAVID? Jaaaaaa

KJØNN: Gutt

NAVN: Det har jeg ikke delt enda, tror jeg? Han skal ihvertfall hete Torgrim :)

VEKTØKNING: 14 kg (*sukkstønnsyt*)

NESTE KONTROLL: I morra!

AKTIVITET: På gutten? Masse! På meg? Veldig lite :D

SØVNMØNSTER: Finnes ikke, sover når jeg får lov :P

KYNNERE? Når jeg står og går, ellers relativt rolig.

SULTEN? Ikke i det siste, er ikke plass :P

MATKICK? Sjokolade, men det var der før graviditeten også :P

PLAGER? Bekkenløsning, vann i kroppen, klør, potte tett i nesa, vondter i rygg og nakke, hetetokter.

HUMØR: Stressa og komatøs?

SØVN: Mellom en og fire timer i strekk før jeg må røre meg, men sover godt når jeg sover.

STEKKMERKER? Trodde jeg hadde unnsluppet, men har dukket opp litt på undersiden av magen. Så det ikke før nå fordi speilet vårt går fra brystet og opp :lol:

MELK I BRYSTENE? Ikke enda.

OPPEGÅENDE? Nei, hverken fysisk eller mentalt :P

VANN I KROPPEN/HEVELSER? Ja, i hender, føtter og ansikt.

SYKEHUSBAGGEN: Pakket!

TANKER OM FØDSELEN: Kan godt komme snart, gruer meg egentlig ikke så mye.

UTÅLMODIG? Jah!

TUNGT? Jah!

UTSTYRSSTATUS: Mangler stelleveske og babycall, men ellers er alt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSSTATUS: Mangler stelleveske og babycall, men ellers er alt klart :)

Du, jeg tror kanskje Karianne har en babycall hun skal selge. Det er samme modell som vår og vi er knallfornøyd. Den første vi kjøpte var søppel og måtte pælmes, vi endte opp med Tommee Tippee Closer to Nature fra ebay og bruker adapter til støpselet. Helt toppers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, de er visst rake motsetninger. Sindre vil ikke se hverken Kaptein Sabeltann, Julekongen, Kardemommeby eller lignende. Går kun i slike søte tegnete saker - ja pluss det meste på BarneTV da :)

På meg virker Ask veldig moden for alder? Tror ikke de får så mye traumer av Sabeltann & Co altså :P

De er veldig forskjellige ja :lol: Vi har rett og slett kuttet ut barnetv siden han ikke bryr seg. Kråkeklubben kan han se på hos søskenbarna , og Kosinus. Nei, han er ikke særlig moden føler jeg. Sånn emosjonelt. Heller litt motsatt tror jeg, på enkelte ting.

Tuva Marie! Min lille Tuva het nesten det, men så landet det på Tuva Synnøve ( etter Mormor) Fint navn!

Mari er snill henne, vi har fortsatt Mari-vesten , men den passer ikke lengre. Kanskje noen kan arve den? Siden det er et sonis-produkt bør den bli på sonen , tenker jeg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg tror kanskje Karianne har en babycall hun skal selge. Det er samme modell som vår og vi er knallfornøyd. Den første vi kjøpte var søppel og måtte pælmes, vi endte opp med Tommee Tippee Closer to Nature fra ebay og bruker adapter til støpselet. Helt toppers.

Kan du ikke høre med henne neste gang du prater med henne? Vi har en vi har sett på til 500 kroner (husker ikke merket just nu), men greit å ha alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er tvslave for tiden faktisk. Sauen Shaun fanger oppmerksomheten i flere episoder på rappen. Jeg må innrømme at jeg utnytter meg litt av det på ettermiddagene. Litt dårlig samvittighet har jeg, men jeg vet av erfaring at this too, shall pass, så det er å nyte den bølgen mens den er der.

Alternativet er nemlig å ha en hylende megasinna 2åring i beina på meg mens jeg lager middag. For H er ikke som A når det kommer til maten, han har nemlig ingen ønsker om å hjelpe, det er nesten sånn at han ser det som konkurranse. Teiting.

Så Sauen Shaun er på mange måter en gudegave, og jeg har alle episoder som er laget på WD live boksen vår. Så yay så lenge det varer! :D

Torgrim! <3 Vi gleder oss til du kommer! Jeg tror du har Hauso-nesa, det blir jubel og glede!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, som dere skriver! Her må man følge med skjønner jeg :-D

Vi samsover også, og får teite bortskjemt-kommentarer. Seriøst, altfor mange av dem!

Også har vi lik seng som Mari, gleder meg til å bruke den!

OG, Marie: Jeg fødte 8 dager etter termin.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er tvslave for tiden faktisk. Sauen Shaun fanger oppmerksomheten i flere episoder på rappen. Jeg må innrømme at jeg utnytter meg litt av det på ettermiddagene. Litt dårlig samvittighet har jeg, men jeg vet av erfaring at this too, shall pass, så det er å nyte den bølgen mens den er der.

Alternativet er nemlig å ha en hylende megasinna 2åring i beina på meg mens jeg lager middag. For H er ikke som A når det kommer til maten, han har nemlig ingen ønsker om å hjelpe, det er nesten sånn at han ser det som konkurranse. Teiting.

Så Sauen Shaun er på mange måter en gudegave, og jeg har alle episoder som er laget på WD live boksen vår. Så yay så lenge det varer! :D

Torgrim! <3 Vi gleder oss til du kommer! Jeg tror du har Hauso-nesa, det blir jubel og glede!

Når Sauen Shaun passerer må du skynde deg å spille han over på Wallace&Grommit! Enda kulere! Jeg digger det selv jeg :lol:

A er heldigvis totalt ukritisk til språk så vi koser oss sammen og ser den på originalspråket. Det samme med Istid 3. Han har fått Syd tannkrem og er knallfornøyd hehe...

Men han ser ikke på tv under noe så viktig som matlaging. Desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi ser på Gromit vettu. Jeg husker fra da eksen studerte i England for 10 pluss år siden og jeg så på Wallace & Gromit. Jeg hadde Shaun ryggsekk da jeg var ung og kul og trendy! :lol: Istid 4 er en hit, her også på engelsk. He don't care. Har ikke testet 3ern, men det er vel samma ulla. Prøvde Nemo også, og ble veldig overrasket over hvor skummel den var! Stakkar lille H.

Tok en video av ham når han ser noe skummelt på tv forresten. Det er frikkin priceless. hele kroppen stivner, han drar leppene bakover og begynner å riste. Herregud, jeg er så slem.

Men akkurat nå for tiden så er det Shaun for alle penga. Ingenting annet duger.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en video av ham når han ser noe skummelt på tv forresten. Det er frikkin priceless. hele kroppen stivner, han drar leppene bakover og begynner å riste. Herregud, jeg er så slem.

:lol: :lol:

Har faktisk lurt på om folk gjør sånn med barna sine, og nå fikk jeg svaret! Godt det ikke bare er meg som har gjort det med mine skybertbarn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi ser på Gromit vettu. Jeg husker fra da eksen studerte i England for 10 pluss år siden og jeg så på Wallace & Gromit. Jeg hadde Shaun ryggsekk da jeg var ung og kul og trendy! :lol: Istid 4 er en hit, her også på engelsk. He don't care. Har ikke testet 3ern, men det er vel samma ulla. Prøvde Nemo også, og ble veldig overrasket over hvor skummel den var! Stakkar lille H.

Tok en video av ham når han ser noe skummelt på tv forresten. Det er frikkin priceless. hele kroppen stivner, han drar leppene bakover og begynner å riste. Herregud, jeg er så slem.

Men akkurat nå for tiden så er det Shaun for alle penga. Ingenting annet duger.

:lol: :lol: Vi er enda på drømmehagen stadiet ( Kommer aldri over det, jeg spyr snart av musikken derfra) . Hun blir helt hypnotisert.

:lol: :lol:

Har faktisk lurt på om folk gjør sånn med barna sine, og nå fikk jeg svaret! Godt det ikke bare er meg som har gjort det med mine skybertbarn.

Man må jo ha ting å vise til eventuelt konfirmasjon, bryllup osv :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMIN: 14.mai

UKER PÅ VEI: 26+2

IGJEN TIL TERMIN: 96 dager

TRIMESTER: 2

HØYGRAVID? Nei

KJØNN: Vet ikke

NAVN: Vet ikke

VEKTØKNING: 1 kg

NESTE KONTROLL: 2 uker (men skal på 3D ultralyd om en snau uke)

AKTIVITET: Daglig

SØVNMØNSTER: På babyen? Aner ikke..

KYNNERE? Det hender magen blir stram om jeg går for fort eller er for aktiv

SULTEN? Nei

MATKICK? Vafler og subway baguett

PLAGER? Kvalme!!!!

HUMØR: Drit humør de første 20 ukene pga kvalme og oppkast. Nå er jeg (nesten) bare i lykkerus av å ha fått tilbake livet :)

SØVN: Sover stort sett hele natten igjennom

STEKKMERKER? Nei

MELK I BRYSTENE? Det har hendt det har vært noen dråper

OPPEGÅENDE? Ja, endelig!

VANN I KROPPEN/HEVELSER? Nei

SYKEHUSBAGGEN: Ikke pakket eller tenkt noe særlig over

TANKER OM FØDSELEN: Fortrengt.. Det er jo så lenge til

UTÅLMODIG? Ja, føler at jeg har vært gravid i evigheter allerede

TUNGT? Jeg synes magen er i veien, begynner å bli vanskelig å ta på seg sko og veldig ukomfertabelt å sitte i sofaen.

UTSTYRSSTATUS: Har fire klesplagg og en bilstol :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMIN: 18. august

UKER PÅ VEI: 13+1

IGJEN TIL TERMIN: Leeeenge!

TRIMESTER: 2? Eller er jeg i 1. ut denne uka?

HØYGRAVID? Nei.

KJØNN: Vet ikke.

NAVN: Vet ikke.

VEKTØKNING: Har blitt en del allerede :icon_redface:

NESTE KONTROLL: Om 3 uker. Tror det er ny ultralyd, for å se om de vokser jevnt.

AKTIVITET: På dem? Var en del sprell på UL :D

SØVNMØNSTER: Vet ikke.

KYNNERE? Litt tidlig.

SULTEN? Holder på å sulte ihjel!

MATKICK? Det meste :icon_redface:

PLAGER? Noe morgenkvalme, neseblod, tett i nesa, vondt her og der.

HUMØR: Ved godt mot :P

SØVN: Mest mulig.

STEKKMERKER? Litt tidlig, men regner med det kommer.

MELK I BRYSTENE? Nei.

OPPEGÅENDE? Ja! Etter noen uker med ekstrem utmattelse!

VANN I KROPPEN/HEVELSER? Nei.

SYKEHUSBAGGEN: Altfor tidlig å styre med.

TANKER OM FØDSELEN: VIL IKKE VIL IKKE!

UTÅLMODIG? Ja.

TUNGT? Nei, ikke ennå.

UTSTYRSSTATUS: Har ett klesplagg til hver, og en leke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi ser på Gromit vettu. Jeg husker fra da eksen studerte i England for 10 pluss år siden og jeg så på Wallace & Gromit. Jeg hadde Shaun ryggsekk da jeg var ung og kul og trendy! :lol: Istid 4 er en hit, her også på engelsk. He don't care. Har ikke testet 3ern, men det er vel samma ulla. Prøvde Nemo også, og ble veldig overrasket over hvor skummel den var! Stakkar lille H.

Tok en video av ham når han ser noe skummelt på tv forresten. Det er frikkin priceless. hele kroppen stivner, han drar leppene bakover og begynner å riste. Herregud, jeg er så slem.

Men akkurat nå for tiden så er det Shaun for alle penga. Ingenting annet duger.

:lol: :lol:

Godt det ikke baee er jeg som er litt slem, jeg sleit skikkelig med å ikke le meg ihjel når han skrek opp fordi søskenbarnet tok på seg maske. Han sto jo å så på at han tok på maska!

A synes episoden når Shaun blir jagd av nøkken er skummel. Eller han syntes i hvertfall da i sommer , vi har ikke sett den på en stund. Også synes han det er skummelt når Kaptein Sabeltann er på øya Gral. Da sier han i fra at den er skummel og at han må sitte på fanget mitt. Men se på skal han. .Tror han liker å bli skremt. Det er en sint Dinosaur-mamma i Istid 3, hun er visstnok kuuul fordi hun er sinna. Han har noen forstyrrende helter.

I dag er det karneval, og jeg fant faktisk Kaptein Sabeltann matboks på leketøys-butikken! Jeg har kjøpt sjørøver kostyme på Nille da, kaptein sabeltann jakke koster 450 kr og hatten 350,- . DET gidder jeg ikke altså. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...