Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Damdidam, da blir det en liten tur fra jordmor til føden for en sjekk. Ikke grusomt forhøyet, men høyere enn i går. Jaja, jeg har da dusjet i dag og til og med sminket meg, så da kan jeg jo like godt vise meg i offentlighet:)

Lykke til:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Det må være en forsvarsmekanisme. Vi vet vi kommer til å se jævelige, slitne og halvdøde ut når babyen er kommet så da må man se bra ut så lenge man kan og håpe sminka sitter på så lenge som mulig :lol:

Det var på nummer tre. :D Søstra mi er kul.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i butikker og sett på vogner i dag. De hadde to tvillingvogner på babyshop, og èn på Barnas hus. Ikke sånn overdrevent godt utvalg, men det er vel bare å forvente, de fleste får èn unge av gangen :lol: MEN, jeg likte ingen av dem! Også har vi sett på vognposer, og de var større enn jeg trodde gitt. Hvordan skal vi få plass til slike nedi tvillingvogn? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i butikker og sett på vogner i dag. De hadde to tvillingvogner på babyshop, og èn på Barnas hus. Ikke sånn overdrevent godt utvalg, men det er vel bare å forvente, de fleste får èn unge av gangen :lol: MEN, jeg likte ingen av dem! Også har vi sett på vognposer, og de var større enn jeg trodde gitt. Hvordan skal vi få plass til slike nedi tvillingvogn? :huh:

Man får jo kjøpt forskjellige typer vognposer. Forskjellige str også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo kjøpt forskjellige typer vognposer. Forskjellige str også :)

Åja :) Vi får bare se mer :) Men jeg tror vi må ha større vogn enn de vi så på i dag. Det var en TFK og en Bugaboo Donkey (?). Synes verken de var fine eller praktiske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i butikker og sett på vogner i dag. De hadde to tvillingvogner på babyshop, og èn på Barnas hus. Ikke sånn overdrevent godt utvalg, men det er vel bare å forvente, de fleste får èn unge av gangen :lol: MEN, jeg likte ingen av dem! Også har vi sett på vognposer, og de var større enn jeg trodde gitt. Hvordan skal vi få plass til slike nedi tvillingvogn? :huh:

Kanskje jeg glemte det i går men vi har to voksiposer her som dere kan kjøpe? De er sånn Classic og er fylt med ull. Koster 2200 pr stykk ny, jeg tenkte kanskje 500 for begge? En er burgunder, den andre mørkeblå. :)

Her er specsa, men de jeg har har ikke bæreplate. De er sånn regulerbare i lengden, kan brukes i mange år. Litt slitasje har de, men de er fullt brukbare til både et og to barn til vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker unger :lol: SE på engasjementet :D

hahahahahha awwwww, hun var dritsøt da! Men det flaue er at det der er ca meg når jeg får se på fly på nært hold det :lol: Seriøst, jeg er sånn; "Nå kommer flyet snart, ooooooooooohhhhhhhhh!!!!" :icon_redface: Jo større fly, jo mer lyd ut av barne-Kangie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahha awwwww, hun var dritsøt da! Men det flaue er at det der er ca meg når jeg får se på fly på nært hold det :lol: Seriøst, jeg er sånn; "Nå kommer flyet snart, ooooooooooohhhhhhhhh!!!!" :icon_redface: Jo større fly, jo mer lyd ut av barne-Kangie :lol:

:lol: Ja, jeg sendte den til tidenes mest togengasjerte menneske noen sinne og sa jeg var sikker på at han så sånn ut når han var liten. Svaret var at sånn så han da ut når det kom tog enda (og han er lokfører :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg glemte det i går men vi har to voksiposer her som dere kan kjøpe? De er sånn Classic og er fylt med ull. Koster 2200 pr stykk ny, jeg tenkte kanskje 500 for begge? En er burgunder, den andre mørkeblå. :)

Her er specsa, men de jeg har har ikke bæreplate. De er sånn regulerbare i lengden, kan brukes i mange år. Litt slitasje har de, men de er fullt brukbare til både et og to barn til vil jeg tro.

Ja, vil gjerne ha! :D Har ikke penger just nu, men de kommer snart rekende inn :P

Kan de brukes i bilstol også? Og i vogn? Og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil gjerne ha! :D Har ikke penger just nu, men de kommer snart rekende inn :P

Kan de brukes i bilstol også? Og i vogn? Og sånn?

De kan brukes i vogn, men ikke i billstol. Når er termin? Det er ikke sikkert du trenger pose til bil. Penga er det ingen hast med, det finner vi ut av etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ElZorro. :)

Fikk timen til overtidskontroll idag, og det ble ikke før neste fredag.
Jippi, da har jeg en hel uke til på meg! :D (Sånn uten å bli stresset av den kontrollen tenker jeg på.)


(Og må jeg dra på den, så tar vi nok med sykehusbaggen i tilfelle de vil starte der og da..For da er det bare to dager igjen av de 12 man kan gå over.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan brukes i vogn, men ikke i billstol. Når er termin? Det er ikke sikkert du trenger pose til bil. Penga er det ingen hast med, det finner vi ut av etterhvert.

Termin er 18.august, men tvillinger kommer i gj.sn. 3 uker før termin :) Så de kommer jo midt på sommeren. Ikke nødvendig med pose til bil da? Jeg skulle så gjerne visst mer om hva vi egentlig trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ElZorro. :)

Fikk timen til overtidskontroll idag, og det ble ikke før neste fredag.

Jippi, da har jeg en hel uke til på meg! :D (Sånn uten å bli stresset av den kontrollen tenker jeg på.)

(Og må jeg dra på den, så tar vi nok med sykehusbaggen i tilfelle de vil starte der og da..For da er det bare to dager igjen av de 12 man kan gå over.)

De nye bestemmelsene sier vel du skal få overtidskontroll 7 dager etter? Vi hadde med sykehusbagen bare for siiiikkerhets skyld når vi var på føden. Det var litt.. absurd :lol:

Fine tanter lille snuppa vår får. Selv om hun tydeligvis har bestemt seg litt mer for navnet enn vi har. Heldigvis har vi ingen problemer med å ombestemme oss uansett :lol: Disse kom som en overraskelse i posten fra den ene søsteren til mannen:)

379280_10151396536487225_1430410345_n.jp

Også må jeg jo legge til teksten som stod på lappen i pakken:

"Til fine lille Tuva. Eg og du Tuva, me ska bli gode venna me!!

Kos og suss fra (...)" :wub:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin er 18.august, men tvillinger kommer i gj.sn. 3 uker før termin :) Så de kommer jo midt på sommeren. Ikke nødvendig med pose til bil da? Jeg skulle så gjerne visst mer om hva vi egentlig trenger!

Heljar kom 12. august og vi hadde ikke pose til bilstolen. Problemet var heller at bilsetet ble fort varmt og tett for ham. Tror du kan flytte bilpose over til "ved behov"-lista, og sannsynligvis trenger dere ikke kjøpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heljar kom 12. august og vi hadde ikke pose til bilstolen. Problemet var heller at bilsetet ble fort varmt og tett for ham. Tror du kan flytte bilpose over til "ved behov"-lista, og sannsynligvis trenger dere ikke kjøpe. :)

Okei, så greit å vite :ahappy: Men da tror jeg i allefall vi gjerne vil ha de to posene :) Men jeg skal på kontroll 28.februar, og vil gjerne se hvordan det står til der inne først. Satser jo på at det går bra, men det er så mye greier som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så greit å vite :ahappy: Men da tror jeg i allefall vi gjerne vil ha de to posene :) Men jeg skal på kontroll 28.februar, og vil gjerne se hvordan det står til der inne først. Satser jo på at det går bra, men det er så mye greier som kan skje.

Ja, ikke noe problem. :) Du har god tid på både bestemme deg og ombestemme deg på, ikke noe stress.

jeg skal gå gjennom ting en lur dag snart og skrive liste til deg.

Jeg vet at babyklær har vi lite av, for Garmen har fått det meste. Men jeg legger av endel i de større størrelsene til dere begge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke noe problem. :) Du har god tid på både bestemme deg og ombestemme deg på, ikke noe stress.

jeg skal gå gjennom ting en lur dag snart og skrive liste til deg.

Jeg vet at babyklær har vi lite av, for Garmen har fått det meste. Men jeg legger av endel i de større størrelsene til dere begge. :)

Så flott! :ahappy: Du forresten, jeg har en niese på snart 10 år som ønsker seg veldig en lilla uglelue med grønt og rosa på. Hvor mye koster en slik? Og har du tid en gang før neste vinter ( :P ) å lage en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ullevål er det overtidskontroll etter 10 dager. Virker som om dette varierer veldig fra sted til sted.

Jeg er glad for det hvertfall, og nå er timen satt så regner ikke med at de nye reglene soelvd snakker om kommer til å endre på det, da hadde de vel satt opp timen etter 7 dager allerede liksom.

Jeg blir stresset av tanken på å gå på den timen av en eller annen grunn, og nå er det litt mindre sjanse for at jeg må det - defor gleden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :ahappy: Du forresten, jeg har en niese på snart 10 år som ønsker seg veldig en lilla uglelue med grønt og rosa på. Hvor mye koster en slik? Og har du tid en gang før neste vinter ( :P ) å lage en slik?

Ja, det har jeg tid til. :) Jeg har tatt 350 kroner for luer. Høres det ok ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venninner/bekjente som i en alder av 20 enten er blitt mamma, eller venter sin første. En av mine beste venninner har en liten sønn på snart 1 år. En herlig, nydelig liten gutt! :) Fikk også vite nå nylig av min beste kompis at en felles venninne av oss venter sin første rundt sommertider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil gjerne ha! :D Har ikke penger just nu, men de kommer snart rekende inn :P

Kan de brukes i bilstol også? Og i vogn? Og sånn?

Bilsetepose er noe herk. Min erfaring iallefall. Mye bedre med et godt ullteppe å legge over. Og eventuelt en god strikkedress eller strikkepose med hull til beltet.

Jeg har aldri vært glad i sånne stive, tykke bobledresser heller. Helt unødvendig når babyen ligger i en god vognpose.

Da jeg hadde fått andremann var det ned i 18 minusgrader her. En barnepleier kom og hadde et lite "foredrag" om babypåkledning i kulde, det var strikkeklær i ull som var best egnet, en god termo- eller ullpose og dyme over. Og snu vognen så vinden ikke blåser inn. Strikkeklær kan også trekkes litt ut over hendene då de er dekket.

En tabbe jeg gjorde en gang var å ha på en dress med trange ermelinninger. Stakkars babyen var nesten blå på hendene av kulde og stramt rundt håndleddene. Uff, da følte jeg meg som en dårlig mor iallefall. Han skrek og skrek. Det gjorde han til vanlig av kolikk, men jeg følte selvfølgelig veldig at denne gangen var det min feil at han skrek så fælt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...