Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Det er vel en forsvarsmekanisme, kanskje. :) Du har jo sett bankende hjerte på UL tidligere? Det er vel et godt tegn :-)

Så ikke hjerteslag, var for tidlig, men så pulsering i det som skulle bli hjerte. :)

Blir spennende, gleder meg på dine vegne :) Tror du får se en aktiv liten gutt som vinker og spreller :aww:

Takk! Gutt? Hmm... Ja, hvorfor ikke?

Når skulle du på ul igjen?

Åh, nei. Det blir nok en liten jente på Rak!

:lol: en av dere har hvertfall rett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Så ikke hjerteslag, var for tidlig, men så pulsering i det som skulle bli hjerte. :)

Takk! Gutt? Hmm... Ja, hvorfor ikke?

Når skulle du på ul igjen?

:lol: en av dere har hvertfall rett. :D

Ah. Godt tegn uansett, antar jeg :-) Og ja, det som er så fint med å gjette kjønn er at sjansen for å få rett er ganske stor om man ser på det med et optimistisk syn :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ja en av oss har iallefall rett.. Kanskje du drar en wednesday som de har oversett, og vi begge får rett :D

Jeg har framskyndet ultralyd timen min bare fordi jeg kunne :P 1 uke igjen :D

Drar en Wednesday... :lol: :lol:

Jeg tror Raksha får jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soelvd: yes! Er ikke så mange alternativer liksom. :D

Hihi ja en av oss har iallefall rett.. Kanskje du drar en wednesday som de har oversett, og vi begge får rett :D

Åh hjelp, ikke si sånt engang. Det går ikke an *overbevist*

Jeg har framskyndet ultralyd timen min bare fordi jeg kunne :P 1 uke igjen :D

Spennende!!

Drar en Wednesday... :lol: :lol:

Jeg tror Raksha får jente!

:lol: Tror jeg overlater tvillinger til deg altså.

Sier jatakk uansett kjønn faktisk, når jeg snakker om bebis så er det en han, men i drømmer og sånt så er det jente - så jeg har egentlig ikke noe formening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi skru opp sengen, få unna de siste babyklærnene også skru sammen babygymmen så er egentlig det meste i boks. Tror også jeg skal pakke den berømte fødebaggen, sånn just incase.. Forrige gang reiste jeg inn uten noen verdens ting, og Lars er IKKE den flinkeste til å hente/pakke ting for meg :lol: Greit å vite hva jeg vil ha med om vi plutselig må reise inn for tidlig og må være der bittelitt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er jeg innmari spent på hvilke navn dere ender opp med! Har vel bare hørt navnet til lill og soelvd sin, og det er jo ikke skrevet i stein de heller.

Vi har ikke begynt å diskutere navn enda. :icon_redface:

Er ikke Lill sitt spikra, da? :P

Vi diskuterte veldig lite navn i begynnelsen. Var litt sånne sporadiske "økter" der vi plutselig leste opp hundre navn hver som var ok og ingen av oss likte den andre sine forslag. Navnedebatten ble hundre ganger morsommere når vi visste kjønn. :)

Æsj, bonden har ikke fri i morra, fikk fri på fredag - men jeg kommer ikke gjennom på telefon, så da får det bare bli i morgen da. :\

Åh, det var kjedelig. Men det går nok heeelt fint for det. :) Har du noen andre å ta med? Kanskje noen som hadde blitt kjempestolte over å få være med men som du også vil ha der OM noe ikke skulle være 100% bra?

Flere som synes permisjon er kjedelig? Jeg sitter her og hjelper pappa med eksamensoppgaven hans :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Lill sitt spikra, da? :P

Vi diskuterte veldig lite navn i begynnelsen. Var litt sånne sporadiske "økter" der vi plutselig leste opp hundre navn hver som var ok og ingen av oss likte den andre sine forslag. Navnedebatten ble hundre ganger morsommere når vi visste kjønn. :)

Åh, det var kjedelig. Men det går nok heeelt fint for det. :) Har du noen andre å ta med? Kanskje noen som hadde blitt kjempestolte over å få være med men som du også vil ha der OM noe ikke skulle være 100% bra?

Flere som synes permisjon er kjedelig? Jeg sitter her og hjelper pappa med eksamensoppgaven hans :lol:

Joda, lill sitt er sikkert spikra, men for meg er det liksom ikke avgjort før bebisen er ute og har fått navnet sitt. :)

Er ingen andre som jeg vil ha med egentlig. :\

Så drar alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at pappaen ikke får vært med, skjønner den veldig godt. Men det blir andre muligheter, og det blir like koselig da!

Hvor mange uker er du nå? Det er kanskje litt tidlig å få vite kjønn? Masse lykke til, Rak! Med de siste dagers hendelser så fortjener du å se sprellende, yrende, hoppende og sprettende liv! Det er jeg helt sikker på at du får også. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, lill sitt er sikkert spikra, men for meg er det liksom ikke avgjort før bebisen er ute og har fått navnet sitt. :)

Er ingen andre som jeg vil ha med egentlig. :\

Så drar alene.

Da får du tenke på at du får ringe mannen når du er ferdig og fortelle han om alt det morsomme du så og at alt så bra ut. Og ikke minst at vi andre sitter på sonen og gleder oss til oppdateringen! Og Mari har rett, nå fortjener du å få se en liten villdame inni der :-) Når vi var på ultralyd i uke 10 så vinket hun - det har vi på bilde. Morsomt! Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er ganske spikra tror jeg :) Kan ikke bytte nå... Mannen hadde nok gått igjennom ild og vann for det navnet nå siden mommo sa før hun døde at hun hadde brodert gave til Jaran og synes han fikk et så utrolig utrolig fint navn og følte han fikk en liten del av henne også da ( Hun het Jorun) så jeg håper at han er en Jaran :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at pappaen ikke får vært med, skjønner den veldig godt. Men det blir andre muligheter, og det blir like koselig da!

Hvor mange uker er du nå? Det er kanskje litt tidlig å få vite kjønn? Masse lykke til, Rak! Med de siste dagers hendelser så fortjener du å se sprellende, yrende, hoppende og sprettende liv! Det er jeg helt sikker på at du får også. :)

Håper du har rett :) Er 12 uker i dag faktisk.

Da får du tenke på at du får ringe mannen når du er ferdig og fortelle han om alt det morsomme du så og at alt så bra ut. Og ikke minst at vi andre sitter på sonen og gleder oss til oppdateringen! Og Mari har rett, nå fortjener du å få se en liten villdame inni der :-) Når vi var på ultralyd i uke 10 så vinket hun - det har vi på bilde. Morsomt! Gled deg!

Får ikke ringt han desverre- må vente til han kommer hjem, men da skal han få utførlig referat. :aww: Jobber i fabrikklokale med mildt sagt dårlige signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran er helt ærlig er dritfint navn. Kunne godt ha hett det han her også egentlig, så fint synes jeg at det er. :)

Synes sonenbarna har så fine navn jeg. Tuva er kjempefint, og Garmen's tass også. Spent på hva jenta til Marie skal hete.

12 uker er vel litt tidlig for kjønn ja. Men da blir det på neste screening of your main feature. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran er helt ærlig er dritfint navn. Kunne godt ha hett det han her også egentlig, så fint synes jeg at det er. :)

Synes sonenbarna har så fine navn jeg. Tuva er kjempefint, og Garmen's tass også. Spent på hva jenta til Marie skal hete.

12 uker er vel litt tidlig for kjønn ja. Men da blir det på neste screening of your main feature. :P

Det er utrolig hvor lite som skal til for å glede en høygravid hormonella :lol: :lol: Takk :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (ikke lengre like) lille tass er glad i kosedyr. Bitti gris er hans aller beste venn, det er godt at han har en liten gris han får så mye trygghet fra. Sånn ser senga ut nå før legging.

8450222005_08dc9efb7c_z.jpg

Hei sonen!

8450221387_7a638d9c6f_z.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille gutten min, ble ringt av barnehagen som fortalte at Liam ikke var i form. Hentet han, han så ikke så bra ut, så dro til legen, fikk en sjekk og han hadde crp på 29 han. Så var ikke så mye mer å gjøre, siden han ikke hadde feber, på bare 1 time så steg temperaturen hans med 0,7 så i morgen blir det legetime igjen det er sikkert og visst.

Da skal jeg legge ut i det vide og brede om hvordan jeg var som barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er ganske spikra tror jeg :) Kan ikke bytte nå... Mannen hadde nok gått igjennom ild og vann for det navnet nå siden mommo sa før hun døde at hun hadde brodert gave til Jaran og synes han fikk et så utrolig utrolig fint navn og følte han fikk en liten del av henne også da ( Hun het Jorun) så jeg håper at han er en Jaran :)

Nå fikk jeg en tåre i øyekroken :( Jaran er et så vakkert vakkert navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille gutten min, ble ringt av barnehagen som fortalte at Liam ikke var i form. Hentet han, han så ikke så bra ut, så dro til legen, fikk en sjekk og han hadde crp på 29 han. Så var ikke så mye mer å gjøre, siden han ikke hadde feber, på bare 1 time så steg temperaturen hans med 0,7 så i morgen blir det legetime igjen det er sikkert og visst.

Da skal jeg legge ut i det vide og brede om hvordan jeg var som barn

Hva feilte deg som barn siden du skal til lege med han igjen i morgen? Crp på 29 er jo ikke sånn kjempehøyt egentlig, men er det noe spesielt du er obs på ?

Jeg HATER virkelig Kaptein Sabeltann. Hvorfor har han en slik tiltrekningskraft på barn? Ask er ikke en liten jente lengre, han er sjørøver. Han ler "sjørøverlatter" hele dagen og leker "rasende". Dette har vart litt for lenge nå, savner sauen shaun *snufs*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er jeg innmari spent på hvilke navn dere ender opp med! Har vel bare hørt navnet til lill og soelvd sin, og det er jo ikke skrevet i stein de heller.

Vi har ikke begynt å diskutere navn enda. :icon_redface:

Navn? Trenger de det òg? :icon_redface: Vi har ei bittelita liste, så får vi se hvem hun (eller han? kan jo komme en liten overraskelse der og..) er når hun kommer ut! :)

Flere som synes permisjon er kjedelig? Jeg sitter her og hjelper pappa med eksamensoppgaven hans :lol:

Jo, nå begynner det å bli litt kjedelig..

Har hatt svangerskapsperm siden oktober siden jobben min ikke kan kombineres med å være gravid. Det har gått kjempefint sålangt, men nå, når jeg begynner bli litt mer vraltete, framtung og sliten har det blitt litt kjedelig etterhvert. Det går i å lære bikkja mer eller mindre brukbare triks på stuegulvet og strikking...

Mitt er ganske spikra tror jeg :) Kan ikke bytte nå... Mannen hadde nok gått igjennom ild og vann for det navnet nå siden mommo sa før hun døde at hun hadde brodert gave til Jaran og synes han fikk et så utrolig utrolig fint navn og følte han fikk en liten del av henne også da ( Hun het Jorun) så jeg håper at han er en Jaran :)

Ntaw! :cry: Slike innlegg burde hatt sippealert eller no... :icon_cry: Det er helt sikkert en Jaran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feilte deg som barn siden du skal til lege med han igjen i morgen? Crp på 29 er jo ikke sånn kjempehøyt egentlig, men er det noe spesielt du er obs på ?

Jeg HATER virkelig Kaptein Sabeltann. Hvorfor har han en slik tiltrekningskraft på barn? Ask er ikke en liten jente lengre, han er sjørøver. Han ler "sjørøverlatter" hele dagen og leker "rasende". Dette har vart litt for lenge nå, savner sauen shaun *snufs*

Jeg var prikk lik Liam, legene tok det ikke på alvor helt til broren til mormor sendte meg til spesialist og bang, jeg hadde lungebetennelse. Som mormor sa når jeg snakket med henne er det så mange likhetstegn på meg og Liam som gjør at jeg mistenker barneastma som jeg hadde når jeg var liten, og det bør jo behandles.

bla annet så må jeg alltid passe på så febern hans ikke stiger for fort, for han er mer utsatt for feberkramper.

Jeg kommer til å spørre etter en henvisning til en bedre sjekk av lille gutt så vi tar det tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var prikk lik Liam, legene tok det ikke på alvor helt til broren til mormor sendte meg til spesialist og bang, jeg hadde lungebetennelse. Som mormor sa når jeg snakket med henne er det så mange likhetstegn på meg og Liam som gjør at jeg mistenker barneastma som jeg hadde når jeg var liten, og det bør jo behandles.

bla annet så må jeg alltid passe på så febern hans ikke stiger for fort, for han er mer utsatt for feberkramper.

Jeg kommer til å spørre etter en henvisning til en bedre sjekk av lille gutt så vi tar det tidlig

Jeg skjønner ikke helt. Du tror det er lungebetennelse og/eller astma fordi du selv hadde det som liten, selv om Liam bare har vært syk i en dag, har litt utslag på CRP og litt feber? Og nå ønsker du henvisning til barnelege?

Jeg sier det ikke for å umyndiggjøre deg og jeg tar absolutt bekymringene dine på alvor, for ingen kan Liam bedre enn deg og pappaen! Men sett utenfra så virker det litt overilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. CRPen hans er ganske vanig noen dager inn i en virusinfeksjon. Har den ligget der lenge eller ble den målt for første gang i dag? Det er bra å sjekke det ut uansett, du skal føle deg trygg på helsesituasjonen hans og at han blir varetatt. Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...