Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

TERMIN: Enten 8 eller 18 Mars. I mine papirer står det 8, på sykehuset sine står det 18 :lol: Får avklart det iløpet av dagen :)

UKER PÅ VEI: Enten 36+2 eller 34+6 (Foretrekker det siste...)

IGJEN TIL TERMIN: Orker ikke å telle og finner ikke tlf min :P

TRIMESTER: 3

HØYGRAVID? Tror det :P

KJØNN: Gutt

NAVN: Jaran Andreas

VEKTØKNING: + 10-12 kg. Går litt frem og tilbake.

NESTE KONTROLL: Vel. Ehm. Mannen min har kontroll på slikt...

AKTIVITET: Veeeeldig aktiv.

SØVNMØNSTER: Jepp, vet når han sover når.

KYNNERE? Nja. Har hatt, gitt seg nå!

SULTEN? Nja. Helt normalt

MATKICK? Desverre. Bakevarer :heart:

PLAGER? Jepp. Slimposer i hoftene som sliter og gnager, bekkenet, gammelt ribbeinsbrudd som ikke takler det så bra og en vond rygg pga av feilbelastning. Itillegg til mye muskel og leddsmerter.

HUMØR: Still going strong. (Stakkars mannen min derimot)

SØVN: Blæ. sliter med å sovne inn, og når jeg først gjør det våkner jeg mye iløpet av natten. Godt å ha verdens beste pelser å trøste seg med da :heart:

STEKKMERKER? Helt øverst på magen der huden er strammest har det kommet noen, men de er fargeløse i det minste.

MELK I BRYSTENE? Nopp

OPPEGÅENDE? Tror det :P ?

VANN I KROPPEN/HEVELSER? Heldigvis ingen. Ringen min er blitt altfor stor under svangerskapet :lol:

SYKEHUSBAGGEN: Pakkes iløpet av helgen!

TANKER OM FØDSELEN: Bring it on :D Men jeg har det litt travelt da, har ikke tid til noe langtekkelig fødsel og det har jeg og J snakket om :aww:

UTÅLMODIG? Nei, skal på utstilling denne og neste helg, så er veldig greit at ingen ting skjer før etter uke 37.

TUNGT? JEPP. Herlighet, tenk at jeg har veid + 28 kg itillegg til det jeg nå har lagt på meg uten å være gravid. Stakkars kroppen min!

UTSTYRSSTATUS: Mangler soveskinn, sengekant og tisselaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Hum, jeg skulle ikke skrevet det der om godt humør på tross av tenner :aww: H våkna omtrent samtidig som jeg la meg igår, rundt midnatt, og fikk være med i senga vår. Hun har grått, sutra, snurra rundt 1 zillion ganger, sparka, lugga, sutra, klora, sutra. Og sutra. Og sovet bittelitt. Jeg tror dette må være den mest urolige natta vi har hatt siden hun kom.

Veldig grinete og dårlig humør på morgenen idag også, men det er jo ikke rart. Både kløende, vonde gommer OG ei dårlig natts søvn, hvem som helst blir grinete da. Nå må bare mammaen huske å ha en av biteringene i kjøleskapet til enhver tid, det virker som de lindrer godt. Dentinox tror jeg vi dropper, syntes det var skummelt å lese om bivirkningene som har dukka opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum, jeg skulle ikke skrevet det der om godt humør på tross av tenner :aww: H våkna omtrent samtidig som jeg la meg igår, rundt midnatt, og fikk være med i senga vår. Hun har grått, sutra, snurra rundt 1 zillion ganger, sparka, lugga, sutra, klora, sutra. Og sutra. Og sovet bittelitt. Jeg tror dette må være den mest urolige natta vi har hatt siden hun kom.

Veldig grinete og dårlig humør på morgenen idag også, men det er jo ikke rart. Både kløende, vonde gommer OG ei dårlig natts søvn, hvem som helst blir grinete da. Nå må bare mammaen huske å ha en av biteringene i kjøleskapet til enhver tid, det virker som de lindrer godt. Dentinox tror jeg vi dropper, syntes det var skummelt å lese om bivirkningene som har dukka opp.

Trøste på dere begge! :console:

Jeg for min del har endelig sovet hele natta og er tullete lykkelig over det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste på dere begge! :console:

Jeg for min del har endelig sovet hele natta og er tullete lykkelig over det! :lol:

Takk :) Er ikke så farlig med meg da. Nå har hun sovet 2 timer i vogna si, og jeg har hatt rompa planta i sofaen like lenge, det følte jeg var lov idag :aww: Synes litt mer synd på pappaen, men. Det blir vel min tur også å dra på jobb etter mer eller mindre null søvn.

Godt at du har fått sove, endelig! Håper at fødselen din starter når du er uthvilt. Jeg ble veldig glad og spent når fødselen endelig kom igang her, men jeg må innrømme at jeg rakk å tenke at "Svarte at jeg ikke fikk sove litt først!". Jeg var som en zombie hele natta, og sovnet faktisk mellom noen rier. Man er ganske trøtt når man rekker å sovne midt i riepausene som varte bare ett minutt, og attpåtil føle at det hjelper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper H har det bedre etter en dupp i vogna da. :)
Det er så sant, det går jo 'greit' å ikke sove når man kan sløve på dagen. Jobb er så mye hardere, men det er jo endel av pakka med barn.

Hehe da er man ganske trøtt ja :lol:
Jeg føler meg mer klar til å føde nå som jeg endelig har sovet, så håper kroppen er enig. :ahappy:

(Klarer å være tålmodig helt til midten av neste uke tenker jeg, men hvis det blir torsdag og fredag igjen uten at noe har skjedd kommer jeg til å begynne å slite for alvor! Da blir jeg nok igangsatt snart også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes litt mer synd på pappaen, men. Det blir vel min tur også å dra på jobb etter mer eller mindre null søvn.

Jeg kan skrive under på at det er ganske slitsomt. Særlig i begynnelsen. Jeg er der nå, og har funnet ut at søvn er virkelig undervurdert. Riktignok jobber man mye hjemme også, men der trenger man verken å være sosial, se våken ut, eller ha på seg jobbklær. Og man KAN ta igjen litt søvn. Sånn bortsett fra at det er deilig å bruke hjernen til jobb igjen, så lengter jeg litt hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke Quotet her, men jeg venter med å si noe på FB. Jeg orker rett og slett ikke rykter. Graviditeten har ingenting med at kahlo er borte å gjøre. Hun hadde vondt. Ferdig med den saken. Men jeg stoler virkelig ikke på hundefolk. Får høre med Bonden om vi skal si noe på FB etter neste ultralydkontroll (i påska!) Eller om vi bare dropper hele FB.

Lill! Vil veldig veldig gjerne arve små Sophia eller Jaranklær :D Det hadde vært supert!

I kveld kommer mamma... Gruer meg til en helg med konstant mas om vekt, mat, drikke, og bagatellisering av kvalme. *sukk* Men håper vi kan ha det litt koselig også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se :)

TERMIN: 18. februar

UKER PÅ VEI: 38+6

IGJEN TIL TERMIN: 10 dager

TRIMESTER: 3.

HØYGRAVID I aller høyeste grad, slik plutselig.. :)

KJØNN: Jente, tror vi :)

NAVN: Ikke bestemt, men har ei lita liste vi er enige om.

VEKTØKNING: 18 kg

NESTE KONTROLL: 11. februar

AKTIVITET: Masse :)

SØVNMØNSTER: Våken når jeg er i ro, sover når jeg er i farta. (Noe sier meg vi må kjøpe bæretøy..)

KYNNERE? Jepp, men ikke ofte. 3-4 ganger om dagen kanskje

SULTEN? Holder med et par ekstra mellommåltider om dagen, ellers helt greit.

MATKICK? Salat og grønnsaker (alt som knaser og er vannholdig).

PLAGER? Kvalm og utslitt første trimester. Halsbrann fra der det aldri snør igjennom hele graviditeten. Nå de siste 2 ukene sover jeg dårlig, bekken- og hofteplager.

HUMØR: Tror jeg er som normal :P Får spørre mannen.

SØVN: Tidvis dårlig

STEKKMERKER? Nopp! :)

MELK I BRYSTENE? Ingen aning, tror ikke det?

OPPEGÅENDE? Mer eller mindre vaggende, ja :)

VANN I KROPPEN/HEVELSER? Jepp, spesielt siste to-tre ukene. Har nå også fødeansikt iflg jordmor og skal inn igjen på sjekk mandag pga økende blodtrykk i forhold til tidligere.

SYKEHUSBAGGEN: Pakket, akkurat der stoler jeg ikke på mannen... :D

TANKER OM FØDSELEN: Den blir som den blir. Hadde vært greit om den startet av seg selv og at den gikk av seg selv relativt fort ;)

UTÅLMODIG? Ikke egentlig

TUNGT? Vel, jeg vasket hele leiligheten i går, det var litt vanskelig å komme til bak doen, men ellers gikk det greit :)

UTSTYRSSTATUS: Har vel det vi trenger til oppstart (utenom bæretøy og vippestol, det får vi se om vi trenger slik med en gang). Regner med butikkene er åpne utover i mars også. :)

Og i løpet av innlegget her har jordmor ringt meg to ganger. Var på kontroll i går og hadde 1+ på proteiner, varierende blodtrykk fra 118/75 til 125/85 (har tidligere hatt endel lavere) og økt vannmengde i kroppen. Hun har tenkt på meg i hele går kveld og ville ha meg inn til kontroll igjen på mandag. Og så ringte hun en gang til etterpå og spurte om jeg ikke kunne være så snill å komme inn med en gang så vi bare fikk det unnagjort og hun ei ok helg uten bekymringer. Så da stikker vi til jordmor og måler blodtrykk vi :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i løpet av innlegget her har jordmor ringt meg to ganger. Var på kontroll i går og hadde 1+ på proteiner, varierende blodtrykk fra 118/75 til 125/85 (har tidligere hatt endel lavere) og økt vannmengde i kroppen. Hun har tenkt på meg i hele går kveld og ville ha meg inn til kontroll igjen på mandag. Og så ringte hun en gang til etterpå og spurte om jeg ikke kunne være så snill å komme inn med en gang så vi bare fikk det unnagjort og hun ei ok helg uten bekymringer. Så da stikker vi til jordmor og måler blodtrykk vi :)

Lurt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at det er ganske slitsomt. Særlig i begynnelsen. Jeg er der nå, og har funnet ut at søvn er virkelig undervurdert. Riktignok jobber man mye hjemme også, men der trenger man verken å være sosial, se våken ut, eller ha på seg jobbklær. Og man KAN ta igjen litt søvn. Sånn bortsett fra at det er deilig å bruke hjernen til jobb igjen, så lengter jeg litt hjem...

Ja, det er uten tvil mye mer avslappende for meg å være hjemme enn på jobb. Det er vel en kombo av at jeg har ei utrolig blid og "enkel" jente som har vært tilfreds fra hun ble født, og det at jeg har en krevende jobb med høyt tempo.

H var mye blidere etter duppen sin ja. Nå kryper hun rundt og prater med seg selv :) Jeg ser en liten strek der tann nr 2 kommer, så det var nok den som plaga henne i natt. Kjenner den ikke ennå da, men håper den bryter gjennom snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er uten tvil mye mer avslappende for meg å være hjemme enn på jobb. Det er vel en kombo av at jeg har ei utrolig blid og "enkel" jente som har vært tilfreds fra hun ble født, og det at jeg har en krevende jobb med høyt tempo.

Samme her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke Quotet her, men jeg venter med å si noe på FB. Jeg orker rett og slett ikke rykter. Graviditeten har ingenting med at kahlo er borte å gjøre. Hun hadde vondt. Ferdig med den saken. Men jeg stoler virkelig ikke på hundefolk. Får høre med Bonden om vi skal si noe på FB etter neste ultralydkontroll (i påska!) Eller om vi bare dropper hele FB.

Vi har heller ikke annonsert noe på Facebook. Jeg fikk meg liksom ikke til å gjøre det. Gjorde det heller ikke når jeg giftet meg, det føles bare litt for personlig på en eller annen måte. Har ingenting imot at andre gjør det, det synes jeg bare er hyggelig (man kan dog spare seg for informasjon om at man revnet fra a til å slik ei jeg har på facebook gjorde, hun ble unfriendet ganske kjapt...).

Vi får se hva som skjer når tøtta er født, jeg blir vel sikkert så grusomt stolt at det blir lagt ut et eller annet:)

Lurt!!!!

Skader ikke å sjekke. Nå når jeg kjenner på vondtene mine har jeg selvfølgelig en anelse hodepine, og når jeg tenker etter har jeg vært småuggen innimellom den siste uka :P Hypokonder much? :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å sjekke. Nå når jeg kjenner på vondtene mine har jeg selvfølgelig en anelse hodepine, og når jeg tenker etter har jeg vært småuggen innimellom den siste uka :P Hypokonder much? :lol:

Ikke sant. Men når man er gravid, så er det lov å være litt hysterisk. Hadde ikke jeg og legene tatt det der alvorlig på denne tiden i fjor, så hadde nok fødselen til L blitt veldig mye mer dramatisk. Isteden ble det veldig kontrollert og så trygt det kunne være, dog alt for tidlig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) For dere verpesjuke kommer nok enda et "upassende" innlegg. Det jeg lurer på er om noen av dere har noen gode tips i forhold til hund, når det kommer en nyfødt baby i hus. Jeg er gravid, og krysser virkelig fingrene på at hunden min skal forstå at denne nye krabaten ikke er til å rende ned, når den omsider skal ta sine første skritt. Livlig krabat denne hunden min <3

Er gravid, og spendt på hvordan det skal gå i forhold til den lille bikkja mi. Han er veldig energisk og livlig, så jeg håper ikke han vil begynne å rende ned babyen etterhvert. Noen tips`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meriperi: du kan ikke slette en post, men du kan redigere den i en time etter den er postet. Hvis du vil svare på to innlegg (skrevet av andre) samtidig, trykker du "Multisitat" på begge innleggene, og så "Reply to 2 quoted posts" som er en liten boks som dukker opp nede i hjørnet :) .

Hvis du feilposter og vil ha en post slettet kan du trykke "Rapport" på innlegget ditt og skrive at du vil slette (vi sletter som regel ikke innlegg folk bare angrer på at de har skrevet, men f. eks dobbelposter, feilposter osv).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meriperi: du kan ikke slette en post, men du kan redigere den i en time etter den er postet. Hvis du vil svare på to innlegg (skrevet av andre) samtidig, trykker du "Multisitat" på begge innleggene, og så "Reply to 2 quoted posts" som er en liten boks som dukker opp nede i hjørnet :) .

Hvis du feilposter og vil ha en post slettet kan du trykke "Rapport" på innlegget ditt og skrive at du vil slette (vi sletter som regel ikke innlegg folk bare angrer på at de har skrevet, men f. eks dobbelposter, feilposter osv).

:)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damdidam, da blir det en liten tur på føden for en sjekk. Jeg og fødeansiktet mitt.. Jaja, jeg har da dusjet i dag og til og med sminket meg, så da kan jeg jo like godt vise meg i offentlighet:)

Lykke til! Søsteren min sminket seg til et planlagd keisersnitt. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Søsteren min sminket seg til et planlagd keisersnitt. :lol:

Det må være en forsvarsmekanisme. Vi vet vi kommer til å se jævelige, slitne og halvdøde ut når babyen er kommet så da må man se bra ut så lenge man kan og håpe sminka sitter på så lenge som mulig :lol:

ElZorro: For en hyggelig jordmor det høres ut som om du har. Lykke til på føden :) Jeg hadde jo litt forhøyet blodtrykk når jeg var hos jordmor sist, når jeg kom på sykehuset var det helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...