Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Bilsetepose er noe herk. Min erfaring iallefall. Mye bedre med et godt ullteppe å legge over. Og eventuelt en god strikkedress eller strikkepose med hull til beltet.

*Forvirra* Er bilsetepose og strikkepose med hull det samme? Sånn bortsett fra stoffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

*Forvirra* Er bilsetepose og strikkepose med hull det samme? Sånn bortsett fra stoffet?

Strikkepose med hull er fint. Jeg tenker mer på tykke, sydde poser som gir lite bevegelsesfrihet i et bilsete.

Et teppe er ideelt for da kan man regulere mer etter hvor varmt barnet er, det er heller ikke i veien for selene for du legger det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg tid til. :) Jeg har tatt 350 kroner for luer. Høres det ok ut? :)

Høres flott ut det :ahappy: Søstra mi venter også baby til sommeren og den vil også ha lue! Men vi venter litt med den, siden vi må finne ut av kjønn og sånt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nevnt ingen glemt, takk for lykkeønskninger :) Ble lagt inn med mild svangerskapsforgiftning. Skal se an blodtrykk og urin i kveld og morgen tidlig, så kanskje jeg får dra hjem igjen da. Well well, har ikke ligget på sykehus siden jeg ble født selv, så det her blir jo en ny opplevelse:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nevnt ingen glemt, takk for lykkeønskninger :) Ble lagt inn med mild svangerskapsforgiftning. Skal se an blodtrykk og urin i kveld og morgen tidlig, så kanskje jeg får dra hjem igjen da. Well well, har ikke ligget på sykehus siden jeg ble født selv, så det her blir jo en ny opplevelse:P

Bra du blir passet på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nevnt ingen glemt, takk for lykkeønskninger :) Ble lagt inn med mild svangerskapsforgiftning. Skal se an blodtrykk og urin i kveld og morgen tidlig, så kanskje jeg får dra hjem igjen da. Well well, har ikke ligget på sykehus siden jeg ble født selv, så det her blir jo en ny opplevelse:P

Bra de tar vare på deg:) ikke noe å spøke med det der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nevnt ingen glemt, takk for lykkeønskninger :) Ble lagt inn med mild svangerskapsforgiftning. Skal se an blodtrykk og urin i kveld og morgen tidlig, så kanskje jeg får dra hjem igjen da. Well well, har ikke ligget på sykehus siden jeg ble født selv, så det her blir jo en ny opplevelse:P

Godt de passer på deg. Det verste med sykehus i sånne situasjoner er at det er dødskjedelig. :P Har du netflix, kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix, nei... :D Det hadde vært for lettvint! Har bare iPhone med meg også.. Skal gå bananas på iTunes asap! ;)

Du får vel 1 mnd gratis så du kan glo på netflix på iPhone. Om du gidder se på liten skjerm. Satser på at alt er bra igjen i morgen og at du får reise hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nevnt ingen glemt, takk for lykkeønskninger :) Ble lagt inn med mild svangerskapsforgiftning. Skal se an blodtrykk og urin i kveld og morgen tidlig, så kanskje jeg får dra hjem igjen da. Well well, har ikke ligget på sykehus siden jeg ble født selv, så det her blir jo en ny opplevelse:P

Oi :hug:

Kan det hende du blir satt igang siden du uansett er så nærme termin?

Vet at det er kjedelig ja.. og jeg kom dit også uten batteri eller noe bagasje i det hele tatt. Heldigvis hadde de en gjenglemt lader jeg kunne låne og sykehusnett! :D

+ denne ukjente sonennissen som jeg enda ikke vet hvem var da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :hug:

Kan det hende du blir satt igang siden du uansett er så nærme termin?

Vet at det er kjedelig ja.. og jeg kom dit også uten batteri eller noe bagasje i det hele tatt. Heldigvis hadde de en gjenglemt lader jeg kunne låne og sykehusnett! :D

+ denne ukjente sonennissen som jeg enda ikke vet hvem var da...

Jeg vet ikke helt enda, babyen har det bra, navlestrengen har det bra og jeg følermeg egentlig frisk som en fisk. Blodtrykket er ikke veldig høyt heller. Så om det ikke er noen forandring fra nå i kveld regner jeg nesten med å få dra hjem, hvile og hyppigere blodtrykksmåling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt enda, babyen har det bra, navlestrengen har det bra og jeg følermeg egentlig frisk som en fisk. Blodtrykket er ikke veldig høyt heller. Så om det ikke er noen forandring fra nå i kveld regner jeg nesten med å få dra hjem, hvile og hyppigere blodtrykksmåling.

Nå gjør de det sikkert forskjellig fra sted til sted og du har kanskje hørt det før. Men her så er i alle fall "medisinen" for mild svangerskapsforgiftning bare hvile og ro. Om det derimot er mer alvorlig grad blir man satt i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør de det sikkert forskjellig fra sted til sted og du har kanskje hørt det før. Men her så er i alle fall "medisinen" for mild svangerskapsforgiftning bare hvile og ro. Om det derimot er mer alvorlig grad blir man satt i gang. :)

Slik er det nok de fleste plasser. Og jeg kvalifiserer jo såvidt, på en eneste ussel liten måling, til mild sv.forgiftning. Legen snakket derimot om blodtrykksenkende meds om BT ble for høyt, og det merker jeg kanskje er litt uaktuelt når det er så få dager igjen til termin og kroppen bærer preg av å ville sveive igang fødsel snart. Da kommer til og med jeg be de om å sette meg igang.

Btw, det må da være dyrt å ha en tilsynelatende frisk høygravid innlagt over ei natt. Jeg spiser ikke akkurat lite oppskjært frukt fra buffeten for å si det slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nevnt ingen glemt, takk for lykkeønskninger :) Ble lagt inn med mild svangerskapsforgiftning. Skal se an blodtrykk og urin i kveld og morgen tidlig, så kanskje jeg får dra hjem igjen da. Well well, har ikke ligget på sykehus siden jeg ble født selv, så det her blir jo en ny opplevelse:P

Oii! God bedring! :hug:

Joda, men dørgende kjedelig! :D Mannen har fått tak i tannbørste, bok og lader så jeg overlever natten. Memo til alle, aldri dra til sykehus med mindre enn 100% batteri, det er igjen 4% før du aner det...

:lol: Gjorde omvent jeg, fikk med meg ladern, men mobilen lå igjen i jakkelomma på en annen jakke, og siden jeg lå på elverum og bor på tolga, så var det ikke bare for Bonden å svippe innom med den. :lol: Heldigvis hadde jeg pakket med meg pcen da. Ble forespeilet å ligge en natt, men hadde med noen ekstra truser (har alltid det om jeg skal noe) men ellers kun det jeg stod og gikk i av klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten gitt opp før jeg prøvde engang :lol: Satt meg nede i stuen istedenfor å prøve å sove, rett og slett fordi jeg er forferdelig og snakker hull i hodet på Lars og han skal opp tidlig imorgen når Soph våkner.

Vi var idag på 2års kontroll med Frøken.Adrenalinrush. Nytt kallenavn etter gårdsdagen i bassenget. Vi får nå ikke ta imot henne når hun hopper fra bassengkanten (Å gå under er hysteriskmorsomt) og jeg holder på å daue av angst hvergang hun skal til å hoppe og ser for meg hun sklir og slår hodet/tennene osv... Itillegg fikk hun prøve voksensklien etter å ha skremt ungene i barnebassenget med å hyle når hun løper opp trappen og hele veien til hun har rushet ned. De andre ungene ble litt store i øynene, mens de såvidt turde å skli ned rusher gærningen ned på magen og det som er. Grøss. Hadde jeg rukket å gjøre noe hadde hun IKKE fått lov av meg først :lol: ( BEINA FØRST NED - mamma) problemet kom når vi skulle hjem og vi sa voksensklien var nå stengt for henne. Vi får ikke lure henne nemlig, fordi hun så noen som tok den....

Hun er en helt normal toåring når det kom til språk, veldig utadvendt tydeligvis (HEI HEI og hilste på helsesøsteren med hånden etter vi hadde hilst på henne :lol: ) og motorisk er der hun skal. Jeg trodde kanskje hun var litt slow i språket, men hun har det bare som regel for travelt for å ha lange samtaler med oss :lol:

Hun fikk en sprøyte (skulle hatt vaksine for noen mnd siden men var snørrete da) og pappan spurte om hun var tøffing, så da kunne hun ikke gråte og så hun bet seg i leppa og dro ned genseren fort når HS var ferdig med å sette sprøyten.

2 år til neste gang! :) Men er ikke så lenge før vi skal inn med lillebror da, det er rart å tenke på.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...