Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet 6.oktober 2012 - pm i første post


Ia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oppstart kl 10? Mener jeg leste det et sted, men er for lat til å bla meg tilbake. Kan hende jeg og skrangleverkene tar oss en tur nemlig. "Noen" må jo være best på bare gå rundt og skravle og sånn me

Jej! Sirkus Samurai stiller igjen, denne gangen under forutsetning av at fnisejenter ikke får lov til å rasle i skogen mens Aiko prøver å være flink. (For hun er mye flinkere til å være flink nå, nem

Jeg vil også komme og se på ihvertfall ! Også kan jeg ta med kaker!

Posted Images

Guest Michellus

Jeg kjører fra Ås, så du kan sitte på med meg :) Jeg har ikke burplass, så Angus må sitte på gulvet eller i hundesele i setet :)

Iiih, det hadde vært superdupert :D Og begge deler er han vant til, altså å sitte på gulvet eller i sele :)

*Krysser fingre for at det går greit med løpehund på eventen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Lily har fått løpetid :( Betyr det at jeg må melde henne av konkurransen?

Red: Eller går det greit dersom jeg går sist av alle?

Æsj, så kjedelig Limo.

Jeg kan jo bare snakke fra mitt ego-ståsted, men bikkja mi blir kraftig redusert på prestsjonsnivå med løpetid i nesa. Så da kan det hende jeg dropper å gå.

Så du mener at løpetids tisper er såpass at du ikke vil gå? Om man holder den i bilen og går som siste ekvipasje burde det ikke forstyrre noen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu har jo ikke kommet så langt i løpetiden at det blir helt forjævelig forstyrrende for hunder. Det hadde vel vært værre hvis hu stod. Det er jo bare fin fin trening for hannhunder det, for det kommer alltid til å være løpetisper på de fleste hundearrangementer.

Sånn, slutt på innblanding :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej... nu är det sånn att det visar sig vara kaotiskt i mitt huvud här med tanke på hur jag ska komma mig dit. Jag har väldigt lust men är så lite känt där så det vill inte vara så enkelt för mig med alla byten med buss och tåg osv. Så jag undrar; är det någon som kör från Ski eller sånn som har plats i bilen till en Vimsan? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok bilen full hvis alle som har sagt sitter på.

Og supert om dere IA, Pippin og Vimsan prøver å ta samme banen :)

Når skal vi være der senest da? Prøver å koordinere litt her, hehe! Vimsan kommer fra Ski med tog, så om vi som skal sitte på møtes på Oslo S og tar banen sammen til Røa? Høres det greit ut IA? Så slipper Vimsan og rote seg bort, hehe!

Men Vimsan kommer seg ikke til Oslo S før kvart på 10... Kollektivtrafikk på lørdager er ikke bare bare..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal vi være der senest da? Prøver å koordinere litt her, hehe! Vimsan kommer fra Ski med tog, så om vi som skal sitte på møtes på Oslo S og tar banen sammen til Røa? Høres det greit ut IA? Så slipper Vimsan og rote seg bort, hehe!

Men Vimsan kommer seg ikke til Oslo S før kvart på 10... Kollektivtrafikk på lørdager er ikke bare bare..

Tja jeg må være der oppe kl 10.00, evt. kan jeg kjøre ned igjen og hente dem som trengs men skal starte i klasse 1 (men det får vi nok ordnet på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å komme. Er det lov å kunne ta et par øvelser i klasse 1 og stå over resten? :)

ja :) er jo et uoffisielt stevne, super treningsmulighet. Du tar det du ønsker og står over resten.

Okei, vi kommer!

MEN, vi er bare der for trening så ikke le av oss, jeg har ikke fått trent en eneste gang denne uka og før det kunne hun så vidt utgangstilling for tre mnd siden. Så kun trening fordi Kua hater mennesker. :P

:P hunden min tror absolutt alt er stå under marsj... så jada :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, vi kommer!

MEN, vi er bare der for trening så ikke le av oss, jeg har ikke fått trent en eneste gang denne uka og før det kunne hun så vidt utgangstilling for tre mnd siden. Så kun trening fordi Kua hater mennesker. :P

Ingen som ler! Jeg skal starte rekrutt med Dany som kommer til å bompe dere alle i ansiktet :P Og så skal jeg starte kl to med Marvin som ikke liker apportering. Så det blir nok ikke superlekre ekvipasjer fra oss heller. Men vi skal kose oss og ha det moro :D

Og de med løpetisper starter bare sist så de andre ikke blir forstyrret når de skal gå. Værre er det ikke. I offisielle konkurranser gjør de det jo også sånn, så da må vi ihvertfall kunne ha det sånn her også. Etterpå er det sosialt og da kan alle være ute og kose seg uansett løpetid eller ikke :)

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wi'i! Tre timer til jeg og Nora sitter oss med snutene retta mot Østlandet på nattoget. Jeg er så nervøs over hvordan hun tar det å kjøre tog.. Hjelp meg, noen som vil ta toget med henne for meg? :D Bur eller ikke?

Det går så bra! Jeg henter deg på stasjonen 05.40 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ia er på Lillehammer og har bare mobilnett. Hun har vel meldt seg på i klasse 1, tror jeg :)

nei det har hun ikke :) har purret litt på påmeldingen men jeg har lagt ved ekstra ark siden hun har sagt hun skal.

Hittil er vi 15 stk påmeldt som jeg skriver ut skjema til, halvvering gitt.

blir bra for det altså ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig Limo.

Jeg kan jo bare snakke fra mitt ego-ståsted, men bikkja mi blir kraftig redusert på prestsjonsnivå med løpetid i nesa. Så da kan det hende jeg dropper å gå.

Jeg blir glad om tisper med løpetid kan gå sist, så min hormonbombe kan klare å konsentere seg litt hvertfall :P men for min del så må de gjerne bli med de også, er jo sånn sett bra trening for hormonbomber :P

Jeg tenker at jeg lufter henne godt før jeg kommer til stevneplassen slik at jeg slipper å ta henne ut av bilen før alle er ferdige :) Dersom det drar ut kan jeg godt kjøre en annen plass å lufte henne også, så slipper dere å stresse med det :) Hun får ligge på oppladning i Koda sitt bur i bilen, så hun har stor plass der. Koda har ikke reagert på henne, og det har heller ikke unghunden som jeg bor med, så jeg tror ikke hun lukter så veldig godt enda altså.

Iiih, det hadde vært superdupert :D Og begge deler er han vant til, altså å sitte på gulvet eller i sele :)

*Krysser fingre for at det går greit med løpehund på eventen*

Flott :) Sender deg en pm jeg :)

Okej... nu är det sånn att det visar sig vara kaotiskt i mitt huvud här med tanke på hur jag ska komma mig dit. Jag har väldigt lust men är så lite känt där så det vill inte vara så enkelt för mig med alla byten med buss och tåg osv. Så jag undrar; är det någon som kör från Ski eller sånn som har plats i bilen till en Vimsan? :innocent:

Vi kan godt kjøre innom Ski på veien viss du vil sitte på med meg og Michellus :) Vi kjører fra Ås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen: Hvordan redd/hva gjør Skinny når det er små barn tilstede? Om det bare er uvant så kan jeg gå forbi med Emilie/sitte i nærheten altså :) Hvis E blir med.

Haha, hun prøver å gjøre seg veeeeeldig liten og usynlig, eller så går hun vekk. Så hun er heldigvis ikke ufin på noen som helst måte. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...