Gå til innhold
Hundesonen.no

Har vom og hundemat forandret seg?


Recommended Posts

Jeg har vært veldig fornøyd med v&h, men etter at jeg skulle dele opp en blokk i dag og den var full av larver ble jeg så kvalm at jeg skal lete etter ett nytt for til tassen. Selv om jeg er redd jeg ikke finner ett for han går bedre på :/

Hører ellers endel som er mindre fornøyd med blokkene nå i forhold til før, men mye er nok tilfeldigheter og mye er nok rykter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

" Hei Vom og Hundemat har en annen oppfatning, vi mener produktene våre har blitt bedre. Vom og hundemat har bedre avtaler med slakteriene i dag enn for 10-4 år siden, d.v.s at vi har bedre tilgan

Altså, som et par andre her sier, V&H er jo lagd av fullstendig rå innmat, er det rart det er klissete, litt ekkelt, iblant rar lukt og at ikke alle pølsene er identiske? Er det noen av disse som

Kan jeg få en slik PM også?

Jeg vil gjerne ha PM om det er ok. Jeg har foret med Vom og Hundemat siden eldstemann kom i hus for fem og et halvt år siden og kan ikke si jeg har merket forskjell. Har ikke vært borti dårlige blokker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har vært veldig fornøyd med v&h, men etter at jeg skulle dele opp en blokk i dag og den var full av larver ble jeg så kvalm at jeg skal lete etter ett nytt for til tassen. Selv om jeg er redd jeg ikke finner ett for han går bedre på :/

Hører ellers endel som er mindre fornøyd med blokkene nå i forhold til før, men mye er nok tilfeldigheter og mye er nok rykter:)

Da hadde jeg klaget for et eller annet sted før du fant larvene så har blokka hatt det for varmt gjerne. Og jeg hadde klaget der jeg hadde kjøpt den. Så vidt jeg husker så liker ikke larver seg i 20 minus selv ikke i dvale. Får jo mine fra fryselger men han som jeg handler av hr dem jo gjerne på hengeren eller i bilen og det er hvertfall over en time fra han henter dem ut til jeg får dem og dem er ikke tint og jeg har ikke hatt larver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lukter anderledes sier folk her ser jeg, lukter det enda mer dritt da eller? Jeg må si det lukter helt forjævlig uansett!

Min forrige hund fikk kun Storfevom de siste årene, han tålte ikke kylling eller korn, og det er litt vanskelig å unngå i mye fôr (kyllingen, altså). Jeg synes ikke Storfevom hadde en grusom lukt overhode, men det luktet selvsagt "kraftigere" enn de andre produktene. Men noe av det jeg har fått nå i det siste har luktet fordervet, selv etter kun én dag i kjøleskapet. Hva det kommer av, aner jeg ikke ... nå har riktig nok kjøleskapet vi hadde tidligere vært dårlig med temperatur, men det har luktet merkelig i andre kjøleskap også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg klaget for et eller annet sted før du fant larvene så har blokka hatt det for varmt gjerne. Og jeg hadde klaget der jeg hadde kjøpt den. Så vidt jeg husker så liker ikke larver seg i 20 minus selv ikke i dvale. Får jo mine fra fryselger men han som jeg handler av hr dem jo gjerne på hengeren eller i bilen og det er hvertfall over en time fra han henter dem ut til jeg får dem og dem er ikke tint og jeg har ikke hatt larver

Ja, min mor som hentet blokkene så hun skulle ringe og høre. Det som er rart er at jeg henta 2 blokker, helt likt. En full av larver, en uten noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min mor som hentet blokkene så hun skulle ringe og høre. Det som er rart er at jeg henta 2 blokker, helt likt. En full av larver, en uten noen..

Kan fortsatt være fra to ulike partier.

Har av og til opplevd variabel kvalitet, men aldri dårlig fôr fra V&H. Uhell tror jeg man får hos alle leverandører.

Det er jo ellers litt forskjell på typene, så det kommer jo litt an på hva man går etter og sammenligner. Vi bruker for tiden nr. 33 og er veldig fornøyde med det. Kyllingen falt ikke så mye i smak hos Kovu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er ikke noe problem å få både larver og lukt. Det er bare å legge det i solsteika så ordner det seg fort. Her tiner jeg opp fra dag til dag åpent i kjøleskap og har aldri kjent noe lukt. Har du fått larver så får du ta kontakt med utsalgssted, det skal jo naturligvis ikke være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet med å legge ut den e-posten i stedet for å sende PM til alle... så lenge det ikke er noe direkte personlig eller inkriminerende i innholdet er det hverken ulovlig eller spesielt skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Her er forresten en artikkel med mye bilder fra Nationen.

I følge uoffisielle kilder har jeg hørt at produksjonen er blitt såpass modernisert og holder en så høy standard at det i forhold til kravene fra Mattilsynet kunne de like gjerne produsert menneskemat.

---

Jeg ser virkelig ikke problemet med å legge ut den e-posten i stedet for å sende PM til alle... så lenge det ikke er noe direkte personlig eller inkriminerende i innholdet er det hverken ulovlig eller spesielt skadelig.

Det er vel akkurat direkte personlig det er når hele eventyret bunner ut i grunnløse påstander fra innehaveren av en viss butikk nevnt her og i den forrige tråden.

Her er opprinnelsen, blir jo ikke akkurat overrasket over at kommentarene i hovedsak dreier seg rundt ett par stykker som har prøvd V&H i henholdsvis "noen måneder" og "siden April".. :o

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet med å legge ut den e-posten i stedet for å sende PM til alle... så lenge det ikke er noe direkte personlig eller inkriminerende i innholdet er det hverken ulovlig eller spesielt skadelig.

Nei, men jeg ser problemet. Og det er jo jeg som må sende alle PM, og det gjør meg ingenting å gjøre det. For det er ikke en offentlig utalelse jeg syntes jeg skal slenge rundt. Og det nevnes noen med navn jo. Det er jo uansett mitt valg..

( Da skal alle som har spurt fått PM :)Rop ut hvis jeg har glemt noen)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg ser problemet. Og det er jo jeg som må sende alle PM, og det gjør meg ingenting å gjøre det. For det er ikke en offentlig utalelse jeg syntes jeg skal slenge rundt. Og det nevnes noen med navn jo. Det er jo uansett mitt valg..

( Da skal alle som har spurt fått PM :)Rop ut hvis jeg har glemt noen)

Kunne du sendt meg en pm også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg ser problemet. Og det er jo jeg som må sende alle PM, og det gjør meg ingenting å gjøre det. For det er ikke en offentlig utalelse jeg syntes jeg skal slenge rundt. Og det nevnes noen med navn jo. Det er jo uansett mitt valg..

( Da skal alle som har spurt fått PM :)Rop ut hvis jeg har glemt noen)

Kan jeg også få en pm? :) vi tester jo dette ut litt på Leo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsatt være fra to ulike partier.

Har av og til opplevd variabel kvalitet, men aldri dårlig fôr fra V&H. Uhell tror jeg man får hos alle leverandører.

Det er jo ellers litt forskjell på typene, så det kommer jo litt an på hva man går etter og sammenligner. Vi bruker for tiden nr. 33 og er veldig fornøyde med det. Kyllingen falt ikke så mye i smak hos Kovu.

Har aldri hatt så dårlig for fra de tidligere, og har jo brukt det i noen år nå. Etter å ha lest x antall innholdsfortegnelser på for må jeg vel innse at jeg er for streng på innhold, så er nå inne på tanken å kjøpe 500grams pølser fra leverandør istedenfor, blir alikevel billigere enn ett tørrfor av god kvalitet. :)

Jeg vil gjerne ha PM også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet med å legge ut den e-posten i stedet for å sende PM til alle... så lenge det ikke er noe direkte personlig eller inkriminerende i innholdet er det hverken ulovlig eller spesielt skadelig.

Når det er sendt som en e-post og ikke lagt ut som en offentlig uttalelse, så er forskjellen at hvis det legges ut her, blir det søkbart.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Dette var spennende, jeg synes det har vært mye mer varibel kvalitet på de siste blokkene jeg har kjøpt i forhold til foregående år.

Hvis det er mulig vil jeg veldig gjerne ha en PM.

Fint om du kan dele med oss andre hva du mener er varierende kvalitet? Jeg er ihvertfall veldig nysgjerrig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå har jeg den med laks og kan vel si at når jeg kjenner etter så har det vært litt mer lakse lukt av noen få biter når dem har ligget i kjøleskapet noen dager. Har ikke vært dårlig. Bare luktet litt mer laks. Ellers syntes jeg dem er bra like. Kjøper blokker på 20 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...