Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens treningsgruppe - for de som ønsker å trene hjemme!


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror ikke jeg skal fortelle hvor lang tid jeg brukte på programmet jeg Men jeg gjennomførte!

Program 4 *Oppvarming* 20 - Knebøy med bakketouch 20 (hvert bein) - Ettbeins touch 20 - Eselpark 20 - Planke fra stående 10 - Pull over V ups 20 - Sidetouch (desto mer oppreist du sitter he

Du får utfordre han og spørre om han er mann nok til å ta den sammen med deg

Program 3

Ok, dagens program er intervaller. Så antakeligvis vil dere kjenne det både brenne i musklene OG lungene. Viktig å ikke gi opp når det blir hardt, forstsett å bevege dere, selv om det går sakte eller du bare utfører deler av bevegelsen. Press på!

Vi skal gjøre tabata-intervaller. Så du kommer til å trenge en klokke for dette hvor du kan se sekunder.

Her er en online timer du kan bruke om du har høytaler på PCen.

Det fungerer sånn: Gjør øvelsen i 20 sekunder, deretter er det 10 sekunder pause. Dette gjentas SEKS ganger for hver øvelse. Så totalt er det 3 minutter per øvelse. Deretter går du til neste øvelse.

Så, 20 sekunder jobbing, 10 sekunder pause, 20 sekunder jobbing, 10 sekunder pause, 20 sekunder jobbing, 10 sekunder pause, 20 sekunder jobbing, 10 sekunder pause, 20 sekunder jobbing, 10 sekunder pause, 20 sekunder jobbing --> neste øvelse.

Varm opp først.

Øvelse 1:

Knebøyhopp - ta en dyp knebøy, deretter eksplosivt hopp rett opp. Land med svikt i knærne, og rett ned i knebøy igjen.

Øvelse 2:

Armhevinger. Vil anbefale at med mindre du er veldig sterk, gjør disse på knærne eller mot sofaen.

Øvelse 3:

- synk så dypt ned du klarer, og eksploder deretter sidelengs igjen. Dette kan gjøres uten step, men om du har en murstein, en stor bok eller lignende så sett gjerne den i midten og bruk som step! Bruk fantasien her.

Øvelse 4:

Øvelse 5:

Øvelse 6:

(gå over til vanlige utfall om du kjenner du ikke klarer å hoppe lenger, annethvert bein).

Totalt: 18 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Ja, som sagt, de aller fleste som ikke har trent noe styrke fra før av vil slite i starten, men det er litt som jogging, gjør man det regelmessig så forbedrer det seg fort! :) Vil tro at nummer tre er nokså tøft for alle. Det handler kun om hvordan man presser seg. Til og med en person som er i god form vil bli sliten og få syre av det om h*n legger masse energi og innsats i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg tar formtesten i kveld, varmer opp med en liten joggetur med hundene, men alt for varmt enda. Jeg kan ikke si jeg gleder meg, jeg jogger aldri og har ikke trent på lenge. Men det er ikke morsomt når kroppen forfaller og den trenger virkelig og strammes opp litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 5 km og gjennomførte program 2 idag. Like it! Mye beinøvelser er veldig tungt for meg som faktisk er sterkere i overkroppen! De 30 sek med utfallshopp var drepen! haha! Jeg har trent styrke siden jeg tok program 1 for lenge siden altså, men har gjort litt andre øvelser (mer på mage og armer).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Program 2

5 minutter oppvarming (se første post i tråden for eksempler).

10 armhevinger - velg enten på knærne, strake eller mot veggen, alt ettersom hvilket nivå du er på (gjør 15 dersom 10 er lett!).

20

(20 på hvert ben, så 40 hopp totalt).

15

20

20 baklengs utfall (hvert ben)

20

(10 til hver side). Er dette for tungt, gjør 14 (7 til hver side).

10

(bruk en 1,5 liters flaske med vann, eller en veldig stor bok)

30 sekunder hver av:

http://www.youtube.com/watch?v=CVaEhXotL7M, utfallhopp (samme som program 1).

2 runder dersom du nettopp har begynt å trene.

3 runder om du vil utfordre deg selv litt mer!

Husk at det ikke går på tid, fokuser på riktig teknikk og å jobbe hardt :)

Håper det er greit at jeg tar øvelser dere må sjekke ut først, det er litt kjedelig om vi tar knebøy og armhevinger igjen og igjen og igjen etterhvert, hehe :)

Gah.

På en måte hadde det vært greit å være ferdig etter første runden. Men andre runden går liksom litt lettere, da vet jeg akkurat hva jeg skal gjøre og hvor tungt det er! :P

Tror jeg tok litt for få utfall, ihvertfall på andre runden, og utfallhoppene på slutten var en vits. 18 minutter, med en 3 minutters pause midt på.

Tar armhevinger på knærne, er mot vegg vanskeligere eller lettere?

Skal kjøpe meg strikk til sidehev og lignende øvelser.

Nå har jeg fortjent et glass sjokolademelk!

Edit: Jeg beveget meg tilogmed 30 meter, ifølge sports-tracker. http://www.sports-tracker.com/#/workout/simira/8jil5muj1sqdkhsv

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armhevinger mot veggen er lettere enn armhevinger på knærne :)

I stigende vanskelighetsgrad:

Mot veggen, stående nesten rett opp og ned

Mot veggen i skarp vinkel

Knestående med hendene på sofa eller et trappetrinn

Knestående med hendene på gulvet

Strake armhevinger med hendene på sofa eller trappetrinn

Strake armhevinger med hendene på gulvet

Strake armhevinger med føttene på trappetrinn/sofa

Bra gjennomført, jeg peste selv som en elefant etter program to, jeg tror hjernen trenger å omstille seg til å ikke tenke at det er om å gjøre å få en god tid, haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Program 4

*Oppvarming*

20 - Knebøy med bakketouch

20 (hvert bein) - Ettbeins touch

20 - Eselpark

20 - Planke fra stående

10 - Pull over V ups

20 - Sidetouch (desto mer oppreist du sitter her jo enklere er det, strekker du ut beina og armene blir det hardere)

20 - Innsides reptil

10 - Armhevinger

20 - Legghopp (prøv å ikke la hælene ta i bakken mellom hver repetisjon, og bruk hofte og kne så lite som mulig)

Nybegynner: To runder

Viderekommen: Tre runder

Jeg kjedet meg så har laget en teit liten instruksjonsvideo istedet for å søke meg ihjel på Youtube etter alle øvelsene jeg ville ta med! :icon_redface: Øvelsene er i samme rekkefølge som jeg har skrevet over, så hver gang jeg bytter øvelse så kan du sjekke navnet mot hva som står jeg, jeg la det ikke inn i videoen.

Og nei, jeg er ikke verdensmester i armhevinger jeg heller, jobber med saken! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syndet og ikke kommet igang :(

Men jeg var på konsert i går og danset fire timer sammenhengende (NEI ikke JB) og idag har jeg syklet.

Formtesten må jeg få tatt snart altså, men flaut foran samboer og han har vært hjemme en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...